Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • mrobert

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Stie cineva procedura de schimbare a semeringului de pe vibrochen (pe partea cu ambreiajul, nu in partea pe care ii distributia).
Care sunt pasii la care trebuie atentie?

Va multumesc.
Skip ads

  • cuby

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2008

  • Mesaj Privat
dai jos cutia sau motorul cum e mai ushor dar de obicei cutia, dupa aia placa, disc, volant si ajungi la simering. Il scoti cu o surubelnita, il ungi cu ulei pe ala nou si il bagi la loc cu mana; il impingi pina ajunge la nivel cu blocu'. Ai grija sa intre bine pe toate partile sa nu ramana agatat pe undeva ca daca se pisca, poti sa-l arunci, va curge. succes!
  • mrobert

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
cuby a scris:dai jos cutia sau motorul cum e mai ushor dar de obicei cutia, dupa aia placa, disc, volant si ajungi la simering. Il scoti cu o surubelnita, il ungi cu ulei pe ala nou si il bagi la loc cu mana; il impingi pina ajunge la nivel cu blocu'. Ai grija sa intre bine pe toate partile sa nu ramana agatat pe undeva ca daca se pisca, poti sa-l arunci, va curge. succes!


Ok.
Sa mergem mai departe.

Inainte sa fac asta, masina mergea PERFECT. Consumul era 0.8-0.9/ora, nu scotea fum, nu trepida, nu suna nimic ciudat.
Ies din service, motorul moare la ralanti.
Consumul era crescut.
Mi-a mai taiat de doua ori acceleratie la urcare la deal.

~150 de km mai tarziu, pistonul 2 a iesit prin blocul motor. Blocul motor spart in fata si in spate.
Nu forjez motorul, pistonul a puscat dupa plecare de pe loc (am bagat a doua si cred ca eram pe la 3000 de rotatii pe minut).
  • cuby

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2008

  • Mesaj Privat
buna treaba... esti sigur ca nu erau zugravi aia la care ai fost?
  • mrobert

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Are legatura ca ala o rotit vibrochenul cand o schimbat semeringul?

Omul oricum is va dori sa poata practica macar meseria de zugrav in oras, dupa isprava asta.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nici nu vreau sa ma gandesc la ce le-as face celor in cauza. Macar iti repara masina? Multa bafta cu reparatia si tine-ne la curent.
  • mrobert

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Omul se face ca ploua.

Oricum, reparatia masinii mele va costa cat un pachet de tigari, fata de ce amenzi va plati el, incepand de maine dimineata.

Oricum ... costul va fi de 23 de mil (m-am invartit de un motor, etc).
Dar de ce sa dai azi 23, daca poti da in 10 zile vre-o 500 Smile

Ma puteti judeca?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ba deloc.
dar eu nu inteleg ce s-a intamplat acolo.
s-a blocat vibrochenul?volanta?
chiar sunt curios.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
te-ai invartit bine de un motor la 23 mil. f bine ca pret ... ce sa zic spor la operatiunile ulterioare. cat despre "mecanic" fa-i cadou totusi un trafalet nu fi razbunator si arata-i ca ai inima mare Evil or Very Mad Smile)
  • mrobert

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Din ce mi-a spus cel care a desfacut masina, cica vibrochenul nu era la locul lui. Mentionez ca masina este una bine intretinuta. Piese originale exclusiv, schimb mereu orice nu merge perfect, etc.

Cu 3 zile inainte de reparatie, ma uitam si eu ca si copilul mic la motor si ii ziceam la prietena: Uite ce frumos merge. Nici un sunet, nici o trepidatie, acul ca si "blocat" la ralanti, consum super ok.
Am zis ca schimb semeringul, ulei + toate filtrele (la 10.000 de km) si masina ii numai buna de plimbarica.

Culmea ii ca mecaniul nu mi-a dat nici o explicatie ca de ce nu ar fi vina lui. Nici una! Nici nu a cerut sa vina sa vad motorul. O tot scalda cu povesti si hai sa povestim maine, blah blah blah.

Din pacate, afacerea omului va avea aceiasi soarta ca si motorul meu.
Culmea ii ca si stie EXACT ce imi poate capul.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
totusi pe mine si nu numai pe mine ma intereseaza si partea tehnica.
adica cum nu era vibrochenul la locul lui? daca umbla pe partea de distributie poate ca da.dar nici asa nu cred.eventual te alegeai cu niste supape strambe.
dar pe partea cutiei chiar nu ai ce gresi.doar sa nu fi fost stransa volanta, a batut ,a facut joc in vibrochen...cam sf totusi.

tie ti-a spart blocul o biela.eu inteleg asa:arborele si-a facut joc,a batut , strambat o biela care pana la urma si-a facut loc prin bloc.dar ce a facut "zugravul"...?
  • mrobert

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Volanta a fost stransa la "ochi"
Ori tehnica din mine imi spune ca daca nu strangi perfect uniform toate suruburile, ea nu sta PERPENDICULAR pe viborchen si poate induce o trepidatie.
TOTUL a fost strans la "ochi".
  • OPELTUNING

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Nu pot citi tot ce scrie aici, ca ma doare capul.....Dar pot sa spun un lucru
Un vibrochen nu are cum sa nu fie la locul lui, deoarece e prins in 5 locuri,dar poate avea putin joc daca se uzeaza cuzinetii de la 3
O volanta nestransa are toate sansele sa zboare in primele minute de functionare, credeti ma am vazut cu mult timp in urma asa ceva
  • cuby

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2008

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu, asa ceva se intimpla atunci cand sunt detonatii foarte puternice. poate a pus "zugravu'" diluant in rezervor Question
  • mrobert

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
"Dilema" mea a plecat de la o prezumtie simpla:

Motorul mergea super frumos. Bag masina in service.
Scota masina, consumul sarise la 1.6-1.4l/ora, moare la ralanti, imi taie acceleratia in sarcina de doua ori, porneste greu la cheie. Toate astea nu existau inainte sa o bag in service. Dupa lucrare, nu a mai mers ca inainte, nici macar O DATA!
Motorul si suna parca mai tare ca inainte.

Volanta a fost stransa la ochiometru.
O volanta care nu sta perpendiculara perfect pe vibrochen, va spun ca induce trepidatii serioase.
  • costelus_2006

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2015

  • Mesaj Privat
salut am și eu o întrebare dacã vreau sa schimb arborele cotit (vibrochen) trebuie sa dau jos cutia de viteza cumva sau motorul sa doar motorul nu știu cum e la astra G
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai Z12XE :

De obicei curge pe la cel de la fulie curea accesorii. Se da jos carcasa filtru aer, se suspenda motor, se da jos suport motor, se scoate curea accesorii, se da jos fulia dar mai intai o pui la semn, scoti bujii ca sa invarti mai usor motorul, acum scoti surubul fuliei mici dar trebuie tinut contra, schimbi simering 'romaneste', surub nou si curatat filet, preferabil pasta blocare medie, strans la 150Nm + 45grd, restul in ordine inversa.

Daca este cel de palier (spre cutie) ai treaba, planetare jos, zburat tot ce este deasupra cutiei, cutie jos si schimbi si rulmentul ca sigur e praf, jos volanta si grija ca trebuie axata la montare, suruburi noi cu pasta, aerisit si completat lichid frana, schimbat ulei cutie cu GM 19 40 182. Poti scoate cutia pe sus mai greu ca are ceva kg dar e simplu, pe jos vezi ca ai jugul.

Daca nu te pricepi, nu ai scule si un ajutor vanos nu te apuca de nimic.
  • costelus_2006

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2015

  • Mesaj Privat
mulțumesc pentru sfaturi ma duc la un prieten care e mecanic, nu e primul motor care îl face doar ca nu mai stilam sigur, știu ca are Cadru GMP ca la Logan. Trebuie dar jos și ala e un pic de munca mulțumesc pentru sfat Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR