Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • vivalldi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masina Astra H Z16XEP , 75000 km , revizie facuta la 60.000 , distribuita NU este schimbata .
Bujiile au fost schimbate la 65.000

In sezonul rece (toamna - iarna ) , cand prindeam un semafor de 3-4 ori , de la 104-105 (temperatura normala) temperatura coolantului crestea la 113 .

La 113, pornea electroventilatorul, temperatura scadea la 104 , electroventilatorul se oprea .

In max 2 minute de relanti, crestea iarasi la 113 , si electroventilatorul o scadea la 104 .

In mers , (peste 50km/ h temperatura nu depasea 105 ) .


De 2 zile, pornind AC , temperatura nu mai creste peste 105, indiferent de semafore si aglomeratie .

O rugaminte pentru ce cu Z16XEP : la voi care este temperatura maxima a coolantului in aglomeratie, CU AC OPRIT?




Ce am putut verifica eu pana acum :

1) nivelul lichidului de racire este putin peste nivelul KALT / COLD ( asta cu motorul rece)
1 ) electroventilatorul porneste doar la 113 .
2) radiatorul se incazeste de la 104 .
3) dupa ce temperatura ajunge la 113, acceleratia la turatii mici este ...ezitanta . Pana la 1800-2000 creste oarecum inecata .Peste 2000 este normala , lina
4) dupa ce temperatura ajunge la 113, fiind scoasa din viteza , daca o accelerez pina la 1600-1800 , revenirea la relantii este foarte brusca , motorul avand tendinta de a se oprii, insa isi revine imediat .
Skip ads

  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
vivalldi a scris:De 2 zile, pornind AC , temperatura nu mai creste peste 105, indiferent de semafore si aglomeratie ..

E normal sa nu mai cresca temperatura cand ai AC-ul pornit pt ca odata cu pornirea AC-ului i-ti pornesc si ventilatoarele pt a raci condensatorul ( radiatorul ) AC-ului si automat racesc si radiatorul de antigel .Laa fel face si la mine si masina mea e diesel de restul nu stiu cs sa spun
  • vivalldi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, asa este , electroventilatorul porneste odata cu pornire AC-ului .

Stie cineva unde este pozitionat senzorul de temperatura al coolant-ului ?

Nu cred ca este in vasul de expansiune (cel cu antigelul ) , pentru ca temperatura scade brusc odata cu pornire electroventilatorului .

Apa nu are cum sa se raceasca si sa ajunga in vas in 20 secunde .

Oricum , nu prea inteleg rolul electroventilatorului la pornire AC . Electroventilatorul este langa radiatorul de apa , deci electroventilatorul nu poate racu radiatorul de AC .
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 720
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Electroventilatorul mareste fluxul de aer prin fagurii celor 2 radiatoare, ca atunci cand te-ai afla in mers. El trage aer spre compartimentul motor, nu il impinge si ajuta la racire.
Referitor la temperatura de pornire, scrie pe forum prin multele subiecte deschise despre termostat, radiatoare, etc. ca exista termostate cu temperaturi de lucru diferite, in functie de motor.
Din descriere, reiese ca cel de pe masina ta functioneaza, asa ca nu ar trebui sa-ti faci griji. E bine ca/sa stii in ce interval de temperaturi lucreaza.
Daca am spus ceva gresit, rog colegii sa (ma) corecteze.
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
vivalldi a scris:Oricum , nu prea inteleg rolul electroventilatorului la pornire AC . Electroventilatorul este langa radiatorul de apa , deci electroventilatorul nu poate racu radiatorul de AC .


Te inseli pt ca radiatorul de la AC se incinge in momentul cand tu te bucuri de racoarea generata de sistem si daca te uiti chiar si la AC-urile instalate pe cladiri fiecare are cate un ventilator care cred ca e pus acolo ca sa mai consume ceva curent in plus . Scuze dar nu ma-m putut abtine . atunci daca nu ii intelegi rolul cine crezi ca raceste condensatorul AC-ului cand masina sta pe loc ?
  • vivalldi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca m-am exprimat putin gresit .

Voiam sa spun ca, tinand cont de pozitionarea radiatoraelor si ventilatorului ( radiator AC , radiator apa , ventilator ),
la pornirea ventilatorului , acesta trage aerul din exterior , aerul trece prima data prin radiatorul de AC , apoi prin cel de apa si dupa aceea intra in compatimentul motor .
Fluxul de aer este cald in momentul cind ajunge in zona motorului .
Daca rolul lui primar este sa raceasca radiatorul de AC , de ce nu este pozotionat linga radiatorul de AC ? Sau de ce nu sunt 2 ventilatore (pentru radiator AC si pentru radiator apa ? Este mai ieftin sa pui unul singur , cred .

Sunt de acord ca acest ventilator raceste cele 2 radiatoare .

Nelamurile mele au ramas :

1) ventilatorul are 2 trepte de temperatura la care porneste sau doar un singura ?
2) unde este pozitionat senzorul de temperatura al coolantului ?
3) cei cu motorul Z16XEP ating des in trafic temperatura de 113 la coolant ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR