motzuel
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 1997 X16Xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salutare.
Sunt un membru nou in comunitatea Opel si pe acest forum. Am un Opel Vectra B din 97, 1.6 16v X16XEL cu transmisie automata. Am si eu cateva intrebari la care sper sa-mi raspunda cineva si sa ma lamuresca. Dimineata, inainte sa plec, pornesc masina, o las 3-5 min (si 10 cand nu ma grabesc) sa se incalzeasca motorul si ca uleiul sa isi faca presiunea necesara in cutie, dau D si am plecat. Azi dimineata, am lasat masina cam 3-4 min cu motorul pornit, am plecat si a trebuit sa opresc dupa nici 20 de metrii pt ca era un mare bolovan pe mijlocul drumului, fiind o alee f ingusta n-aveam cum sa ocolesc. Franez , dau P (nu opresc motorul) si ies sa dau bolovanul din drum. Cand am revenit la masina (dupa 3 secunde), surpriza, se aprinsese becul de AVERTIZARE AVARIE de la cutie . Cel de la care am luat masina mi-a spus ca e posibil sa se mai intample, iar cand se intampla, sa opresc motorul si sa repornesc, lucru pe care am vrut sa-l si fac, doar ca de oprit l-am oprit, de pornit a fost mai greu! Pun contactul, se sting toate becurile la bord (din cele care trebuie sa se stinga) si nu porneste ([aceleasi sintome ca atunci cand intra protectia de la cutia automata, cand masina e oprita dar in viteza, pe D , si nu te lasa sa pornesti pana nu revi la P) iar ,repet acelasi lucru si la fel, nu vroia sa porneasca (nici electromotorul nu invartea). Fostul proprietar a zis ca a patit si el asta si un mecanic l-a invatat (cand se intampla asa) sa treaca pe loc prin toate treptele de viteza PRND321, sa revina la P si sa incerce repornirea. Asta am facut si eu, doar ca nimic, am repetat treaba asta de 3-4 ori si intr-un final a pornit. Cutia e schimbata, a avut garantie pana acum vreo 6 luni, uleiul in cutie e schimbat, masina n-a fost forjata sau cu probleme (cunosc masina iar fostul prorietar e prieten si vecin cu mine de vreo 20 de ani). Masina are tot schimbat, distributie, bucsi, toate filtrele si toate uleiurile iar in 98% din timp merge impecabil, o masina intretinuta in care se simte ca s-au bagat bani, si totusi imi face problema de mai sus .. Ma gandeam sa pun un aditiv in cutie, am vz Dura Lube cu SR3 tratament avansat pt transmisii, inclusiv automate.
-A folosit cineva ?
-A mai intalnit careva aceasta problema?
-Vre-un sfat de la cineva care se pricepe?
Astept parerile si sfaturile voastre.
Multumesc anticipat!
Ultima modificare făcută de motzuel la Mar 08 Sep, 2009 7:13 pm
Sunt un membru nou in comunitatea Opel si pe acest forum. Am un Opel Vectra B din 97, 1.6 16v X16XEL cu transmisie automata. Am si eu cateva intrebari la care sper sa-mi raspunda cineva si sa ma lamuresca. Dimineata, inainte sa plec, pornesc masina, o las 3-5 min (si 10 cand nu ma grabesc) sa se incalzeasca motorul si ca uleiul sa isi faca presiunea necesara in cutie, dau D si am plecat. Azi dimineata, am lasat masina cam 3-4 min cu motorul pornit, am plecat si a trebuit sa opresc dupa nici 20 de metrii pt ca era un mare bolovan pe mijlocul drumului, fiind o alee f ingusta n-aveam cum sa ocolesc. Franez , dau P (nu opresc motorul) si ies sa dau bolovanul din drum. Cand am revenit la masina (dupa 3 secunde), surpriza, se aprinsese becul de AVERTIZARE AVARIE de la cutie . Cel de la care am luat masina mi-a spus ca e posibil sa se mai intample, iar cand se intampla, sa opresc motorul si sa repornesc, lucru pe care am vrut sa-l si fac, doar ca de oprit l-am oprit, de pornit a fost mai greu! Pun contactul, se sting toate becurile la bord (din cele care trebuie sa se stinga) si nu porneste ([aceleasi sintome ca atunci cand intra protectia de la cutia automata, cand masina e oprita dar in viteza, pe D , si nu te lasa sa pornesti pana nu revi la P) iar ,repet acelasi lucru si la fel, nu vroia sa porneasca (nici electromotorul nu invartea). Fostul proprietar a zis ca a patit si el asta si un mecanic l-a invatat (cand se intampla asa) sa treaca pe loc prin toate treptele de viteza PRND321, sa revina la P si sa incerce repornirea. Asta am facut si eu, doar ca nimic, am repetat treaba asta de 3-4 ori si intr-un final a pornit. Cutia e schimbata, a avut garantie pana acum vreo 6 luni, uleiul in cutie e schimbat, masina n-a fost forjata sau cu probleme (cunosc masina iar fostul prorietar e prieten si vecin cu mine de vreo 20 de ani). Masina are tot schimbat, distributie, bucsi, toate filtrele si toate uleiurile iar in 98% din timp merge impecabil, o masina intretinuta in care se simte ca s-au bagat bani, si totusi imi face problema de mai sus .. Ma gandeam sa pun un aditiv in cutie, am vz Dura Lube cu SR3 tratament avansat pt transmisii, inclusiv automate.
-A folosit cineva ?
-A mai intalnit careva aceasta problema?
-Vre-un sfat de la cineva care se pricepe?
Astept parerile si sfaturile voastre.
Multumesc anticipat!
Ultima modificare făcută de motzuel la Mar 08 Sep, 2009 7:13 pm
viorell90
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2009
- Mesaj Privat
motzuel
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Vectra 1997 X16Xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2009
- Mesaj Privat
viorell90 a scris:hmm nu cred ca e bine sa`i pui,mai bine o lasi asa cum e
Da... nush ce sa fac, sunt derutat , nu am gasit mai nimic despre treaba asta. Sunt mai rare modelele cu transmisie automata, multa lume se fereste pt ca sunt mai pretentioase. Daca mai stie cineva , daca a mai patit asa, astept parerile si sfaturile voastre. ms