Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
astazi am dat jos tachetii si i-am verificat intii la mina. citiva daca ii apas sint tari si daca apas mai tare iese putin ulei pe la supapa lor(o picatura), doi sint descarcati complet si se apasa usor(banuiesc ca astia sint defecti si bateau ), citiva sint tepeni complet (daca ii apas oricit de tare nu iese nici o picatura de ulei pe la supapa,nu misca nimic in ei) iar citiva se simte ca sint cam gripati la apasare. ii pot spala cu decarbusolv (mi-a ramas de pe timpul "daciei nova")? dupa golire si spalare completa cum trebuie sa se simta la apasare? tachetii de la admisie sint diferiti de cei de la evacuare? m-am uitat si toti sint INA.pastilele nu au semne de uzura, cozile supapelor arata bine. merci
Skip ads

  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,267
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Tachetii hidraulici sunt efectiv niste pistonase care compenseaza jocul dintre cama si capul supapei .Acest lucru este posibil datorita arcului din interior care favorizeaza absorbtia de ulei iar cota la care ajunge in presiune este mentinuta de o supapa cu bila unisens.Ca sa verifici un tachet hidraulic care a functionat se preseaza acesta progresiv pana cand se scurge tot uleiul din interior,odata golit arcul pistonasului trebuie sa impinga imediat dupa ce-l comprimi cu mana.Atat e de verificat...deci golit ceea ce duraza si comprimat de mai multe ori arcul.suapapa trebuie sa se descarce greu iar arcul trebuie sa impinga pistonasul pana la capat de cursa.Cei care se golesc imediat sau arcurile nu imping pana la capat si ferm sunt defecti.Atentiel si la ce ulei iese de cele mai multe ori mizeria depusa ori obtureaza canalul de umplere ori blocheaza supapa pe deschis de aceea la golire eu folosesc o carpa curata si recuperez uleiul sa vad ce contine.Montajul tachetilor pe motor se face cu ei goliti,iar reumplerea lor cu motorul la relanti...si de multe ori e nevoie de mai multe porniri opriri pana se incarca toti.
Asta este rspunsul primit de la un foarte bun mecanic coleg cu noi aici pe forum.un raspuns mai detaliat nu cred ca poti primi.
multam inca o data @mecaniK
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
multumesc foarte mult pentru raspuns, intr-adevar este la obiect.am asteptat intii sa primesc un raspuns ca sa ii golesc si sa vad cum reactioneaza. 10x
  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Tachetii care nu pot fi miscati cu mana pot fi blocati. Pot fi deblocati prin strangere ferma la menghina pana se aude un pocnet. Toti tachetii sunt bine de golit la menghina dupa care se spala cu diluant si apoi se verifica la mana sa aiba joc. Chiar daca jocul e mai mare sau mai mic, mai usor sau mai greu, tachetul lucreaza pe baza presiunii de ulei. Important e sa aiba joc. Nu cred sa aiba nici o bila de sens (nu bag mana in foc caci nu am dezmembrat nici un tachet pana acum), dar ei se pot goli si la mana, si cand e motorul oprit cu supape comprimate iti dai seama ce se intampla acolo. De aia apare tacanit de tacheti la pornirea motorului, in functie de grosimea uleiului si anotimp pentru ca nu se umplu suficient de repede datorita uleiului gros sau se golesc foarte usor datorita uleiului subtire.
  • B20ENY

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Va salut
Am facut si eu zilele acestea operatia de demontare a tachetilor. Erau complet blocati si doar dupa doua zile de stat in acetona am putut sa-i misc. Mizerie cat casa inauntru. Am citit mai sus ca la remontare ar trebui sa fie goliti si se vor umple cand motorul merge. Pe alte forumuri am citit ca dimpotriva ar trebui amorsati inainte cu ulei. Ce credeti, se poate strica ceva cand strang chiulasa daca tachetii sunt plini cu ulei. Doar asa erau si cand i-am demontat...
  • mariustart

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Alba
  • Masina: Calibra 1995 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2009

  • Mesaj Privat
B20ENY a scris:Va salut
Am facut si eu zilele acestea operatia de demontare a tachetilor. Erau complet blocati si doar dupa doua zile de stat in acetona am putut sa-i misc. Mizerie cat casa inauntru. Am citit mai sus ca la remontare ar trebui sa fie goliti si se vor umple cand motorul merge. Pe alte forumuri am citit ca dimpotriva ar trebui amorsati inainte cu ulei. Ce credeti, se poate strica ceva cand strang chiulasa daca tachetii sunt plini cu ulei. Doar asa erau si cand i-am demontat...


Salut, e prea complicat sa ii amorsezi jos. Pune'i asa fara probleme ca se amorseaza ei singuri cand il pornesti.
P.S.: sa nu te sperii ca face motorul ca toti dracii ca sunt tachetii pana se amorseaza Razz
Bafta!
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
aveti aici un mic tutorial pt curatare si montare....pt tachetii unui motor X16XE de pe tigra!

http://www.youtube.com/watch?v=oOp_Ea2d5-k
  • BVasile587

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2019

  • Mesaj Privat
ammorex112 a scris:astazi am dat jos tachetii si i-am verificat intii la mina. citiva daca ii apas sint tari si daca apas mai tare iese putin ulei pe la supapa lor(o picatura), doi sint descarcati complet si se apasa usor(banuiesc ca astia sint defecti si bateau ), citiva sint tepeni complet (daca ii apas oricit de tare nu iese nici o picatura de ulei pe la supapa,nu misca nimic in ei) iar citiva se simte ca sint cam gripati la apasare. ii pot spala cu decarbusolv (mi-a ramas de pe timpul "daciei nova")? dupa golire si spalare completa cum trebuie sa se simta la apasare? tachetii de la admisie sint diferiti de cei de la evacuare? m-am uitat si toti sint INA.pastilele nu au semne de uzura, cozile supapelor arata bine. merci
Nu mai asculta toate povestile,un tachet bun trebuie la apasare cu mana sa nu il poti presa ,care se preseaza cu mana sant defecti .Daca tot leai scos preseaza in menghina ,dar usr progresiv cum iese uleiul ,golestei pe toti de ulei amorseazai cu benzina si lasai vreo doua zile sa se inmoaie mizeria din ele .Golestei de benzina bine bine si amorseazai manuak cu ulei curat,care ramane tare la apasat ii poti monta care se apasa si mai greu cu degetele sant defecti si trebe schimbati.Montarea la loc se face cu tachetii goliti ,prniri scurte fara accelerari de mai multe ori pana dispare tacanitul tachetilor,spor la treaba.
  • BVasile587

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Cine stie sau are un model de presa pentru supape ,in vederea schimbarii tachetilor la opel vectra A 1993 benzina ,fara sa demontezi chiuloasa.Am vazut pe un site dar nu il mai gasesc.
  • BVasile587

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2019

  • Mesaj Privat
naniacostin a scris:Tachetii hidraulici sunt efectiv niste pistonase care compenseaza jocul dintre cama si capul supapei .Acest lucru este posibil datorita arcului din interior care favorizeaza absorbtia de ulei iar cota la care ajunge in presiune este mentinuta de o supapa cu bila unisens.Ca sa verifici un tachet hidraulic care a functionat se preseaza acesta progresiv pana cand se scurge tot uleiul din interior,odata golit arcul pistonasului trebuie sa impinga imediat dupa ce-l comprimi cu mana.Atat e de verificat...deci golit ceea ce duraza si comprimat de mai multe ori arcul.suapapa trebuie sa se descarce greu iar arcul trebuie sa impinga pistonasul pana la capat de cursa.Cei care se golesc imediat sau arcurile nu imping pana la capat si ferm sunt defecti.Atentiel si la ce ulei iese de cele mai multe ori mizeria depusa ori obtureaza canalul de umplere ori blocheaza supapa pe deschis de aceea la golire eu folosesc o carpa curata si recuperez uleiul sa vad ce contine.Montajul tachetilor pe motor se face cu ei goliti,iar reumplerea lor cu motorul la relanti...si de multe ori e nevoie de mai multe porniri opriri pana se incarca toti.
Asta este rspunsul primit de la un foarte bun mecanic coleg cu noi aici pe forum.un raspuns mai detaliat nu cred ca poti primi.
multam inca o data @mecaniK
Salut ,un raspuns bunicel ,dar incomplect,dar asta nu ma deranjeaza pe mine,am vazut ca ai un coleg mecanic foarte bun ,intrabal daca are idee cum schimbi tachetii fara sa demontezi chiuloasa la un opel vectra 1993 benzina 1,6 .
  • BVasile587

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Daca imi spune cineva ca nu se poate ,io nu pot sa il cred.
  • BVasile587

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2019

  • Mesaj Privat
cornel2cornel a scris:Tachetii care nu pot fi miscati cu mana pot fi blocati. Pot fi deblocati prin strangere ferma la menghina pana se aude un pocnet. Toti tachetii sunt bine de golit la menghina dupa care se spala cu diluant si apoi se verifica la mana sa aiba joc. Chiar daca jocul e mai mare sau mai mic, mai usor sau mai greu, tachetul lucreaza pe baza presiunii de ulei. Important e sa aiba joc. Nu cred sa aiba nici o bila de sens (nu bag mana in foc caci nu am dezmembrat nici un tachet pana acum), dar ei se pot goli si la mana, si cand e motorul oprit cu supape comprimate iti dai seama ce se intampla acolo. De aia apare tacanit de tacheti la pornirea motorului, in functie de grosimea uleiului si anotimp pentru ca nu se umplu suficient de repede datorita uleiului gros sau se golesc foarte usor datorita uleiului subtire.
Mai cornele nu mai vorbi prostii ca la mana poti goli un tachet,el trebuie sa fie tare la distanta care a reglato presiunea de ulei ,numai prin strangere in menghina ar trebui sa se golesca dar si asa merge greu pentru ca nu lasa supapa si la spalat folositi benzina ca este mai bun ca diluantul .
  • BVasile587

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Daca se preseaza cu mana tachetul este ori defect ori plin de mizerie.Asta o vezi dupa curatare ,spalare.
  • BVasile587

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2019

  • Mesaj Privat
ammorex112 a scris:astazi am dat jos tachetii si i-am verificat intii la mina. citiva daca ii apas sint tari si daca apas mai tare iese putin ulei pe la supapa lor(o picatura), doi sint descarcati complet si se apasa usor(banuiesc ca astia sint defecti si bateau ), citiva sint tepeni complet (daca ii apas oricit de tare nu iese nici o picatura de ulei pe la supapa,nu misca nimic in ei) iar citiva se simte ca sint cam gripati la apasare. ii pot spala cu decarbusolv (mi-a ramas de pe timpul "daciei nova")? dupa golire si spalare completa cum trebuie sa se simta la apasare? tachetii de la admisie sint diferiti de cei de la evacuare? m-am uitat si toti sint INA.pastilele nu au semne de uzura, cozile supapelor arata bine. merci
Aia care nu ii poti apasa sant buni si nu iese gram de ulei.La cei care iese ulei nu inchide bine supspa iar cei goliti sant defecti sau plini de mizerie,
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
NU mai descarcati tachetii in menghina ! se descarca foarte usor cu un ac , se introduce un ac sau o sula prin orificiul din capatul lui , capat pe care se aseaza culbutorul , si se apasa biluta din el . Se apasa biluta in acelasi timp cu capul lui , uleiul din el se elimina prin orificiul lateral de golire . Cel mai bine este sa se descafaca tachetul si sa se curete de mizerie , asa se si descarca foarte usor . Un aspect important inainte de montare pe masina , se curata foarte bine de ulei tachetul , daca mai ramane ulei in el acesta se blocheaza . inainte de a fii bagat in chiuloasa se verifica la mana sa culiseze foarte usor .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR