21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
Anyway... La o zi dupa asta, ieri dimineata mai exact, la prima pornire din zi a motorului (facuta ca la carte, cu asteptare pt. stingerea tuturor martorilor din bord s.a.), imediat dupa pornire mi s-a aprins la bord martorul "motoras" (Motorelektronik/Wegfahrsperre). Nu am putut ignora incidentul, am oprit si am repetat operatiunea de pornire. Incidentul nu s-a mai repetat... Pana azi. Am constatat ca el apare doar la pornirea motorului cand acesta e rece. Daca e deja incalzit, martorul ramane stins dupa pornire.
Din ce am citit in manualul utilizatorului, martorul in cauza are legatura cu electronica motorului si cu imobilizatorul. Avand in vedere ca e iluminat continuu, deci nu fleseaza, se pare ca problemele legate de imobilizator ies din discutie, ramanand doar cele legate de electronica motorului.
Din ce-am citit pe forul, se fac legaturi intre aprinderea martorului si bujii incandescente arse (varianta pe care o exclud, intrucat am mai avut bujii arse pe masina, dar martorul ramanea stins, singurul indiciu fiind pornirea mai greoaie a motorului la rece), debitmetru de aer dus, valva EGR si/sau clapeta de acceleratie murdara.
Ar putea sa-mi spuna cineva care varianta e mai plauzibila?
- zafirul
- ****
- 1,442 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,442
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
si am avut aceeasi problema cu martorul as zice ca e bine sa consumi cit mai repede ce ai in rezervor si sa faci plinul cu motorina ok
se poate ca senzorii sa fie dati peste cap de ce o fi in motorina aia (gaz, vodka sau cine mai stie ce...) si sa-si revina cind totul reintra in normal
la mine s-a rezolvat imediat ce am facut plinul cu OMV100... ma rog nu imediat dar cam dupa 30km de mers cu noua benzina din rezervor...
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
Ce puteam sa-i fac privatului la acea data?
Sa ai noroc sa nu fi stricat si ceva prin motor si senzori...
@zafirul mai bine-i puneai coniac(5 stele) era la culoare...
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- senatorC30SE
- **
- 99 mesaje
- din 01 Jan 2006
- Omega 2002 y32se
- ARAD
senatorC30SE
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: ARAD
- Masina: Omega 2002 y32se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2006
- Mesaj Privat
- geluadi2000
- **
- 71 mesaje
- din 08 Dec 2005
- Insignia 2018
- Alba iulia
geluadi2000
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alba iulia
- Masina: Insignia 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2005
- Mesaj Privat
nici la dacia lu batrinu nu bagam de la ei...panarame de benzinari.....mai mergeai vreo 500 metri spre iesire cluj si dadeai de OMV...macar acuma pe viitor...
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
Anyway... Mai am vreo 300 Km de facut cu motorina asta (nu m-am abtinut insa si am diluat-o cu vreo 10 l de Top Nordic), dupa care fac un plin de la OMV, sa zicem. Sa vedem cum se comporta. Daca simptomele raman, dau jos bujiile. Si va tin la curent.
Sper insa sa nu raman cu curiozitatea... Unde sunt totusi situate clapeta de acceleratie si EGR-ul? Si cum pot fi curatate?
- senatorC30SE
- **
- 99 mesaje
- din 01 Jan 2006
- Omega 2002 y32se
- ARAD
senatorC30SE
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: ARAD
- Masina: Omega 2002 y32se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2006
- Mesaj Privat
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Diesel-ul are pompa de injectie.
Debitul de aer e masurat de debitmetrul + senzor de temp si controlat doar de turbina.
Acceleratia controleaza cata motorina se da.
Pt curatarea egr-ului la Dtx:
1 - se da capacul de protectie jos;
2 - se desface furtunul care intra in egr (acel furtun controleaza cat se deschide)
3 - se desfac cele 2 suruburi.
Atentie la modele euro 3 (si unele euro 2) supapa e din plastic. A se purta cu grija si strange surburile la valorile indicate
Atentie la TIS scrie ca valva EGR nu se va separa de galerie. Asa ca mai bine desfaci galeria cu tot. Cand am fost la Opel service, printre altele au spus ca imi curata si valva si au separat-o de galerie. Ca curete ca lumea au dat si galeria jos. Si iti mai trebuie atunci si o granitura.
E indicat sa se curate si tubulatura de admisie + intercooler.
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
Sa fie cumva vorba de martorul "autoturism +cheie fixa"? Asta mie nu mi se aprinde niciodata; am presupus insa ca e inactiv la modelul acesta... , avand in vedere ca in manualul utilizatorului, semnificatia lui e data ca fiind acceeasi cu a martorului "motoras". Am presupus gresit?
Din restul mesajului am inteles ca, intr-adevar, Y20DTH nu are clapeta de acceleratie, rolul acesteia fiind preluat de lucrul combinat al pompei de injectie si al turbinei. E OK atunci.
In ceea ce priveste o-ring-ul necesar la remontarea EGR-ului. Oare poate fi achizitionat de la piese auto?
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
Deci... Care dintre ei trebuie sa se aprinda cand e arsa vreo bujie? Revin insa cu specificatia: anul trecut am avut 2 bujii arse si nici o semnalizare la bord. Asadar?
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat
Intrebare 1: din ce an de fabricatie e masina ta?
Intrebare 2: cand pui contactul, inainte de pornire, odata cu ceilalti martori de la bord ti se aprinde si martorul "motoras"?
Ma intereseaza daca pe aceeasi masina (in speta Y20DTH, fabricatie 2000), sunt activi ambii martori ("masina cu cheita" si "motoras"), sau doar unul dintre ei (in functie de varii motive pe care numai Opel le cunoaste) si daca da, care e semnificatia exacta a fiecaruia.
Nu de alta, dar daca din fabricatie, la modelul meu trebuie sa se aprinda numai "motoras", ipoteza in care "masina cu cheita" e pus acolo fara un rol anume, sa nu ma apuc sa desfac bordul aiurea in cautarea vreunui bec ars... Cred ca e marte inginerie... Ce ziceti?
PS. In ceea ce priveste steluta din manualul utilizatorului, nu reusesc sa dau de un footnote explicativ...
- bogdanene
- ***
- 695 mesaje
- din 11 Nov 2005
- Astra 2001 Y 20 DTH
- Buzau
bogdanene
- Mesaje scrise: 695
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2005
- Mesaj Privat
2. cand pun contactul, se aprind urmatorii martori - ordine stanga -dreapta :
-electronically controlled engine cooling
-preheating for diesel engines - ala cu arculetul
-engine electronics, transmission electronics, immobiliser - (masina cu cheita)
mai sunt dedesuptul lor - in ordine de la stanga la dreapta : martorul de la baterie, ala de la gaze (exhaust emission) si ala de la ulei.
pun contactul, se stinge martorul de la preincalzire - arculetul - apoi dau la cheie si se sting toate.dar de ceva timp se aprinde ala cu masina cu cheita si cand plec de pe loc se stinge.am inteles....de pe forum 😊 ca ar fi din cauza bujiilor.cineva de aici a spus ca se mai poate verifica daca e din cauza bujiilor, daca dupa ce pornesc ii dau doua pedale si sa vad daca se stinge.si intr-adevar se stinge-asa ca am zis si eu ca ar fi bujiile.oricum masina merge la fel ca inainte..... 😊
21-Lancer
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2005
- Mesaj Privat