ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
Opel Tigra 1996, 1,4 16v, cutie automata, cand e motorul rece ramane aprins martorul S de modul sport si incepe sa clipeasca iar motorul trage foarte greu.
Dupa ce se mai incalzeste motorul daca opresc motorul si il repornesc, becul se stinge si totul e OK.
Prima data vreau sa incerc un schimb de ulei, imi puteti recomanda tipul/cantitatea / procedura?
Multumesc!
Dupa ce se mai incalzeste motorul daca opresc motorul si il repornesc, becul se stinge si totul e OK.
Prima data vreau sa incerc un schimb de ulei, imi puteti recomanda tipul/cantitatea / procedura?
Multumesc!
ifconfig
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Onesti
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2006
- Mesaj Privat
Rezolvare problema "martor S intermitent" cutie automata AF13 AW60-40LE () AISIN (Tigra A, Astra F, Astra G, Vectra B)
1. Problema:
Opel dotat cu cutie automata Aisin AF13 ce prezinta urmatorele simtome: la rece/cald cand mutati selectorul de viteze N>D, D>N>R, N > D > 3/2/1 sau alte combinatii, martorul S (sport) din bord incepe sa clipeasca intermitent, cutia intra in fault mode (doar treapta a 3-a este cuplata); dupa un timp daca se opreste / porneste motorul si cutia functineaza impecabil, martorul "S" din bord se stinge
2. Posibile probleme:
1. Este defecta vreo sonda de la cutie ? > se citesc eventualele coduri de eroare stocate;
2. Este nevoie de un schimb de ulei la cutie? > se schimba uleiul din cutie (Dexron 2) si se verifica nivelul uleiului la rece (20 grade Celsius) si la cald (80 grade Celsius= cel putin 30 km rulati)
3. Este murdar selector switch-ul iar cutia nu sesizeaza in ce treapta este (motivul pentru care trece un fault mode)? > mai jos procedura de curatare:
3. Scule necesare:
-cheie fixa 10-11
-cheie inelara 12-13
-cheie fixa 12-13
-cheie fixa 20-22
-surubelnita cruce & linie, patent, vaselina nonconductiva, hartie abraziva 1000-2000
1. Selector switch-uleste situat pe cutia de viteze:
2. Se demonteaza in urmatoarea secventa: 1 > 2 > 3:
3. se deconecteaza mufa selector switch-ului si se scoate de pe cutie selector switch-ul:
4. selector switch-ul:
5. Se desfac cu grija cele 6 suruburi utilizand o surubelnita dreapta (atentie deoarece e posibil ca sa sara cele 3 lamele de cupru)
6. selector switch-ul murdar cu vaselina intarita:
7. se utilizeaza un solvent usor pentru a curata urmele de veselina intarita, se va gresa moderat cu vaselina nonconductiva, si daca este necesar se va asigura planeitatea celor 3 lamele de cupru cu o hartie abraziva de 1000-2000 granulatie:
8. Se monteaza la loc selector switch-ul (pasii in ordine inversa de la punctul 2) si ... cat mai multi km cu Opelul vostru!
- am rezolvat aceasta problema urmand pasii de mai sus, la 2 masini cu aproximativ aceleasi simptome (Tigra A , masina sotiei si un Astra cu aceeasi cutie a unui amic)
- daca mai aveti completari/observatii nu ezitati sa le adaugati, eventual un moderator poate muta postul la o sectiune mai potrivita.
1. Problema:
Opel dotat cu cutie automata Aisin AF13 ce prezinta urmatorele simtome: la rece/cald cand mutati selectorul de viteze N>D, D>N>R, N > D > 3/2/1 sau alte combinatii, martorul S (sport) din bord incepe sa clipeasca intermitent, cutia intra in fault mode (doar treapta a 3-a este cuplata); dupa un timp daca se opreste / porneste motorul si cutia functineaza impecabil, martorul "S" din bord se stinge
2. Posibile probleme:
1. Este defecta vreo sonda de la cutie ? > se citesc eventualele coduri de eroare stocate;
2. Este nevoie de un schimb de ulei la cutie? > se schimba uleiul din cutie (Dexron 2) si se verifica nivelul uleiului la rece (20 grade Celsius) si la cald (80 grade Celsius= cel putin 30 km rulati)
3. Este murdar selector switch-ul iar cutia nu sesizeaza in ce treapta este (motivul pentru care trece un fault mode)? > mai jos procedura de curatare:
3. Scule necesare:
-cheie fixa 10-11
-cheie inelara 12-13
-cheie fixa 12-13
-cheie fixa 20-22
-surubelnita cruce & linie, patent, vaselina nonconductiva, hartie abraziva 1000-2000
1. Selector switch-uleste situat pe cutia de viteze:
2. Se demonteaza in urmatoarea secventa: 1 > 2 > 3:
3. se deconecteaza mufa selector switch-ului si se scoate de pe cutie selector switch-ul:
4. selector switch-ul:
5. Se desfac cu grija cele 6 suruburi utilizand o surubelnita dreapta (atentie deoarece e posibil ca sa sara cele 3 lamele de cupru)
6. selector switch-ul murdar cu vaselina intarita:
7. se utilizeaza un solvent usor pentru a curata urmele de veselina intarita, se va gresa moderat cu vaselina nonconductiva, si daca este necesar se va asigura planeitatea celor 3 lamele de cupru cu o hartie abraziva de 1000-2000 granulatie:
8. Se monteaza la loc selector switch-ul (pasii in ordine inversa de la punctul 2) si ... cat mai multi km cu Opelul vostru!
- am rezolvat aceasta problema urmand pasii de mai sus, la 2 masini cu aproximativ aceleasi simptome (Tigra A , masina sotiei si un Astra cu aceeasi cutie a unui amic)
- daca mai aveti completari/observatii nu ezitati sa le adaugati, eventual un moderator poate muta postul la o sectiune mai potrivita.
- ebz77
- **
- 105 mesaje
- din 16 Nov 2010
- Corsa 2001 z12
- Arges
ebz77
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2001 z12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2010
- Mesaj Privat
Super interesant. Ma bucur ca ai reusit asa ceva. Ai devenit profesor pe genul acesta de cutie de viteze. Asa am patit si eu la o Corsa c cutie viteze easytronic. O mananc pe paine acum. O visez noapte si zi. O fac cap coada indiferent ce are.
Ma bucur ca ai reusit. Si daca ai stii cati camatari pe asa ceva sunt in tara asta... mie mi-au cerut 500 euro pentru repararea cutiei si pe mine m-a costat 80 lei...dar dupa 2 luni de studiu.
Cu stima, Claudiu.
Ma bucur ca ai reusit. Si daca ai stii cati camatari pe asa ceva sunt in tara asta... mie mi-au cerut 500 euro pentru repararea cutiei si pe mine m-a costat 80 lei...dar dupa 2 luni de studiu.
Cu stima, Claudiu.
Flavyo9
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2014
- Mesaj Privat
Excelent tutorialul,exact aceeasi problema am avut si eu pe un Astra F din '98,cutie automata AISIN AF13,am mers la nenumarati mecanici si au rezultat nenumarate pareri,am cautat pe net tot felu' de rezolvari si am gasit tutorialu' asta. L-am studiat,m-am documentat cu privire la mai multe aspecte si m-am apucat de treaba...acum dupa ce l-am curatat,masina merge perfect,schimba vitezele foarte ok,si nu mai palpaie S-u ala in bord. Insa mai e o mica chestiune,maneta schimbatorului culiseaza foarte usor,si uneori piedica aceea care trebuie ridicata inainte de a schimba viteza P>R>N>D sau invers,s.a.m.d...se blocheaza cumva mai sus decat este normal si maneta inca culiseaza,chiar daca e in dreptul lui D,pana se aude un "tzanc" si se blocheaza in dreptul unei viteze....ce vreau sa zic e ca nu se mai blocheaza chiar in dreptul D-ului sau al R-ului...e putin mai in spate sau in fata...si la R nu se blocheaza deloc maneta..piedica ramane ridicata. Nu stiu de la ce ar putea fi. Oricum sunt foarte multumit de ce-am rezolvat,cosider ca e mai important sa nu rup cutia plecad cu a 3-a de pe loc,decat maneta aia. Multumesc foarte mult pt. tutorial!
- Daniel.Zimta
- *
- 1 mesaje
- din 17 Jun 2016
- Astra 1995
- Mehedinti
Daniel.Zimta
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2016
- Mesaj Privat
Salut! Si eu ma confrunt cu aceasta problema,dar la mine cred ca este putin mai accentuata. Am schimbat uleiul,dar beculetul tot clipoceste, iar prima data cand trec cutie in R masina se comporta ok,dar daca am nevoie sa o dau mai in fata si imediat sa o trec inapoi in R se aude un zgomot mai puternic....parca s-ar lovi 2 bucati de metal. As vrea sa incerc sa desfac switch-ul,dar apar mici probleme: nu ma pricep foarte bine la partea mecanica si nici nu stiu exact pe unde sa ajung la el. Va sunt recunoscator daca ma puteti ajuta cu sfaturi pentru a putea sa il curat.
- RViorelMogos
- *
- 3 mesaje
- din 08 Aug 2019
RViorelMogos
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2019
- Mesaj Privat
- RViorelMogos
- *
- 3 mesaje
- din 08 Aug 2019
RViorelMogos
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2019
- Mesaj Privat
- RViorelMogos
- *
- 3 mesaje
- din 08 Aug 2019
RViorelMogos
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2019
- Mesaj Privat
Practic nu trage la plecare și la depasiri ledurile indicatoare de lîngã maneta stau aprinse , uleiul lam schimbat și nici o schimbare. S nu se aprinde de cit la pornire dupã care de apas butonu s acesta nu se cupleaza. Doar la pornire și apoi se stinge singur și trece pe avarie. În treapta 1 pleacã normal.