- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Cat timp ramane turat? La ce turatie ramane turat?
Daca ramane turat cateva secunde putin peste 1000 rpm nu-i nici o problema, e chiar normal in anumite conditii (nu mai insist). Daca ramane turat mai mult timp atunci e de vina (cel mai probabil) IAC valve (valva relanti) sau trage aer fals pe undeva. Desigur ca pot fi mai multe cauze dar astea sunt cel mai probabile...
De preferat e sa folosesti un singur tip de ulei si nu sa incerci diferite variante de-a lungul timpului. E mai bine sa pui un ulei bun (de la 5w40 in jos) decat sa pui apoi tot felul de aditivi si alte porcarii prin motor. Nu-ti recomand o firma anume ca sa nu fiu subiectiv dar pretul reflecta calitatea (in acest caz).
Parerea mea!
Daca ramane turat cateva secunde putin peste 1000 rpm nu-i nici o problema, e chiar normal in anumite conditii (nu mai insist). Daca ramane turat mai mult timp atunci e de vina (cel mai probabil) IAC valve (valva relanti) sau trage aer fals pe undeva. Desigur ca pot fi mai multe cauze dar astea sunt cel mai probabile...
De preferat e sa folosesti un singur tip de ulei si nu sa incerci diferite variante de-a lungul timpului. E mai bine sa pui un ulei bun (de la 5w40 in jos) decat sa pui apoi tot felul de aditivi si alte porcarii prin motor. Nu-ti recomand o firma anume ca sa nu fiu subiectiv dar pretul reflecta calitatea (in acest caz).
Parerea mea!
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- zero
- **
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
@dgxshpe : cand ramane turat la relanti, apasa frana si lasa incet ambreiajul (ca la pornirea in rampa) ... asta iti readuce turatia cat de cat la normal? (dupa ce apesi din nou ambreiajul in podea)
Daca da, poate ai patit ca mine, o fisura intr-un tub de cauciuc de la galeria de admisie.
Se aude cumva si un sunet mai ciudat?
Daca da, poate ai patit ca mine, o fisura intr-un tub de cauciuc de la galeria de admisie.
Se aude cumva si un sunet mai ciudat?
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- zero
- **
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
dgxshpe : ala ar trebui sa fie.
Nu cunosc motorul tau, dar uitate in poza asta :
http://www.exosyphenstudios.../tigra/temp-1.jpg
La mine ii in fatza vasului de expansiune, sub capacul motor (sub serpit) chiar in dreapta de tot.
In coltul stanga sus al patratului alb.
Destul de usor accesibil.
Daca ala ii fisurat (la mine asa a fost) ai si consum mai mare de benzina.
Desfa-l si uitate. La mine a fost nevoie de un patent si o tubulara de 10.
Nu cunosc motorul tau, dar uitate in poza asta :
http://www.exosyphenstudios.../tigra/temp-1.jpg
La mine ii in fatza vasului de expansiune, sub capacul motor (sub serpit) chiar in dreapta de tot.
In coltul stanga sus al patratului alb.
Destul de usor accesibil.
Daca ala ii fisurat (la mine asa a fost) ai si consum mai mare de benzina.
Desfa-l si uitate. La mine a fost nevoie de un patent si o tubulara de 10.
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- zero
- **
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- OP
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
- zero
- **
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
Uleiul pare a fi de la niste garnituri (garnitura capac culbutori, etc ... tre sa vad pe factura). Schimba-le.
Cat despre tubul acela, se pare ca la tine nu exista. M-am inselat eu. Ai motor mult prea diferit.
In general cand un motor ramane turat, problema ii in jurul valvei de relanti.
Nu prea stiu unde ii asta ... dar daca o gasesti, pe acolo trebuie verificat.
La mine cand s-a fisurat tubul ala, chiar daca valva de relanti ramanea deschisa la pozitia ei normala, tot mai tragea aer in plus pe fisura. Era exact ca si cum as apasa eu acceleratia.
Cat despre tubul acela, se pare ca la tine nu exista. M-am inselat eu. Ai motor mult prea diferit.
In general cand un motor ramane turat, problema ii in jurul valvei de relanti.
Nu prea stiu unde ii asta ... dar daca o gasesti, pe acolo trebuie verificat.
La mine cand s-a fisurat tubul ala, chiar daca valva de relanti ramanea deschisa la pozitia ei normala, tot mai tragea aer in plus pe fisura. Era exact ca si cum as apasa eu acceleratia.
- alex_pescaru
- *
- 33 mesaje
- din 29 Jun 2005
- Senator 1978 30H
- Constanta
alex_pescaru
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Constanta
- Masina: Senator 1978 30H
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2005
- Mesaj Privat
Nu-l mai puneti sa caute furtune care nu sunt... Omul are injectie monopunct.
In cazul acesta, acel IAC nu mai este ca la injectia multipunct, unde IAC-ul este o supapa electrica care permite aerului sa ocoleasca clapeta de acceleratie.
La injectia monopunct, IAC-ul este pur si simplu un actuator care impinge clapeta de acceleratie ca si cum ai apasa pe acceleratie. Mai departe potentiometrul de pe clapeta de acceleratie sesizeaza aceasta modificare de pozitie - mai mult/putin aer - si ECU implicit comanda injectorul pe masura.
In cazul motorului cu injectie monopunct, daca ramane turat, in opinia mea, de verificat ar fi:
- "IAC"-ul, daca nu cumva este gripat
- potentiometrul de pe clapeta de acceleratie
- clapeta de acceleratie sa nu fie gripata
- conexiuni electrice imperfecte
- ???
In cazul acesta, acel IAC nu mai este ca la injectia multipunct, unde IAC-ul este o supapa electrica care permite aerului sa ocoleasca clapeta de acceleratie.
La injectia monopunct, IAC-ul este pur si simplu un actuator care impinge clapeta de acceleratie ca si cum ai apasa pe acceleratie. Mai departe potentiometrul de pe clapeta de acceleratie sesizeaza aceasta modificare de pozitie - mai mult/putin aer - si ECU implicit comanda injectorul pe masura.
In cazul motorului cu injectie monopunct, daca ramane turat, in opinia mea, de verificat ar fi:
- "IAC"-ul, daca nu cumva este gripat
- potentiometrul de pe clapeta de acceleratie
- clapeta de acceleratie sa nu fie gripata
- conexiuni electrice imperfecte
- ???