Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Azi am reusit sa-mi fac timp sa schimb placutele de frana pe fata, si la desfacerea etrierului - surpriza !
Capul pistonasului care impinge placuta de frana crapat. Prietenul care m-a ajutat si care are mult mai multa experienta decat mine, zice ca nu a mai vazut asa ceva.
Schimbam si pe partea cealalta si - SURPRIZA !
pistonasul crapat excat la fel - exact ca celalalt de pe stanga...

Am impins pistonasul inapoi, am montat placutele si ne-am dus inapoi la magazin sa intrebam de pistonase (la AutoA la Edy la Stadionul National - are preturi bune).
Edy a zis si el ca e foarte ciudat, a cautat dar nu a gasit doar pistonas - etrerul cu totul. 500 si ceva de RON.
"Mama!" - zic in gand - cu banii astia schimb distributia. Oricum nu am deocamdata. Deci:
1. E periculos sa merg cu ele asa in continuare? Ce se poate intampla ?
2. Care ar putea fi cauza "craparii", mai ales ca sunt crapate identic ?
Va multumesc si astept raspunsuri.
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Riscul exista si este foarte mare.Sigur nu ai vrea sa ramai fara lichid de frana (implicit fara frana) cand esti cu toata familia in masina si cand in fata ta a franat puternic un TIR. Nu ti-ar placea asta nici daca ai fi singur in masina. Apoi gandeste-te si la vietile celorlalti participanti la trafic.
Sfatul meu este sa nu mai mergi cu masina asa si sa cauti la dezmembrari. Poate Dumnezeu a vrut sa iti arate ce-i acolo determinandu-te sa schimbi placutele. Serios.
Cu respect.
  • sebastyan2001

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Parere mea, trage masina pe dreapta pana cumperi pistonase, de preferat noi. Cum spune si colegul invest20042001 poti sa te trezesti ca ramai fara frana si dai de alte belele.
  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
invest20042001 a scris:Riscul exista si este foarte mare.Sigur nu ai vrea sa ramai fara lichid de frana (implicit fara frana) cand esti cu toata familia in masina si cand in fata ta a franat puternic un TIR. Nu ti-ar placea asta nici daca ai fi singur in masina. Apoi gandeste-te si la vietile celorlalti participanti la trafic.
Sfatul meu este sa nu mai mergi cu masina asa si sa cauti la dezmembrari. Poate Dumnezeu a vrut sa iti arate ce-i acolo determinandu-te sa schimbi placutele. Serios.
Cu respect.


Din ce am inteles eu, lichidul de frana nu ajunge, nu se pierde pe acolo. Mai astept raspunsuri. In orice caz, nu mai merg cu ea pana nu fac rost de bani sa cumpar pistonase. Dar intrebarile mele raman. de ce amandou la fel ? si de ce s-au crapat pana la urma? E posibil sa fie in urma unei "interventiei" unui mecanic nepriceput ? Mentionez ca de cand am cumparat masina, e prima oara cand schimb placutele.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
hei, cum sa nu ajunga lichidul acolo? Lichidul este cel care impinge de piston! Nu exista piese intermediare. Daca scoti pistonul curge lichidul!
  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
invest20042001 a scris:hei, cum sa nu ajunga lichidul acolo? Lichidul este cel care impinge de piston! Nu exista piese intermediare. Daca scoti pistonul curge lichidul!


Nu cred ca te pricepi, prea bine. partea aia din poza e crapata de tot si pot scoate bucatile cu mana afara, totusi nu curge nimic. Dealtfel toata lumea mi-a spus ca singura problema e ca nu se mai apasa cu o forta egala pe placuta de frana. Lichid este exclus sa curga. Nu e nimeni mai priceput pe aici, sa-si dea cu parerea ?
  • sebastyan2001

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Atunci daca nu e nici o problema, mergi in continuare asa, dar spune-ne si noua cand iesi cu masina pe strada sa stim sa nu iesim noi.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
respect!
sunt un nepriceput care intamplator a lucrat si aici:
http://www.fonderiaditorbole.it/
si vezi ce fabricam acolo.
Te pup.

si daca vrei explicatii mai multe, suna-ma la 0729148220 ca aici nu mai intru de azi incolo din motive personale.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@mirciulikas
@invest20042001 ti-a dat un sfat corect dar nu a stiut sa-ti explice. Lichidul de frana chiar impinge in pistonassi este tinut sa nu curga de catre o garnitura. La tine s-a spart deja o parte a pistonasului deci exista un risc major sa se mai sparga o bucata iar spartura sa ajunga si in zona acelei garnituri. Ce crezi ca o sa impiedice lichidul sa curga pe spartura?
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
OFF: intamplator sunt oameni priceputi si pe acest forum ,nu trebuie sa arunci vorbe in vant , DAR acestia din cauza anumitor persoane nu mai au nici un interes sa dea sfaturi si sa ajute , ii inteleg , asta e !

On: Intr-adevar partea pistonasului este cea care apasa pe placuta ( pistonasul fiind dintr-o bucata ) , nu ai de unde sa stii ce adancime are acele fisuri ?!
Dupa o franare indelungata si violenta , temperatura acestuia fiind foarte mare , poate pleca fisura pe toata lungimea acestuia !

Nu iti pune viatza in pericol si nici pe a altuia !
  • fabian

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: jerusalem
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Hi baiatu, eu am retinut din cele scrise de tine ca te ustura tare pretul ala dela EDY .
Hai sa gandim si altfel : orice ar fii pistonasul trebe schimbat ! Asa ca eu iti propun sa incerci ceva simplu.
1. scoate pistonasul si srunjestel pana dispare fisura (daca are destula "carne" bineinteles )
2. In locul materialului pierdut prin strunjire sa ti se comfectioneze o "ciuperca " care sa intre cu coada in gaura centrala a pistonului asigurand pe mai departe apasarea placutei. Creda ca am fost de inteles. Daca nu ,fii in contact cu mine . Eu nu stiu cine ti-a montat ultima data placutele dar cred ca ceva nu a fost in regura si ai avut o apasare descentrata ceiace a dus si spargerea buzei care apasa .
P.S. Placutele au avut o uzura echilibrata ? sau si-au schimbat putin geometria ? Mai pune-ne niste poze si cu ele.
  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
1. In primul rand pentru cei care ma sfatuiesc sa nu ies cu masina in starea asta pe drum, am specificat deja ca nu o fac... deci relax.
2. @fabian - masina o am de 2 ani si nu am schimbat placutele pana acum, cred ca presupunerea ta e cea mai corecta -cea cu apasarea descentrata.
3. Despre fisura - nu cred ca se intelege bine din poza, bucatile acelea se pot scoate cu mana asa ca @bandi daca era sa curga -curgea deja ...
4. Acum despre pret, normal ca ma doare sa cumpar 2 etriere (sau etrieri nu stiu care e pluralul) pentru ca exact aceeasi problema e si la cealalta roata. Ar insemna 11 mil si ceva, dar mi s-a propus si o varianta cu 170 RON/etrier de la dezmembrari.
Revin cu poze. @fabian - da, placutele vechi sunt tocite neuniform.
  • gabosu

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2007

  • Mesaj Privat
COMPLETARE LA CE A POSTAT MIRCIULIKAS:
bucatelele sparte erau dintr-un material gen magnet, din cate stiu eu pistonasul este din otel, probabil acel guler (crapat) este ca un adaus la pistonas , deci nu cred ca are cum sa se fisureze si pistonasul .
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pistonasul nu e din otel si nici nu are vreun "adaos". Rolling Eyes Acel piston poate crapa de tot in orice moment si odata cu el vor crapa si cateva elemente de caroserie, sau, mai rau niste creieri. Wink
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa ma bag in discutie ca musca, dar pot spune ca parerea mea este urmatoarea: Gulerele pistoanelor au fost sparte la o interventie anterioara. De ce spun asta - deoarece asta am facut si eu din nestiinta cand am vrut sa imi schimb placutele de frana la un Alfa Romeo. Am reusit sa sparg gulerul pistonului cand am incercat sa bag pistonul inapoi in etrier. Asta pt ca placutele noi erau mai groase decat spatiul ramas intre capul pistonului si discul de frana
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Posibil sa se fi schimbat discurile deoarece erau foarte uzate..si sa nu fi schimbat si placutele.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pistoanele sunt din fonta si nu din otel. Fonta are proprietatea de a disopa caldura si are dilatare muuult mai mica decat otelul. Daca ar fi din otel atunci la franari repetate pistonul s-ar dilata si s-ar bloca in etrier. Respectivele fisuri pot fi din mai multe cauze , dar cel mai probabil "mecanicul" care a schimbat ultima oara placutele a improvizat si a fisurat pistoanele. In timp de la caldura degajata de franare fisurile s-au accentuat si au ajuns la ceea ce se vede acum. Uzura neuniforma a placutelor se datoreaza acestor fisuri si nu invers. Sfatul meu e sa iti iei 2 etriere de la SH dar sa le verifici bine. Daca sunt bune nu ai de ce sa iti faci probleme. Singurul lucru de care trebuie sa tii cont este cureti bine etrierele, bolturile, sa folosesti pasta de cupru pentru zonele de de alunecare, si gata.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:Pistoanele sunt din fonta si nu din otel. Fonta are proprietatea de a disopa caldura si , sa folosesti pasta de cupru pentru zonele de de alunecare, si gata.


Ai idee de unde sa ne aprovizionam cu aceasta pasta de cupru. Pt ca am intrebat in service-uri si au dat din umeri
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,575
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
E vaselina pe baza de cupru..e scumpa..mai insista cu cautatul.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
E vaselina pe baza de cupru..e scumpa..mai insista cu cautatul.
A da stiu am gasit de gasit dar intr-adevar este f scumpa si nu se merita, doar poate sa ne combinam mai multi la o astfel de investitie. Laughing este cam 60 de lei cutia de 500 g. Sad Spun asta deoarece este o cantitate mult prea mare, pt cat pui efectiv cand schimbi placutele. Fiecare a lucrat cu vaselina, sa puna la un surub sau un rulument, si a vazut ca, fizic cantitatea consumata este chiar mica. La o vaselina pe baza de litiu nu e mare branza, pt ca pretul este mic, dar la asta pe baza de cupru este altceva. De aceea celor interesati de achizitia acestei vasiline va spun doar atat : Hai sa ne unim fortele financiare!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR