Lun 30 Mar, 2009 11:27 am
stimati domni.
Ceea ce se vede in poze, este o modalitate de a echilibra o piesa de rotatie. Se stie ca in rotatie, piesele sunt supuse unor forte intre care (si cea mai importanta) este forta centrifuga. pe interior, adica in zona de ventilatie, suprafata nu este uniforma, raman din turnare o serie de bavuri , e adevarat, mici dar care in timpul functionarii genereaza acea trepidatie a masinii, deloc neglijabila. Alta solutie pentru echilibrare, ar fi executarea de gauri in piesa in partea diametral opusa a discului pentru a reduce greutatea in acea zona. Faptul ca s-a ales adaugarea de "sarme" nu este rau mai ales ca aia este o sarma destul de dura, un gen de sarma de arc care sta foarte bine prinsa de pala de ventilatie. In plus, forta centrifuga o "preseaza"in pala de ventilatie astfel incat sa nu iasa de acolo in veci. Faptul ca discurile au acele sarme acolo inseamna ca au trecut printr-un control si o echilibrare asa cum trebuie. Daca nu aveau acele sarme si erau neechilibrate era mai bine? -Raspund eu :- NU. Dumneata ai fi echilibrat rotile si le-ai fi pus pe masina dar masina ar fi trepidat la viteza apoi ai fi postat aici ceva de genul: "-roti echilibrate si totusi trepideaza peste 110km/h"
concluzie: Este bine asa!
Cu respect