Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  • 007cyborg

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Maºina care satisface toate gusturile: a 50-a aniversare Opel Rekord P2

Opel Rekord P2 a stabilit standardele în clasa medie prin gama sa de diferite versiuni. O maºinã, patru variante. Nici un alt model din clasa medie de la începutul anilor ’60s nu a fost atât de diversificat precum Opel Rekord P2 lansat în 1960.

Alãturi de caroseriile sedan cu douã ºi patru uºi, Opel, un pionier în segmentul station wagon din 1953, a produs de asemenea versiuni Caravan (station wagon) ºi van-uri de transport ºi, din 1961, în premierã o versiune de caroserie coupé. Cu opþionale “de lux“ pentru variantele sedan ºi coupé propulsate de un motor S de 44kW/60 cp, 1,7 litri, Opel viza noi categorii de clienþi, interesaþi de confort ºi sportivitate în acest segment auto. Succesul de vânzãri a demonstrat companiei cã a avut dreptate: cu 786.411 vehicule (inclusiv 32.026 de vanuri) produse între 1960 ºi 1963, iar Opel Rekord P2 a devenit cea mai bine vândutã maºinã din segment. Pentru o perioadã a ocupat poziþia a doua în topul înmatriculãrilor din Germania.

Rekord P2 - “O maºinã exact aºa cum îþi place”

În jur de 200 de jurnaliºti de la cotidiene, publicaþii de business, radio, televiziune ºi sãptãmânale au fost prezenþi la premiera noului Opel Rekord în centrul civic din Rüsselsheim în august 1960. Comparativ cu popularul sãu predecesor, Olympia Rekord P1 produs din 1957 pânã la jumãtatea anilor 60, noul Rekord P2 are o formã trapezoidalã modernã ºi linii ale caroseriei mai sobre. (Litera ‘P’ reprezenta cea mai importantã trãsãturã de stil valabilã pentru ambele serii de modele, parbrizul panoramic).
"Forma ºi liniile uºor mai bombate au fost înlocuite de o concentrare pronunþatã asupra orizontalului,” spunea un comunicat de presã al vremii. “Pentru designul noilor modele, Opel a început din interior. Dimensiunile acestuia au fost stabilite înainte de caroserie.” Pãstrând dimensiuni aproape identice la exterior, spaþiul pasagerilor ºi cel pentru bagaje au fost crescute. Pentru prima oarã, elementele de siguranþã pasivã au reprezentat prioritãþi de bazã pentru ingineri la dezvoltarea noului model.
Alãturi de sedanul P2 cu douã ºi patru uºi, exista acum ºi o variantã Caravan excepþional de versatilã cu banchetã pliabilã. În 1953, Opel a fost unul dintre primii producãtori germani care a introdus o caroserie station wagon pe generaþia anterioarã Olympia Rekord. Van-ul rapid P2 era bazat pe Caravan, cu caroserie închisã în spate, în loc de geamuri laterale. Era gândit pentru comercianþi ºi afacerile mici. “Noul Rekord – o maºinã exact cum îþi place,” promitea reclama.
Rekord P2 avea o cutie de viteze manualã ca standard cu schimbãtorul pe coloana de direcþie. O unitate cu patru viteze a devenit disponibilã din primãvara lui 1962, ºi o transmisie “Olymat” semi-automatã erau plusuri opþionale. Motorul standard avea patru cilindri, 1,5 litri ºi dezvolta 38 kW/50 cp. Varianta mai puternicã de 1,7 litri cu 40 kW/55 cp, a devenit disponibilã cu o suplimentare de 75 de mãrci.

“Rekord Coupé - o maºinã pe care s-o iubeºti”

Opel a surprins lumea auto la salonul IAA din 1961 dezvãluind o nouã variantã a modelului P2. Pentru prima oarã în istoria Opel Rekord, modelul includea ºi o variantã de caroserie coupé din fabricã. Coupé-ul în douã uºi a venit cu propria sa atractivitate ºi oferea ca standard elemente premium, incusiv încãrzire cu aer proaspãt, scaune individuale, covoraºe din velur, lumini de dat în spate ºi claxon cu douã tonuri. Motorul S cu 44 kW/60 cp, 1,7-litri putea accelera Rekord P2 Coupé pânã la o vitezã de 140 km/h.
"Rekord Coupé - o maºinã pe care s-o iubeºti” a fost sloganul publiciatar folosit de Opel pentru acest model elegant ºi sportiv. În total, 33.816 de clienþi au cumpãrat varianta Coupé care a reprezentat sursa de inspiraþie pentru un nou tip de vehicule la Opel. Versiuni coupé ale Kadett ºi, ulterior, ale Rekord ºi Commodore au devenit variante fixe în programele de produse ale Opel.

Rekord “L” - “Performanþã ºi lux demne de clasa premium”

Un top de linie pentru seria P2 a fost introdus în iunie 1962. Ca ºi la Opel Captain, în acel moment cea mai bine vâdutã maºinã cu ºase cilindri din Germania, o versiune “L” de lux a sedanului Record devine disponibilã. Era dotatã standard cu un motor S de 44 kW/60 cp, 1.7-litri de la coupé, cutie de viteze opþionalã cu patru trepte, încãlzire, scaune individuale pliabile, jenþi decorative, þeavã de eºapament cromatã ºi multe alte elemente. Preþul pentru “performanþã ºi lux demne de clasa premium” era de 7.935 mãrci germane, în condiþiile în care sedanul P2 în patru uºi avea o etichetã de preþ de 6.960 mãrci germane.

Prin apariþia lui Rekord P2, Opel a devenit o marcã popularã pentru publicul cumpãrãtor de maºini. În segmentul mediu, Rekord reprezenta prima alegere, iar în statisticile de înmatriculãri a ocupat mult timp locul doi. Pânã când seria P2 a fost înlocuitã în toamna anului 1963 de noul Opel Rekord A, fuseserã construite 786.411 de unitãþi.
  • cristi17dti

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2010

  • Mesaj Privat
o istorie intreaga
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR