Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Vă salut posesori de Crossland!
Am hotărât să schimb uleiul în cutia de viteze la al meu Cross la 65k km pentru că la rece agăța treapta 1.
Am început prin a cumpăra 2 litri de ulei ( cea mai bună ofertă a fost la Rădăcini Motors Brașov, de la ei am cumpărat și mașina) la 150 de lei.
Coduri ulei: HBVFE 2 75W PSA B71 2316 16 180 784 80

Am un prieten care are garaj cu elevator și s-a dovedit extrem de util, dacă nu aveți elevator se poate și pe canal. Vor fi momente când veți avea nevoie de o a treia mână, deci un amic chiar atehnic este binevenit!
Eu am o trusă de scule ks tools din imagine, dar vor trebui și alte chei fixe sau inelare, de asemenea o lanternă magnetică, un spray de frână, o lavetă, o șurubelniță mecanică, un patent cu fălci lungi este bine să aveți la îndemână.

Pentru că totul este foarte îngrămădit sub capota motor trebuie să fiți foarte răbdători și desigur să purtați mănuși.
Eu am lăsat cutia pe liber, fără să trag frâna de mână și geamurile față deschise, roțile drepte și cheia scoasă din contact.
Pasul 1. Am început prin a deconecta și demonta bateria, trebuie atenție la demontarea protecției de plastic. Trebuie demontat și gâtul de plastic al filtrului de aer!

Aici am avut prima ciocnire cu ciudățeniile!
Nu poți demonta tabla care ține bateria la poziție dacă NU demontezi calculatorul ECU! Începeți cu mufele; prima dată cea superioară, apoi cea inferioară, spre zidul de foc veți observa că ECU este montat pe un suport de plastic cu ajutorul a 2 șuruburi metric6-hexagon10, filetele fiind protejate cu 2 “pahare” de cauciuc. Ei acest suport de ECU este fixat pe un canal și un “dinte”, eu am observat asta dupa ce m-am chinuit și am demontat cele 2 piulițe și am scos ECU de pe suport. Așa am avut acces la tabla ce fixează bateria pe suportul ei.

Pasul 2. Dupa demontarea bateriei veți observa în stânga suportului de baterie pipa de ventilare a cutiei. Deci va fi nevoie să demontați și suportul de baterie.
Pasul 3. Nu se poate demonta suportul fără să demontați cablurile prinse cu diverse cleme de acesta. Cu atenție și răbdare și cu un patent ascuțit veți reuși să “eliberați” toate cablurile.

Pasul 4. După demontarea suportului veți avea acces la cutie. Eu am găsit mizerie și am spălat cu spray de frână toată zona.

Pasul 5. Cu o inelară cotită de 17 am desfiletat “pipa” de ventilare a cutiei. În interior veți găsi și restul supapei de ventilare, se extrage ușor, am curățat cu spray de frână ambele piese de plastic.

Pasul 6. Am desfiletat bușonul de golire a cutiei. În timp ce se scurgea uleiul din cutie am curățat toate mărunțișurile și am pregătit pompa de transfer și furtunurile pentru transferul uleiului în cutie.

Pompa era din cea care se găsește pe la diverse hypermarketuri la 70-90 de lei. În cutie furtunul a intrat cam 20 de centimetri, pompa am alimentat-o cu bateria mașinii.
Pasul 7. Am fixat bușonul de golire pe care l-am strâns la mână cu vreo 25-28 Nm, apoi am introdus 2 litri de ulei, am șters picăturile și am fixat piesa de plastic din interior, apoi am strâns cu cheia de 17 inelară cotită valva de ventilare fără dinamometrică, la mână.
În continuare am montat totul în ordine inversă: suportul bateriei, bateria, tabla de fixare, am fixat ECU în mufe, apoi pe suport și ulterior cu tot cu suport la locul lui, carcasa bateriei, gâtul din plastic al filtrului de aer.

Acesta a fost materialul, timp de lucru1h și jumătate.
După o excursie de 2500 de km parcurși mă declar mulțumit!
Pentru orice informații suplimentare vă stau la dispoziție.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR