- fristei
- OP
- 103 mesaje
- din 10 Oct 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
fristei
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2005
- Mesaj Privat
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
FIREMAN a scris:depinde de specificatiile tehnice!am citit undeva dar nu bag mina-n foc cã pe timp de iarnã presiunea ar trebui sã fie cu 0.4 mai mare.
Total gresit. Daca vrei sa ai aderenta, mai ales pe zapada, presiunea tb. sa fie mai mica decat vara. Si in general pe fata tb. sa fie cat pe spate sau mai putin din aceleasi cauze.
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Daca ai fi mai "muscat de automobil" ai stii ca in desert de ex. se ruleaza cu cauciucuri foarte moi, iar atunci cand ramai blocat in nisip sau zapada un remediu este dezumflarea rotilor(nu "la janta") . A nu se confunda rulajul pe zapada cu cel pe gheata unde se recomanda cauciucuri subtiri dar cu crampoane-de ce? pt. ca apasarea/cm2 sa fie mai mare. Pe zapada afanata tb. gasit compromisul ideal intre profil si apasare cat mai mica/cm2 pt. a nu te "infunda". Dc. ai observat cauciucurile de iarna au o multime de striatii f. mici care se largesc la apasare. Umfla tu cauciucul de iarna tare si sa vezi atunci comportament...striatiile nu se mai desfac si adio aderenta.
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
FIREMAN ca sa nu ramai cu impresia ca te "aburesc" poti chiar tu sa faci testul cu cauciucurile (de iarna insa): baga presiune cu 0,2 mai mare decat normal, plimba-te prin zapada (eventual intr-un loc mai parasit), dupa care refa "testul" pt. presiune normala si pt. presiune mai mica cu 0,2. Crede-ma ca nu iti vreau raul iar chestia cu presiunea am simtit-o pe pielea mea...
P.S. Chestia asta "apropo asemanarea dintre un inginer si un ciine ?Amindoi au priviri inteligente ,dar se exprima cu greu." mi-a spus-o profa' de biologie in liceu . Pe chestia asta m-a mai vazut de 2 ori pe trimestru timp de 2 ani (deh trebuia sa am situatia incheiata...).
P.S. Chestia asta "apropo asemanarea dintre un inginer si un ciine ?Amindoi au priviri inteligente ,dar se exprima cu greu." mi-a spus-o profa' de biologie in liceu . Pe chestia asta m-a mai vazut de 2 ori pe trimestru timp de 2 ani (deh trebuia sa am situatia incheiata...).
- livcro
- ******
- 4,575 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,575
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
Domnule inginer ,nu mi-ati raspuns la intrebari,nu ca ati fi obligat ,dar facind o afirmatie atit de categorica "TOTAL GRESIT" care include multa stiinta,superioritate si suficienta,banuiam,nemuscat de nimic ,ca detineti argumente imbatabile,dar din desertul in care circulati cu anvelope des-umflate mi-ati servit argumente ...slabute ca sa fiu generos. Cred ca profa de biologie a banuit ceva .
PACE TUTUROR!
PACE TUTUROR!
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Prietene, spune-mi si mie cati km ai facut conducand la viata ta? eu unul am carnet de aproape 12 ani timp in care am facut cca. 250.000 km in conditii atmosferice de la o extrema la alta si pe drumuri variind de la Autobahn-uri in Germania pana la chestii gen urcare cu turism de la Sinaia la Zanoaga si pana la Bolboci. Ti-am dat explicatia cu pneurile de zapada (nu m-ai contrazis probabil ca acuma cauti pe net argumente contra) si ti-am mai spus si ca iti vorbesc din experienta; pana una alta tu te rezumi la chestii de genul "stiu sigur de undeva ca...". Pana cand o sa incepi sa dai argumente palpabile nu am de gand sa mai continui discutia asta.
P.S. Daca iti vine sa crezi stiam din clasa a XI-a ce vreau sa fac mai tarziu in viata atunci cand mi s-a servit "pateul" asta de kkt cu "asemanarea dintre...". Unii chiar isi "proiecteaza" viitorul pe distante mai lungi decat maine, o saptamana sau o luna.
P.P.S. Pentru a intelege termenul "pateu" acceseaza www.gigel.org
P.S. Daca iti vine sa crezi stiam din clasa a XI-a ce vreau sa fac mai tarziu in viata atunci cand mi s-a servit "pateul" asta de kkt cu "asemanarea dintre...". Unii chiar isi "proiecteaza" viitorul pe distante mai lungi decat maine, o saptamana sau o luna.
P.P.S. Pentru a intelege termenul "pateu" acceseaza www.gigel.org
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
FIREMAN a scris:depinde de specificatiile tehnice!am citit undeva dar nu bag mina-n foc cã pe timp de iarnã presiunea ar trebui sã fie cu 0.4 mai mare.
PROBLEME DE MEMORIE?? Unde spun eu asta?v-am dat atentie datorita acelui total gresit?Nu sunt asa de destept ca dvs ,desi am carnet de 13 ani! raspunsul cu presiunea,volumul constant.si temperatura ar fi....??
scuze inca o data ca am indraznit!
astept totusi parerile colegilor care sunt convins ca vor lamuri discutia asta care a luat-o la vale .cu stima
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat
http://www.adevarulonline.r...arie/1011/114432/
imi cer scuze era 0,2 nu 0,4 si e valabil pt toti inginerii cu anv. de iarna
imi cer scuze era 0,2 nu 0,4 si e valabil pt toti inginerii cu anv. de iarna
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
linistiti-va un pic inginerilor..
(si io-s tot asta....)
ia clatiti-va un pic ochii:
http://www.drivers.com/article/354
ar mai fi si pe siteul michelin... si pe cel al lui nokian si pe cel al lui continental cite ceva despre cum e cu pneurile iarna
am si citeva pdf-uri daca va intereseaza...
insa ca si observatie, mai toti spun ca si "under" si "over inflation" nu sint bune pt ca afecteaza cauciucul, aderenta si manevrabilitatea masinii...
(si io-s tot asta....)
ia clatiti-va un pic ochii:
http://www.drivers.com/article/354
ar mai fi si pe siteul michelin... si pe cel al lui nokian si pe cel al lui continental cite ceva despre cum e cu pneurile iarna
am si citeva pdf-uri daca va intereseaza...
insa ca si observatie, mai toti spun ca si "under" si "over inflation" nu sint bune pt ca afecteaza cauciucul, aderenta si manevrabilitatea masinii...
FIREMAN
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2003 z 10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2006
- Mesaj Privat