Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • tofi25

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare
Sunt nou pe forum si as avea si eu nevoie de un pic de ajutor
Am un opel Vectra A, c18NZ, 1,8i, benzina la care indicatorul de temperatura motor nu urca mai mult de prima linie care este undeva la 45 de grade si pana acolo urca foarte greu, vreo 10 minute in oras. As vrea sa stiu daca este normal si daca nu ce sugestii aveti, ce as putea verifica daca este defect?
O alta problema pe care o am este ca atunci cand motorul este rece imi merge sacadat cand accelerez sau imi merge infundat, adica apas acceleratia si masina nu creste in viteza.
Precizez ca am schimbat de curand ulei, filtru de ulei, filtru de benzina, bujii, filtru de aer,sonda lambda, am curatat injectorul cu ultrasunete.
Astept sugestiile voastre.
Skip ads

  • Gaby_zzz

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca faptul ca nu ti se ridica temperatura apei, se datoreaza termostatului care este blocat pe deschis, astfel motorul avand tot timpul "circuitul mare" deschis.
A doua problema cred ca o depistezi la o testare.
  • tofi25

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
IMI poate spune cineva unde este situat termostatul si cum pot sa depistez daca functioneaza?
  • tofi25

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez mai sus ca imi si consuma mai mult. Problema cu sacadatul am inteles de la cineva ca ar putea fi de la debitmetrul de aer. Imi poate spune cineva cam cat ar costa un debitmetru si unde se afla montat pe masina ca sa il demontez sa vad.
De asemenea ar putea cineva sa-mi spuna cat consuma in mod normal un opel vectra, benzina, 1,8i
  • Thunder_02

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2006

  • Mesaj Privat
hmm... eu am vectra A GT (2.0i - (C20NE Motorizare)). O sa incerc sa te ajut.

1. legat de temperatura motorului, nu mi se pare alarmata problema ta. La mine face la fel. E adevarat ca nu imi ia 10 minute sa ajunga la 45 de grade, dar 5-6 minute sigur. Temperatura de 45 de grade este una normala pentru motoarele noastre. Daca bine stiu si tu ai, pe ceas o linie de 45 una de 60 si una de 90 de grade. De la 60 de grade sau ceva mai sus trebuie sa iti poarneasca termocupla din fatza de la radiator. Masina pana nu ajunge la 45 de grade este normal sa nu tragas la fel ca si cand este la 45 grade, dar NU trebuie sa mearga sacadat. SFAT: lasa masina 1 minut pornita dimineata, inainte de ce sa pleci cu ea de pe loc, fara ca sa o acelerezi absolut deloc.

2. daca merge sacat tot timpul, s-ar prea putea sa fie de la fisele de la bujii (cere de la un prieten care are vectra imprumut 10 minute si schimbale prin rotatie, ar trebui sa se vada diferenta chiar si la relanti). Daca merge sacadat doar la rece, atunci sunt multe cauze... benzina, debitmetrul, etc.

3. Debitetrul se vede bine. Este mare si este imprejurul motorului. Incepe in stanga si mereg pana pe la mijloc, pe dupa motor. Asta la motorul C20NE la tine nu stiu cum este.

4.Consumul la Vectra A 2.0i este de 7 afara si 14 la oras. Deci cu benzina de 95 in valoare de 50 RON mergi maxim 100 KM in oras. Consumul tau trebuie sa fie pe la 12 in oras. Depinde de cum iti sunt setate injectoarele si supapele din computerul masinii. In mod normal daca mananca mai mult trebe sa si fuga bine masina. A mea rupe asfaltul Razz da si are 115CP Very Happy

Bun cred ca am dat destule raspunsuri. Mi-ar placea sa stiu daca ai rezolvat cumva probelemele tale Smile
  • Hordy

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Vectra 1990 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
confirm si eo consumul la vectra A 2.0 14 in oras 6-7 afara depinde de modul de condus. Nici a mea nu urca dar parca la mine urca si mai greu ca la tine adik rar o va peste 45 ... oricum zilele astea schimb termostatul. Very Happy
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
desi e vechi topicul tin sa precizez ca prima linie cea alba inseamna 80 grade.
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:desi e vechi topicul tin sa precizez ca prima linie cea alba inseamna 80 grade.


Esti sigur de asta? Daca in poza atasata as avea 80 de grade s-ar rezolva multe nelamuriri Razz . Termostatul este nou, sistemul de racire a fost curatat si umplut cu antigel de calitate si cu toate astea la viteze mai mari nu trece acul de linia aceea... Confused . Doar in oras la viteze de 30-50kmh ajunge la 90.

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
confirm cele spuse de @marian_sro: prima linie alba = 80 grade C
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@ravenation si la mine in afara orasului tot pe la prima linie sta.adica 80+ grade
la fel termostat nou si antigel schimbat.
se pare ca la vectrele mai vechi cam toate stau pe acolo.
trebuie sa mai iei in calcul si erorile indicatorului.
  • mocca

  • Mesaje scrise: 510
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare !

Am un Opel Vectra A cu motor C18NZ....La mine temperatura la motor urca foarte putin acum iarna....iar vara rar cand ajunge la 45 de grade, asta cand merg mai mult.

Crede-ti ca e vre-o problema ? Influenteaza cu ceva consumul ?

Am facut consumul iarna trecuta si a iesit 13,1L/100km (facut plin-plin) in oras.Mentionez ca faceam distante scurte circa 10km de doua ori pe zi.Vara trebuta mi-a iesit undeva in jur de 10,5-11 in oras, iar exterior cred ca undeva pe la 6.5-7%. E bun consumul ?

P.S. Mers mosnegeste... schimbat frumos la 2500 ture

THX Wink
  • rave

  • Mesaje scrise: 503
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mocca a scris:Salutare !

Am un Opel Vectra A cu motor C18NZ....La mine temperatura la motor urca foarte putin acum iarna....iar vara rar cand ajunge la 45 de grade, asta cand merg mai mult.

Crede-ti ca e vre-o problema ? Influenteaza cu ceva consumul ?

Am facut consumul iarna trecuta si a iesit 13,1L/100km (facut plin-plin) in oras.Mentionez ca faceam distante scurte circa 10km de doua ori pe zi.Vara trebuta mi-a iesit undeva in jur de 10,5-11 in oras, iar exterior cred ca undeva pe la 6.5-7%. E bun consumul ?

P.S. Mers mosnegeste... schimbat frumos la 2500 ture

THX Wink

Situatia mea e 90% identica. Doar ca am C16NZ si schimb pe la 3000 ture. In oras 12-13 consumul acum iarna (tot cu drumuri scurte de 10 km). Vara trecuta pe la 10. Extraurban vara scade chiar sub 6. Iarna presupun ca 6-7. Nu cred ca trebuie sa-ti faci griji. Eu mi-am facut la inceput dar acum m-am obisnuit. Temperatura influenteaza si consumul si uzura motorului, acesta functionand optim pe la 90 grade. Am auzit si ca pentru 10 grade in minus creste uzura cu 30% dar imi vine foarte greu sa cred asta Rolling Eyes .
  • mocca

  • Mesaje scrise: 510
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
La mine cred ca e sonda de la ceas dusa caci motoru se incalzeste, numai ca ceasu nu indica bine = nu are cum sa influenteze consumu'
Daca ar fi dusa sonda care transmite la ECU informatii atunci ar fi influentat consumu'

Sonda ceas --- 1 fir
Sanda ECU --- 2 fire

P.S. Daca am gresit cu ceva rog sa ma corectati

La multi ani !
  • b-12-jme

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
pana la urma nu a raspuns nimeni unde este situat termostatul la motorul de c18nz ,daca este necesar de dat jos distributia ca la motorul de c16nz?mie imi urca greu rau15.20 de min la prima linie si dabea se simte caldura..
  • florin66

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Calibra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2007

  • Mesaj Privat
nu trebuie sa dai jos distributia,desfaci trei suruburi de la termostat
  • wolfmxn

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor, o situatie similara e si la mine la vectra b 2.0 16v respectiv ca imi indica 80 si un pic in oras cu toate ca termostatul este nou si radiatorul.
Intrebarea mea ar fi daca asta e o problema,mentionez ca inainte da aceste schimbari statea ata la 90 de grade.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR