Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cand opresc la semafor ... motorul ramane turat. Nu tot timpul.
1.Aveti idee ce ar putea fi?
Si inca vreo 2 nelamuriri ...
2.Uleiul Valvoline MaxLife 10-40W e bun pentru C16NZ?
3.Ar merge sa-i pun aditiv 2+2 Super Oil Treatment cu PTFE?
Skip ads

  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cat timp ramane turat? La ce turatie ramane turat?
Daca ramane turat cateva secunde putin peste 1000 rpm nu-i nici o problema, e chiar normal in anumite conditii (nu mai insist). Daca ramane turat mai mult timp atunci e de vina (cel mai probabil) IAC valve (valva relanti) sau trage aer fals pe undeva. Desigur ca pot fi mai multe cauze dar astea sunt cel mai probabile...
De preferat e sa folosesti un singur tip de ulei si nu sa incerci diferite variante de-a lungul timpului. E mai bine sa pui un ulei bun (de la 5w40 in jos) decat sa pui apoi tot felul de aditivi si alte porcarii prin motor. Nu-ti recomand o firma anume ca sa nu fiu subiectiv dar pretul reflecta calitatea (in acest caz).
Parerea mea! Rolling Eyes
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pai ramane turat si nu isi mai revine decat daca opresc masina si o pornesc din nou.
Despre ulei intrebam ca nu am mai bagat ulei pana acum in ea si nu stiu ce ulei i-a fost pus.
Unii mi-au sugerat ca sa nu bag ulei sintetic in ea ca e motorul cam vechi si uleiul asta e mai subtire ... Question
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Verifica conexiunile la potentiometrul clapetei acceleratie, senzor temperatura, motorasul valvei IAC, curata valva IAC.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Intrebare ....
Valva IAC e aia de sub injector ??
Si senzorul de caldura pe unde e ... oricum ventilatorul de pe radiator imi declanseaza la 90-92 "C si in Buc cam ajunge repede la temperatura asta ...
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Da conexiunea valvei IAc este sub injector in stinga cum te uiti din fata masinii. Mufa este spre in jos iar pentru scoatrea cablului trebuie tras de el in jos
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
si valva ???
E aia care daca accelerezi se deschide si lasa benzina in rezervor ????
Ar putea sa fie de la filtrul de aer ?? Pe care nu l-am schimbat pana acum .. Masina am cumparat-o acum 11 mii km.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Scuze nu in rezervor ... voiam sa spun in motor ... Embarassed
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
IAC adica Idle Air Control, adica permite reglajul relantiului prin deschiderea supapei care permite trecerea unei cantitati de aer care ocoleste clapeta de acceleratie si este folosita pentru reglajul turatiei la relantiii.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@dgxshpe : cand ramane turat la relanti, apasa frana si lasa incet ambreiajul (ca la pornirea in rampa) ... asta iti readuce turatia cat de cat la normal? (dupa ce apesi din nou ambreiajul in podea)

Daca da, poate ai patit ca mine, o fisura intr-un tub de cauciuc de la galeria de admisie.

Se aude cumva si un sunet mai ciudat?
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Comform explicatiei lui zero ar putea fi si de la tubul de care zice el. Acel tub este de la recircularea gazelor de carter.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
E tubul care iese din motor pe undeva prin stanga cum te uiti la masina
si intra in palaria de la injectie ???
S-ar putea sa fie un pic fisurat ... sau sa nu fie strans Shocked
Fura aer ??
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Tubul care intra la filtrul de aer nu are influenta semnificativa in acest sens, adica mai deloc.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
dgxshpe : ala ar trebui sa fie.
Nu cunosc motorul tau, dar uitate in poza asta :
http://www.exosyphenstudios.../tigra/temp-1.jpg

La mine ii in fatza vasului de expansiune, sub capacul motor (sub serpit) chiar in dreapta de tot.
In coltul stanga sus al patratului alb.
Destul de usor accesibil.

Daca ala ii fisurat (la mine asa a fost) ai si consum mai mare de benzina.

Desfa-l si uitate. La mine a fost nevoie de un patent si o tubulara de 10.
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
la mine e altfel ... oricum nu prea imi dau seama ce leaga tubul ala la tine ...
Sau ma rog zi-mi intre ce componente il gasesc pe asta la care ar trebui sa ma uit .
Multam ! Eventual o sa fac si o poza ... poate ... cine stie ... poti sa mi-l arati.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Tubul ala intra in galeria de admisie (serpii aia).
Motorul tau ii pe injectie?
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am pus in garajul meu niste poze cu motorul .. poate identificati tubul cu pricina ... Crying or Very sad
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 657
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Si alta intrabare ... aveti idee de la ce ar putea fi uleiul ala ... dim pozele cu ulei motor 1 si 2 ???
Ala din poza cu filtrul de ulei s-ar putea sa fie de la delco ... dar celalalt .. nu prea stiu de unde poate sa vina ...
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Uleiul pare a fi de la niste garnituri (garnitura capac culbutori, etc ... tre sa vad pe factura). Schimba-le.

Cat despre tubul acela, se pare ca la tine nu exista. M-am inselat eu. Ai motor mult prea diferit.

In general cand un motor ramane turat, problema ii in jurul valvei de relanti.
Nu prea stiu unde ii asta ... dar daca o gasesti, pe acolo trebuie verificat.

La mine cand s-a fisurat tubul ala, chiar daca valva de relanti ramanea deschisa la pozitia ei normala, tot mai tragea aer in plus pe fisura. Era exact ca si cum as apasa eu acceleratia.
  • alex_pescaru

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Senator 1978 30H
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Nu-l mai puneti sa caute furtune care nu sunt... Smile Omul are injectie monopunct.
In cazul acesta, acel IAC nu mai este ca la injectia multipunct, unde IAC-ul este o supapa electrica care permite aerului sa ocoleasca clapeta de acceleratie.
La injectia monopunct, IAC-ul este pur si simplu un actuator care impinge clapeta de acceleratie ca si cum ai apasa pe acceleratie. Mai departe potentiometrul de pe clapeta de acceleratie sesizeaza aceasta modificare de pozitie - mai mult/putin aer - si ECU implicit comanda injectorul pe masura.
In cazul motorului cu injectie monopunct, daca ramane turat, in opinia mea, de verificat ar fi:
- "IAC"-ul, daca nu cumva este gripat
- potentiometrul de pe clapeta de acceleratie
- clapeta de acceleratie sa nu fie gripata
- conexiuni electrice imperfecte
- ???
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR