Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • cristiand

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare.

Am un Astra 1997 break cu x16xel. Acum citeva luni am curatat valva EGR (in urma "becului galben - check engine" din bord am citit codul si asta era) si totul a mers bine o vreme. Consum bun, in jur de 6-6.2 la drum lung, mers cuminte. De citeva zile la ralanti motorul merge neregulat insa turat merge mai bine. Am curatat clapeta de acceleratie (asta m-am gindit ca este), verificat bujii, schimbat, verificat si fise, etc. Simptomele s-au diminuat oarecum dar au ramas. Citind iarasi codul de eroare, mi-a spus: 71 - Air Temperature Sensor - High Voltage si atit. Aveti cumva idee ce ar putea fi? De mentionat e ca am cam depasit cu vreo 10 000 km schimbul de ulei pentru ca pierdeam si pina am remediat am tot pus vreo 2.5 litri. Ma rog, o sa fac schimbul in weekend-ul asta dar nu cred ca asta ar putea fi o problema.

Cu multumiri,
Cristian
Skip ads

  • daniel30

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
senzorul e pe furtunul dupa filtrul de aer probabil e defect
  • cristiand

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Da, dar asta poate fi cauza mersului neregulat?
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
daca e defect ai alt amestec .O intrebare,daca ai curatat clapeta ai curatat si motorasul de minim?e pe clapeta
  • cristiand

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2009

  • Mesaj Privat
daniel30 a scris:daca e defect ai alt amestec .O intrebare,daca ai curatat clapeta ai curatat si motorasul de minim?e pe clapeta


Mnu.. si nici nu stiu cum sa fac chestia asta. M-am gindit sa nu mai sap prea mult de vreme ce am codul ala de eroare. Bun, in caz ca e defect, exista vreo metoda sa-l anulez? Sau ce pret are asa ceva? Nu stau extraordinar cu banii Very Happy

Merci pt raspunsurile prompte, oricum Razz
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
la X16Xel nu ai motoras la clapeta, clapeta e actionata prin metoda clasica, ca la dacie cu cablu,
Intai de toate verifica mufa senzorului sa fie pusa, sa nu fie vre-un fir rupt(eventual foloseste si un spray de contacte) - senzorul e pozitionat pe conducta de plastic negru dintre filtru de aer si clapeta de acceleratie, inspre filtrul de aer.
eu cred ca nu se poate anula acel senzor - practic din info date de el , ECU calculeaza debitul de aer intrat in motor si automat ajusteaza si cantitatea de benzina injectata - verifica bujiile si daca sunt afumate si negre inseamna ca se adevereste ceea ce am spus eu despre senzor.
eu l-am schimbat degeaba acel senzor(la mine fiind defect de fapt cel de temp al lichidului de racire), am dat pe unul nou 100lei pe original, pe producator cred ca exista si variante mai ieftine dar nu sunt prea sigure,
La Global era pe producator la pretul de 140lei- super japca, eu l-am luat pe cel original GM de la Eduart - cel care vinde piese pe forum
  • cristiand

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am inteles. Dar de ce High Voltage? Scuze, nu ma pricep foarte tare, incerc sa invat, sper sa nu para extrem de idioata intrebarea. Merci
  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu e deloc idioata intrebarea,
sincer nici eu nu stiu exact raspunsul
probabil de la contact imperfect(sau modificarea proprietatilor acelui material din senzor) creste rezistenta circuitului sau o scade (exista si eroarea Low Voltage...)si atunci ECU primind un semnal aiurea (o valoare in afara celor care e programat el sa le citeasca) de la senzor, se aprinde becul la bord.
cel mai bine ar fi daca ai gasii pe cineva de la care sa iei senzorul cu imprumut pt proba ca fii convins ca el e de vina si sa nu il cumperi degeaba(de ex eu nu sunt inca convins ca am schimbat senzorul acesta degeaba sau nu la masina mea)
Succes
  • cristiand

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2009

  • Mesaj Privat
victorniculescu a scris:Nu e deloc idioata intrebarea,
sincer nici eu nu stiu exact raspunsul
probabil de la contact imperfect(sau modificarea proprietatilor acelui material din senzor) creste rezistenta circuitului sau o scade (exista si eroarea Low Voltage...)si atunci ECU primind un semnal aiurea (o valoare in afara celor care e programat el sa le citeasca) de la senzor, se aprinde becul la bord.
cel mai bine ar fi daca ai gasii pe cineva de la care sa iei senzorul cu imprumut pt proba ca fii convins ca el e de vina si sa nu il cumperi degeaba(de ex eu nu sunt inca convins ca am schimbat senzorul acesta degeaba sau nu la masina mea)
Succes


Mie check engine nu mi se aprinde! Doar ca merge complet aiure motorul. Merci de sfat, incerc sa gasesc.
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Chiar nu are motoras pe clapeta?atunci cine iti tine minimul? clapeta degeaba o cureti daca nu o dai jos de tot



  • victorniculescu

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Minimul? te referi cine tine ralantiul? daca da ralantiul e tinut de piesa din paza a 2-a care o ti in mana - IAK
daca te referi cine opreste clapeta la punctul zero ca sa zic asa - este surubelul cu contra piuluta de pe laterala clapetei din stanga sus - se vede in prima poza unde e putina vopsea galbena
pozitia clapetei e citita de ECU prin potentionetrul (negru) - mufa cu 3 pini pe exteriorul clapetei
  • daniel30

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
IAK, motoras de minim e acelasi lucru cu timpul se aduna tot felul de mizerii acolo
  • tomytm

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Esti sigur ca dupa ce ai schimbat bujiile iti functioneaza toate? Pentru ca aceeasi chestie o am si eu dar la mine iti afuma una dintre bujii si nu stiu de la ce e. Daca are cineva o idee sa-mi spuna si mie...
Eu am curatat si motorasul ala...si clapeta...si EGR-ul...si mufa de la debitmetrul dar nu stiu ce are.
Maine merg sa-i fac un test si sa imi spuna un specialist ce are ca ma scoate din minti la cum merge.
O sa va anunt cand stiu ceva.
  • cristiand

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2009

  • Mesaj Privat
tomytm a scris:Esti sigur ca dupa ce ai schimbat bujiile iti functioneaza toate?


Sigur-sigur Razz. Functioneaza toate si nu afuma absolut nimic. Nimic nu e ciudat, doar turatia. In sarcina totul e brici, motorul nu se opreste, totul-totul e ok mai putin la turatii mici. Acolo trepideaza, e o senzatie de parca "merge-n 3" dar nu cred ca merge-n 3.

Cu stima
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR