air862002
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Incep prin a imi cere scuze daca nu este topicul la locul lui sau daca s-a mai discutat. Am o corsa b din 2000 (x10Xe), nu am vazut nimic de curatare throttle body pentru tipul asta de motor, asa ca m-am gandit sa dezvolt un pic pentru cei interesati. Imi pare rau ca nu am avut un aparat sa fac poze, dar consider ca operatiunea nu este de o complexitate ridicata.
A. Motorul trebuie sa fie rece pentru ca sunt 2 furtune cu antigel, iar daca motorul e cald s-ar putea sa tasneasca cantitati sanatoase, deci motorul rece s-au lasat macar 30-40 de minute oprit. In primul rand pentru identificarea corpului de acceleratie, pornim de la filtru de aer, apoi trecem de debitmetru si ajungem la un capac mare rotund cu 3 suruburi mari deasupra si un furtunas. Pentru o manevrabilitate mai buna recomand eliminarea colierului de dupa debitmetru. Dupa scoaterea colierului, se scoate apoi primul furtunel ce-l mare care intra in corpul de plastic, se scot suruburile. Daca de cand aveti masina nu s-a curatat niciodata clapeta de acceleratie si aveti un kilometraj maricel (eu in jur de 128.000), s-ar putea sa fiti uimiti de ce vedeti acolo (eu am fost). Se scot restul furtunelor, cele din spate, 2 la numar au antigel in momentul in care le scoateti va tasni un pic urmat de cateva picaturi. Restul furtunaselor se scot usor, mare atentie la mufa de alimentare a placii electronice de pe corpul de clapeta, daca nu a fost scoasa niciodata sau de foarte mult timp e posibil sa fie usor blocata. Dupa ce au fost scoase toate furtunele se pot scoate cele 4 suruburi, ale corpului de clapeta, aveti grija la ridicare, exista acolo o garnitura destul de subtire care se poate rupe, deci grija mare. Dupa ridicarea corpului acoperiti un cu un prosopel curat locul respectiv, pentru a nu intra dincolo de corp diferite chestii, daca lucracti in garaj nu cred ca este necesar.
B. Puteti scoate de pe corp, motorasul de relanti (e tinut in 3 suruburi), partea electronica a corpului imi era frica sa o scot. Pentru curatare am folosit carpe (sa nu lase scame sau fire) si o solutie de curatare carburatoare si clapete de acceleratie de la valvoline ( Produs ), care a fost achizitionat la 24 de lei, posibil mai ieftine prin alte parti. Se da cu sprayul pe partea din fata si spate a clapetei pana luceste dracia, folositi si carpa pentru o stergere mai rapida si eficace, nu fortati clapeta. mai exista un orificiu alaturat din care ies doua "tevi" albastre mici de pe care se scot furtunele, se curata si acel loc, am intrat mai bine acolo cu o surubelnita invelita cu carpa respectiva si frecat bine, dupa terminare, mai da odata cu sprayul,cu presiune, pentru a elimina fire sau scame ce pot ramane acolo.
C. Dupa uscare, (eu folosind spray-ul mentionat mai sus, avand butan in componenta uscarea s-a realizeazat destul de repede, pentru siguranta il puteti lasa 5 minute ). Stergeti usor si cu grija si garnitura aceea, dar CU GRIJA, ce aveam eu nu era de cauciuc, era mai mult o chestie plastica, subtire, care mi-a parut foarte casabila la atingere. Se pune garnitura pe corp, apoi asezam si corpul clapetei, se pun cele 4 suruburi de proba, apoi le strangeti final (nu fortati, tineti minte cat ati desurbuat, sa stiti cat insurubati). Se pun la loc restul furtunelor, alimentarea, apoi capacul de la aer cu cele 3 suruburi. Dupa care in masina dati cheia in pozitia de contact asteptati sa stinga martorii in bord si aproximativ 30 de secunde, la mine in primele 5 deja lucra motorasul de relanti, faceti o aprindere si vedeti cum merge.
Problemele rezolvate in cazul meu cu curatarea throttle body :
-masina numai pornea la cheie daca nu era ajutata catusi de putin din acceleratie (posibil si din cauza motorosaului de relanti)
-trepidatii mari, observabile la schimbatorul de viteze, volan, si la portiere atunci cand erau deschise.
-trepidatii la anumite turatii , in cazul meu in general la turatii mici.
Chiar dupa ce am facut acest lucru masina a pornit mult mai voios, curat, fara variatii de turatii, masina ramane turata prea mult, asta probabil ca in momentul in care am cumparat masina motorul era pus sa stea la relanti la 1100 RPM, unde stiu ca acest tip de motor trebuie sa stea la 900. Un alt lucru care imi face dupa aceasta curatare, este ca se accelereaza in marea majoritate singura, unde sta si turata, acum nu stiu poate ma poate ajuta cineva aici, practic la ridicarea ambreiajului masina o ia singura, si merge constant la 50 la ora fara sa apas pedala de acceleratie, stiu ca nu este bine dar, poate imi sare cineva in ajutor in afara de schimbarea rpm de relanti din calculator.(mentionez, ca am mai modificat putin si pozitia surubului ce atinge motorasul de relanti sa mai scad turatia, maine ma voi duce la un calculator sa ii reduc turatia la valoarea standard). Pentru completari sau pareri astept ajutorul vostru. Am atasat mai jos cateva imagini care m-au ajuat in lucru. Va las cu pararea de rau ca am avut proasta inspiratie sa las acasa si telefonul si camera.
Succes si multumesc ca ati citit postul cam lung de altfel . Salutari din Constanta !
PS: Nu va apucati de treaba daca masina merge bine, nu incercati sa vedeti de ce un lucru merge bine
A. Motorul trebuie sa fie rece pentru ca sunt 2 furtune cu antigel, iar daca motorul e cald s-ar putea sa tasneasca cantitati sanatoase, deci motorul rece s-au lasat macar 30-40 de minute oprit. In primul rand pentru identificarea corpului de acceleratie, pornim de la filtru de aer, apoi trecem de debitmetru si ajungem la un capac mare rotund cu 3 suruburi mari deasupra si un furtunas. Pentru o manevrabilitate mai buna recomand eliminarea colierului de dupa debitmetru. Dupa scoaterea colierului, se scoate apoi primul furtunel ce-l mare care intra in corpul de plastic, se scot suruburile. Daca de cand aveti masina nu s-a curatat niciodata clapeta de acceleratie si aveti un kilometraj maricel (eu in jur de 128.000), s-ar putea sa fiti uimiti de ce vedeti acolo (eu am fost). Se scot restul furtunelor, cele din spate, 2 la numar au antigel in momentul in care le scoateti va tasni un pic urmat de cateva picaturi. Restul furtunaselor se scot usor, mare atentie la mufa de alimentare a placii electronice de pe corpul de clapeta, daca nu a fost scoasa niciodata sau de foarte mult timp e posibil sa fie usor blocata. Dupa ce au fost scoase toate furtunele se pot scoate cele 4 suruburi, ale corpului de clapeta, aveti grija la ridicare, exista acolo o garnitura destul de subtire care se poate rupe, deci grija mare. Dupa ridicarea corpului acoperiti un cu un prosopel curat locul respectiv, pentru a nu intra dincolo de corp diferite chestii, daca lucracti in garaj nu cred ca este necesar.
B. Puteti scoate de pe corp, motorasul de relanti (e tinut in 3 suruburi), partea electronica a corpului imi era frica sa o scot. Pentru curatare am folosit carpe (sa nu lase scame sau fire) si o solutie de curatare carburatoare si clapete de acceleratie de la valvoline ( Produs ), care a fost achizitionat la 24 de lei, posibil mai ieftine prin alte parti. Se da cu sprayul pe partea din fata si spate a clapetei pana luceste dracia, folositi si carpa pentru o stergere mai rapida si eficace, nu fortati clapeta. mai exista un orificiu alaturat din care ies doua "tevi" albastre mici de pe care se scot furtunele, se curata si acel loc, am intrat mai bine acolo cu o surubelnita invelita cu carpa respectiva si frecat bine, dupa terminare, mai da odata cu sprayul,cu presiune, pentru a elimina fire sau scame ce pot ramane acolo.
C. Dupa uscare, (eu folosind spray-ul mentionat mai sus, avand butan in componenta uscarea s-a realizeazat destul de repede, pentru siguranta il puteti lasa 5 minute ). Stergeti usor si cu grija si garnitura aceea, dar CU GRIJA, ce aveam eu nu era de cauciuc, era mai mult o chestie plastica, subtire, care mi-a parut foarte casabila la atingere. Se pune garnitura pe corp, apoi asezam si corpul clapetei, se pun cele 4 suruburi de proba, apoi le strangeti final (nu fortati, tineti minte cat ati desurbuat, sa stiti cat insurubati). Se pun la loc restul furtunelor, alimentarea, apoi capacul de la aer cu cele 3 suruburi. Dupa care in masina dati cheia in pozitia de contact asteptati sa stinga martorii in bord si aproximativ 30 de secunde, la mine in primele 5 deja lucra motorasul de relanti, faceti o aprindere si vedeti cum merge.
Problemele rezolvate in cazul meu cu curatarea throttle body :
-masina numai pornea la cheie daca nu era ajutata catusi de putin din acceleratie (posibil si din cauza motorosaului de relanti)
-trepidatii mari, observabile la schimbatorul de viteze, volan, si la portiere atunci cand erau deschise.
-trepidatii la anumite turatii , in cazul meu in general la turatii mici.
Chiar dupa ce am facut acest lucru masina a pornit mult mai voios, curat, fara variatii de turatii, masina ramane turata prea mult, asta probabil ca in momentul in care am cumparat masina motorul era pus sa stea la relanti la 1100 RPM, unde stiu ca acest tip de motor trebuie sa stea la 900. Un alt lucru care imi face dupa aceasta curatare, este ca se accelereaza in marea majoritate singura, unde sta si turata, acum nu stiu poate ma poate ajuta cineva aici, practic la ridicarea ambreiajului masina o ia singura, si merge constant la 50 la ora fara sa apas pedala de acceleratie, stiu ca nu este bine dar, poate imi sare cineva in ajutor in afara de schimbarea rpm de relanti din calculator.(mentionez, ca am mai modificat putin si pozitia surubului ce atinge motorasul de relanti sa mai scad turatia, maine ma voi duce la un calculator sa ii reduc turatia la valoarea standard). Pentru completari sau pareri astept ajutorul vostru. Am atasat mai jos cateva imagini care m-au ajuat in lucru. Va las cu pararea de rau ca am avut proasta inspiratie sa las acasa si telefonul si camera.
Succes si multumesc ca ati citit postul cam lung de altfel . Salutari din Constanta !
PS: Nu va apucati de treaba daca masina merge bine, nu incercati sa vedeti de ce un lucru merge bine
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
air862002
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru apreciere, intr-adevar imi pare rau ca am uitat de camera foto, am citit cateva tutoriale de curatat inainte sa ma apuc eu insumi de a face asta, de frica sa nu stric ceva , dar satisfactiile de dupa sunt superioare , o pornire mult mai curata, trepidatii mai mici(motorul fiind in 3 pistoane oricum are un mers mai putin rotund), acceleratie mai prompta, si disparitia trepidatiilor la ture mici, deci efecte vizibile la costuri de max 30 de lei si aprox. 1 ora jumate de timp. Imi pare rau de asemenea de lipsa limbajului tehnic, dar nu sunt un tip "macanicos" si am incercat sa scriu cum am putut mai bine pentru a intelege cei interesati cu minusuri la fel ca mine de altfel in mecanica si tehnica. Dupa testerul de azi, care mi-a dat eroare de EGR FEEDBACK ATT parca (baiatul mi-a zis ca e EGR e gripat si trebuie curatat si el), trebuie sa curat si pe acesta, de data asta o sa incerc sa nu uit aparatul si revin cu un alt post si cu imagini . Numai bine tuturor
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat