- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
salutare
am vrut sa vad ieri cat fum scoate masina mea cand o turez (Vectra B '97 - X16XEL);
- crescand turatia incepe sa scoata fum negru apoi pe la 6000 rpm scoate fum alb si condens cam multisor (afara vreo 20 grade)
- la 6500 ture se sufoca si nu vrea mai mult, daca apas mai mult "tuseste" si sta in 6500.
Exista vreo limitare aici sau am eu vreo problema?
Si am mai constatat ca fata de un Ford cu motor tot de 1,6 16V se acccelereaza mult mai greu, e posibil sa am probleme pe la debitmetru, clapeta acceleratie?
Un mecanic mi-a zis ca e cam neagra teava de esapament, ca ar trebui sa bata spre gri tot de la cele de mai sus sa fie?
am vrut sa vad ieri cat fum scoate masina mea cand o turez (Vectra B '97 - X16XEL);
- crescand turatia incepe sa scoata fum negru apoi pe la 6000 rpm scoate fum alb si condens cam multisor (afara vreo 20 grade)
- la 6500 ture se sufoca si nu vrea mai mult, daca apas mai mult "tuseste" si sta in 6500.
Exista vreo limitare aici sau am eu vreo problema?
Si am mai constatat ca fata de un Ford cu motor tot de 1,6 16V se acccelereaza mult mai greu, e posibil sa am probleme pe la debitmetru, clapeta acceleratie?
Un mecanic mi-a zis ca e cam neagra teava de esapament, ca ar trebui sa bata spre gri tot de la cele de mai sus sa fie?
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
elegance a scris:Da jos uleiul din motor si accelereaza in blana. Ar trebui sa mearga pana in ~13.000 rpm.
nu pot sa-i dau pana in 13000 ca maximul e 7000 si ... daca dai jos uleiul nu strici motorul?
sandu_race a scris:La x16xel nu ai debitmetru , iti taie gazul la 6500rpm .
sigur nu am debitmetru? deci sa nu-l mai caut pe sub capota si cum intra aerul? asa...nestingherit?
deci sa inteleg ca nu aici e buba.... imi papa cam mult si ma gandeam ca ceva e infundat pe undeva ca nu baga aer suficient si are arderi incomplete.
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
Pai ce ai ma frate cu masina aia sa o turezi in 6500 ture si mai e si pe loc? Si ai vrea sa se dea peste cap turometrul sau ce? Cred ca e cea mai mare prostie pe care am vazut-o pana acum pe acest forum ...
Esti prea multumit de ea si vrei neaparat sa o termini? La astfel de experimente nici nu stiu de ce te mai miri ca-ti scoate tot felul de fumuri ...
Esti prea multumit de ea si vrei neaparat sa o termini? La astfel de experimente nici nu stiu de ce te mai miri ca-ti scoate tot felul de fumuri ...
- lkn
- **
- 121 mesaje
- din 06 Jan 2008
- Vectra 2001
- Cluj
lkn
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2008
- Mesaj Privat
lasa frate sa faca omu ce vrea cu motorul lui.Adica mecanicii sa nu castige o paine cinstita.
@Zeusis sa sti ca daca scoti uleiul si o ti turata la 6500 cam 5 minute motorul o sa mearga perfect.Bineinteles o sa trebuiasca sa-l schimbi dar cel nou o sa mearga perfect.
P.S.:n-o mai tura la 6500 daca vrei sa mai ai motor.
@Zeusis sa sti ca daca scoti uleiul si o ti turata la 6500 cam 5 minute motorul o sa mearga perfect.Bineinteles o sa trebuiasca sa-l schimbi dar cel nou o sa mearga perfect.
P.S.:n-o mai tura la 6500 daca vrei sa mai ai motor.
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
fumul negru inseamna: amestec bogat in benzina,benzina de prosta calitate,bujiile nu functioneaza cum trebuie.
fumul alb aka aburul posibil sa fie de la catalizator,din cauza turatiei gazele sunt foarte fiebinti.sper sa nu fie apa cu antigel...
verifica nivelul uleiului si a lichidului de racire!
limiteaza-te sa o turezi la 5000...insa fa-o mai mult in trafic..nu e bine sa o turezi pe loc!
fumul alb aka aburul posibil sa fie de la catalizator,din cauza turatiei gazele sunt foarte fiebinti.sper sa nu fie apa cu antigel...
verifica nivelul uleiului si a lichidului de racire!
limiteaza-te sa o turezi la 5000...insa fa-o mai mult in trafic..nu e bine sa o turezi pe loc!
- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
octav13 a scris:fumul negru inseamna: amestec bogat in benzina,benzina de prosta calitate,bujiile nu functioneaza cum trebuie.
fumul alb aka aburul posibil sa fie de la catalizator,din cauza turatiei gazele sunt foarte fiebinti.sper sa nu fie apa cu antigel...
verifica nivelul uleiului si a lichidului de racire!
limiteaza-te sa o turezi la 5000...insa fa-o mai mult in trafic..nu e bine sa o turezi pe loc!
fumul alb aka aburul posibil sa fie de la catalizator,din cauza turatiei gazele sunt foarte fiebinti.sper sa nu fie apa cu antigel...
verifica nivelul uleiului si a lichidului de racire!
limiteaza-te sa o turezi la 5000...insa fa-o mai mult in trafic..nu e bine sa o turezi pe loc!
-am schimbat filtre, ulei, bujii (NGK, cele recomandate in cartea tehnica, identice cu cele pe care le-am scos)
-lichidul de racire am observat ca scade putin putin dar nu cred ca e posibil sa nu se consume deloc
-ulei ... un bidon de 4 litri Castrol 10W40 la vreo 3000 (atat am mers de cand l-am schimbat), cred ca pe la 3500 (am sa verific atunci) am sa-l termin tot, adica sa ajunga la minim pe joja; dar... am ceva pierderi si pe la busonul de golire, trebuia probabil schimbata/inlocuita garnitura caci se umezeste baia de ulei in jurul acestuia, cat puteam sa pierd acolo...50-100 ml de pe la Craciun cand am facut schimbul.
in alta ordine de idei, @mark am vrut doar sa vad daca duce pana in 7000 cum indica turometrul si daca am tinut-o pret de cateva secunde in 6500 eu zic ca nu am omorat-o, n-ati vazut la RAR ce le face, imi era mila de ea, ziceai ca sare motorul si o rupe la fuga fara caroserie.
Si turand-o se mai curata injectoarele.
In trafic nu stiu daca ajung vreodata la 5000, ajung pe la 4000
- tiry213
- **
- 447 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
- zeusis
- OP
- 248 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 1996 X16XEL
- Iasi
zeusis
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
tiry213 a scris:In trafic ajungi si la 7000 daca vrei. Din treapa a 5-a pe la 130, ii dai imediat a 2-a . Si o sa vezi cat vrei pe turometru.
nu fac eu nebunii din astea, oricum am observat ca nu pot sari descendent peste o treapta de viteaza, daca sunt in a 3-a nu pot baga 1-a daca sunt a 4-a nu pot baga a 2-a, doar daca insist si run schimbatorul.
Deci m-a privat constructorul (sau poate are masina o problema) de bucuria de a vedea 7000 pe turometru , dar si de a face o frana de motor mai violenta.