- corneliuticlos
- OP
- 2 mesaje
- din 07 Apr 2009
- Astra 1992 C14NZ
- Bacau
corneliuticlos
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2009
- Mesaj Privat
Opel Astra Hatchback 1992, C14NZ.
Am mai prezentat problema aceasta si in alta parte dar, acum vin cu ceva noutati. Am cam ajuns in pragul disperarii.
Masina moare daca nu este turata.
Am schimbat IAC-ul de vreo 4 ori de la SH, actualmente am unul nou (am dat ~250 lei pe el, nu e original, nici nu cred ca gasesc original).
Am schimbat de 2 ori aprinderea electronica si o data bobina de inductie (SH - dezmembrari).
Am schimbat cel putin o data senzorul de la clapeta de acceleratie, cred ca e ca un potentiometru acolo, ceva de genu. (SH).
Si injectorul a fost ilocuit (SH) deoarece uneori face niste suturi si daca apesi acceleratia deodata tare ai mari sanse sa moara, si electricianul se gandea sa nu fie de la injector.
Am tot reglat avansul de la delcou, cand mai mare cand mai mic, etc.
Si nimik, problema persista, de vreo 7 luni ma chinui. Si am obosit sa tot bag bani aiurea. Poate stie cineva de ce moare, nu pot sa cred ca e de la IAC, desi ala e responsabil cu relantiul, cel putin asa am inteles.
Concret situatia e cam asa: e la ordinea zilei sa moara motorul cand merg prin oras, pe la semafoare, intersectii, etc. Scade turatia mult pana moare, daca observ la timp cum scade si apas pe acceleratie si incerc sa o mentin in jur de 1500 e bine. Uneori observ cu scade mult si apoi cred ca intra socul automat sau cum s-o fi chemand si mi-o aduce la 900 - 1000 turatii. Dupa ce moare dau o cheie si o ia nu chiar usor dar porneste si apoi sta vreo 4-5 secunde turata in jur de 2000 uneori.
Uneori mai merge si de parca s-ar ineca, tre sa apas ambreiajul apoi sa accelerez mult si sa dau drumul din nou la ambreiaj. Face ca si cum as fi in viteza gresita. Asta nu chiar des, problema e ca atunci cand face faza asta de cele mai multe ori moare, daca nu e accelerata.
Am si catalizatorul spart, il aud cu zdrangane, zilele astea o sa il schimb cu un altul cu fagurele ala din ceva metalic sa nu se mai crape. Dar nu cred ca el imi afecteaza prea mult mersul masinii.
Va rog mult care aveti o idee despre ce ar fi vorba sa postati un replay. Pur si simplu am ajuns la capatul rabdarii.
Multumesc.
P.S. Masina a fost pusa si pe tester de 2 ori, nu arata mai nimic in neregula.
Am mai prezentat problema aceasta si in alta parte dar, acum vin cu ceva noutati. Am cam ajuns in pragul disperarii.
Masina moare daca nu este turata.
Am schimbat IAC-ul de vreo 4 ori de la SH, actualmente am unul nou (am dat ~250 lei pe el, nu e original, nici nu cred ca gasesc original).
Am schimbat de 2 ori aprinderea electronica si o data bobina de inductie (SH - dezmembrari).
Am schimbat cel putin o data senzorul de la clapeta de acceleratie, cred ca e ca un potentiometru acolo, ceva de genu. (SH).
Si injectorul a fost ilocuit (SH) deoarece uneori face niste suturi si daca apesi acceleratia deodata tare ai mari sanse sa moara, si electricianul se gandea sa nu fie de la injector.
Am tot reglat avansul de la delcou, cand mai mare cand mai mic, etc.
Si nimik, problema persista, de vreo 7 luni ma chinui. Si am obosit sa tot bag bani aiurea. Poate stie cineva de ce moare, nu pot sa cred ca e de la IAC, desi ala e responsabil cu relantiul, cel putin asa am inteles.
Concret situatia e cam asa: e la ordinea zilei sa moara motorul cand merg prin oras, pe la semafoare, intersectii, etc. Scade turatia mult pana moare, daca observ la timp cum scade si apas pe acceleratie si incerc sa o mentin in jur de 1500 e bine. Uneori observ cu scade mult si apoi cred ca intra socul automat sau cum s-o fi chemand si mi-o aduce la 900 - 1000 turatii. Dupa ce moare dau o cheie si o ia nu chiar usor dar porneste si apoi sta vreo 4-5 secunde turata in jur de 2000 uneori.
Uneori mai merge si de parca s-ar ineca, tre sa apas ambreiajul apoi sa accelerez mult si sa dau drumul din nou la ambreiaj. Face ca si cum as fi in viteza gresita. Asta nu chiar des, problema e ca atunci cand face faza asta de cele mai multe ori moare, daca nu e accelerata.
Am si catalizatorul spart, il aud cu zdrangane, zilele astea o sa il schimb cu un altul cu fagurele ala din ceva metalic sa nu se mai crape. Dar nu cred ca el imi afecteaza prea mult mersul masinii.
Va rog mult care aveti o idee despre ce ar fi vorba sa postati un replay. Pur si simplu am ajuns la capatul rabdarii.
Multumesc.
P.S. Masina a fost pusa si pe tester de 2 ori, nu arata mai nimic in neregula.
- cuby
- **
- 286 mesaje
- din 30 Mai 2008
- Vectra 1992 c16nz
- Neamt
cuby
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2008
- Mesaj Privat
eu zic sa incerci si cu un alt calculator. nu mai da bani pe piese care "cred ca-i aia". cauta pe cineva cu un motor ca al tau care merge bine si incearca cu calculatorul lui. am schimbat destule calculatoare la C 14 NZ. am avut unul de proba, dar l-au facut altii bani, asa ca mai mult nu te pot ajuta.
bafta!
bafta!
- corneliuticlos
- OP
- 2 mesaje
- din 07 Apr 2009
- Astra 1992 C14NZ
- Bacau
corneliuticlos
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2009
- Mesaj Privat
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
salutare! aceeasi problema o am si eu cu relantiul,am umblat la delcoul meu (C16NZ) ca sa-i maresc putin avansul iar acum nu-mi mai sta la relanti,ca sa maresc avansul am desfacut piulita aceea de 13 de sub el si am miscat putin de el,dar n-am miscat bine...cred ca am miscat cam mult iar acum nu mai reusesc sa-i gasesc punctul cel mai bun si imi moare la relanti cu toate ca am urmat exact pasii unui coleg:
Avansul la Opel, cel putin pt modele cu injectie monopunct se regleaza in felul urmator:
1. Avansul la acest tip de masina se regleaza din capatul inferior al capacului delcou ( de unde pleaca fisele spre bujii )
2. Sub capacul delcou , cam la 3 cm pe directie verticala, se afla un mic capat de surub strans cu o PIULITA DE 13.
3. Se ia o cheie de 13 si se desface acea piulita intr-atat de mult incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca.
4. Dupa slabirea acelei piulite se misca acea parte mobila pur si simplu cu mana, miscandu-se capacul delcou cu totul, el fiind legat de partea mobila.
5. Pentru marirea avansului se invarte partea mobila spre habitaclu ( veti observa o crestere usoara a turatiei), si respectiv, spre botul masinii( spre faruri) pt scaderea acestuia(iarasi, se observa de aceasta data o scadere usoara a turatiei)
6. Dupa ce se umbla SE RESTRANGE obligatoriu acea piulita de 13 pt a nu a permite acelei parti mobile sa se miste de una singura.
7. SE urca in masina, se baga in a 1a si se da TALPA!
Dar la mine n-a mers ce pot face ?
@corneliu verifica tot modul de aprindere delco,bujii,fise...vezi sa nu fie infundat catalizatorul,verifica si sonda lambda si valva EGR,senzorul de aer...furtunele...sa nu cumva sa traga aer fals pe undeva...filtru de benzina si pompa de benzina,curat-o
succes si astept si eu raspunsuri,multumesc!
Avansul la Opel, cel putin pt modele cu injectie monopunct se regleaza in felul urmator:
1. Avansul la acest tip de masina se regleaza din capatul inferior al capacului delcou ( de unde pleaca fisele spre bujii )
2. Sub capacul delcou , cam la 3 cm pe directie verticala, se afla un mic capat de surub strans cu o PIULITA DE 13.
3. Se ia o cheie de 13 si se desface acea piulita intr-atat de mult incat partea metalica flexibila aflata la limita inferioara(cea dispre motor) a capacului delcou sa se poata misca.
4. Dupa slabirea acelei piulite se misca acea parte mobila pur si simplu cu mana, miscandu-se capacul delcou cu totul, el fiind legat de partea mobila.
5. Pentru marirea avansului se invarte partea mobila spre habitaclu ( veti observa o crestere usoara a turatiei), si respectiv, spre botul masinii( spre faruri) pt scaderea acestuia(iarasi, se observa de aceasta data o scadere usoara a turatiei)
6. Dupa ce se umbla SE RESTRANGE obligatoriu acea piulita de 13 pt a nu a permite acelei parti mobile sa se miste de una singura.
7. SE urca in masina, se baga in a 1a si se da TALPA!
Dar la mine n-a mers ce pot face ?
@corneliu verifica tot modul de aprindere delco,bujii,fise...vezi sa nu fie infundat catalizatorul,verifica si sonda lambda si valva EGR,senzorul de aer...furtunele...sa nu cumva sa traga aer fals pe undeva...filtru de benzina si pompa de benzina,curat-o
succes si astept si eu raspunsuri,multumesc!
cireapd
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
- cuby
- **
- 286 mesaje
- din 30 Mai 2008
- Vectra 1992 c16nz
- Neamt
cuby
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2008
- Mesaj Privat
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat
cireapd
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2008
- Mesaj Privat
o idee daca vrei sa ti dau pune l la zero. vezi ca pe motor este un semn chiar in mijloc , ideea e ca daca avansul e mare se aude oricum o bataie , daca il invarti spre cabina creste avansul eu l am notat inainte sa l misc oricum stii ce cred eu ca e problema ?,{calculatorul}miine o sa cer de la un prieten care lucra in dezmembrare sa mi deie un calculator sa incerc
- MDL
- **
- 188 mesaje
- din 10 Oct 2009
- Astra C16NZ
- Bucuresti
MDL
- Mesaje scrise: 188
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2009
- Mesaj Privat