- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut, am mai postat si la probleme tehnice dar cum n-am primit un raspuns si sunt destul de disperat m-am gandit sa fac un topic nou in care sa-si dea fiecare cu parerea.
De ceva timp mi-a aparut eroarea 44 in bord, la un moment dat i-am dat de cap era un furtun care se topise si nu mai circula aerul, l-am taiat, l-am aranjat cum trebuie si o perioada de vreo 200km masina a mers bine. Zilele astea cand am fost la munte si am forjat-o mai mult problema a reaparut, m-am uitat mai atent si am observat ca furtunul nu e cel original, e mai degraba furtun de la o perfuzie si doar capetele erau cele originale. La unul din capete era crapat si scapa aer, am pus niste silicon cat sa ma tina o perioada, dar eroarea persista, nu mi se mai aprinde becul cand o cald dar se simte ca nu merge bine si miroase a benzina nearsa.
Furtunul de care vorbesc incepe din fata-dreapta, de sub capacul de plastic de pe motor si se duce undeva sub galeria de admisie. E intre a 4-a bujie si bobina de inductie.
@piti a fost foarte dragut si a pierdut minute bune pentru a afla care e piesa dar n-am reusit din pacate, multe furtunase seamana dar nu am garantia ca e piesa care trebuie.
Daca exista vre-un posesor de opel cu motor x16xel care stie despre ce furtun e vb il rog sa posteze o poza sau un cod al piesei pentru a o putea comanda.
Multumesc.
De ceva timp mi-a aparut eroarea 44 in bord, la un moment dat i-am dat de cap era un furtun care se topise si nu mai circula aerul, l-am taiat, l-am aranjat cum trebuie si o perioada de vreo 200km masina a mers bine. Zilele astea cand am fost la munte si am forjat-o mai mult problema a reaparut, m-am uitat mai atent si am observat ca furtunul nu e cel original, e mai degraba furtun de la o perfuzie si doar capetele erau cele originale. La unul din capete era crapat si scapa aer, am pus niste silicon cat sa ma tina o perioada, dar eroarea persista, nu mi se mai aprinde becul cand o cald dar se simte ca nu merge bine si miroase a benzina nearsa.
Furtunul de care vorbesc incepe din fata-dreapta, de sub capacul de plastic de pe motor si se duce undeva sub galeria de admisie. E intre a 4-a bujie si bobina de inductie.
@piti a fost foarte dragut si a pierdut minute bune pentru a afla care e piesa dar n-am reusit din pacate, multe furtunase seamana dar nu am garantia ca e piesa care trebuie.
Daca exista vre-un posesor de opel cu motor x16xel care stie despre ce furtun e vb il rog sa posteze o poza sau un cod al piesei pentru a o putea comanda.
Multumesc.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Astra #1:
Astra #2:
Un furtun merge la MAP, alt furtun merge la tulumba de frânã, alt furtun merge la selectorul de recirculare aer, care e undeva în stânga filtrului de polen. Pânã nu faci o pozã sã vedem cum e la tine, nu cred cã te putem ajuta ...
PS: Codul 44 nu e "Air/Fuel mixture too lean (weak)" ?
Astra #2:
Un furtun merge la MAP, alt furtun merge la tulumba de frânã, alt furtun merge la selectorul de recirculare aer, care e undeva în stânga filtrului de polen. Pânã nu faci o pozã sã vedem cum e la tine, nu cred cã te putem ajuta ...
PS: Codul 44 nu e "Air/Fuel mixture too lean (weak)" ?
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Voi incerca sa fac niste poze, desi nu cred ca va fi de prea mare ajutor, momentan am un furtun care seamana cu cele de la dacie. Daca capacul de pe motor, cu Ecotec nu e dat jos n-ai cum sa vezi furtunul. Mai jos e o poza schematica pentru a va face o idee.
LE: da, asta e codul 44.
LE2: Poate nu e furtun de vacuum, dar in mod sigur de la el am probleme. Dupa ce am dat cu niste silicon pe crapatura furtunului nu mi se mai aprindea becul in bord dar tot se simtea o lipsa de putere iar daca suflam in furtun se auzea usor un fasait ca si cum ar scapa aer.
LE: da, asta e codul 44.
LE2: Poate nu e furtun de vacuum, dar in mod sigur de la el am probleme. Dupa ce am dat cu niste silicon pe crapatura furtunului nu mi se mai aprindea becul in bord dar tot se simtea o lipsa de putere iar daca suflam in furtun se auzea usor un fasait ca si cum ar scapa aer.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Regulatorul de presiune de pe rampa injectoarelor e vacuumatic; vezi dacã nu e chiar furtunul care comandã aceastã piesã cã s-ar putea ca de aici sã þi se tragã problema cu amestec prea sãrac. Oricum ... un furtun e un furtun, ori cã e "de dacie", ori de BMW ... tot un cauciuc e pânã la urmã, problema e sã-ºi facã treaba.
LE: hai cã am fãcut un bine ºi am coborât la maºinã sã-þi fac niºte poze. Furtunaºul de la regulatorul presiunii de benzinã l-am marcat în una din ele:
Ultima modificare făcută de electronistul la Joi 10 Sep, 2009 2:54 pm
LE: hai cã am fãcut un bine ºi am coborât la maºinã sã-þi fac niºte poze. Furtunaºul de la regulatorul presiunii de benzinã l-am marcat în una din ele:
Ultima modificare făcută de electronistul la Joi 10 Sep, 2009 2:54 pm
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
La pozele astea m-am uitat si cu @piti cand am vrut sa le comand. Am avut impresia ca e 14 dar mai imi trebuia un cot, apoi m-am gandit ca poate e 19 dar nu e pe modelul meu de masina, asa ca a ramas 15-16-17. Presupun ca ultimele sunt cele bune, nu?(adica 15-16-17)
Daca vrei iti comand si tie niste furtune si ti le trimit prin curier daca tot ma duc pe la @piti, desi cred ca si el trimite prin curier in tara.
Sunt cam grabit acum sa ajung la servici, asa ca mai analizez pozele de la tine mai tarziu.
Merci mult.
Daca vrei iti comand si tie niste furtune si ti le trimit prin curier daca tot ma duc pe la @piti, desi cred ca si el trimite prin curier in tara.
Sunt cam grabit acum sa ajung la servici, asa ca mai analizez pozele de la tine mai tarziu.
Merci mult.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am tot rotit poza si ar trebui ca 15 sa fie mai lung(daca piesa e la fel ca in poza) iar piesa 17 pare a fi mai mare decat 16,deci ar trebui sa fie pozitionata exact invers decat apare in poza mea, desi aceasta ar fi pozitionarea logica. In plus 17 are doar 3.5mm, mi se pare cam subtire. Mai logic ar fi 14 care are 5mm, dar nu exista cot pentru acest furtun.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Exact cum arata un vacuum de la dacie. Chiar m-am dus intr-un magazin Dacia si am cerut ceva asemanator..mi-a dat niste furtune care nu erau ce cautam eu si la un moment dat am intrebat cum arata un furtun de vacuum de Dacia: era exact ca cel montat la mine. Am luat unul dar n-am apucat sa-l montez, era la fel de prost.Ce sa ceri la 2 lei?
Am cerut o oferta de pret de la @piti, sincer mi se pare cam scump, dar e original:
Ce-am facut insa? M-am dus la un service din Crangasi, la care mai trec din cand in cand, baietii lucreaza bine daca stai cu ochii pe ei altfel ii doar in dos. Asa ca am pierdut 1.5ore de la servici si am stat pe capul lor sa-mi schimbe un furtun de la alimentare(115ron) si o toba intermediara pe care am facut-o praf la munte(180ron). Cu ocazia asta le-am cerut o alternativa la furtunul care se topeste, mi-au dat un furtun de motorina cu panza(parca asa ii zice), exact acelasi lucru pe care mi l-au recomandat si baietii de la comenzipieseauto.ro .
Voi incerca sa merg cu improvizatia asta o perioada si daca voi avea probleme in cele din urma voi fi nevoit sa comand furtunele.
PS:Inca n-am facut testul cu agrafa, si-asa am lipsit cam mult de la munca. Diseara bag o poza + un test.
Am cerut o oferta de pret de la @piti, sincer mi se pare cam scump, dar e original:
piti a scris:Salut!
Reperul 15 - 49 ron
Reperul 16 - 20 ron
Reperul 17 - 15 ron
Preturile au TVA inclus!
Toate reperele sunt pe original!
Termenul de livrare este de 4-5 zile!
Reperul 15 - 49 ron
Reperul 16 - 20 ron
Reperul 17 - 15 ron
Preturile au TVA inclus!
Toate reperele sunt pe original!
Termenul de livrare este de 4-5 zile!
Ce-am facut insa? M-am dus la un service din Crangasi, la care mai trec din cand in cand, baietii lucreaza bine daca stai cu ochii pe ei altfel ii doar in dos. Asa ca am pierdut 1.5ore de la servici si am stat pe capul lor sa-mi schimbe un furtun de la alimentare(115ron) si o toba intermediara pe care am facut-o praf la munte(180ron). Cu ocazia asta le-am cerut o alternativa la furtunul care se topeste, mi-au dat un furtun de motorina cu panza(parca asa ii zice), exact acelasi lucru pe care mi l-au recomandat si baietii de la comenzipieseauto.ro .
Voi incerca sa merg cu improvizatia asta o perioada si daca voi avea probleme in cele din urma voi fi nevoit sa comand furtunele.
PS:Inca n-am facut testul cu agrafa, si-asa am lipsit cam mult de la munca. Diseara bag o poza + un test.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Se simte ceva schimbare în mersul maºinii ? Becul check engine e tot aprins ? Chiar dacã scapi de cauza erorii (ai schimbat furtunaºul), ea rãmâne stocatã dar becul nu se aprinde ºi apare la testul "agrafa" pânã ce trec 25 de porniri succesive ale motorului în care eroarea sã nu mai fie prezentã. Adicã nu vei mai vedea codul de eroare de-abia peste câteva zile, dacã totul e OK.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Becul oricum mi se aprindea doar pe 4000ture cand bagam piciorul mai tare in ea si trebuia sa cobor turatia la 2000 timp in care becul se stingea. Ce-am remarcat acum e ca accelereaza mai frumos si normal nu mai haraie(asta de la toba noua), iar la decelerare nu-mi mai da in nas. Oprea in trepte cand luam piciorul de pe acceleratie, ca si cum i s-ar fi taiat benzina.
N-am apucat sa o testez indeajuns, voi face in seara asta o plimbare sa vad cum se comporta. Cel mai important test e pornirea, pana cum dadeam cheie, sarea turatia la 1200, crestea apoi la 1500..statea putin si apoi oscila usor intre 800 si 900 desi mie de regula imi statea la 750.
N-am apucat sa o testez indeajuns, voi face in seara asta o plimbare sa vad cum se comporta. Cel mai important test e pornirea, pana cum dadeam cheie, sarea turatia la 1200, crestea apoi la 1500..statea putin si apoi oscila usor intre 800 si 900 desi mie de regula imi statea la 750.
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
electronistul a scris:Chiar dacã scapi de cauza erorii (ai schimbat furtunaºul), ea rãmâne stocatã dar becul nu se aprinde ºi apare la testul "agrafa" pânã ce trec 25 de porniri succesive ale motorului în care eroarea sã nu mai fie prezentã. Adicã nu vei mai vedea codul de eroare de-abia peste câteva zile, dacã totul e OK.
E a doua pornire dupa ce am schimbat furtunasul si la testul agrafa mi-a aparut doar 12-12-12-12-12...
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am facut vreo 25-30km prin Bucuresti si masina s-a comportat bine, doar ca la relanti exista un mic joc al tobei de esapament si odata la cateva secunde se aude un fel de bolboroseala ca si cum toba ar fi plina de apa. E putin deranjant, daca as putea, as pune "silencer" la toba de esapament sa nu sa se mai auda deloc.
Am scapat totusi de "norisorul" de fum de la teava de esapament, mirosea a benzina nearsa si daca stateai langa masina dupa un timp mirosul se impregna in haine.
Intrebare: Se poate intampla ca benzina sa ajunga in ulei? Intreb deoarece zilele astea am facut o plimbare la munte, dupa 500km am testat uleiul, imi arata vreo 100ml consumati (super). La 700km m-am gandit sa testez din nou, era la maxim de data asta si joja mirosea parca a benzina. M-am gandit ca e inclinata masina si de aceea nu-mi apare corect nivelul, totusi mai mult de 2-300ml n-avea cum sa manance. Cand am ajuns in Bucuresti, adica la 1100km parcursi, am bagat joja si era USCATA, era la minim si a trebuit sa completez cu 1l. Nu stiu cum se face ca tot timpul imi consuma uleiul in ultimele 2-300km din 1000km parcursi. Magnatec-ul 10W40 vad ca-i place motorului meu.
Am scapat totusi de "norisorul" de fum de la teava de esapament, mirosea a benzina nearsa si daca stateai langa masina dupa un timp mirosul se impregna in haine.
Intrebare: Se poate intampla ca benzina sa ajunga in ulei? Intreb deoarece zilele astea am facut o plimbare la munte, dupa 500km am testat uleiul, imi arata vreo 100ml consumati (super). La 700km m-am gandit sa testez din nou, era la maxim de data asta si joja mirosea parca a benzina. M-am gandit ca e inclinata masina si de aceea nu-mi apare corect nivelul, totusi mai mult de 2-300ml n-avea cum sa manance. Cand am ajuns in Bucuresti, adica la 1100km parcursi, am bagat joja si era USCATA, era la minim si a trebuit sa completez cu 1l. Nu stiu cum se face ca tot timpul imi consuma uleiul in ultimele 2-300km din 1000km parcursi. Magnatec-ul 10W40 vad ca-i place motorului meu.
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Nu îþi pot rãspunde la întrebare, dar sã ºtii cã la motoarele pe care le avem noi, conteazã mult ce ulei pui. Eu am tatonat cu Castrol Magnatec, GM ºi altele, pânã am testat Aral bluetronic 10w40. Pe ãsta nu îl mai mãnâncã aproape deloc (la mine).
Pânã la urmã ai pus furtun de-acela de motorinã cu pânzã între regulator ºi galerie ? Merge bine aºa ?
Pânã la urmã ai pus furtun de-acela de motorinã cu pânzã între regulator ºi galerie ? Merge bine aºa ?
- Astra X16XEL
- OP
- 536 mesaje
- din 06 Mar 2009
- Astra 1995
- Bucuresti
Astra X16XEL
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Furtunul( de retur motorina cu insertie de panza) a fost pus de baietii de la service si merge f. bine, desi uneori la turatie mica(900-1000) se mai intampla sa se inece usor(un mic tremurat) si trebuie sa o calc mai tare.Furtunul spre deosebire de cel de la dacie, care e doar un plastic transparent, e gros si nu cred ca voi mai avea probleme pe viitor. Din pacate e pus tot pe sub galeria de admisie, nu mergea montat prin exterior. Oricum nu prea am dat atentie zilele astea furtunului de vacuum, am avut probleme mult mai grave.
Intr-o perioada imi curgea putina benzina pe la furtunul de alimentare, i-am pus pana la urma vreo 3 coliere si statea bine, dar apucasem sa comand un furtun nou asa ca m-am gandit sa-l pun. Am fost la service si baietii cica l-au montat corespunzator. Te gandesti ca astia fac treaba asta zilnic si stiu mai bine decat mine.
Cand am ajuns la benzinarie, am pus vreo 42l si vad ca tot intra..am lasat sa curga usor dar parca nu se mai oprea. Pe la 43.5 am scos pompa si m-am gandit sa ma uit la rezervor sa vad care-i starea. Curgea intr-o veselie benzina din rezervor, am scos repede o surubelnita si am inceput sa strang repede colierele. Noroc ca in zona era un prieten si i-am cerut un alt colier pe care sa-l prind ca mi-era ca iau foc pe drum.
Cat despre sunetul urat la toba, m-am bagat pe sub masina si am mai strans la toba finala un surub..vreo 3 rotatii si i-am dat cu niste silicon, dar cred ca mai trebuie sa fac acelasi lucru si in fata la catalizator. Pana la urma mai bine faceam eu chestia asta acasa..nu mai plateam aiurea 80ron pe manopera.
LE: mai am vreo 2.5l de Magnatec de ars pana ajung sa testez alta marca. Unii ziceau ca e turcesc si ca n-ar fi prea bun Aral-ul. Cum e pana la urma?
Intr-o perioada imi curgea putina benzina pe la furtunul de alimentare, i-am pus pana la urma vreo 3 coliere si statea bine, dar apucasem sa comand un furtun nou asa ca m-am gandit sa-l pun. Am fost la service si baietii cica l-au montat corespunzator. Te gandesti ca astia fac treaba asta zilnic si stiu mai bine decat mine.
Cand am ajuns la benzinarie, am pus vreo 42l si vad ca tot intra..am lasat sa curga usor dar parca nu se mai oprea. Pe la 43.5 am scos pompa si m-am gandit sa ma uit la rezervor sa vad care-i starea. Curgea intr-o veselie benzina din rezervor, am scos repede o surubelnita si am inceput sa strang repede colierele. Noroc ca in zona era un prieten si i-am cerut un alt colier pe care sa-l prind ca mi-era ca iau foc pe drum.
Cat despre sunetul urat la toba, m-am bagat pe sub masina si am mai strans la toba finala un surub..vreo 3 rotatii si i-am dat cu niste silicon, dar cred ca mai trebuie sa fac acelasi lucru si in fata la catalizator. Pana la urma mai bine faceam eu chestia asta acasa..nu mai plateam aiurea 80ron pe manopera.
LE: mai am vreo 2.5l de Magnatec de ars pana ajung sa testez alta marca. Unii ziceau ca e turcesc si ca n-ar fi prea bun Aral-ul. Cum e pana la urma?
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat