- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Salut !
Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic referitor la martorul asta (sau nu am stiut cum sa caut)
Problema e ca mi se aprinde (palpaie de cateva ori) la prima pornire a motorului, dimineta sau dupa o perioada mai lunga in care nu a fost pornita masina.
Situatia a aparut dupa ultima vizita in service - masina nu a mai pornit, cei de acolo au zis ca bateria trebuie schimbata.... Adevarul e ca la prima pornire din zi, dureaza vreo 2 secunde pana porneste, nu mai e chiar la sfert de cheie ca inainte...
E posibil ca bateria sa fie de vina ? - alti indicatori nu se aprind pe bord diferit de cum ar trebui sa fie...
Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic referitor la martorul asta (sau nu am stiut cum sa caut)
Problema e ca mi se aprinde (palpaie de cateva ori) la prima pornire a motorului, dimineta sau dupa o perioada mai lunga in care nu a fost pornita masina.
Situatia a aparut dupa ultima vizita in service - masina nu a mai pornit, cei de acolo au zis ca bateria trebuie schimbata.... Adevarul e ca la prima pornire din zi, dureaza vreo 2 secunde pana porneste, nu mai e chiar la sfert de cheie ca inainte...
E posibil ca bateria sa fie de vina ? - alti indicatori nu se aprind pe bord diferit de cum ar trebui sa fie...
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Bateria respectiv incarcarea poti s'o verifici singur cu un multimetru digital , 12,6-13V incarcata sub 11,5V descarcata sau pe "moarte" . Cu motorul pornit tensiunea la borne 14,1V-14,3V .
Incearca sa incarci bateria mai intii si sa vezi daca iti mai face . Daca are 6ani , atunci ar cam trebui sa o schimbi .
@Corneliu
Sonda de care vorbesti este presostatul de la AC si monitorizeaza presiunea prea mare(opreste AC din functionare) sau prea mica(nu porneste AC) din instalatia de Aer conditionat . Freonul mai trebuie completat cam la 3ani . Pe mine berbecii din service ma puneau sa cumpar compresor de 43mil lei si eu nu aveam freon in instalatie ...
Incearca sa incarci bateria mai intii si sa vezi daca iti mai face . Daca are 6ani , atunci ar cam trebui sa o schimbi .
@Corneliu
Sonda de care vorbesti este presostatul de la AC si monitorizeaza presiunea prea mare(opreste AC din functionare) sau prea mica(nu porneste AC) din instalatia de Aer conditionat . Freonul mai trebuie completat cam la 3ani . Pe mine berbecii din service ma puneau sa cumpar compresor de 43mil lei si eu nu aveam freon in instalatie ...
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
@corneliu
Aveai vreo problema si la AC atunci cand ti s-a intamplat asta? sau doar simptomele descrise de mine ? Pentru ca la mine AC merge la fel, fara probleme.
@iso
Merci pentru date, o sa incerc sa gasec un multimetru (sau un prieten care sa aiba) si o sa verific. Bateria e un jaf romanesc (Caranda am impresia ca se numeste) nu cred ca e originala... Apropos, stie cineva unde pot vedea exact ce tip de baterie am nevoie, ca sa cumpar ceea ce trebuie ? Nu am cartea tehnica a masinii.
Aveai vreo problema si la AC atunci cand ti s-a intamplat asta? sau doar simptomele descrise de mine ? Pentru ca la mine AC merge la fel, fara probleme.
@iso
Merci pentru date, o sa incerc sa gasec un multimetru (sau un prieten care sa aiba) si o sa verific. Bateria e un jaf romanesc (Caranda am impresia ca se numeste) nu cred ca e originala... Apropos, stie cineva unde pot vedea exact ce tip de baterie am nevoie, ca sa cumpar ceea ce trebuie ? Nu am cartea tehnica a masinii.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Corneliu Panait
- **
- 268 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 268
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- vion
- **
- 110 mesaje
- din 29 Dec 2004
- Mangalia
vion
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Mangalia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
De 4 zile am schimbat bateria, am pus o Varta de 74 Ah.
In prima zi, martorul s-a aprins in continuare (clipeste aprox. 1-2 sec).
A doua zi (alaltaieri) masina a pornit normal, fara martor aprins.
Ieri nu am pornit-o, astazi voi vedea ce se intampla dupa temperaturile scazute din ultimele nopti.
Ca viteza de aprindere, diferenta nu e foarte mare fata de ce era inainte, in continuare nu porneste la fel de repede ca acum 2 luni, dar pun asta pe seama temperaturii si a faptului ca motorul este, totusi, diesel.
Va tin la curent.
In prima zi, martorul s-a aprins in continuare (clipeste aprox. 1-2 sec).
A doua zi (alaltaieri) masina a pornit normal, fara martor aprins.
Ieri nu am pornit-o, astazi voi vedea ce se intampla dupa temperaturile scazute din ultimele nopti.
Ca viteza de aprindere, diferenta nu e foarte mare fata de ce era inainte, in continuare nu porneste la fel de repede ca acum 2 luni, dar pun asta pe seama temperaturii si a faptului ca motorul este, totusi, diesel.
Va tin la curent.
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Dupa cateva zile cu noua baterie concluzia este urmatoarea: problema NU era de la bateria veche, masina se comporta la fel acum
Mai exact: la prima pornire din zi (frig afara, motor rece, etc), s-a intamplat chiar sa nu vrea sa porneasca (clipeste becul ABS in timpul incercarii, cand cheia este rasucita in contact).
Daca las cheia in contact 1 minut si apoi incerc sa pornesc, merge fara probleme, desi nu la sfert de cheie, dar OK.
Are cineva vreo idee ?
Ma bate gandul sa ma duc peste aia de la Augsburg, sa le fac panarama, pentru ca problema a aparut dupa ce am lasat masina la ei in service vreo cateva zile...
Mai exact: la prima pornire din zi (frig afara, motor rece, etc), s-a intamplat chiar sa nu vrea sa porneasca (clipeste becul ABS in timpul incercarii, cand cheia este rasucita in contact).
Daca las cheia in contact 1 minut si apoi incerc sa pornesc, merge fara probleme, desi nu la sfert de cheie, dar OK.
Are cineva vreo idee ?
Ma bate gandul sa ma duc peste aia de la Augsburg, sa le fac panarama, pentru ca problema a aparut dupa ce am lasat masina la ei in service vreo cateva zile...
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Corneliu Panait a scris:Am avut o problema similara si am rezolvat schimband sonda de presiune AC aflata pe radiatorul de racire AC, in partea stanga jos. Problema Nu a fost detectata cu TECH2, experienta mecanicului m-a salvat.
Poate sa-mi explice cineva daca aceasta sonda de presiune AC poate influenta pornirea motorului ?
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Azi dimineata nu a vrut sa porneasca nici dupa ce am lasat contactul pus aprox. 1 min... Am pus contactul din nou, s-au stins beculetele, si a pornit (greoi, dar sigur ) ... Are cineva vreo idee ?
E cumva posibil ca acel preheating indicat de martorul cu spirala sa nu functioneze cum trebuie? E posibil sa apara din cauza bujiilor incandescente..?
E cumva posibil ca acel preheating indicat de martorul cu spirala sa nu functioneze cum trebuie? E posibil sa apara din cauza bujiilor incandescente..?
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Este posibil ca problema sa fie ca in posturile de mai jos ?
Slick a scris:Verifica furtunelele de retur de la injectoare...
Scoti capacul de plastic, o sa vezi 4 tevi care ies de la pompa de injectie si se duc la injectoare (pompa e pe cureaua de accesorii sus in dreapta cum te uiti din fata motorului).
Deasupra tevilor sunt 4 furtunase care se intorc de la injectoare, se unesc cu niste T-uri si intr-un final intr-un singur furtunas care intra iar in pompa de injectie. Inlocuieste-le. Acestea crapa in timp si lasa aerul sa intre in pompa de injectie si aceasta se dezamorseaza si nu mai baga motorina. Dupa ce insisti cu demarorul se amorseaza singura si porneste.
Nu zic ca asta e 100% cauza problemei dar e o problema des intalnita la motorul de 2.0 diesel de la opel.
Scoti capacul de plastic, o sa vezi 4 tevi care ies de la pompa de injectie si se duc la injectoare (pompa e pe cureaua de accesorii sus in dreapta cum te uiti din fata motorului).
Deasupra tevilor sunt 4 furtunase care se intorc de la injectoare, se unesc cu niste T-uri si intr-un final intr-un singur furtunas care intra iar in pompa de injectie. Inlocuieste-le. Acestea crapa in timp si lasa aerul sa intre in pompa de injectie si aceasta se dezamorseaza si nu mai baga motorina. Dupa ce insisti cu demarorul se amorseaza singura si porneste.
Nu zic ca asta e 100% cauza problemei dar e o problema des intalnita la motorul de 2.0 diesel de la opel.
tmd1 a scris:
Apropo: a fost de la furtunul de tur din filtru de motorina care a iesit din locasul lui de prindere si avea un joc la imbinarea in filtru.
De cand l-am fixat vreau sa spun ca porneste la sfert de cheie si in zilele astea sunt sub -10°C la Cluj.
Asa ca nu e normal sa nu porneasca in max. 2 secunde.
Apropo: a fost de la furtunul de tur din filtru de motorina care a iesit din locasul lui de prindere si avea un joc la imbinarea in filtru.
De cand l-am fixat vreau sa spun ca porneste la sfert de cheie si in zilele astea sunt sub -10°C la Cluj.
Asa ca nu e normal sa nu porneasca in max. 2 secunde.
- vion
- **
- 110 mesaje
- din 29 Dec 2004
- Mangalia
vion
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Mangalia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Dragster
- OP
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
De cand a aparut problema cu pornirea greoaie, am schimbat furtunasele de retur (de curand) si s-a dovedit ca nici ele nu sunt de vina. Pur si simplu, dupa o perioada mai lunga de nepornire (12-15 ore) masina porneste foarte greu sau nu mai porneste deloc. Filtrele au 3000KM, uleiul la fel...
Cei de la Radacini Motors mi-au spus ca poate fi de la furtunase sau de la oringurile de la injectoare (confirmat si de cei de la GTT) ... Am inceput cu furtunasele, le-am schimbat acum o saptamana - facea la fel. Ieri am schimbat si oringurile, galeria de admisie, alte cateva garnituri... si acum astept sa vad rezultatele.
Din pacate, azi dimineata erau doar -2 grade si masina nu mai pornise de 6 ore... asa ca a fost neconcludent faptul ca a pornit bine... Mai vedem zilele astea, acum imi doresc sa revina gerul..
Cei de la Radacini Motors mi-au spus ca poate fi de la furtunase sau de la oringurile de la injectoare (confirmat si de cei de la GTT) ... Am inceput cu furtunasele, le-am schimbat acum o saptamana - facea la fel. Ieri am schimbat si oringurile, galeria de admisie, alte cateva garnituri... si acum astept sa vad rezultatele.
Din pacate, azi dimineata erau doar -2 grade si masina nu mai pornise de 6 ore... asa ca a fost neconcludent faptul ca a pornit bine... Mai vedem zilele astea, acum imi doresc sa revina gerul..
BOBO
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2005
- Mesaj Privat
Problema ta cu pornitu si cu martorul de la sistemul de racire poate fi de la sonda de apa sau de la ECU. Daca sonda de apa da informati eonate la ECU inflienteaza pornirea motorului si consumu.
Spun asta pentru ca eu am patito rau, la mine statea martoru de la sistemul de racire citodata aprins citeodata stins. Problema era de la ECU nu dela sonda de apa cutote ca paina am descoperit adevarata sursa a problemei am schimbat si sonda de apa si degaba. La mine ECU citea +145 de grade temperatura motorului si nu imi mai dadea voie sa pornesc masina. Si a fost necesara repararea ECU.
Si la mine dimineata cin de frig afara si motoru dabia pornit mai pilpie martoru ala de la sistemul de racire 1-2 secunde da nu am nuci o problema cu pornitu (cred ca e de la frig).
Spun asta pentru ca eu am patito rau, la mine statea martoru de la sistemul de racire citodata aprins citeodata stins. Problema era de la ECU nu dela sonda de apa cutote ca paina am descoperit adevarata sursa a problemei am schimbat si sonda de apa si degaba. La mine ECU citea +145 de grade temperatura motorului si nu imi mai dadea voie sa pornesc masina. Si a fost necesara repararea ECU.
Si la mine dimineata cin de frig afara si motoru dabia pornit mai pilpie martoru ala de la sistemul de racire 1-2 secunde da nu am nuci o problema cu pornitu (cred ca e de la frig).
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
vin si eu cu o problema la mine se aprinde in mers martorul acesta concomitent cu nefunctionarea turometrului!asta nui nimic la prima pornire dimineata sau cind este multa umezeala afara se mai aprinde ala de noxe[exouhst nus cum],plus ca am nereguli in mersul motorului cind trage cind nu!la tester la dibas au spus direct ca e ecu defect ca nu citeste temperaturile ca e ars!ce sa fac?cei drept nici ac nu mere[debitmetru este nou]
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat