- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
Am cautat pe forum dar nu ma gasit o discutie similara...s-ar putea sa nu fi cautat cum trebuie si sper sa nu ma'njurati
Catalizatorul (convertorul catalitic )are forma unui amortizor clasic, eliptic sau rotund, in interiorul caruia sa afla un monolit ceramic sau metalic pe care sunt depuse metale nobile: Pt, Rh, Pd care favorizeaza conversia gazelor poluante in gaze nepoluante. In convertorul catalitic au loc procese de transformare a hidrocarburilor in dioxid de carbon (CO 2 ) si vapori de apa, a monoxidului de carbon (CO) in dioxid de carbon (CO2) si a oxidului de azot (NO0 in nitrogen (N2) si oxigen (O2). O functionare normala a unui convertor catalitic corect dimensionat conduce la o transformare a gazelor rezultate ca urmare a arderii combustibilului in gaze cvasiinofensive.
Probabil multi dintre voi au avut probleme cu catalizatoarele...uni le-au schimbat, altii care nu au avut bani(sau au vrut ceva putere in plus) le-au dat jos...etc..exemplele pot continua.
Inca nu stiu daca am vreo problema cu al meu...voi afla in curand, si as vrea sa fiu oarecum pregatit pentru ITP.
Intrebarea mea este...
SE POT CURATA ACESTE CATALIZATOARE ...se pot spala cu vreo solutie speciala? ...a facut cineva acest lucru?...
Nu dati raspunsuri gen "cumpara unul nou" sau "nu se poate"...as dori si ceva argumentatii...
Multumesc.
Catalizatorul (convertorul catalitic )are forma unui amortizor clasic, eliptic sau rotund, in interiorul caruia sa afla un monolit ceramic sau metalic pe care sunt depuse metale nobile: Pt, Rh, Pd care favorizeaza conversia gazelor poluante in gaze nepoluante. In convertorul catalitic au loc procese de transformare a hidrocarburilor in dioxid de carbon (CO 2 ) si vapori de apa, a monoxidului de carbon (CO) in dioxid de carbon (CO2) si a oxidului de azot (NO0 in nitrogen (N2) si oxigen (O2). O functionare normala a unui convertor catalitic corect dimensionat conduce la o transformare a gazelor rezultate ca urmare a arderii combustibilului in gaze cvasiinofensive.
Probabil multi dintre voi au avut probleme cu catalizatoarele...uni le-au schimbat, altii care nu au avut bani(sau au vrut ceva putere in plus) le-au dat jos...etc..exemplele pot continua.
Inca nu stiu daca am vreo problema cu al meu...voi afla in curand, si as vrea sa fiu oarecum pregatit pentru ITP.
Intrebarea mea este...
SE POT CURATA ACESTE CATALIZATOARE ...se pot spala cu vreo solutie speciala? ...a facut cineva acest lucru?...
Nu dati raspunsuri gen "cumpara unul nou" sau "nu se poate"...as dori si ceva argumentatii...
Multumesc.
nodnad
- Mesaje scrise: 14
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2006
- Mesaj Privat
Salut!Catralizatoarele au un "mic" inconvenient:sunt eficace pt o f mica plaja de dozaj(0.99-1.01), de aici si necesitatea sondei lamda.Folosirea motoarelor in regimuri urbane(unde predomina regimurile tranzitorii la care e imposibil obtinerea dozajului optim pt cataliz) duce la colmatarea prematura a catalizatoarelor. La motoarele uzate(consum exagerat de ulei) e inevitabila infundarea catalizatorului.Daca motorul se afla intr-o stare tehnica buna si este folosit coresp(turatii si sarcini corecte) atunci se poate presupune o durata de viata a cataliz de min 100.000 km.
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris:acum serios, cum pot influenta solutiile chimice uzuale de curatare/degresare din comert(sau specifice), acel fagure cu metale nobile?
... nu cred ca vrei sa afli decit daca ai de gind sa'ti cumperi alt catalizator . Tu ai nevoie sa dai fumul/uleiul jos de pe el , substante ca decarbusolv , sau orice alt solvent strong e posibil sa le fixeze mai bine .
Ar mai fi universalul WD-40 ... dar tot trebuie sa'l speli la sfirsit cu apa si dero .
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
vam
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Sacele
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Se zice dar nu am facut-o niciodata... ca un catalizator dse poate "arde" intr-un cuptor de tip "tratamente termice", nu cunosc insa nici un parametrui al operatiei, nici daca aceasta este eficace, ma tem ca aceasta sa nu fie doar o poveste in plus in folclorul foarte stufos legat de mecanica auto...
O suflare cu aer comprimat nu cred sa-i faca rau insa...
O suflare cu aer comprimat nu cred sa-i faca rau insa...
- eduard33
- OP
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Un director de service de la Skoda mi-a recomandat ca o data pe saptamana sa-i dau 5500 de ture , dupa care s-o las sa coboare la 4000 si tot asa ...se curata catalizatorul , iar cica la diesel chiar ajuta chestia asta ( cu alte turatii pt diesl ) .
Daca mergi subturat cu octavia de ex. cica la 3-4 ani vei ajunge la service cu intrebarea De ce nu mai trece masina mea de 130 ?
Daca mergi subturat cu octavia de ex. cica la 3-4 ani vei ajunge la service cu intrebarea De ce nu mai trece masina mea de 130 ?
- danutz
- **
- 336 mesaje
- din 02 Feb 2006
- Astra 2008 z16xer
- Bucuresti
danutz
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2006
- Mesaj Privat
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- andreim4
- **
- 376 mesaje
- din 11 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Bucuresti
andreim4
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
deci ceva noutati cu catalizatorul asta? https://www.clubopel.com/vie....php?t=17117& dancuciureanu zice ca se curata. cum? doar varianta cu 5500 rpm? am fost la itp si l-am picat din cauza la noxe ... cica e catalizatorul stricat mi-au zis aia. am gasit universal la 200 ron nu-i mare investitie asa ca ma gandesc sa imi iau unu dar ma enerveaza ca tre sa il sudez. deci vreau si eu sa stiu... dau 200 ron pe unu nou plus manopera si ce o mai fi sau pot sa il curat cumva? multumesc anticipat
- Remus Cristea
- **
- 330 mesaje
- din 23 Feb 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Sibiu
Remus Cristea
- Mesaje scrise: 330
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- andreim4
- **
- 376 mesaje
- din 11 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Bucuresti
andreim4
- Mesaje scrise: 376
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2007
- Mesaj Privat
Remus Cristea a scris:cel universal cu 200 e degeaba l-am schimbat si eu dar degeaba tot nu iasa noxele asa ca ori il iei jos ori ia-ti altul pe original.
intrebare: ai peste 250.000 km? ai pus benzina cu plumb desi trebuia sa folosesti doar fara?
daca ai raspuns da la cel putin una din intrebari atunci ai sanse sa fie catalizatorul de vina. daca nu ai raspun da la nici una din intrebari ia baga tu masina pe tester si verifica egr-ul.
keep us posted
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
Nu-i tocmai topicul potrivit dar am o scurta intrebare. Unde este plasat catalizatorul la un Vectra A/1992 , C16NZ? Pentru incercand sa intru intr-o curte la tzara am ras dedesuptul masinii de acea teava de la poarta . Am avut noroc ca n-a fost nimic grav, doar ca printre altele este o indoitura lunga de vreo 3-4 cm si adanca de cativa mm intr-un fel de toba din centrul masinii si ma gandesc ca e vorba de catalizator. Nu stiu cat e de sensibil si ma intreb daca poate cauza vreo problema indoitura asta
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat