- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Alta minunatie intalnita de mine doar la tipul asta de motor este distributia,mai bine zis montarea facuta defectuos,nu se rupe .nu bate ...doar ca motorul merge cu un consum marit si urca lent in turatie fara sa aiba nici un cod de eroare sau altceva ,asta datorita grabei cu care se monteaza o curea pe cele doua axe cu came care dupa parerea mea au semnele un pic decalate.Mai pe larg folosirea calei de la GM nu garanteaza mereu montajul corect si trebuie miscat motorul inainte inapoi sa fie sigur respectivele semne fata in fata.Repunerea distributiei in acest fel ,cel putin asa au spus clientii reduce consumul,urca mai repede in turatie....Pentru carcotasii care vor intreba ce are de-a face consumul cu semnele le spun ca sunt strans legate intre ele fiind vorba despre o intarzaiere ori avans la deschidere a supapelor deci consum ,si performante sigur influentate.Am scris despre aceste lucruri deoarece si eu am avut acest motor pe masina(cu aceeasi problema)si culmea ca am mai intalnit-o la multe masini iar descoperirea ei e cam dificila mai ales ca nu exista simptome prea vizibile.Am fost multumit de vivacitatea lui,consum mic pentru performante multumitoare ...si mai ales foarte silentios in relanti si regimuri joase si medii de turatie .
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
De acord cu tine mai ales la partea cu decalarea distributiei. Eu am cumparat masina cu distributia decalata, adica evacuarea era cu un dinte mai sus(mai inainte) si cum ai spus si tu nu simteam decat ca avea variatii de turatie la ralantiu, consumul pot sa zic ca era mai mare cam cu un litru/100km, urca mai greu in turatii si in decurs de 3 luni cat am mers cu distribuita decalata mi-a dat 2 ori eroare de la senzorul de detonatie , am descoperit abia cand am schimbat distributia, am pus-o la punct pe cea noua, am vericat-o invartind motorul 2 ture pana a ajuns la semn si am pornit
A pornit ok motorul numai ca de atunci am o bataie la un culbutor cand motorul e rece, apoi nu se mai sesizeaza- bataie care inainte nu exista, ralantiul numai oscila si era un pic mai in vana
Am demontat chiulasa, am spalat-o suflat-o cu compresorul pe toate canalele, am rectificat scaunele si am curatat supapele si culbutorii, tot mai am o bataie la rece, care nu ma deranjeaza prea tare, am masurat compresia -are 12.5bar pe fiecare cilindru si nu au ovalizare, diam lor este intre 79,45-79,80mm - o fi OK asa?
Singura problema care a ramas este ca imi consuma in cotinuare ulei mai ales la rece, cand merg des prin oras, ma gandeam sa folosesc ulei pt clima moderata adica mineral 15w40, ce parare ai?
multumesc pt raspuns
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
momentan am 10w40 Aral dar cred ca o sa revin pe Castrol,
culbutorul bate pana in 30sec dupa care nu se mai aude, eu m-am gandit ca e de la ulei caci cu Aral am vazut ca si becul de la presiunea uleiului nu se stinge instat sau imediat cum facea cand foloseam Castrol, insa am zis ca e scump castrol de asta vruiam un ulei 15w40 caci e si mai ieftin si poate consuma si mai putin
multumesc pentru sfaturi
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
1.Se ridica pe cric roata dreapta fata scoasa distributia,capacele prinse pe motor si se vede simeringul de distributie pe care ar fi bine sa-l schimbi daca ai dubii in privinta lui iar piesa de aluminiu pe care este montat este chiar corpul pompei care se prelungeste de la mijloc spre dreapta sus cu o proeminenta in capatul careia se afla un dop cu cap hexagonal.Acela este chiar dopul supapei de presiune.
2.Sau prin fata dar se demonteaza alternator acelasi dop se vede imediat sub alternator .Singura problema este ca sa faca operatiunea cineva care a mai calibrat asemenea pompe sa nu strici ceva,pericole altele nu exista atat timp cate vei folosi un ulei de vascozitatea recomandata pentru motorul asta .Inca odata sa nu folosesti aditiv pentru marit presiunea deoarece pe moment dispar zgomote dar in timp respectivul aditiv de depune in tacheti si ori blocheaza pe max. si nu mai permit inchiderea supapelor ori blocheaza accesul uleiului in interior si incep sa bata mai rau.
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- nickm
- **
- 382 mesaje
- din 13 Feb 2008
- Zafira 2008 A17DTR
- Arges
nickm
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arges
- Masina: Zafira 2008 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Intrebarea la toate observatiile tale pertinente ar fi urmatoarea....Cati mecanici vopsiti din service-uri stiu despre aceste chestii, strict pentru tipul asta de motor? Eu unu am serioase indoieli vazand service-uri pompoase si "iside" salariati "carne de tun" platiti prost pentru experienta lor indoielnica!
Multumiri pentru informatiile pertinente! Cele bune!
- cornel2cornel
- **
- 145 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1996 x16xel
- Iasi
cornel2cornel
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
oKrime
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2009
- Mesaj Privat
- nitrouxm
- **
- 140 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Caras-Severin
nitrouxm
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
De al meu nu ma plang momentan ........scanteieste , benzineste si porneste 😊 pe mine ma deranjeaza prostul lui obicei de a savura ulei cam 1l la 2000 de km .......nu se satura numa cu benzina si asa piperata !
La inceput i-am pus 5w40 gm,aral,castrol care lua 1l la 1000km .......apoi i-am pus 10w40 castrol si acum am elf care ia mai putin 1l la 2000km.
Suntem ceva minti luminate si de accea va propun sa intelegem acest motor si poate reusim cumva sa corectam ceea ce altii au lasat de izbeliste cu consumul de ulei. Am mai intalnit si oameni fericiti care cred ca nu au avut nici un interes sa minta (pentru ca nu isi vindeau masinile)ca nu le consuma ulei deloc pana la 10000km.
Poate sa spuna cartea ca e in grafic consumul la mine dar eu nu pot sa-l suport asa de mare . Acum a venit vremea proasta dar am in plan sa desfac motorul si sa curat canale pistoane, chiuloasa , tacheti sim la supape si am si niste segmenti de la motor in 8v cu dimensiunile exacte care nu cred ca dauneaza daca ii pun.
Mai mult ca sigur e plin de depuneri din ulei la cat consuma si cu ocazia asta verific si toate jocurile care nu mi se par ok.
Totusi am vazut ca altii au schimbat si sim la supape ,segmenti si tot consuma ulei ............intreband mecanicii spun ca pana se formeaza segmentii dupa cilindru consuma ulei in primii 10000 de km, altii spun ca se largesc canalele segmentilor pe pinstoane si atunci in functionarea lor permit sa urce uleiul in capul pistonului si sa-l consume............
astept si parerile voastre..................
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
nitrouxm Acest motor e foarte sensibil la calitatea uleiului,a combustibilului(daca ajungi la compresia data de producator min.15)fa o proba cu 100+ sa vezi diferenta,injectoarele se infunda cam des ,iar bujiile sa fie cele prescrise eu pun BKR5EP de la NGK si sunt multumit.Consumul de ulei in general incepe de la simeringuri si am mai intalnit destul de des segmenti sparti inclusiv la masina mea aveam 2 iar largirea canalelor de segment indica urme de inceput de gipaj,ori motor cu f f multi km.Al meu la reparatie avea 268.000km.(reali)iar camasile erau in stare aproape noua.
VEROLIUB
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1997 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2009
- Mesaj Privat
- nitrouxm
- **
- 140 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Vectra 1996 x16xel
- Caras-Severin
nitrouxm
- Mesaje scrise: 140
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
la pistoanele 1,2,3 am aprox. 14 masurat la cald (ca nu aveam timpul necesar sa astept sa se raceasca) si la 4 16.
Acum sunt un pic in ceata ........mecanicul mia zis ca e ok asa.........dar nedumerirea mea suna asa:
- e posibil totusi sa consume ulei si de la segmenti daca compresia e totusi mare( excludem simeringurile de supape care o sa le schimb)?
@mecaNIK - e posibil ca la cele 3 pistoane sa am segmenti rupti? pentru ca el merge ok ,nu tremura, nu bate, (decat un pic vreo 2 tacheti ) trage bine zic eu , mai mult de 170km/h nu am mers ca nu ai pe unde si cred ca mai mergea pana la vreo 190 tinand cont ca am cutie scurta .
Recent am facut un drum de 2000km cu un consum de 6l/100km (mers regulamentar!) si de ulei aproape 1.5l 😢
- mecaNIK
- OP
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat