sodo
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2006
- Mesaj Privat
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@lucian: Poate omul nu e de meserie, spune-i concret ce sa faca, dar mai bine lasa ca-i spun eu.
1. Se cauta sa se debranseze conductorul la unul din capete (mufa, conector, etc.).
2. Se pune aparatul pe masurare de rezistenta (ohm, kohm sau buzzer, in functie de aparatul de masura).
3. Se pun testerele la capetele conductorului.
4. Se citeste rezistenta pe aparat sau se verifica existenta beep-ului la atingere (rezistenta trebuie sa fie mica, foarte apropiata de cea cu testerele in scurt sau sa sune buzzer-ul, daca nu exista intrerupere a conductorului).
Cam asta e tot.
1. Se cauta sa se debranseze conductorul la unul din capete (mufa, conector, etc.).
2. Se pune aparatul pe masurare de rezistenta (ohm, kohm sau buzzer, in functie de aparatul de masura).
3. Se pun testerele la capetele conductorului.
4. Se citeste rezistenta pe aparat sau se verifica existenta beep-ului la atingere (rezistenta trebuie sa fie mica, foarte apropiata de cea cu testerele in scurt sau sa sune buzzer-ul, daca nu exista intrerupere a conductorului).
Cam asta e tot.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
o mica completare,
De la fizica stim de rezistenta, sectiune, curent.
Poti avea continuitate dar daca pe acel fir ai un consumator mare si firul este subtire el va prezenta o rezistenta si pe el vei avea o cadere de tensiune demna de luat in seama U=R*I.
De exemplu, firul tau are 0.5 ohmi, consumatorul papa 10 A deci pe fir cad 5V. Din cei 12 vor ramine numai 7 volti care ajung la consumator.
La fel se intimpla si cu rezistenta de contact, ai fire groase dar cind dai la cheie nimic, masori ai scurt dar ala este aparent, 0.1 ohmi cu un curent de pornire de 300A face ca tu sa nu mai ai tensiune pe electromotor.
Despre fire, curenti si consumatori citeste aici ca sa te mai distrezi un pic :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6117
De la fizica stim de rezistenta, sectiune, curent.
Poti avea continuitate dar daca pe acel fir ai un consumator mare si firul este subtire el va prezenta o rezistenta si pe el vei avea o cadere de tensiune demna de luat in seama U=R*I.
De exemplu, firul tau are 0.5 ohmi, consumatorul papa 10 A deci pe fir cad 5V. Din cei 12 vor ramine numai 7 volti care ajung la consumator.
La fel se intimpla si cu rezistenta de contact, ai fire groase dar cind dai la cheie nimic, masori ai scurt dar ala este aparent, 0.1 ohmi cu un curent de pornire de 300A face ca tu sa nu mai ai tensiune pe electromotor.
Despre fire, curenti si consumatori citeste aici ca sa te mai distrezi un pic :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6117
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salut!
Am de verificat o continuitate la cablul de legãturã dintre valvã regulatoare rampã comunã (da, e vorba despre un diesel Z13DT) și calculator. Am mãsurat cablul cu un multimetru și îmi dã 2,5-2,6 Ohmi. TIS-ul îmi spune ca un fir sã fiu continuu trebuie sã-mi dea sub 5 Ohmi. Am sunat acum pe un domn din Brașov care reparã calculatoare și mi-a spus cã 2,6 Ohmi e prea mult pentru un fir. Mi-a zis sã fie sub 1 Ohm.
Pun aceastã întrebare pentru cã nu știu dacã am defect pe calculator sau pe fir întrerupt.
Mulțumesc anticipat pentru rãspuns (eventual spus din experiențã, și nu de pe Google).
Am de verificat o continuitate la cablul de legãturã dintre valvã regulatoare rampã comunã (da, e vorba despre un diesel Z13DT) și calculator. Am mãsurat cablul cu un multimetru și îmi dã 2,5-2,6 Ohmi. TIS-ul îmi spune ca un fir sã fiu continuu trebuie sã-mi dea sub 5 Ohmi. Am sunat acum pe un domn din Brașov care reparã calculatoare și mi-a spus cã 2,6 Ohmi e prea mult pentru un fir. Mi-a zis sã fie sub 1 Ohm.
Pun aceastã întrebare pentru cã nu știu dacã am defect pe calculator sau pe fir întrerupt.
Mulțumesc anticipat pentru rãspuns (eventual spus din experiențã, și nu de pe Google).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- mishu88
- **
- 399 mesaje
- din 05 Nov 2011
- Corsa 2006 Z13DT
- Suceava
mishu88
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2011
- Mesaj Privat
N-am buzzer, am decât afișarea valorii. Unii zic cã 2.5-2.7 Ohmi e prea mult, alții spun cã e ok. Pânã la urmã desfac calculatorul și-l trimit la verificat.
PS: Apropo, are cineva o schemã a pinilor de pe ECU și semnificația acestora, ca aici, de ex?
Vreau sã leg pe direct (cu fire izolate, obișnuite) regulatorul de pe rampa comunã de pinii calculatorului sã elimin o datã pentru totdeauna posibilitatea unei eventuale rezistențe pe fir.
PS: Apropo, are cineva o schemã a pinilor de pe ECU și semnificația acestora, ca aici, de ex?
Vreau sã leg pe direct (cu fire izolate, obișnuite) regulatorul de pe rampa comunã de pinii calculatorului sã elimin o datã pentru totdeauna posibilitatea unei eventuale rezistențe pe fir.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat