Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Salut. Am un Astra G 1600cc 62kw din 2001 si mi se aprinde becul cu masinuta si cheia cand mi se incalzeste motorul
adica dupa vreo 5-10 mnute dupa pornire. Am facut testere si mi-au gasit ,,senzor doi pedala acceleratie nealimentat''
Intr-adevar nu aveam alimentare pe al doilea senzor pedala acceleratie, am rezolvat problema, am luat alimentare de
la senzor unu pedala acceleratie pentru ca nu imi veneau cei 5V din comp. Jumatate de an a mers normal asa cu o punte
intre cele doua alimentari la senzori, si mi-a reaparut masinuta cu cheia.
Cand imi aparea masinuta aia acceleratia era lenta si intarziata, adica calcam acceleratia si nu se accelera decat dupa vreo 2 secunde.
Ce ar putea fi de data asta? Am observat ca compu e amplasat rau pe motor pe lareral sus la admisie si cand se incalzeste motorul
logic se incalzeste si el, la temperatura motorului. Practic fierbe in suc propriu. Am primit confirmari ca asi putea muta locul compului
si ca nu seva intampla nimic negativ. Oricun, compu trebe schimbat si e greu de gasit, dar pana gasesc asi vrea sa ma mai folosesc de
masina,asa ca ce imi sugerati ?
Compu e DELPHI DELCO ELECTRONICS SYSTEMS , ENGINE CONTROLLER HSFI-2.1 , DHUC09353509
Caut asa ceva asa ca daca stiti dati-mi de stire , va rog
adica dupa vreo 5-10 mnute dupa pornire. Am facut testere si mi-au gasit ,,senzor doi pedala acceleratie nealimentat''
Intr-adevar nu aveam alimentare pe al doilea senzor pedala acceleratie, am rezolvat problema, am luat alimentare de
la senzor unu pedala acceleratie pentru ca nu imi veneau cei 5V din comp. Jumatate de an a mers normal asa cu o punte
intre cele doua alimentari la senzori, si mi-a reaparut masinuta cu cheia.
Cand imi aparea masinuta aia acceleratia era lenta si intarziata, adica calcam acceleratia si nu se accelera decat dupa vreo 2 secunde.
Ce ar putea fi de data asta? Am observat ca compu e amplasat rau pe motor pe lareral sus la admisie si cand se incalzeste motorul
logic se incalzeste si el, la temperatura motorului. Practic fierbe in suc propriu. Am primit confirmari ca asi putea muta locul compului
si ca nu seva intampla nimic negativ. Oricun, compu trebe schimbat si e greu de gasit, dar pana gasesc asi vrea sa ma mai folosesc de
masina,asa ca ce imi sugerati ?
Compu e DELPHI DELCO ELECTRONICS SYSTEMS , ENGINE CONTROLLER HSFI-2.1 , DHUC09353509
Caut asa ceva asa ca daca stiti dati-mi de stire , va rog
tm09psh
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Cristy_13
- ***
- 764 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
Weel
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Weel , daca si tu ai Astra G 1.6 atunci ai si tu aceeasi problema ca si mine.
Uite ce-ti recomad: fa un test ca sa vezi care din senzori e busit (senzori
pedala acceleratie). Vezi ce zice tester-ul si in functie de asta poti sa te indrum mai departe. Poate sa fie pedala de vina(senzorii din ea), mufele, firele sau chiar compu (la mine e din comp, nu primesc din el alimentare pe al doilea senzor)
Uite ce-ti recomad: fa un test ca sa vezi care din senzori e busit (senzori
pedala acceleratie). Vezi ce zice tester-ul si in functie de asta poti sa te indrum mai departe. Poate sa fie pedala de vina(senzorii din ea), mufele, firele sau chiar compu (la mine e din comp, nu primesc din el alimentare pe al doilea senzor)
Weel
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
victorniculescu- Suspendat
- 339 mesaje
- din 11 Aug 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Bucuresti
victorniculescu- Mesaje scrise: 339
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2008
- Mesaj Privat
Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Weel, zici ca e stricat senzorul; ia un aparat de masura si vezi daca pana la nufa care intra in pedala ai 5V. Daca ai, atinci e pedala de vina, trebe alta. Daca nu ai 5V e din cauca firelor sau ECU. Nu vreau sa te descurajez dar 80% e ECU. REZOLVARE: ca si la mine, ia alimentare de la senzorul care merge si pune la celalant care nu merge.
Weel
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Cristy_13
- ***
- 764 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Merci Cristy (si eu sunt tot Cristy cu ,,Y''),explicatia pozitionarii senzorului a fost perfecta, l-am gasit, l-am dat jos l-am curatat si pe el si lagarul in care e si l-am pus inapoi. O rezolvare provizorie aveam, adica nu mi se mai aprinde martorul galben masinuta cu cheie din mers, dar imi ramane aprins pe bord pana pornesc motorul si abea atunci dispare, si asta de cans am mutat ECU de la locul lui, nu mai sta pe motor ci are niste distantiere,ceea ce nu ii permite sa se incalzeasca la temperatura motorului. Din cauza asta se si duc ECU la Opel,chestie zisa chiar de cei de la reprezentanta.
O alta chestie; cum pot verifica senzorul de la axul cu came? Este vreo metoda de masurare ? Mi-as lua altul nou dar daca asta pe care il am eu e bun si nu e problema de la el; il schimb degeaba. Sau poate exista si altceva din cauza caruia sa-mi ramana martorul aprins ?
O alta chestie; cum pot verifica senzorul de la axul cu came? Este vreo metoda de masurare ? Mi-as lua altul nou dar daca asta pe care il am eu e bun si nu e problema de la el; il schimb degeaba. Sau poate exista si altceva din cauza caruia sa-mi ramana martorul aprins ?
- Cristy_13
- ***
- 764 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
Scuze de intarziere dar a durat pana ce am rezolvat problema. Dupa cum ziceam problema era din ECU, asa mi-a zis la tester, asa a fost.
Ca sa nu o lungesc cu vorba, m-am pus si am ,,deschis" ECU, am gasit problema: de pe placuta de ceramica, aia cu toate piesaraiele, era o punte (una din cele multe existente) desprinsa de pe pinul mufei tata (aia prisa pe ECU), si normal ca eu nu mai aveam alimentare pe sezorul 2 al pedalei de acceleratie Am curatat locul unde a trebuit sa relipesc firicelul ala, am facut o ansa la pistolul de lipit din sarma subtire, am folosit pasta de lipit din aia care se foloseste la lipirea tevilor de cupru, cositor subtire electronic si a mers din prima. Am reusit sa fac lipitura doar cu ajutorul unei lupe si cu foarte multa rabdare, dar a meritat.
Senzorul de la axul cu came nu are nimic, dar mi-a mai fost dus senzorul presiune galerie admisie (ala de langa ECU), gasit cu ajutorul testerului. Am cumparat altul, l-am schimbat cand am facut si ECU, am refacut tester pentru stergerea erorilor si gata.
Acum nu mai am nici o problema.
Multumesc totusi ca ati incercat sa ma ajutati, poate si eu o sa pot ajuta ............
Ca sa nu o lungesc cu vorba, m-am pus si am ,,deschis" ECU, am gasit problema: de pe placuta de ceramica, aia cu toate piesaraiele, era o punte (una din cele multe existente) desprinsa de pe pinul mufei tata (aia prisa pe ECU), si normal ca eu nu mai aveam alimentare pe sezorul 2 al pedalei de acceleratie Am curatat locul unde a trebuit sa relipesc firicelul ala, am facut o ansa la pistolul de lipit din sarma subtire, am folosit pasta de lipit din aia care se foloseste la lipirea tevilor de cupru, cositor subtire electronic si a mers din prima. Am reusit sa fac lipitura doar cu ajutorul unei lupe si cu foarte multa rabdare, dar a meritat.
Senzorul de la axul cu came nu are nimic, dar mi-a mai fost dus senzorul presiune galerie admisie (ala de langa ECU), gasit cu ajutorul testerului. Am cumparat altul, l-am schimbat cand am facut si ECU, am refacut tester pentru stergerea erorilor si gata.
Acum nu mai am nici o problema.
Multumesc totusi ca ati incercat sa ma ajutati, poate si eu o sa pot ajuta ............
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am ºi eu o întrebare - plãcuþa de ceramicã este îmbãiatã într-o rãºinã interesantã... Cum ai fãcut sã treci de chestia aia transparentã ca sã lipeºti cu cositor ? ªi eu am gãsit într-un ECU similar un fir care e plecat la plimbare, dar eu l-am repoziþionat peste pastila din capãtul pinului exterior. E foarte, foarte migãloasã treaba în ECU-urile astea ... eu nu ºtiu cum sã trec de mucii ãia
Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
La inceput nici eu nu am stiut, dar omul cat traieste...
Prima data am incercat cu o scobitoare,nu am reusit mare lucru si atunci mi-a venit o idee: sa incerc cu un ,,desoldering pump". E o chestie care o au electronistii mai vechi, descrisa e ca o seringa cu arc, la care pistonasul se blocheaza cand e jos, iar cand se elibereaza (de la piedica), absoarbe surplusul de cositor, doar ca in cazul meu ,,mucii". Varful de la pompita l-am schimbat cu un ac vechi de la perfuzii, ca are diametrul gaurii mai mare decat un ac de seringa obisnuit, normal ca varful l-am indreptat pt o mai buna absorbtie prin pilire (munca de chinez batran).
C-am asta ar fi.
Eu zic ca lipituri de-astea ar putea sa faca oricine, dar cu foarte multa rabdare si atentie.
Spor la treaba !
Prima data am incercat cu o scobitoare,nu am reusit mare lucru si atunci mi-a venit o idee: sa incerc cu un ,,desoldering pump". E o chestie care o au electronistii mai vechi, descrisa e ca o seringa cu arc, la care pistonasul se blocheaza cand e jos, iar cand se elibereaza (de la piedica), absoarbe surplusul de cositor, doar ca in cazul meu ,,mucii". Varful de la pompita l-am schimbat cu un ac vechi de la perfuzii, ca are diametrul gaurii mai mare decat un ac de seringa obisnuit, normal ca varful l-am indreptat pt o mai buna absorbtie prin pilire (munca de chinez batran).
C-am asta ar fi.
Eu zic ca lipituri de-astea ar putea sa faca oricine, dar cu foarte multa rabdare si atentie.
Spor la treaba !
- cxbcristianx
- **
- 94 mesaje
- din 25 Dec 2008
- Astra 2001 z16se
- Buzau
cxbcristianx
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2008
- Mesaj Privat
Xian a scris:La inceput nici eu nu am stiut, dar omul cat traieste...
Prima data am incercat cu o scobitoare,nu am reusit mare lucru si atunci mi-a venit o idee: sa incerc cu un ,,desoldering pump". E o chestie care o au electronistii mai vechi, descrisa e ca o seringa cu arc, la care pistonasul se blocheaza cand e jos, iar cand se elibereaza (de la piedica), absoarbe surplusul de cositor, doar ca in cazul meu ,,mucii". Varful de la pompita l-am schimbat cu un ac vechi de la perfuzii, ca are diametrul gaurii mai mare decat un ac de seringa obisnuit, normal ca varful l-am indreptat pt o mai buna absorbtie prin pilire (munca de chinez batran).
C-am asta ar fi.
Eu zic ca lipituri de-astea ar putea sa faca oricine, dar cu foarte multa rabdare si atentie.
Spor la treaba !
salut!cum este dupa reparatie?s-a schimbat mersul masini.Am si eu o mica ezitare la pedala de acceleratie ,de la ce ar putea fii?('')
Prima data am incercat cu o scobitoare,nu am reusit mare lucru si atunci mi-a venit o idee: sa incerc cu un ,,desoldering pump". E o chestie care o au electronistii mai vechi, descrisa e ca o seringa cu arc, la care pistonasul se blocheaza cand e jos, iar cand se elibereaza (de la piedica), absoarbe surplusul de cositor, doar ca in cazul meu ,,mucii". Varful de la pompita l-am schimbat cu un ac vechi de la perfuzii, ca are diametrul gaurii mai mare decat un ac de seringa obisnuit, normal ca varful l-am indreptat pt o mai buna absorbtie prin pilire (munca de chinez batran).
C-am asta ar fi.
Eu zic ca lipituri de-astea ar putea sa faca oricine, dar cu foarte multa rabdare si atentie.
Spor la treaba !
Xian
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2009
- Mesaj Privat
cxbcristianx, ce pot sa-ti zic; se comporta ca si cu un ECU nou, ca asa mi-au zis pe la service-uri, sa-mi iau un alt ECU.
Nu stiu cum se manifesta la tine acea ezitare de care zici tu, dar la mine cand calcam pedala (acceleratia), nu se tura dupa cum calcam eu, avea o ,,intarziere de vreo 2-3 secunde si abea atunci se tura, si motorul nu mai tragea calumea. Acum nu mai am nici o problema, merge de nota 11. Daca si la tine prezinta aceeasi manifestare, atunci s-ar putea sa ai acelasi defect ca si la mine. Recomandarea mea: fa-ti un tester undeva unde sa-ti gaseasca problema, nu numai sa-ti ia banii, de preferinta si un control cu osciroscopul, si atunci poate sa-ti zica ala care-ti face tester-ul mai exact ce si cum, sa nu ai vre-un fir, vreo mufa cu probleme.
La mine astia cu tester-ele m-au facut sa tot unblu pe la pedala de acceleratie ca ziceau ca ea e problema. Am desfacut-o de ,,n" ori si pana la urma era de la ECU. Am rezolvat ECU (de unul singur), dar cum s-a tot umblat la pedala, m-i s-au largit contactele din mufa mama de la pedala (aia care intra in pedala). Cu un ac otelit am tensionat ,,contactii" din mufa, an dat si cu spray de contact si pe mufa asta, si pe mufa de pe pedala si asta a fost tot.
Nu stiu cum se manifesta la tine acea ezitare de care zici tu, dar la mine cand calcam pedala (acceleratia), nu se tura dupa cum calcam eu, avea o ,,intarziere de vreo 2-3 secunde si abea atunci se tura, si motorul nu mai tragea calumea. Acum nu mai am nici o problema, merge de nota 11. Daca si la tine prezinta aceeasi manifestare, atunci s-ar putea sa ai acelasi defect ca si la mine. Recomandarea mea: fa-ti un tester undeva unde sa-ti gaseasca problema, nu numai sa-ti ia banii, de preferinta si un control cu osciroscopul, si atunci poate sa-ti zica ala care-ti face tester-ul mai exact ce si cum, sa nu ai vre-un fir, vreo mufa cu probleme.
La mine astia cu tester-ele m-au facut sa tot unblu pe la pedala de acceleratie ca ziceau ca ea e problema. Am desfacut-o de ,,n" ori si pana la urma era de la ECU. Am rezolvat ECU (de unul singur), dar cum s-a tot umblat la pedala, m-i s-au largit contactele din mufa mama de la pedala (aia care intra in pedala). Cu un ac otelit am tensionat ,,contactii" din mufa, an dat si cu spray de contact si pe mufa asta, si pe mufa de pe pedala si asta a fost tot.