- gabonne
- OP
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Rezolvare? Desurubat surubul care se putea desuruba, indoit brida care fixeaza bucsa, scos bucsa veche, montat cea noua, chinuit indreptat brida si strans surubul la care am avut acces.
Poate nu am prea intzeles... nu e vb.de acea bucsa?
Atunci despre ce manta e vb?
1)Daca e vb de bucsa care sustine bara de torsiune (despre asta vb.eu mai sus) atunci sigur e doar lipita de bara (mizerie, caldura, uzura, etc) si sigur se poate demonta de pe bara.
2)Potzi circula cu masina insa o sa auzi o bataie pe partea stanga.
3)Din acest defect rezulta o masina cu stabilitate si tinuta de drum diminuate.
O posibila rezolvare ar fi sa slabesti/scotzi cateva suruburi de la tampoanele motorului/jugul motorului (cu motorul sprijinit pe ceva de ex. butuc, caramizi) care sa itzi permita sa departezi putin motorul ori ce te incomodeaza astfel incat sa itzi faci loc sa potzi demonta acea manta!
Multa bafta!!!
Scuze daca parerile mele au cam fost la modul general insa nu stiu exact configuratia de sub capota lui Vectra ci doar am sperat ca se cam aseamana cu cea de la Zafira caz in care te potzi ajuta cu sfaturile mele.
- gabonne
- OP
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- gabonne
- OP
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- gabonne
- OP
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Bara de TORSIUNE joca rol de suspensie (ex. Olcit, Citroen), in loc de arcuri,...........eram foarte curios daca s-a inventat o Vectra cu suspensia pe BARI DE TORSIUNE..........din cate stiu suspensia la Vectra este pe arcuri.
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Daca ea joaca rolul de bara stabilizatoare (care tot UN FEL DE arc este) ori de arc, da se poate insa tot bara de torsiune este.
Mai concret ea uneste ELASTIC bratele de pe ambele parti tocmai in vederea stabilizarii automobilului. Daca ar lega cele doua brate rigid ceva ar ceda.
Sorry ca te contrazic insa am dreptate. Totushi nici unul dintre cei doi termeni nu e gresit.
Bafta!!!
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Spre exemplu in manualul de reparatie pentru omega B ( manual in limba franceza) bara careia tu ii spui de torsiune este denumita "la barre stabilisatrice"...nu cred ca mai este nevoie de traducere.
Daca doresti sa aprofundam subiectul o sa incerc sa gasesc un manual de Citroen si sa-ti arat ce face o bara de torsiune in cadrul suspensiei.
Chiar daca principiul este asemanator (se torsioneaza amandoua) au functii diferite, locatii diferite si denumiri diferite.
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Tot ce e bara si se torsioneaza se numeste bara de torsiune!!
Principiul de functionare este "al barii de torsiune" doar ca intr-una din spete indeplineste rol de arc iar in cea de a doua rol de bara stabilizatoare.
In limbaj "popular" al meseriasilor (mecanicilor) se foloseste mai des termenul de bara de torsiune cu toate ca acest titlu generic se refera mai mult la principiul de functionare decat la rolul indeplinit.
Ca sa te convingi, mergi la un service(doua, trei) si intreaba care este bara de torsiune. Vei vedea ca 85-90% dintre cei "chestionatzi" itzi vor spune ca e ceea ce tu numesti bara stabilizatoare.
Inca un argument: da un search pe google si vei vedea care e perceptia generala asupra subiectului.
Bara de torsiune=bara antiruliu=bara stabilizatoare.
Daca cumva ai posibilitatea fa rost de un manual de "Instalatii electromecanice auto" si vei vedea ca ambii termeni sunt folositzi ,deci... avem amandoi dreptate!
Bafta!!!
- gabonne
- OP
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- alexandrv_b
- **
- 189 mesaje
- din 26 Sep 2006
- Zafira 2003 Y20DTH
- Aiud-Alba
alexandrv_b
- Mesaje scrise: 189
- Locatie: Aiud-Alba
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu voiam sa ne certam ci doar voiam sa lamurim treaba ca sa nu te lasam in ceatza!
Treaba se rezolva cum ti-am spus si de intamplat nu ti se va intampla nimic rau atat timp cat te feresti sa intri in curbe cu viteza mare ori sa faci ceva care sa incline masina, moment in care ar trebui sa intre in functiune bara "mult disputata" a se citi de torsiune, desi doar pt o bucsa defecta teoretic bara ar trebui sa functioneze aproape normal .
Tzin sa te anuntz ca eu am o bieleta antiruliu rupta de vreo 2-3 sapt.😳 (asta dupa o luna dupa ce am montat-o de noua) si daca nu intru in stil Schumacher in curbe nu prea se vede mare diferentza! Stiu ca ma fac de rusine cu aceasta afirmatie dar chiar nu am avut timp sa o schimb! 😳
Bafta multa!!!
- manfred
- **
- 130 mesaje
- din 02 Aug 2006
- Omega 1998 X25DT
- Bucuresti
manfred
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1998 X25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Imi pare rau dar nu o sa ma duc la service...eu m-am uitat in manualul de reparatie de la Opel si in cartea de pe care invata elevii de la liceele auto, si in ambele denumirea este cea expusa de mine anterior.......cred ca cei de la opel stiu mai bine care este denumirea decat mecanici "geniali" de prin Romanica.
Pt Gabonne..............vreau sa-ti spun ca eu merg cu bucsile pe care vrei sa le schimbi tu...de vreo 2 ani.....si nu am avut timp sa le schimb......in afara de un trancanit, care sincer sa fiu a devenit deranjant in ultima vreme, nu am sesizat carente in stabilitatea masinii.........dar daca trancanitul devine deranjant...atunci schimba-le deoarece exista posibilitatea uzarii bieletei antiruliu....care este ceva mai scumpa.
Daca am deranjat pe cineva imi cer scuze....daca nu astept noi mesaje contradictorii....Hi..Hi...Hi
- valy darie
- **
- 142 mesaje
- din 10 Sep 2007
- Vectra 1994 x16sz
- Buzau
valy darie
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
Dhragos
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dhragos
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat
- gabonne
- OP
- 1,293 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,293
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
Dhragos
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1993 2.0i C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2008
- Mesaj Privat