Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • CristianP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Stimati colegi de forum,

Poate ma poate ajuta cineva cu o sugestie. Cind pornesc masina - procedez ca la carte - nu rotesc cheia complet, astept sa se stinga martorii luminosi din bord si apoi rotesc complet cheia, se aprinde lumina de avarie, cea care are o masina cu o cheie pe ea.
De la ce poate fi asta? Daca accelerez, se stinge. Or fi bujiile incandescente? Probabil ca trebuie neaparat sa merg la service si sa mi se puna testerul pe masina altfel e greu de dat seama, nu?

Acum fiindca sunt nou in forum, indraznesc sa mai pun o intrebare. Se aude un scirtait citeodata in partea dreapta in dreptul curelei de agregate, cea care antreneaza alternatorul, aerul conditionat si pompa de apa. Am schimbat rola intinzatoare crezind ca este rulmentul defect, dar tot face. Vreo sugestie?
- Dupa cum ati vazut in titlu, este vorba de motorul Y20DTH -

Multumesc anticipat tuturor!
Skip ads

  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ai una sau mai multe bujii "expirate"! si eu am exact aceeasi problema Exclamation
  • CristianP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Bogdan pentru raspuns. Pot sa le schimb singur pe astea incandescente sau sa ma duc la service?
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
eu zic sa te duci la un service, pt ca iti trebuie o cheie speciala dinamometrica si nu merita, sa nu faci vreo boacana sa rupi vreuna - Doamne fereste!oricum, operatia se face cu motorul rece Exclamation - cel putin asa zice cartea Smile sa ne zici cum ai rezolvat, unde ai fost, cat ai dat pe bujie/bujii + manopera si daca se mai aprinde martorul din bord...sper ca nu Smile - asta ca sa le fie de ajutor celor care vor face aceeasi operatie Exclamation

uite aici sa te informezi putin :
https://www.clubopel.com/vie...jii+incandescente
https://www.clubopel.com/vie...jii+incandescente
https://www.clubopel.com/vie...jii+incandescente
https://www.clubopel.com/vie...jii+incandescente
  • CristianP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc din nou. Se pare ca treaba e serioasa cu schimbatul bujiilor. Ma duc maine la service-ul Radacini de linga Plaza - cunosc un mecanic acolo. Ce ma surprinde este ca intr-unul din referintele trimise de tine, lumea vorbeste de bujii cu mai multe capete care propaga scinteia mai bine si are loc o ardere mai buna. Ar trebui ca toata lumea sa stie ca motorul Diesel nu foloseste bujii pt scinteie si ardere, ci pentru preincalzirea amestecului. Arderea la Diesel se face prin autoaprinderea amestecului la presiunile la care este comprimat. Numai bine.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
daca citeai mai atent, observai in semnatura celor care au vorbit de astfel de "bujii cu mai multe capete" ca ei au masini pe benzina, deci se explica situatia.oricum, numai bine Exclamation
  • CristianP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Asa este, scuze...am ramas ancorat in sinergia faptelor Smile din cauza problemelor de la masina
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
CristianP a scris:Asa este, scuze...am ramas ancorat in sinergia faptelor Smile din cauza problemelor de la masina

Aha, si din cauza asta ai parasit meandrele concretului am inteles... Wink
  • valiauto

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2005

  • Mesaj Privat
ce faceti cu bujiile care se blocheaza si nu mai ies din chiulasa?
se intampla destul de des sa ramana una intepenita sau daca se insista sa se rupa in chiulasa !
cei de la opel dau chiulasa jos pt rezolvarea problemei : deci mergeti cu becul aprins o perioada sau rupeti bujia?
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2005

  • Mesaj Privat
rupem bujia, tu ce crezi Question
normal ca pana mergem la service-uri - o perioada, mergem asa cu bujia ... de aceea e indicat sa le schimbi la unii care se pricep si au sculele necesare, nu sa experimentezi in spatele blocului Exclamation
  • CristianP

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Dragilor, am fost la service Sambata si am rezolvat, dar sa vedeti cum:
- la service-ul Radacini (Bd.Timisoara), am fost ca sa mi se puna TIS-ul (testerul) pe motor sa fiu sigur ca martorul de avarie este pentru bujii. Mi s-a confirmat acest lucru. I-am intrebat cit ma costa si mi-au zis ca bujiile sunt 980.000 bucata si manopera urmeaza. Am sunat rapid la magazinul Mobil Com(cel de pe Viitorului, nu cel din Iancului) care vand piese mai ieftin (dara fara factura) si aveau bujii incandescente pt Y20DTH cu 485.000, deci jumatate de pret. M-am dus acolo si le-am cumparat(vorba aia, am economisit 2 milioane. Si am aranjat cu mecanicul sa mi le puna el. A avut probleme cu una dintre bujii care era intzepenita, dar a mai avut el un spray de curatat sabotii de frina cu care a dat si a lasat un pic sa se inmoaie rugina, pana la urma a iesit bujia. Cei de la service au preturi foarte mari si calculeaza manopera la niste timpi de neacceptat. Spre exemplu un tester pe motor care a durat 5 minute, l-au pus 1,5 ore, cu 450.000 ora de lucru. Mi se pare exorbitant, dar asta este ce sa facem daca numai ei au testerul.
In orice caz, am fost surprins sa vad ca bujiile noi pe care le-am luat pentru tipul respectiv de motor, erau cu 2 mm mai scurte decit cele originale care erau arse. L-am sunat imediat pe fostul meu profesor de motoare din facultate, care mi-a zis sa stau linistit, pt ca bujia incandescenta este calculata sa iasa in capul pistonului intre 4 si 5 mm si va ajunge negresit o picatura de motorina pe ea fiind incinsa. Intr-adevar, nu se mai aprinde martorul de avarie si totul este ok.
Deci va multumesc pentru sfaturi discutii.
Daca cineva mai cunoaste un service serios si ceva mai ieftin, va raman indatorat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR