- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Vin cu o problema la motor. Eu cred ca este problema mai grava decat apare. Imi arunca busonul de umplere ulei, si cu el odata 800 ml ulei. Uleiul asta este de la culbutori nu mai coboara, si crescand presiunea la culbutori, imi arunca uleiul pe la capacul de umplere. Va imaginati cum arata habitaclu din compartimentul motor. Plin cu ulei.
De ce nu coboara? O cauza posibila este presiune in baia de ulei? ori orificiile de coborare a uleiului infundate!?!
In capacul culbutori am suflat pe toate orificiile si toate comunica si sunt libere.
Acum eu am inteles ca acolo in capacul culbutori se afla un regulator de presiune. Este adevarat?
Sa fie regulatorul asta de presiune defect din capac? Eu nu am mai auzit. Si as vrea sa fie adevarat. Daca decat atata este scap ieftin.
Trebui sa rezov problema rapid. Ultima data mi-a sarit ulei mult si sa intins pe evacuare si mi sa aprins motorul. Am fost pe faza si l-am stins imediat.
Problema asta apare cand si cand are ea chef. Astia din service nu mi-au gasit problema. Decat isi da cu presupusul. Nu as vrea sa investesc bani aiurea.
De obicei problema asta apare cand merg cu peste 100 km/h. Eu sub suta nu prea am de ce sa merg. In fiecare saptamana eu ma urc pe autostrada. Si imi trebui.
Masina are 140000 km si este din 2001. Am o singura eroare in bord P0420. Catalizator ineficient. Folosesc un filtru de ulei 405. Pe asta l-am folosit de cand am masina si nu am avut probleme. Ulei am castrol 5w40. L-am schimbat acum o saptamana. Ulei consuma minimum. 200 gr/1000 km. Motorul are putere, nu se opreste in mers. Clapeta de acceleratie este curatita impreuna cu toate orificiile si supapa EGR lucreaza. De acum 3 zile a inceput sa imi faca o mica problema la relanti cand motorul este rece. Nu isi tine relantiul si uraca si cobora pana apas putin acceleratia si dupa nu mai am probleme cu relantiul.
Orice sfat este bun venit. Va multumesc din inima.
Vin cu o problema la motor. Eu cred ca este problema mai grava decat apare. Imi arunca busonul de umplere ulei, si cu el odata 800 ml ulei. Uleiul asta este de la culbutori nu mai coboara, si crescand presiunea la culbutori, imi arunca uleiul pe la capacul de umplere. Va imaginati cum arata habitaclu din compartimentul motor. Plin cu ulei.
De ce nu coboara? O cauza posibila este presiune in baia de ulei? ori orificiile de coborare a uleiului infundate!?!
In capacul culbutori am suflat pe toate orificiile si toate comunica si sunt libere.
Acum eu am inteles ca acolo in capacul culbutori se afla un regulator de presiune. Este adevarat?
Sa fie regulatorul asta de presiune defect din capac? Eu nu am mai auzit. Si as vrea sa fie adevarat. Daca decat atata este scap ieftin.
Trebui sa rezov problema rapid. Ultima data mi-a sarit ulei mult si sa intins pe evacuare si mi sa aprins motorul. Am fost pe faza si l-am stins imediat.
Problema asta apare cand si cand are ea chef. Astia din service nu mi-au gasit problema. Decat isi da cu presupusul. Nu as vrea sa investesc bani aiurea.
De obicei problema asta apare cand merg cu peste 100 km/h. Eu sub suta nu prea am de ce sa merg. In fiecare saptamana eu ma urc pe autostrada. Si imi trebui.
Masina are 140000 km si este din 2001. Am o singura eroare in bord P0420. Catalizator ineficient. Folosesc un filtru de ulei 405. Pe asta l-am folosit de cand am masina si nu am avut probleme. Ulei am castrol 5w40. L-am schimbat acum o saptamana. Ulei consuma minimum. 200 gr/1000 km. Motorul are putere, nu se opreste in mers. Clapeta de acceleratie este curatita impreuna cu toate orificiile si supapa EGR lucreaza. De acum 3 zile a inceput sa imi faca o mica problema la relanti cand motorul este rece. Nu isi tine relantiul si uraca si cobora pana apas putin acceleratia si dupa nu mai am probleme cu relantiul.
Orice sfat este bun venit. Va multumesc din inima.
- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Am sa scot joja si am sa pun un furtun lasat in jos, prins bine, sa vad daca imi arunca ulei pe furtun. Pentru altfel nu am cum sa incerc. ca daca imi arunca ulei pe la joja murdaresc tot radiatorul de racire. si asta a ramas singurul curat.
Am fost la un service mai calitativ si dupa ce au verificat masina, au spus ca e posibil doar capaul de umplere in mers din pricina la trepidati sa se fi desfacut. Al doilea motiv zic ca este posibil sa trebuiasca sa fie segmentat motorul si asta nu mai e rentabil pentru ca se pot ridica costurile la 1000 euro. Masina are numai 150000 km. Ma gandesc ca este devreme pentru segemntare. Eu totusi tind sa cred ca este vorba despre alta cauza.
Totusi la culbutori ma gandesc ca trebui sa am putina presiune din pomparea uleiului sus. Si fara de care nu ar cobora rapid jos, pentru ca doar din scurgerea din propia inertie este prea lent. Eu daca torn ulei repede sus, el nu se duce chiar repede. Ci cam un litru la 30 sec. aproximativ.
Ma gandesc totusi ca ar fi din actionarea defectuasa a supapei EGR si imi da rateuri in motor si asta face sa scape compresie in baia de ulei. Normal nu ar avea voie. Dar stiu si eu?!?!
Am fost la un service mai calitativ si dupa ce au verificat masina, au spus ca e posibil doar capaul de umplere in mers din pricina la trepidati sa se fi desfacut. Al doilea motiv zic ca este posibil sa trebuiasca sa fie segmentat motorul si asta nu mai e rentabil pentru ca se pot ridica costurile la 1000 euro. Masina are numai 150000 km. Ma gandesc ca este devreme pentru segemntare. Eu totusi tind sa cred ca este vorba despre alta cauza.
Totusi la culbutori ma gandesc ca trebui sa am putina presiune din pomparea uleiului sus. Si fara de care nu ar cobora rapid jos, pentru ca doar din scurgerea din propia inertie este prea lent. Eu daca torn ulei repede sus, el nu se duce chiar repede. Ci cam un litru la 30 sec. aproximativ.
Ma gandesc totusi ca ar fi din actionarea defectuasa a supapei EGR si imi da rateuri in motor si asta face sa scape compresie in baia de ulei. Normal nu ar avea voie. Dar stiu si eu?!?!
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
posibil ca orificiile de scurgere a uleiului din chiulasa sa fie infundate de calamina facuta de uleiu folosit,din cauza ca multi folosesc ulei de calitate slaba sau chiar daca uleiu este de calitate il schimba cand isi aduce aminte propietaru masinii
pentru asta se da jos capacu chilasei si baia de ulei(se cumpara garnituri noi)se curata calamina depusa pe canalele de scurgere cu o surubelnita si se spala cu motorina.benzina sau sprey de frane(asta curata al naibii de bine calamina)se spala chiulasa pana curge jos solutia de spalat,curata,apoi se spala si de jos in sus,adica motoru interior,cu sprey este mai usor,si nu te murdaresti de solutie pe haine,fata,daca ai cum sa suflii in orificiile de scurgere cu aer comprimat este si mai bine,se duc toate mizeriile care nu sau dus la spalarea cu solutie,se monteaza baia cu garnitura noua,capacu chiulasei cu garnitura noua,se pune ulei,plus filtru de ulei nou,si dupa 10-20 km facuti se schimba iar uleiu si filtru,in felu asta stii ca motoru este curat in interior si cand vei schimba uleiu la 10mii/km facuti sau 12 luni(in germania,parca,se schimba uleiu la 15 mii/km sau 30 mii/km)vei vedea ca este mai curat nitel decat era inainte de spalare
pentru asta se da jos capacu chilasei si baia de ulei(se cumpara garnituri noi)se curata calamina depusa pe canalele de scurgere cu o surubelnita si se spala cu motorina.benzina sau sprey de frane(asta curata al naibii de bine calamina)se spala chiulasa pana curge jos solutia de spalat,curata,apoi se spala si de jos in sus,adica motoru interior,cu sprey este mai usor,si nu te murdaresti de solutie pe haine,fata,daca ai cum sa suflii in orificiile de scurgere cu aer comprimat este si mai bine,se duc toate mizeriile care nu sau dus la spalarea cu solutie,se monteaza baia cu garnitura noua,capacu chiulasei cu garnitura noua,se pune ulei,plus filtru de ulei nou,si dupa 10-20 km facuti se schimba iar uleiu si filtru,in felu asta stii ca motoru este curat in interior si cand vei schimba uleiu la 10mii/km facuti sau 12 luni(in germania,parca,se schimba uleiu la 15 mii/km sau 30 mii/km)vei vedea ca este mai curat nitel decat era inainte de spalare
- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Eu folosesc ulei castrol 5w40 EDGE. si se schimba intre 15000 si 30000. Eu l-am schimbat la 20000. Si totusi era bun. Nu era negru complet, pe joja a inceput sa se observe nivelul la ulei cam la 9000 (stii ca atunci cand uleiul este nou nu prea se vede pe joja. Trebui sa fii foarte atent. ) Dar l-am schimbat ca in iarna sa intru cu masina proaspata. Filtru de ulei am 405 C.
Ca sa fac ceea ce imi spui imi trebui garaj, si momentan nu am. Poate daca gasesc o solutie pentru ca sa curete calamina din motor. Si dupa ce rulez ceva cu ea sa ii schimb iar uleiul si filtru. Mai studiez problema.
Ca sa fac ceea ce imi spui imi trebui garaj, si momentan nu am. Poate daca gasesc o solutie pentru ca sa curete calamina din motor. Si dupa ce rulez ceva cu ea sa ii schimb iar uleiul si filtru. Mai studiez problema.
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
NeaMichael pai stai ca abia acum ne spui. Deci torni ulei cu palnia/din bidon si astepti sa se scurga? Nu poti turna constant 4 litri fara sa astepti? Poti sau nu? Cand torni uleiul balteste si acopera culbutorii? Daca nu curge repede, problema e cea spusa de @nicu nicu. Orificiile de scurgere sunt obturate.
- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Nu am spus ca torn ulei cu palnia, ci am spus cu ce viteza curge uleiul. 1l/30sec. E clar ca astept si torn usurel.
Dar am zis ca scurgerea este lenta pentru ca, pompa baga ulei sus, si nu are timp sa coboare, se umple si da afara.
Poate este calamina. Am sa cercetez. Dar EDGE, nu da voie la depuneri de calamina. Mai cercetez.
Multumesc de informatii.
Dar am zis ca scurgerea este lenta pentru ca, pompa baga ulei sus, si nu are timp sa coboare, se umple si da afara.
Poate este calamina. Am sa cercetez. Dar EDGE, nu da voie la depuneri de calamina. Mai cercetez.
Multumesc de informatii.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
neaMichael--schimba uleiu mai des (10 mii/km)
se gaseste la magazinele de piese auto engine flush pentru curatarea calaminei din interioru motorului,dar nu-l recomand,pentru ca el intra in canalele de ungere a motorului impreuna cu uleiu si particolele mici de calamina si poate face mai mult rau decat bine unui motor
T.ion--Canalele aceste de scurgere - trec prin chiuloasa, bloc motor si ajung in baie? ====da
pentru a vedea cum se unge un motor -- http://www.e-automobile.ro/...e-ulei-pompa.html --
se gaseste la magazinele de piese auto engine flush pentru curatarea calaminei din interioru motorului,dar nu-l recomand,pentru ca el intra in canalele de ungere a motorului impreuna cu uleiu si particolele mici de calamina si poate face mai mult rau decat bine unui motor
T.ion--Canalele aceste de scurgere - trec prin chiuloasa, bloc motor si ajung in baie? ====da
pentru a vedea cum se unge un motor -- http://www.e-automobile.ro/...e-ulei-pompa.html --
- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
- neaMichael
- OP
- 91 mesaje
- din 19 Feb 2015
- Astra 2001 Z16XE
- Germania
neaMichael
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Germania
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2015
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Revin cu informatii.
Se pare ca problema nu este de la motor. Nici prin cap nu imi dadea de la ce este problema.
Nu am presiune in capacul culbutori si nici probleme cu motorul.
Problema pleaca de la rotile directoare, cauciucurile fiind vinovate. La viteza de 160-180km/h are o mica vibratie pe care eu nu am luat-o in calcul. Mica vibratie facilita deschiderea capacului. El se prinde numai 7 mm dupa cum am spus si se poate deschide foarte usor.
Cauciucurile mele sunt T (190km/h maxim) dar se pare ca trebuiesc inlocuite, au mici probleme. (sunt si vechi, cam 3 ani. si vreo 70000 km) . Dar inca mai au profil 4,5 mm, ciudat.
Problema nu mai exista.
Multumesc pentru sfaturi si ajutorul acordat. Drumuri bune.
Revin cu informatii.
Se pare ca problema nu este de la motor. Nici prin cap nu imi dadea de la ce este problema.
Nu am presiune in capacul culbutori si nici probleme cu motorul.
Problema pleaca de la rotile directoare, cauciucurile fiind vinovate. La viteza de 160-180km/h are o mica vibratie pe care eu nu am luat-o in calcul. Mica vibratie facilita deschiderea capacului. El se prinde numai 7 mm dupa cum am spus si se poate deschide foarte usor.
Cauciucurile mele sunt T (190km/h maxim) dar se pare ca trebuiesc inlocuite, au mici probleme. (sunt si vechi, cam 3 ani. si vreo 70000 km) . Dar inca mai au profil 4,5 mm, ciudat.
Problema nu mai exista.
Multumesc pentru sfaturi si ajutorul acordat. Drumuri bune.
Danyelu
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2013
- Mesaj Privat