- fm
- OP
- 175 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Bucuresti
fm
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am fost in week-end la munte unde a fost destul de frig, si intr-o dimineata s-a aprins pe bord la pornire, becul care simbolizeaza un fel de arc orizontal. M-am uitat in carte si singura explicatie data este ca "se activeaza numai la temperaturi exterioare scazute" si ca semnifica "preincalzire pentru motoarele Diesel". Atat si nimic mai mult. Ma intereseaza si pe mine mai multe detalii, adica concret ce se preincalzeste? Motorina? Merci.
- Jacks
- **
- 175 mesaje
- din 21 Mai 2005
- Oradea
Jacks
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Oradea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2005
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
- toma_marius
- ***
- 838 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 2003 y17dt isuzu
- Constanta
toma_marius
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
este simplu monsher :
Incalzitorul de pe filtru merge tot timpul pentru a fluidiza motorina si se afla in capacu filtrului daia ai un cablu si un conector chiar pe stanga capacului.
Semnul este pentru bujii si se aprinte cand sunt sub trei grade parca iti incalzese aerul din piston iar cind motorina vine si ea incalzita face poc mai repede si nu te chinui cu faclia cum faeau stramosi nostri .
Incalzitorul de pe filtru merge tot timpul pentru a fluidiza motorina si se afla in capacu filtrului daia ai un cablu si un conector chiar pe stanga capacului.
Semnul este pentru bujii si se aprinte cand sunt sub trei grade parca iti incalzese aerul din piston iar cind motorina vine si ea incalzita face poc mai repede si nu te chinui cu faclia cum faeau stramosi nostri .
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Nu suntem pe aceeasi lungime de unda.
@indy
Filtrul nu prea are legatura cu preincalzitorul.
Becul din bord, din cate stiu eu, semnalizeaza functionarea releului de bujii care ar trebui sa lucreze de la 15 grade in jos.
Preincalzitorul din capacul filtrului de motorina nu e semnalizat in nici un fel. Am probleme cu pornirea dimineata si inclin sa cred ca din cauza acestui preincalzitor care nu functioneaza.
@indy
Filtrul nu prea are legatura cu preincalzitorul.
Becul din bord, din cate stiu eu, semnalizeaza functionarea releului de bujii care ar trebui sa lucreze de la 15 grade in jos.
Preincalzitorul din capacul filtrului de motorina nu e semnalizat in nici un fel. Am probleme cu pornirea dimineata si inclin sa cred ca din cauza acestui preincalzitor care nu functioneaza.
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
URAGAN a scris:
Dom'le matale esti Toma Necredinciosul ? Nu ai citit ce am scris eu,de la 5 grade in jos. Asteapta matale sa se aprinda de la 15 grade in jos...mult si bine.
iulian1971 a scris:...semnalizeaza functionarea releului de bujii care ar trebui sa lucreze de la 15 grade in jos.
Dom'le matale esti Toma Necredinciosul ? Nu ai citit ce am scris eu,de la 5 grade in jos. Asteapta matale sa se aprinda de la 15 grade in jos...mult si bine.
Nu sunt Toma.
Anul trecut pe vremea asta mi-am schimbat toate bujiile si intra releul la 15 grade.
Lamureste-ma te rog cu preincalzitorul din capacul filtrului.
Am aceeasi masina ca tine.
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- indy
- ****
- 1,087 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
din ce stiu eu (poate stiu prost, rog sa fiu corectat) preincalzitorul este un contact ce transmite rezistentei din filtru curent, ca aceasta sa produca caldura. Daca este foarte imbacsit filtrul, rezistenta din el nu mai functioneaza la parametri sau deloc. De aia ziceam de filtru sa il schimbi. Preincalzitorul nu stiu exact cum arata, dar nu vad ce sa se strice la el...probabil s-ar putea testa contactele cu un aparat de masura, dar trebuie frig afara su pacalit ecu-ul (senzorul de temp) cumva...sa dea o temp de 3-4 grade
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
indy a scris:din ce stiu eu (poate stiu prost, rog sa fiu corectat) preincalzitorul este un contact ce transmite rezistentei din filtru curent, ca aceasta sa produca caldura. Daca este foarte imbacsit filtrul, rezistenta din el nu mai functioneaza la parametri sau deloc. De aia ziceam de filtru sa il schimbi. Preincalzitorul nu stiu exact cum arata, dar nu vad ce sa se strice la el...probabil s-ar putea testa contactele cu un aparat de masura, dar trebuie frig afara su pacalit ecu-ul (senzorul de temp) cumva...sa dea o temp de 3-4 grade
Salut.
Despre rezistenta asta vorbeam eu. Filtrul l-am schimbat luna trecuta (Mann) deci nu ar trebui sa am probleme din cauza lui.
Am observat ca mufa de la capacul filtrului primeste 12 V atata timp cat contactul este pus, adica rezistenta incalzeste motorina incontinuu de la pornire si pana la oprirea motorului. Am masurat rezistenta pe pinii capacului si nu am continuitate, ceea ce ma face sa cred ca rezistenta e arsa si motorina intra rece in camera de ardere ducand la pornirea greoaie atunci cand nu intra bujiile. Exista posibilitatea ca aceasta rezistenta sa incalzeasca motorina doar cand este frig, se poate masura/verifica rezistenta ?
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
In capac se afla rezistenta de incalzire inseriata cu un termocontact, care se inchide la o temperatura destul de joasa, sub 5 grade. E normal ca la temperaturile care sunt acum cind masori pe pinii capacului sa nu-ti conduca din cauza termocontactului care este deschis. La fel, este normal sa ai 12 volti atit timp cit ai contactul pus. Rezistenta v-a intra in functiune doar cind ii dicteaza termocontactul. Daca vrei sa verifici functionarea lui ar trebui sa dai capacul jos si sa-l bagi in frigider sau congelator si atunci ar trebui sa conduca.
Uite si o schema, U12 reprezentind capacul filtrului;
Uite si o schema, U12 reprezentind capacul filtrului;
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dumitrache marius
- **
- 258 mesaje
- din 11 Aug 2006
- Vectra 2001 y20dth
- Tecuci-GL
dumitrache marius
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Tecuci-GL
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu nu imi mai bat capul cu problema asta. Dupa cum vezi in semnatura am aceeasi masina ca si tine si m-am obisnuit sa o pornesc la a doua sau chiar a treia cheie dimineata. Si la mine totul ii OK, nu se dezamorseaza, cind intra bujiile porneste la sfert, cind nu, la prima cheie mai lunga sau la a doua imediat. Tind sa cred ca e ceva din soft ca nu pune bujiile peste 11-15 grade. Un prieten are Y22DTR, care constructiv (ma refer la forma pistoanelor si camera de ardere, sistem de injectie) e la fel cu Y20DTH, ii pune bujiile la prima pornire dimineata in orice conditii chiar si la 23 de grade. Deci cine face treaba asta, doar softul, care e diferit la cele doua motoare.
Din experienta mea, sunt motoare diesel care pornesc fara probleme fara bujii la temperaturi de peste 11-15 grade si motoare care, si la 30 de grade temperatura exterioara, nu pornesc fara bujii sau pornesc foarte greu. Exemplu a doua mea masina din semnatura, nu-i pun bujiile mi-am batut joc de baterie si demaror, indiferent daca motorul ii cald sau rece, daca-i las timpul de preincalzire porneste la sfert.
Toate acestea se intimpla datorita solutiilor constructive diferite ale sistemului de injectie si turbionare in camera de ardere.
In concluzie cred ca-i o greseala de soft si ar fi trebuit sa puna bujiile pina la o temperatura de 25 grade ca sa nu fie probleme, la fel ca la Y22DTR.
Din experienta mea, sunt motoare diesel care pornesc fara probleme fara bujii la temperaturi de peste 11-15 grade si motoare care, si la 30 de grade temperatura exterioara, nu pornesc fara bujii sau pornesc foarte greu. Exemplu a doua mea masina din semnatura, nu-i pun bujiile mi-am batut joc de baterie si demaror, indiferent daca motorul ii cald sau rece, daca-i las timpul de preincalzire porneste la sfert.
Toate acestea se intimpla datorita solutiilor constructive diferite ale sistemului de injectie si turbionare in camera de ardere.
In concluzie cred ca-i o greseala de soft si ar fi trebuit sa puna bujiile pina la o temperatura de 25 grade ca sa nu fie probleme, la fel ca la Y22DTR.
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Revin cu ceva detalii.
Preincalzirea din capacul filtrului intra in functiune dupa pornirea motorului, la temp. mai mici de +5 grade si functioneaza continuu, pana se opreste motorul sau temp. ext. depaseste +16 grade.
Functionarea acestui sistem nu este semnalizata in bord, se verifica in caseta din spatele bateriei siguranta 11 b si releul 12. Tototdata se verifica si capacul dupa metoda descrisa de dumitrache marius "E normal ca la temperaturile care sunt acum cind masori pe pinii capacului sa nu-ti conduca din cauza termocontactului care este deschis. La fel, este normal sa ai 12 volti atit timp cit ai contactul pus. Rezistenta v-a intra in functiune doar cind ii dicteaza termocontactul. Daca vrei sa verifici functionarea lui ar trebui sa dai capacul jos si sa-l bagi in frigider sau congelator si atunci ar trebui sa conduca".
Pentru bujiile incandescente se verifica siguranta 11 a si releul 13 din aceeasi caseta.
Preincalzirea din capacul filtrului intra in functiune dupa pornirea motorului, la temp. mai mici de +5 grade si functioneaza continuu, pana se opreste motorul sau temp. ext. depaseste +16 grade.
Functionarea acestui sistem nu este semnalizata in bord, se verifica in caseta din spatele bateriei siguranta 11 b si releul 12. Tototdata se verifica si capacul dupa metoda descrisa de dumitrache marius "E normal ca la temperaturile care sunt acum cind masori pe pinii capacului sa nu-ti conduca din cauza termocontactului care este deschis. La fel, este normal sa ai 12 volti atit timp cit ai contactul pus. Rezistenta v-a intra in functiune doar cind ii dicteaza termocontactul. Daca vrei sa verifici functionarea lui ar trebui sa dai capacul jos si sa-l bagi in frigider sau congelator si atunci ar trebui sa conduca".
Pentru bujiile incandescente se verifica siguranta 11 a si releul 13 din aceeasi caseta.