Mie 27 Jul, 2016 6:53 pm
Da ,aveti dreptate,insa blindarea este o solutie temporara .
AZI am fost la un mecanic istet care a lucrat cu simt de raspundere si a reparat numai Opel si Daewoo.....mi-a dat o explicatie logica, la propriu ......
Datorita vechimii catalizatorului ,implicit si a galeriei de evacuare ,parti mici de zgura sau metal rezultate in urma arderii ,se desprind si se centrifugheaza intre evacuare si sita catalizatorului iar la deschiderea pistonasului EGR ,prin aspiratie ,urca in capul acestuia blocand-ul partial sau total ,,,de aici rezultand un mers defectuos al motorului ((( oprirea motorului la relanti ,oscilatii mari la relanti,etc ))
Solutia cea mai costisitoare este inlocuirea catalizatorului cu unul NOU.!
Solutia cea mai ieftina si aproape la fel de eficienta este curatarea galeriei de evacuare (bineinteles dupa demontarea acesteia de pe chiuloasa) cu o perie de sarma rotativa cu ax flexibil prinsa in bormasina sau prin alte metode....MARE ATENTIE SA NU DETERIORATI FAGURELE CATALITIC .
Maine urmeaza sa efectuez aceasta operatie impreuna cu un PRIETEN ,stiu ca este o treaba migaloasa si de durata(6/10ore) dar sunt 99% convins ca va da rezultate !
FIIND O TREABA MIGALOASA SI DE DURATA MAJORITATEA MECANICILOR NU SE APUCA DE ACEASTA OPERATIUNE ,LE E MAI USOR SA NE TRIMITA SA CUMPARAM UN EGR NOU (( ,,CICA,, acolo este buba )) !
Ce-am relatat mai sus este valabil pt motorul Z16XE, pt alte tipuri de motoare nu ma pot pronunta.
Sper ca am fost de ajutor celor care au aceasta defectiune .
Numai bine !
P.S.
Nu reusesc sa atasez poze aici ,,,am o schita detailata !