- aquagen
- OP
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut.
Am pus si eu cateva poze cu jucaria mea.
Intel Atom HT
http://techreport.com/r.x/n...om/atom-board.jpg
1 GB DDR2, 80 GB HDD, Wi-fi, Sirf Star III USB GPS, MM400 TFT Touchscreen, Tastatura RF (comenzi volan), Magnat 500W.
Sistem operare XP, IGO8, Roadrunner, DIgitalFX 3.0, LSX VOID 3, Infinte posibilitati software.
Am pus si eu cateva poze cu jucaria mea.
Intel Atom HT
http://techreport.com/r.x/n...om/atom-board.jpg
1 GB DDR2, 80 GB HDD, Wi-fi, Sirf Star III USB GPS, MM400 TFT Touchscreen, Tastatura RF (comenzi volan), Magnat 500W.
Sistem operare XP, IGO8, Roadrunner, DIgitalFX 3.0, LSX VOID 3, Infinte posibilitati software.
- opel_astrag
- ***
- 567 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Astra 2002 Y20DTH
- Galati
opel_astrag
- Mesaje scrise: 567
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
- FLO11
- **
- 100 mesaje
- din 18 Dec 2008
- Vectra 1994 TC4EEI
- Covasna
FLO11
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Covasna
- Masina: Vectra 1994 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2008
- Mesaj Privat
- aquagen
- OP
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Salut.
Proiectul CarPC se imparte in 2 faze de lucru.
1. Proiectarea sistemului
2. Implementare sistemului in designul masinii. (TFT, LCD, Touchscreen etc.)
1. Proiectarea sistemul sau construirea din componente al unui CarPC.
Dupa cum stiti si CarPC-ul este tot un PC, doar ca exista recent si optiuni de a cumpara placi de baza la marimi reduse.
CarPC-ul ideal e facut din componente pentru ca pe piata sunt o gramada de placi de baza cu chipset VIA, care au performante foarte reduse si sunt chiar mai scumpe decat ce am folosit eu.
Nu trebuie subestimat un CarPC si utilitatile lui. Chiar daca e pentru masina, el trebuie sa fie rapid si bine construit, din punct de vedere al rezistentei. Sunt multe optiuni dar exista 1 singura solutie corecta, nu numai din punctul meu de vedere, dar si din punct de vedere al sigurantei instalatiei electrice si al bateriei masinii.
Cheia unei instalatii CarPC este SURSA de curent, care din fericire exista pe piata si se poate cumpara pentru acest scop.
SURSA
O sursa buna si fiabila, extrem de personalizabila cu multe setari (jumperi) este :
M2-ATX care masoara cam 17 cm lungime., are functii multiple printre care si remote pentru amplificatoare sau alte instalatii.
PLACA DE BAZA
Eu am folosit o placa de baza cu procesor Intel Atom cu Hyper Treading Tehnology, adica un fel de simulare dual core, cu chipset Intel GMA 950 Vga, sunet HD (calitate exceptionala), asemanator cu placile mari de baza dar aceasta fiind doar de 17x17 cm.
MONITOR TOUCHSCREEN 7''
Pentru monitor am ales un TFT de 7'' MM-400 cu touchscreen, pentru ca se potriveste la fix rama lui in consola, fiind foarte usor de instalat si elegant. Cu conexiuni multiple, cu 3 Intrarri AV, camera marsalier, teelcomanda, era cea mai buan optiune.
Harddisk Sata2 de 2,5'' de laptop, de 80 GB si memorie DDR2 1GB, acestea fiind optionale, fiecare pune cat doreste, la mine era suficient atat.
Comenzile de pe volan le-am modificat, instaland sub airbag cipul unei tastaturi RF si cablurile trase la butoane, am ales tastele Alt, si cursoarele de la numpad. Alimentandu-se de la placa de baza pe mufa onboard USB 5V.
Receptor GPS
Pentru navigatie am ales un receptor USB GPS Sirf Star 3, acum au aparut si mai bune din punct de vedere al preciziei. La mine precizia fiind cu marja de eroare de la 3 - 10 metrii. El se poate monta oriunde la parbriz sau luneta. De obicei am conexiune maxima fara obstacole.
Conectare Bluetooth si Wifi (optional)
Radio si TV nu am, ca nu imi trebuie, dar folosirea unui Stick Orange sau Vodafone pentru internet este exelenta, avand posibilitate de a asculta posturi pe internet.
Sistemul de operare este XP, program de navigare multimedia Roadrunner cu skinuri, pentru navigatie folosesc IGO8 verisiune PC.
Amplificare
Pentru sunet, sunt 2 optiuni :
Amplificator separat, daca ati avut CDR500 sau alte cdplayere simple si ati renuntat la ele sau daca aveti sistem audio care are intrare auxiliare de sunet, in felul acesta ramaneti si cu Radio.
Eu am ales un amplificator Magnat de 500W
dar ATENTIE !, pentru asta e necesara folosirea unei surse M2-ATX, altfel face POC, in boxe de la placa de sunet.
cum ziceam si inainte, M2-ATX da impuls pe rand la toata instalatie, amplificatorul fiind conectat tot timpul cu 500W pe Boxe.
In primul si primul rand daca vrea cineva o modificare, anuland CD-playerul clasic sau mp3 playerul, trebuie sa isi faca un plan, avand in vedere posibilitatile de montare - modificare si normal daca bordul si designul permite asta.
Cei care au Climatronic pe Astra sunt cei mai norocosi pentru ca nu trebuie sa anuleze nimic din structura consoilei, doar sa modifice pozitia lor, ne eliminand ventilatii, butoane sau alte componente.
O sa detaliez foarte amanuntit pentru toate modele de consola care exista pe ASTRA G care de fapt sunt 2, dar exista cateva solutii de montare, pe care eu le sugerez, in plus esteticul este un lucru esential, poate cel mai esential.
Voi face in Photoshop cateva concepte.
Pentru cei care incearca sa modifice, eu recomand sa cumpere o consola SH si sa faca probe pe el inainte.
1. Consola cu CDPlayer, climatronic, locas depozitare-Magazie CD-uri.
Nemodificat
Modificat
2. Consola cu CDplayer, AC, Locas depozitare - magazie CD-uri.
Implica, taierea consolei in 3, si reorganizarea compartimentelor cu anularea locasului de depozitare, adaugare de material pentru a compensa locul ocupat de AC.
Sincer, eu nu as face asa pentru implica multa munca de reconstructie si cunostiinte amanuntite in ale lucrului cu rasini, adezivi speciali, fibra de sticla, etc, dar e cea mai buna solutie, avand in vedere nesacrificare gurilor de ventilatie.
Nemodificat.
Modificat
Varianta 2
Anularea/taierea gurii de aerisire si butonului de avarie. Solutie foarte des intalnita care implica mai putina munca decat varianta 1.
Din capitolul, asa NU, cateva poze obscene:
Proiectul CarPC se imparte in 2 faze de lucru.
1. Proiectarea sistemului
2. Implementare sistemului in designul masinii. (TFT, LCD, Touchscreen etc.)
1. Proiectarea sistemul sau construirea din componente al unui CarPC.
Dupa cum stiti si CarPC-ul este tot un PC, doar ca exista recent si optiuni de a cumpara placi de baza la marimi reduse.
CarPC-ul ideal e facut din componente pentru ca pe piata sunt o gramada de placi de baza cu chipset VIA, care au performante foarte reduse si sunt chiar mai scumpe decat ce am folosit eu.
Nu trebuie subestimat un CarPC si utilitatile lui. Chiar daca e pentru masina, el trebuie sa fie rapid si bine construit, din punct de vedere al rezistentei. Sunt multe optiuni dar exista 1 singura solutie corecta, nu numai din punctul meu de vedere, dar si din punct de vedere al sigurantei instalatiei electrice si al bateriei masinii.
Cheia unei instalatii CarPC este SURSA de curent, care din fericire exista pe piata si se poate cumpara pentru acest scop.
SURSA
O sursa buna si fiabila, extrem de personalizabila cu multe setari (jumperi) este :
M2-ATX care masoara cam 17 cm lungime., are functii multiple printre care si remote pentru amplificatoare sau alte instalatii.
PLACA DE BAZA
Eu am folosit o placa de baza cu procesor Intel Atom cu Hyper Treading Tehnology, adica un fel de simulare dual core, cu chipset Intel GMA 950 Vga, sunet HD (calitate exceptionala), asemanator cu placile mari de baza dar aceasta fiind doar de 17x17 cm.
MONITOR TOUCHSCREEN 7''
Pentru monitor am ales un TFT de 7'' MM-400 cu touchscreen, pentru ca se potriveste la fix rama lui in consola, fiind foarte usor de instalat si elegant. Cu conexiuni multiple, cu 3 Intrarri AV, camera marsalier, teelcomanda, era cea mai buan optiune.
Harddisk Sata2 de 2,5'' de laptop, de 80 GB si memorie DDR2 1GB, acestea fiind optionale, fiecare pune cat doreste, la mine era suficient atat.
Comenzile de pe volan le-am modificat, instaland sub airbag cipul unei tastaturi RF si cablurile trase la butoane, am ales tastele Alt, si cursoarele de la numpad. Alimentandu-se de la placa de baza pe mufa onboard USB 5V.
Receptor GPS
Pentru navigatie am ales un receptor USB GPS Sirf Star 3, acum au aparut si mai bune din punct de vedere al preciziei. La mine precizia fiind cu marja de eroare de la 3 - 10 metrii. El se poate monta oriunde la parbriz sau luneta. De obicei am conexiune maxima fara obstacole.
Conectare Bluetooth si Wifi (optional)
Radio si TV nu am, ca nu imi trebuie, dar folosirea unui Stick Orange sau Vodafone pentru internet este exelenta, avand posibilitate de a asculta posturi pe internet.
Sistemul de operare este XP, program de navigare multimedia Roadrunner cu skinuri, pentru navigatie folosesc IGO8 verisiune PC.
Amplificare
Pentru sunet, sunt 2 optiuni :
Amplificator separat, daca ati avut CDR500 sau alte cdplayere simple si ati renuntat la ele sau daca aveti sistem audio care are intrare auxiliare de sunet, in felul acesta ramaneti si cu Radio.
Eu am ales un amplificator Magnat de 500W
dar ATENTIE !, pentru asta e necesara folosirea unei surse M2-ATX, altfel face POC, in boxe de la placa de sunet.
cum ziceam si inainte, M2-ATX da impuls pe rand la toata instalatie, amplificatorul fiind conectat tot timpul cu 500W pe Boxe.
In primul si primul rand daca vrea cineva o modificare, anuland CD-playerul clasic sau mp3 playerul, trebuie sa isi faca un plan, avand in vedere posibilitatile de montare - modificare si normal daca bordul si designul permite asta.
Cei care au Climatronic pe Astra sunt cei mai norocosi pentru ca nu trebuie sa anuleze nimic din structura consoilei, doar sa modifice pozitia lor, ne eliminand ventilatii, butoane sau alte componente.
O sa detaliez foarte amanuntit pentru toate modele de consola care exista pe ASTRA G care de fapt sunt 2, dar exista cateva solutii de montare, pe care eu le sugerez, in plus esteticul este un lucru esential, poate cel mai esential.
Voi face in Photoshop cateva concepte.
Pentru cei care incearca sa modifice, eu recomand sa cumpere o consola SH si sa faca probe pe el inainte.
1. Consola cu CDPlayer, climatronic, locas depozitare-Magazie CD-uri.
Nemodificat
Modificat
2. Consola cu CDplayer, AC, Locas depozitare - magazie CD-uri.
Implica, taierea consolei in 3, si reorganizarea compartimentelor cu anularea locasului de depozitare, adaugare de material pentru a compensa locul ocupat de AC.
Sincer, eu nu as face asa pentru implica multa munca de reconstructie si cunostiinte amanuntite in ale lucrului cu rasini, adezivi speciali, fibra de sticla, etc, dar e cea mai buna solutie, avand in vedere nesacrificare gurilor de ventilatie.
Nemodificat.
Modificat
Varianta 2
Anularea/taierea gurii de aerisire si butonului de avarie. Solutie foarte des intalnita care implica mai putina munca decat varianta 1.
Din capitolul, asa NU, cateva poze obscene:
- McFly
- ****
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
kel
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
- McFly
- ****
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Kel, ceea ce ai insirat, e asezarea componentelor pe consola, de sus pana jos?
Probleme sunt o gramada, le vei intalni si tu, acuma depinde si ce hardware alegi.
In spatele monitorului va trebui sa tai si deci, sa slabesti structura bordului.
Pe partea audio va trebui sa faci un separator (ground loop isolator), altfel vei arde cu timpul amplificatorul Head-unitului (daca nu folosesti amplificator separat, dar am inteles ca pastrezi cdr500) + la cdr500 e cam greu de facut Aux-in.
In functie de locatia calculatorului, huburile usb necesita alimentare externa. Din portbagaj sunt 3m de cablat pana la bord.
Pe partea soft iarasi mii de probleme, asta daca nu vrei sa te limitezi la muzica si filme.
Daca ai probleme, spune Bafta!
Aquagen, ceva de adaugat?
Cu descrierea operatiunii nu continui?
Probleme sunt o gramada, le vei intalni si tu, acuma depinde si ce hardware alegi.
In spatele monitorului va trebui sa tai si deci, sa slabesti structura bordului.
Pe partea audio va trebui sa faci un separator (ground loop isolator), altfel vei arde cu timpul amplificatorul Head-unitului (daca nu folosesti amplificator separat, dar am inteles ca pastrezi cdr500) + la cdr500 e cam greu de facut Aux-in.
In functie de locatia calculatorului, huburile usb necesita alimentare externa. Din portbagaj sunt 3m de cablat pana la bord.
Pe partea soft iarasi mii de probleme, asta daca nu vrei sa te limitezi la muzica si filme.
Daca ai probleme, spune Bafta!
Aquagen, ceva de adaugat?
Cu descrierea operatiunii nu continui?
kel
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am mai sapat putin si cred ca schimb TID cu MID...
Noua asezare a componentelor pe consola de sus in jos:
MID / Monitor 8" / butoane ventilatie / CDR500 + butoane monitor + mufe PC (USB, Line in / Line out... )
Am sa tai in spatele monitorului si ma gandesc sa il intaresc intr-un fel. Sa adaug cateva elemente pe care le prind de structura bordului.
Am avut ceva de lucru la monitorul de 8" (http://www.cartft.com/catalog/il/550) . Am taiat din carcasa in stanga si in dreapta (butoanele pe care le voi pune in alta parte) apoi l-am integrat in consola.
Aux-In: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5569 solutia data de Tiby cred ca e buna. Ma voi documenta mai mult cand voi ajunge la acel pas.
Sistemul CarPC va fi in torpedou. Temporar voi folosi un laptop.
Am butonat destul de mult Centrafuse 2.0, nu stiu ce soft sa folosesc pentru diagnoza si afisare grafice. Am o interfata TachoPro2 pentru modificat km pe care o folosesc la diagnoza (nu se leaga decat la motor)
Merci de sprijin McFly!
Noua asezare a componentelor pe consola de sus in jos:
MID / Monitor 8" / butoane ventilatie / CDR500 + butoane monitor + mufe PC (USB, Line in / Line out... )
Am sa tai in spatele monitorului si ma gandesc sa il intaresc intr-un fel. Sa adaug cateva elemente pe care le prind de structura bordului.
Am avut ceva de lucru la monitorul de 8" (http://www.cartft.com/catalog/il/550) . Am taiat din carcasa in stanga si in dreapta (butoanele pe care le voi pune in alta parte) apoi l-am integrat in consola.
Aux-In: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5569 solutia data de Tiby cred ca e buna. Ma voi documenta mai mult cand voi ajunge la acel pas.
Sistemul CarPC va fi in torpedou. Temporar voi folosi un laptop.
Am butonat destul de mult Centrafuse 2.0, nu stiu ce soft sa folosesc pentru diagnoza si afisare grafice. Am o interfata TachoPro2 pentru modificat km pe care o folosesc la diagnoza (nu se leaga decat la motor)
Merci de sprijin McFly!
- McFly
- ****
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu vreau sa intru prea mult in off-topic, dar gandeste-te de doua ori inainte sa-ti pui MID. Sunt programe de diagnoza, pentru Centrafuse si Roadrunner, care functioneaza cu interfata ELM3xx, nu mai stiu exact numarul. In orice caz, unele arata si consumul (vezi OBDMPG pt Roadrunner). Iarasi, ceas/data ai pe calculator, iar temperatura... cu putina dibacie se poate introduce in calculator. Astfel si TID-ul isi pierde utilitatea, si isi pune locul la dispozitia altor lucruri, mai importante. Acuma nu te uita ca eu mi-am pastrat TID-ul La inceput nu m-am gandit ca o sa stea degeaba acolo.
- grigs
- **
- 107 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Vectra Z16 XEP
- Bucuresti
grigs
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra Z16 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
aquagen - felicitari, cred ca este unul dintre cele mai avansat proiecte ICE de pe acest forum. Usor, usor, proiectele carPC incep sa se inmulteasca si in Romania. De unde ai cumparat sistemul carPC? Ai gasit mai ieftin decat pe www.cartft.com?
Pentru controlul front-end-ului folosind comenzilor pe volan cred ca exista o solutie mai eleganta: http://www.cartft.com/catalog/il/1068
Crezi ca este sigur sa inghesui sistemul in torpedou fara carcasa?
Pentru controlul front-end-ului folosind comenzilor pe volan cred ca exista o solutie mai eleganta: http://www.cartft.com/catalog/il/1068
Crezi ca este sigur sa inghesui sistemul in torpedou fara carcasa?
- aquagen
- OP
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
McFly, no coment, doar ca nici in ruptul capului nu as tine CDR500 in masina. Un amplif separat si atat.
grigs, multumesc.
componentele le-am luat de la http://incarmultimedia.ro/
In legatura cu comenzile pe volan, solutia gasita de mine a fost acum 1 an si nu era acel gatget pe piata, se pare ca e un produs apartu nou, aveam doar o tastatura RF si am modificat-o cred ca e destul de eleganta si aia si nu se vede nimic, oricum am 10 comenzi ca si JoyCon iar pentru GPS nu pot folosi alte taste decat cele de numpad, deci asta e...........si costa si 42 euro + transport.
Am studiat problema destul si am concluzionat ca oricum din comenzile de pe volan nu vei scrie mesaje pe yahoo messenger, asta sigur, si nu in timpul mersului. Pentru asta exista On screen keyboard sau tastatura usb mini care o tii in torpedou.
Solutia cu JoyCon e mai mult pentru cei care nu au chef sa isi bata capul cu lipitul firelor si cu mesteritul.
bafta....
grigs, multumesc.
componentele le-am luat de la http://incarmultimedia.ro/
In legatura cu comenzile pe volan, solutia gasita de mine a fost acum 1 an si nu era acel gatget pe piata, se pare ca e un produs apartu nou, aveam doar o tastatura RF si am modificat-o cred ca e destul de eleganta si aia si nu se vede nimic, oricum am 10 comenzi ca si JoyCon iar pentru GPS nu pot folosi alte taste decat cele de numpad, deci asta e...........si costa si 42 euro + transport.
Am studiat problema destul si am concluzionat ca oricum din comenzile de pe volan nu vei scrie mesaje pe yahoo messenger, asta sigur, si nu in timpul mersului. Pentru asta exista On screen keyboard sau tastatura usb mini care o tii in torpedou.
Solutia cu JoyCon e mai mult pentru cei care nu au chef sa isi bata capul cu lipitul firelor si cu mesteritul.
bafta....
- astra 2.0DTI
- *
- 4 mesaje
- din 20 Aug 2009
- Galati
astra 2.0DTI
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2009
- Mesaj Privat
- shjnock
- **
- 346 mesaje
- din 02 Jul 2008
- Vectra 1996 X17TD
- Bucuresti
shjnock
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1996 X17TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
- bz17dth
- **
- 205 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2006 z17dth
- Buzau
bz17dth
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
- fantassy90
- *
- 14 mesaje
- din 10 Aug 2011
- Astra 2003
- Prahova
fantassy90
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2011
- Mesaj Privat
addy2002
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
catalinux
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ionapostol
- **
- 98 mesaje
- din 14 Dec 2008
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
ionapostol
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2008
- Mesaj Privat
- McFly
- ****
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Tutoriale n-o sa prea gasesti. Nu-i ceva ce se face urmand 1-2-3 pasi simpli. Daca intr-adevar te intereseaza subiectul, te poti documenta si inspira de aici; mai gasesti si prezentarea PC-ului meu (atentie, nu-i tutorial https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 ); sau, vezi pe digital-car.co.uk sau mp3car.com multe sisteme pe Astra G.
- M4V3RiCK
- **
- 227 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 227
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
PTR PC, s-ar putea sa ajute asta:
E vreo 150 de RON cu totul direct din UK, de la sursa
http://forum.computergames....raspberry-pi.html
E vreo 150 de RON cu totul direct din UK, de la sursa
http://forum.computergames....raspberry-pi.html