Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • sodo

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut,
Poate sa-mi explice si mie cineva cum sa procedez ca sa verifica,cu un multimetru,daca un cablu este intrerupt?
Multumesc.
Skip ads

  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
in ordine
daca cablul e intrerupt acul de la aparat nu indica
(sau nu suna la unele aparate)
ce e asa greu
se verifica continuitatea
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@lucian: Poate omul nu e de meserie, spune-i concret ce sa faca, dar mai bine lasa ca-i spun eu.
1. Se cauta sa se debranseze conductorul la unul din capete (mufa, conector, etc.).
2. Se pune aparatul pe masurare de rezistenta (ohm, kohm sau buzzer, in functie de aparatul de masura).
3. Se pun testerele la capetele conductorului.
4. Se citeste rezistenta pe aparat sau se verifica existenta beep-ului la atingere (rezistenta trebuie sa fie mica, foarte apropiata de cea cu testerele in scurt sau sa sune buzzer-ul, daca nu exista intrerupere a conductorului).
Cam asta e tot.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
o mica completare,
De la fizica stim de rezistenta, sectiune, curent.
Poti avea continuitate dar daca pe acel fir ai un consumator mare si firul este subtire el va prezenta o rezistenta si pe el vei avea o cadere de tensiune demna de luat in seama U=R*I.
De exemplu, firul tau are 0.5 ohmi, consumatorul papa 10 A deci pe fir cad 5V. Din cei 12 vor ramine numai 7 volti care ajung la consumator.
La fel se intimpla si cu rezistenta de contact, ai fire groase dar cind dai la cheie nimic, masori ai scurt dar ala este aparent, 0.1 ohmi cu un curent de pornire de 300A face ca tu sa nu mai ai tensiune pe electromotor.
Despre fire, curenti si consumatori citeste aici ca sa te mai distrezi un pic :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6117
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut!

Am de verificat o continuitate la cablul de legãturã dintre valvã regulatoare rampã comunã (da, e vorba despre un diesel Z13DT) și calculator. Am mãsurat cablul cu un multimetru și îmi dã 2,5-2,6 Ohmi. TIS-ul îmi spune ca un fir sã fiu continuu trebuie sã-mi dea sub 5 Ohmi. Am sunat acum pe un domn din Brașov care reparã calculatoare și mi-a spus cã 2,6 Ohmi e prea mult pentru un fir. Mi-a zis sã fie sub 1 Ohm.

Pun aceastã întrebare pentru cã nu știu dacã am defect pe calculator sau pe fir întrerupt.

Mulțumesc anticipat pentru rãspuns (eventual spus din experiențã, și nu de pe Google).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune testerii in scurt, obtii o valoare, pe asta o scazi din cea masurata si ai valoarea corecta. Din mufa in mufa trebuie sa ai sub 1ohm, de obicei cam 0,2, maxim.
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Mulțumesc mult! Înseamnã cã am un fir întrerupt.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
...poate te ajuta daca ai multimetru DT830 sau variante....

http://www.lechpol.ro/char/MIE0002.pdf
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2011

  • Mesaj Privat
N-am buzzer, am decât afișarea valorii. Unii zic cã 2.5-2.7 Ohmi e prea mult, alții spun cã e ok. Pânã la urmã desfac calculatorul și-l trimit la verificat.

PS: Apropo, are cineva o schemã a pinilor de pe ECU și semnificația acestora, ca aici, de ex?

Vreau sã leg pe direct (cu fire izolate, obișnuite) regulatorul de pe rampa comunã de pinii calculatorului sã elimin o datã pentru totdeauna posibilitatea unei eventuale rezistențe pe fir.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Rezistenta pe fir mai rar, oxid la sertizare foarte des.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR