sameme
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1996 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2008
- Mesaj Privat
Am un prieten care are un Nisan Almera, si avand probleme cu scaderea relantiului la 500 r/min nejustificat, a mers la un service, unde i-a fost curatat IAC-ul si carburatorul cu un spray. Toate bune si frumoase, relantiul i-a fost reglat, ii statea in 800 r/min. Apoi a plecat cu masina de la service, si a constatat ca la introducerea in viteze ii crestea turatia la 1500-1800 r/min. Sa intors la cei de la service, iar acestia au spus ca nu au mai patit acest lucru si nu stiu care poate fii cauza. De atunci merge cu mufa de la IAC scoasa si se comporta in principiu normal, la pornire turatia are o valoare de 1300, dupa care scade la 900. Am incercat sa reintroducem mufa si imediat creste turatia, sta la 1500, revine iar la 900, dar cand o bagam in viteza iar cerste la 1400-1800.
De mentionat ar fi ca turatia creste efectiv la introducerea in viteza, nu la apasarea ambreiajului.
Care credeti ca ar fii problema?
Ma intereseaza si pe mine in mod direct, deoarece si eu am probleme cu relantiul la a mea Opel Vectra 1.8 din 96 si anume imi creste turatia nejustificat la 1500, in special cand stau la semafor, motorul avand atunci si o vibratie pe care pot sa spun ca o simt in schimbatorul de viteze.
Va multumesc anticipat!
De mentionat ar fi ca turatia creste efectiv la introducerea in viteza, nu la apasarea ambreiajului.
Care credeti ca ar fii problema?
Ma intereseaza si pe mine in mod direct, deoarece si eu am probleme cu relantiul la a mea Opel Vectra 1.8 din 96 si anume imi creste turatia nejustificat la 1500, in special cand stau la semafor, motorul avand atunci si o vibratie pe care pot sa spun ca o simt in schimbatorul de viteze.
Va multumesc anticipat!
- macheta
- **
- 298 mesaje
- din 26 Feb 2009
- Vectra 1995 x16sz
- Alba
macheta
- Mesaje scrise: 298
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2009
- Mesaj Privat
Cred ca totul se trage de la faptul ca i-a fost curatat IAC-UL.
Motorasul acestuia este foarte sensibil si daca l-au desfacut probabil i-au rupt vreun contact.Aceste contacte sunt de fapt niste sarmulite foarte subtiri si este probabil sa se fi rupt vreunul.Principiul motorasului este simplu: o bobina inauntrul careia se afla un miez care actioneaza un fel de cui pontou prin inversarea polaritatii.Cuiul pontou actioneaza asupra unui orificiu inchizand sau deschizand debitul de aer in carburator.
Motorasul acestuia este foarte sensibil si daca l-au desfacut probabil i-au rupt vreun contact.Aceste contacte sunt de fapt niste sarmulite foarte subtiri si este probabil sa se fi rupt vreunul.Principiul motorasului este simplu: o bobina inauntrul careia se afla un miez care actioneaza un fel de cui pontou prin inversarea polaritatii.Cuiul pontou actioneaza asupra unui orificiu inchizand sau deschizand debitul de aer in carburator.
- Petru Maricel
- *
- 20 mesaje
- din 21 Dec 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Botosani
Petru Maricel
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Am un Opel Astra G, motor Z17DTL, 2004 si vreau sa intreb la cat trebuie sa stea acul la relanti, ma refer la turatii. Vreau sa spun ca atunci cand am cumparat-o (de aprox 6 luni) statea cam la 900, iar acum sta cam la 750. Ma intreb daca poate fi vreo problema, sau poate fi din cauza temperaturii de afara, acuma fiind vara...?
A doua intrebare: se intampla ceva rau daca in mers scoti din viteza (uneori se mai intampla) si apoi bagi direct intr-a 3-a sau a 4-a in functie de viteza la care esti? adica mai clar: are ceva de suferit motorul care trece de la relanti direct la o turatie de 3500-4000 de ture?
Am un Opel Astra G, motor Z17DTL, 2004 si vreau sa intreb la cat trebuie sa stea acul la relanti, ma refer la turatii. Vreau sa spun ca atunci cand am cumparat-o (de aprox 6 luni) statea cam la 900, iar acum sta cam la 750. Ma intreb daca poate fi vreo problema, sau poate fi din cauza temperaturii de afara, acuma fiind vara...?
A doua intrebare: se intampla ceva rau daca in mers scoti din viteza (uneori se mai intampla) si apoi bagi direct intr-a 3-a sau a 4-a in functie de viteza la care esti? adica mai clar: are ceva de suferit motorul care trece de la relanti direct la o turatie de 3500-4000 de ture?
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut, si eu iarna aveam ralantiul mai crescut, mai exact iarna aveam 1000 rpm, acum am 750. Diferenta e ca a mea e benzina.
La a 2-a intrebare nu vad ce sa aiba, tinand cont ca defapt e o frana de motor. Dar totusi, sa salti dieselu la 4000 voit e un pic cam prea-prea. Adica un 2500 e una, dar 4000 e o chestie fara rost. Ideea e ca ar trebui sa sti in functie de viteza cu care te deplasezi ce treapta de viteza se preteaza cel mai bine pentru masina si aia sa o folosesti.
La a 2-a intrebare nu vad ce sa aiba, tinand cont ca defapt e o frana de motor. Dar totusi, sa salti dieselu la 4000 voit e un pic cam prea-prea. Adica un 2500 e una, dar 4000 e o chestie fara rost. Ideea e ca ar trebui sa sti in functie de viteza cu care te deplasezi ce treapta de viteza se preteaza cel mai bine pentru masina si aia sa o folosesti.
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
La motorul z17dtl relantiul este undeva la 800-850 rpm, la 900 urca atunci cand e pornita clima. La mine chiar si iarna la -15 grade tot la 850 a stat relantiul.
Legat cu 4000rpm la un motor diesel: e o turatie cu mult peste plaja de cuplu maxim, insa nu si de putere maxima, care la acest motor e la 4400rpm. Turatie mare = uzura mai mare, dar nu prea cred ca sta mult timp la asemenea turatii.
Masina mea vede saptamanal si 4500rpm, de un an si ceva asta si inca nu are nimic. Atata timp cat ii dau ulei bun si la timp nu-mi fac probleme.
Foarte important: nu turez motorul mai mult de 2500rpm pana cand indicatorul de temp a apei nu e la 85 grade.
Legat cu 4000rpm la un motor diesel: e o turatie cu mult peste plaja de cuplu maxim, insa nu si de putere maxima, care la acest motor e la 4400rpm. Turatie mare = uzura mai mare, dar nu prea cred ca sta mult timp la asemenea turatii.
Masina mea vede saptamanal si 4500rpm, de un an si ceva asta si inca nu are nimic. Atata timp cat ii dau ulei bun si la timp nu-mi fac probleme.
Foarte important: nu turez motorul mai mult de 2500rpm pana cand indicatorul de temp a apei nu e la 85 grade.