DYo4076
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2021
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Am pãțit o chestie identicã la una din Astrele din semnãturã:
-la început fãcea foarte rar, unele ”coincidențe” mã duceau cu gândul la anvelope(în sensul cã le bãnuiam îmbãtrânite), dar se manifesta aleatoriu, nu am descoperit un tipar;
-nu am avut cod de eroare de ABS, niciodatã, deci partea elect(ron)icã a ABS pãrea în regulã;
-aveam și un hârșâit ritmic(ca o micã bãtaie) la roata stg. fațã, la viteze foarte mici, la viteze mai mari nu mai era perceptibil;
-în faza ”finalã” fãcea tot mai des, dar tot aleatoriu, destul de enervant, am decis sã fac o investigație amãnunțitã.
Dupã investigație (am demontat fuzeta și planetara), a rezultat ceva simplu și, evident, logic: inelul (de pe capul planetarei) ABS era crãpat(deci nu lipsea nicio bucatã din el, dar, în timp, deși stãtea pe poziție, se deformase(ovalizat și nu numai), de unde și hârșâitul, concluzia fiind cã dãdea semnale eronate la senzorul de ABS aferent).
Rezolvarea a fost simplã: înlocuirea inelului ABS.
Vãd cã și la Meriva asta este identic sistemul de ABS: cu senzor aparent și inele ABS pe (capul) planetare(lor).
Studiazã cu (foarte mare) atenție continuitatea inelelor, prin învârtirea roții, nu neglija nici starea de curãțenie a senzorilor ABS și inelelor aferente de pe fațã. Dacã ai verificat cu mare atenție astea și nu obții o concluzie, mai vedem...
-la început fãcea foarte rar, unele ”coincidențe” mã duceau cu gândul la anvelope(în sensul cã le bãnuiam îmbãtrânite), dar se manifesta aleatoriu, nu am descoperit un tipar;
-nu am avut cod de eroare de ABS, niciodatã, deci partea elect(ron)icã a ABS pãrea în regulã;
-aveam și un hârșâit ritmic(ca o micã bãtaie) la roata stg. fațã, la viteze foarte mici, la viteze mai mari nu mai era perceptibil;
-în faza ”finalã” fãcea tot mai des, dar tot aleatoriu, destul de enervant, am decis sã fac o investigație amãnunțitã.
Dupã investigație (am demontat fuzeta și planetara), a rezultat ceva simplu și, evident, logic: inelul (de pe capul planetarei) ABS era crãpat(deci nu lipsea nicio bucatã din el, dar, în timp, deși stãtea pe poziție, se deformase(ovalizat și nu numai), de unde și hârșâitul, concluzia fiind cã dãdea semnale eronate la senzorul de ABS aferent).
Rezolvarea a fost simplã: înlocuirea inelului ABS.
Vãd cã și la Meriva asta este identic sistemul de ABS: cu senzor aparent și inele ABS pe (capul) planetare(lor).
Studiazã cu (foarte mare) atenție continuitatea inelelor, prin învârtirea roții, nu neglija nici starea de curãțenie a senzorilor ABS și inelelor aferente de pe fațã. Dacã ai verificat cu mare atenție astea și nu obții o concluzie, mai vedem...
- serioussam
- **
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- petricavlad37
- ***
- 550 mesaje
- din 17 Oct 2010
- Meriva 2009 x16xep
- Hunedoara
petricavlad37
- Mesaje scrise: 550
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2009 x16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2010
- Mesaj Privat