Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • jazz

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am urmatoarea problema:la masina mea Opel Vectra 17D becul de la bord care indica actiunea bujiilor se stinge dupa 3-4 secunde si trebuie sa stau foarte atent sa ascult zgomotul care indica iesirea din functiune a releului pentru a putea porni masina.
Cum as putea sa fac ca becul de la bord sa se stinga doar atunci cand iese din functiune releul (mi se pare mult mai comod)?
Va multumesc pentru sugestii.
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cred ca ceea ce vrei tu implica o operatie dificila si nu stiu cat de sigura. Eu am rezolvat problema altfel:
In paralel cu o bujie, un led cu rezistenta in serie. Ledul l-am bagat intr-o gaura facuta deasupra brichetei. Cat sunt bujiile alimentate e si ledul aprins. Dupa ce pornesti motorul, o perioada ledul palpaie. nu te speria, bujiile primesc curent pulsatoriu dupa pornirea motorului astfel incat functionarea motorului sa fie optima pana cand creste putin temperatura. E super si nu faci modificari la masina. Mai greu o sa fie cu firele, eu le-am adus pe langa usa ca nu am gasit nicio gaura. Daca vrei, te ajut eu. Vino sambata la mine ca mai vin niste baieti sa scoatem bujiile rupte in q-loase...opelisti toti. Smile
Respect
  • jazz

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns dar eu sunt din Sibiu.
Totusi,poate are altcineva alta idee...
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ok, nu te obliga nimeni sa vii la noi. Parerea mea este ca cea mai buna solutie asta e. Pui un led si el iti spune cat timp e curent in bujii. E usor, e simplu, e eficient. Fara modificari la masina, fara gauri, fara risc de a lua foc pe drum, fara,fara,fara. daca te deranjeaza firele pe langa usa, pune ledul in exterior (sub capota indreptat catre parbriz. Nu se vede, nu afecteaza cu nimic.)
Ce zici?
  • jazz

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
OK.
Sa prind o zi mai calda si o sa incerc varianta aceasta.
Da-mi te rog mai multe detalii despre cum sa fac legaturile.
Merci.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
ledul se pune in serie cu o rezistenta de 150K. si se izoleaza frumos legaturile (lipituri).
Ledul , spre deosebire de bec, are + si -. verifici care este + si care este "-" incercandu-l pe bateria masini.
Acum: minusul il legi la masa (caroserie sau baterie) iar plusul il legi la fisa de alimentare a unei bujii (oricare)
atat.
Urmeaza acum sa gasesti loc pt. led si sa maschezi frumos firele. Ai grija, evita traseele care s-ar putea incalzi. pentru asta, eu am legat ledul la fisa de bujie la capatul dinspre releu unde sigur nu e temperatura niciodata.Releul la motorul y20dth este prins de talpa care sustine bateria. este o piesa din aluminiu, ca un radiator pt. circuitele integrate.
Sfat:
Nu alege un led albastru/alb/rosu/ din cele clare ca te va deranja enorm de mult noaptea cand va clipi. Cel mai bun e un led rosu/verde din cele de tip mai vechi care nu sunt foarte orbitoare.Eu, ca sa nu fac "panarama" in masina am ales un led rosu dreptunghiular si cu o pila mica l-am facut patrat de 1.5/1.5mm. l-am bagat in gaura facuta deasupra brichetei astfel incat suprafata frontala a ledului este perfect la suprafata plasticului. Ziua, daca e stins nu se vede ca e acolo. Cand se aprinde se vede foarte bine indiferent daca e zi sau noapte. In plus, este un subiect de gandire pentru neavizati care se tot gandesc "de ce se aprinde luminita aia acolo? O fi de pe la vreo alarma secreta"? .......glumesc. Smile
treaba dureaza maximum 10 minute asa ca nu e neaparat necesar sa astepti o zi mai calda. Fa-o acum!
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cam mare valoarea la rezistenta pentru alimentarea unui led care consuma 10-15 mA .
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Visse a scris:Cam mare valoarea la rezistenta pentru alimentarea unui led care consuma 10-15 mA .

Man, ideea e ca ledul sa nu se arda in veci si nici sa nu se aprinda ca un far. Trebuie sa se aprinda suficient cat sa-l vezi la o "aruncare de ochi".......dar astea sunt deja chestii offtopic si cred ca ne abatem de la adevarata esenta a problemei. Cineva ar trebui sa scrie acum ca nu e de acord cu ledul de culoare rosie pt. ca nu cumva vreodata sa crezi ca e semafor si sa opresti in mijlocul drumului provocand un carambol Smile glumesc desigur.
toate bune, acum plec acasa, vorbim maine sau la tel oricand pt. orice sfat
  • jazz

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu ma gandeam daca ar fi posibila identificarea cablului care alimenteaza martorul de la bord (becul cu bujiile) si legarea lui direct la o bujie.
Este posibil asa ceva?
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
este posibil. Becul din bord este tot de 12v si treaba e simpla. Inconvenientul (unul singur) este ca martorul din bord se va aprinde mai mult decat iti doresti adica:
1.bujiile primesc curent de mult mai multe ori decat trebuie tu sa stii(este normal asa). Bordul te instiinteaza numai atunci cant TREBUIE sa stii.
ex: la pornire pe vreme rece, becul din bord se stinge dandu-ti de inteles ca poti sa pornesti motorul. Chiar dupa ce a pornit, bujiile inca primesc curent in mod continuu o perioada pt. a ajunge la incandescenta iar dupa aceea, primesc pana la 5 (cinci) minute curent pulsatoriu pt. a le mentine la incandescenta si astfel a ajuta la o ardere mai buna a motorinei desi temperatura motorului nu participa la asta. Nu stiu daca iti doresti un bec in bord care sa te streseze cu aprinderi intermitente.
Apoi:
Dupa ce se termina perioada in care bujiile sunt alimentate intermitent, releul taie alimentarea bujiilor (si asta numai daca motorul trage, este in sarcina).Becul se va stinge.
Dar:
cand ridici piciorul de pe acceleratie, iarasi bujiile primesc curent pulsatoriu pentru a ajuta din nou la ardere in conditiile in care in cilindri intra mai putin carburant deci iarasi se aprinde becul din bord.
1)Vei fi nevoit sa arunci ochii in bord la fiecare cateva secunde pana cand motorul ajunge la 40-50 grade. Risti sa nu fii atent la trafic (si tine cont ca dimineata dupa ce ca ai motorul rece ai si geamurile aburite/ingretate deci o vizibilitate mai precara.)
2) s-ar putea sa te obisnuiesti cu becuri aprinse in bord ,sa ai tendinta sa le ignori in mers si sa nu te mai uiti cand ai un alt bec aprins ceea ce este foarte rau.
...si iata cat am scris ...sper numai ca nu am batut campii.
Respect!
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
becul din bord indica doar preincalzirea. un sofer trebuie sa astepte sa se stinga apoi sa porneasca motorul. dupa asta urmeaza postincalzirea, care dureaza maxim 180 secunde, sau pana cand temperatura antigelului ajunge la 40 gr celsius sau accelerezi la mai mult de 2500 rpm. post incalzirea se face la jumatate din putere, bujiile "clipesc" si durata difera si in functie de tipul motorului(in autodata 2007 gasesti exact timpii pt fiecare tip de motor).
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
sever iulian a scris:becul din bord indica doar preincalzirea. un sofer trebuie sa astepte sa se stinga apoi sa porneasca motorul. dupa asta urmeaza postincalzirea, care dureaza maxim 180 secunde, sau pana cand temperatura antigelului ajunge la 40 gr celsius sau accelerezi la mai mult de 2500 rpm. post incalzirea se face la jumatate din putere, bujiile "clipesc" si durata difera si in functie de tipul motorului(in autodata 2007 gasesti exact timpii pt fiecare tip de motor).

Si eu ce am spus?
Ceea ce vrea sa faca el, ii va indica in bord si "postancalzirea" si va fi deranjant pt ochi.
p.s.
incerc sa fiu de folos si nu postez decat informata de care sunt sigur. Daca nu pot sa ajut, macar sa nu incurc. Asta e deviza sub care vietuiesc.
Respect to all!
  • jazz

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1992 17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pentru invest20042001
Multumesc pentru sugestie.
Am urmat sfatul tau si a iesit super(cu mentiunea ca am pus led-ul in mijlocul unui buton "fals" de la bord).
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,192
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
toate bune frate. Ai grija ca in zona sunt multi "poeti"in ale mecanicii. Fereste-te!
Respectele mele!
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
am urmarit topicul vostru cu interes.
si eu am aceiasi problema cu deconectarea prea tarzie a releului bujiilor incandescente de 4 ani incoace.
desi este mai comod sa asculti releul cand deconecteaza (ca si mine) sau sa pui un led, totusi exista o problema in circuitul bujiilor incandescente, pentru ca nu e normal ca perioada de alimentare a bujiilor sa nu coincida cu perioada prestabilita de ECU si semnalizata in bord de beculetul exhaust emision.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Problema s-a rezolvat la mine prin prin schimbarea releului de bujii cu unul nou nout original GM. Acum nu mai am probleme la pornire si nu mai am erori.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR