Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Sper ca am postat acest tutorial unde trebuie daca nu rog administratorii sa ma ierte si sa il mute acolo unde ii este locul (cum sa?/tutoriale)
Asa cum spune si tutorialul, este vorba de repararea unei bobine de la un compresor de aer conditionat Sanden la o masina Opel Astra Caravan cu motor Y20DTH din 2001. Probabil ca aceasta reparatie se potriveste la multe tipuri de compresoare asa ca sper ca va fi de folos la cati mai multi cititori.
ATENTIE! Subsemnatul nu isi asuma raspunderea asupra defectelor sau daunelor cauzate de cei care incearca aceasta reparatie conform acestui tutorial dar care nu reusesc sa isi termine treaba cu bine sau care au si alta problema decat cea descrisa de mine.

1. Preliminarii

Dupa ce am realizat ca aerul conditionat nu imi functioneaza am inceput documentarea pe forum in toate subiectele in care s-a discutat ceva despre aerul conditionat la masina.
Dupa o documentare destul de amanuntita am cerut ajutorul unui coleg de forum Laurentiu Divora (Bucuresti) caruia vreau sa ii multumesc pe aceasta cale pentru tot ajutorul acordat si materialele puse la dispozitie fara de care nu era posibila realizarea reparatiei masinii mele si a acestui tutorial.
Am verificat cu ajutorul unui prieten care se ocupa de frigidere daca am freon in instalatie si am cautat sa vad unde este defectul: am verificat presiunea in instalatia de freon (avem 7 atm deci nu era problema de pierdere a freonului), am verificat senzorul de presiune (se scoate mufa din el si se da drumul la motor si se cupleaza aerul conditionat respectiv la cuplare porneste ventilatorul de clima de pe condensatorul de freon dar nu cupleaza ambreiajul), am verificat siguranta din zona motor si releul de AC aflat tot in aceasi cutie si siguranta din bord de la sofer in spatele cutiutei de depozitare de sub blocul de lumini. Apoi am ajuns la concluzia ca nu pleaca compresorul asa ca am scos mufa de la acesta si cu motorul pornit am cuplat AC masurand daca am tensiune la mufa compresorului (aveam tensiune 14.25 V deci primea curent). Am ajuns la concluzia ca este stricata bobina cu rol de electromagnet care actioneaza ambreiajul compresorului pe fulia compresorului. Am luat aparatul de masura si am masurat rezistenta de la mufa bobinei compresorului (ar trebui sa fie intre 3 – 5 ohm in mod normal).
Aici exista doua posibilitati de defect:
- daca in urma masuratorii reiese valoarea infinit adica bobina intrerupta atunci e stricata siguranta termica care se afla legata in serie cu bobina
- daca in urma masuratorii reiese ca bobina este in scurtcircuit adica se va afisa o valoare foarte mica (mai mica de 3 ohm) a rezistentie in afara domeniului specificat anterior atunci este stricata dioda care este legata in paralel la bobina
Mie mi-a reiesit infinit adica aparatul ramanea pe 1 indiferent de scala de multiplicare pe masurare rezistenta deci bobina intrerupta si in concluzie siguranta termica distrusa. (nu putea fi distrusa bobina in sine pentru ca veti vedea in poze ea arata perfect fara fire iesite in afara sau rasina de protectie topita).
Am cautat apoi la firmele de piese electronice o siguranta termica de 10 A 250 V si 187 °C dar nu am gasit decat una de 10A 250V 215°C pe care am folosit-o.
Iata cum arata acea siguranta termica:




M-am interesat la Autohaus Huber in Sibiu (niste snapani...) cat costa o bobina de compresor SANDEN SD6V12 tip 1418F si raspunsul a fost o stupefactie pentru mine.... 2800 RON doar bobina.... iar pe compresorul complet cereau 5400 RON. Preturile pe internet ale bobinei este cam 50 euro iar ale compresorului undeva in jur de 300-350 euro. Comparatia o faceti voi.
Am luat decizia sa risc repararea acesteia cu ajutorul lui Laurentiu care a fost ONLINE si mi-a dat sfaturi eu avand WEB-CAM.

2. Unelete necesare

Ca sa puteti realiza aceasta operatie si sa o faceti in stil german (curat si precis) aveti nevoie de cateva unelte esentiale cum ar fi:
- trusa de chei tubulare cu cliket atat tubulare clasice cu hexagon cat si de tip torx pentru cap de surub torx exterior (in poza cu surubul de prindere la compresor se poate vedea surubul)
- cheie inelara cotita de 10-11 (nu am avut loc pentru tubulara torx E12) si inelara cu cot de 19
- spray degripant
- cleste special (cel cu manere rosii) care realizeaza prinderea cu blocare (imi cer scuze dar imi scapa acum denumirea exacta)
- carpe pentru sters mizeria
- clesti pentru scos sigurante elastice (pentru sigurante de arbore nu de alezaj)
- presa pentru scos rulmenti sau alte componente
- aparat de masura electronic sau analog
- o bucata siguranta termica (vezi caracteristici mai sus)
- un aparat de lipit cu cositor cu putere mica si varf foarte ascutit si fin
- spirt sau alcool tehnic
- betigase cu vata in varf
- un fir electric cu lita subtire pentru verificare
- un set de freze de dimensiuni foarte mici (eu am cumpart din PLUS la pret de 60 RON cu tot cu accesorii)




(poze cu setul de freze si aparatul de lipit cositor pe care sper sa le fac in curand...)

3. Demontarea bobinei compresorului

a) Primul pas este slabirea piulitei care prinde ambreiajul compresorului




piulita pe care am pulverizat cu 20 de minute inainte de a ma apuca de lucru putin spray antirugina pentru a nu avea surprize la desfacut (si nici nu au fost). Slabirea este mai usoara inainte de a desface cureaua de accesorii ca ai sprijin si fixare mai buna. Ca sa slabesti piulita de prinde cu clestele cu autoblocare de ambreiaj si de fulie (se apropie ambreiajul pe fulie fixandu-le) si apoi cu o tubulara de 13 sau 14 (nu mai stiu exact) se slabeste piulita.
b) Urmatoare etapa este slabirea si inlaturarea curelei de accesorii care antreneaza atat alternatorul cat si compresorul. Pentru aceasta se va folosi o cheie inelara de 19 cu cot cu care se antreneaza capul de piulita care se vede in poza mai curat.




Atentie ca este destul de tensionat asa ca inainte de a actiona sprijiniti-va bine si cautati o pozitie in care sa aveti o mana libera pentru a inlatura cureaua.
c) Urmatorul pas este demontarea ambreiajului compresorului demontare care se face prin desurubarea completa a piulitei slabite anterior. Pentru a avea spatiul necesar de manevra respectiv ca sa scoatem ulterior bobina, se va demonta compresorul din suportii de pe motor. Acest lucru nu implica golirea instalatiei de freon doar o atentie mai mare la furtunele de presiune ale acestuia care nu sunt foarte maleabile fiind de inalta presiune. Compresorul este prin de motor in 3 suruburi asa cum se poate vedea si din poze.







In poze nu se vede si cel de-al 3-lea surub care este dispus chiar in spatele compresorului. Pentru demontare am folosit o cheie inelara cotita de 10 – 11 pentru ca nu imi incapea tubulara cu cap TORX exterior asa cum sunt suruburile (aici as face o paranteze si as injura putin pe cei de la Opel pentru alegerea acestor tipuri de suruburi in zonele cu spatiu restrans Sad dar asta este…). Dupa ce a-ti desfacut complet cele 3 suruburi, veti putea trage putin si cu grija compresorul de la locul lui si sa desfaceti piulita de la ambreiaj si sa il dati jos. Ceea ce inseamna ambreiaj este ce se vede in fotografia alaturata






Asa arata in cazul in care nu este nimic rupt la el si e in stare buna.
d) A ramas pe compresor fulia care este antrenata de curea. Asa cum se vede in poza alaturata, aceasta este tinuta de un inel de siguranta elastic pentru prinderea rulmentiilor pentru ca fulia si rulmentul fac corp comun.




Pentru a putea indeparta aceasta fulie este nevoie sa trageti compresorul cu grija inspre zona din fata sub bara in dreapta masinii privind spre directia de mers. Atentie la furtunele de freon ca sunt batoase si destul de groase iar spatiul este ingust. Cu putin efort si uitandu-va de mai multe ori veti gasi pozitia necesara.




Aceasta pozitie este necesara si pentru a avea acces ulterior cu presa ca sa putem scoate fulia. Deci adus odata in pozitia libera de lucru, cu ajutorul unui cleste pentru sigurante elastice de rulmenti, se scoate siguranta elastica. Trebuie un cleste pentru sigurante de arbori nu de alezaj (gauri)




Pretul unui cleste e in jur de 10 RON pe net si poate si prin magazine. E bine sa fiti 2 oameni ca sa ajute cu o surubelnita ca sa traga mai usor siguranta. Eu am avut-o pe prietena mea care m-a ajutat si fara de ea nu reuseam ca siguranta este destul de tare si trebuie avut mare grija sa nu scapati clestele in protectile laterale ale rulmentului (cele verzui in poze) care se indoaie destul de usor si veti avea un rulment stricat.
e) Prima siguranta care tine fulia este prezentata in poza urmatoare




Ajunsi odata aici puteti spune ca a-ti ajuns la jumatatea demontarii.
f) Urmatoarea etapa este scoaterea fuliei cu rulmentul. ATENTIE! Nu incercati fara o presa ca riscati sa va stricati rulmentul care se gaseste foarte greu si e foarte scump. Mai bine faceti un efort financiar si cumparati o presa cu 3 prinderi si ax central filetat. Cea din poza am cumparat-o cu 35 RON si este buna pentru aproapte orice la masina.






Nu va grabiti cand fixati presa ca sa fiti sigur ca directia de tragere este cea in lungul axului.
g) Odata scoasa fulia veti vedea si rulmentul interior pe care am vazut ca il mai cautau unii pe forum asa ca expres am facut mai multe poze cu acesta inclusiv cu codul de pe el poate ii va fi de folos cuiva care il cauta. Este rulment de la NSK fabricat in Anglia cu serie: 35BD502DUK asa cum se poate vedea si din poze.








h) Odata ce a-ti scos fulia a mai ramas de scos doar bobina. Aceasta este insa tinuta tot de catre un inel elastic de rulmenti care se scoate mai greu fiind mai in interior dar se scoate cu putina dibacie si ajutor de la inca o persoana (prietena).
i) Bobina scoasa apoi foarte usor arata asa cum se poate vedea in poze.






In cea de a doua poza se poate vedea zona unde se prind firele la bobina este un capacel negru care se scoate cu grija pentru a nu rupe acele hackene mici. Sub acest capacel se gaseste dioda care este legata in paralel si la unele modele chiar si siguranta termica. Eu nu am avut acest noroc asa ca am avut de cautat mai mult. La mine siguranta termica era pe partea opusa intrarii firelor diametral opus unde se vede pe prima poza. Era bine incastrata in rasina acea neagra care acopera bobinajul.
j) Dupa ce am dat jos capacelul ce a coperea dioda si am masurat-o cu asistenta tehnica online din partea lui Laurentiu Divora (Bucuresti) cu ajutorul internetului respectiv Yahoo Messenger si o camera web prezenta la mine, am realizat ca aceasta era OK deci nu ea era problema asa ca am trecut la dezgolirea sigurantei termice descoperita destul de greu… cu ajutorul unei freze ascutite ca de dentist si multa rabdare si atentie. Aici va dau un sfat: daca nu a-ti mai lucrat niciodata cu lucruri fine nu va avantati decat daca aveti scula necesara (sper sa ii fac poze curand) si multa rabdare. Este dificil de sapat in acel lac dar daca am ajuns aici trebuia sa continui ca ambitia era mare si timpul ma presa iar noapte era aproape si masina desfacuta era….. si uite asa e gata rima 
k) Dupa ce am dezgolit suficient capetele sigurantei termice atata cat sa pot sa o masor,






am trecut la masurarea acesteia. Rezultatul a fost infinit adica 1 pe aparatul digital cu scala pe OHM. Deci concluzia noastra (a mea si a lui Laurentiu) a fost ca e dusa siguranta si trebuie inlocuita. Bine ca am cumparat una preventiv (2.5 RON) datele despre ea fiind date in zona de PRELIMINARII. Ca sa fiu sigur ca aceasta este stricata am cositorit un fir de lita la cele doua capete ale sigurantei si am masurata bobina (in poza se vede lita cositorita la cele 2 capete). Masuratoarea a fost de 4.6 ohm deci asta era problema. Puteam sa las doar lita si apoi sa pun peste oja sau rasina ori banda de izolat neagra cum folosesc electricienii la instalatii, rezistenta la temperaturi mari dar daca faceam asa in caz de vreo incalzire mai mare in viitor de la alta problema atunci se ardea fie lita fie mai rau toata bobina. Asa ca am ales calea mai lunga si mai grea aceea de a face totul nemteste asa cum a fost initial si deci am ales sa inlocuiesc siguranta termica. Am spart-o pe cea existenta si am inceput sa sap cu freza aceea mica pana am facut loc noii sigurante care era mult mai mari. ATENTIE! Mergeti din aproape in aproape si curatati des zona sa nu ajungeti la bobinaj ca atunci e in zadar tot ce ati realizat pana acum.
l) Am lipit apoi siguranta termica cu mare grija si ATENTIE! sa nu o incalziti prea tare ca o ardeti si se intrerupe iar si nu reparati bobina.
In mod normal "Contactul prin siguranta cu sirma bobina este de preferat a se face mecanic (bobinat si strins pe deasupra un cilindru de cupru) dupa care cositorit. Daca se face numai lipitura in timp cedeaza datorita incalzirii si curetilor mari. Pentru fixarea ei se foloseste pasta blocare sau orice rasina care nu crapa si rezista la temperatura." (sugerat de catre Dancuciureanu) Se poate vedea in poza




cum a iesit montajul sigurantei (lipitura e cam grosolana dar era la ora 22.54 si eram obosit si grabit sa termin). Apoi am masurat valoarea indicata de aparat




si a iesit OK avand in vedere precizia aparatului care era destul de indoielnica. Cu toate ca nu era in intervalul 3-5 ohm am ajuns la concluzia ca este OK si am montat-o pe compresor. Ordinea montarii este inversa demontarii dar cu mare atentie la montarea pieselor si ordinii lor dar mai ales la sigurantele elastice ce prind bobina respectiv fulia cu rulmentul. Mai ales la asta din urma sa aveti mare atentie sa nu va alunece clestele in protectile laterale. La mine a alunecat putin dar nu am distrus rulmentul doar am indoit putin protectia dar nu freca la rotire.
Cam asta este operatiunea de schimbare a sigurantei termice. Ca si sfat din partea mea este sa va apucati dimineata de lucru ca sa nu va prinda noaptea ca pe mine si sa aveti multa rabdare si sa va uitati de multe ori inainte de a face ceva ca sa faceti bine.
Timpul total de lucru a fost undeva la aproximativ 6 ore fara pauze decat pentru gandire si analiza. Am lucrat mai incet dar bine din moment ce aerul conditionat functioneaza bine. Daca cineva mai doreste informatii suplimentare legate de acest tutorial poate sa le ceara aici sau pe privat .
In speranta ca acest tutorial va ajuta si va fi de folos la cati mai multi posesori de OPEL si poate nu numai, Laurentiu Divora (BUCURESTI) si Mihai Simu (SIBIU – Capitala Culturala Europeana 2007) va multumes pentru atentia acordata si ureaza spor la munca si cat mai putini bani dati celor din service-uri care poate vor invata si ei de aici cum se face economia a 2797.5 RON.

Cu respect, dipl. ing. Mihai Simu.


Ultima modificare făcută de mikyboy la Mie 27 Jul, 2011 9:17 am, modificat de 6 ori în total
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Exceptional, nici eu nu l-as fi facut mai bine!
Dipl. ing. Laurentiu Divora
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mersi mult pentru aprecieri. Se putea si mai bine dar stau cam rau cu timpul liber. Oricum a iesit destul de bine si de clar ca sa isi poata repara si altii pe viitor. Sa speram ca asta va fi si parerea celor care il vor folosii si vor avea rabdarea sa il citeasca.
Cu respect, Mihai
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Va dati seama ca daca mergeam la service la Autohaus Huber in sibiu ma usurau de 2800 RON plus manopera si reincarcatul cu freon ca ei socteau freonul si dadeau jos tot compresorul si ajungeam undeva la 3000 RON si se alegeau si cu o bobina buna pe care mai mult ca sigur o reparau ei si o puneau la un alt fraier si uite cum castigau ei o groaza de bani si nici nu aveam certitudinea ca ce imi pun ei este original si nou ca doar nu puteam sa mai desfac apoi sa vad ce au pus ei acolo....
Eu m-am lecuit de numa in privinta service-urilor si a mecanicilor atotstiutori care au invatat sa repare dacia si au impresia ca masinile straine sunt acelasi lucru.
Cred ca voi mai face un tutorial cu montarea supapelor de sens unic pe frutunele de la sprituitoarele de parbriz la care am de asemenea destule poze si axplicatii. Sa vad cand imi gasesc timpul necesar.
Cu respect, Mihai
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Voi posta aici si alte informatii primite pe mail de la un posesor de Opel, Marius Popa, neinscris pe Forum, dar care a citit tot ce s-a scris despre A/C si in final si-a rezolvat bobina:
"Bobina A/C - opel astra caravan 1.6 16v 1999. La tipul asta de bobina exista un locas special cu capac din masa plastica termorezistenta sau ebonita care se sparge relativ usor si sub care gasim o siguranta termica (cred) de 1A care prin cele 2 cleme e legata la bobinaj. evident era arsa.
La acel service de la Brancoveanu am vazut un alt tip de bobina (de la Astra 1.9 din 2000) la care nu exista acest locas, siguranta era ingropata in carcasa bobinei. locul in care se afla pe bobina este acelasi (vezi poza).
Trebuie doar sapat in carcasa bobinei cu o freza fina ca sa gasesti siguranta.



La service Brancoveanu oamenii sunt foarte priceputi, dar mi s-a parut scump, 100 E, drept pentru care am reparat singur. Am montat bobina pe compresor si merge.
Nu sunt foarte incantat de service-ul la care am demontat si montat compresorul de pe masina. am platit 330 ron pentru demontat-montat (freon inclus).
Bafta celor care vor sa incerce!"
Banuiesc ca este vorba despre o bobina de compresor Delphi (din ce am vazut eu ca echipeaza motoarele de 1.6).


Ultima modificare făcută de LDivora la Lun 09 Jul, 2007 12:34 pm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Zgircitul de mine ti-a dat un punct...
Siguranta termica gasesti la copiatoare (sau cei care repara, vind piese) in Sibiu ai sanse la Copy General 233413. Contactul pin siguranta cu sirma bobina este de preferat a se face mecanic (bobinat si strins pe deasupra un cilindru de cupru) dupa care cositorit. Daca se face numai lipitura in timp cedeaza datorita incalzirii si curetilor mari exact ca cele de la injectie Y17DT. Pentru fixarea ei se foloseste pasta blocare sau orice rasina care nu crapa si rezista la temperatura.
Postul tau il poti reedita/completa cu alte informatii care mai apar in timp, o pot face si eu dar este totusi al tau ! Comentariile pe linga de gen multumiri incarca degeaba, tare ma mai maninca sa le sterg, decit felicitari mai bine dati un punct colegului.
Despre supape unisens citeste poate te ajuta :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7455
Se monteaza linga duze si se spala instalatia ca altfel mizeria iar le poate bloca pe deschis.
Asteptam tutorialul, succes si la mai multe,
Dan
  • nick_dita

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Combo 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie sa recunosc ca e super tare aceasta discutie, nu de alta dar asa am mai invatat si noi cate ceva. Uite, eu, de exemplu, am aceasta problema de ceva timp, am vorbit si cu Laurentiu Divora care mi-a dat sfatul sa nu ma grabesc si sa cumpar tot compresorul sau altceva....... acum imi dau seama cat de simplu este, bine pentru niste cunoscatori in ale tehnicii. Eu am tot incercat sa vad ce si cum gasesc sa schimb bobina, eram dispus sa cumpar si una noua (dar nu prea gasesc sau gasesc la pretul dat mai sus de Mikyboy, exorbitant!). Am abondonat ideea de a rezolva cat de urgent problema aerului pentru ca am fost si foarte ocupat si nici nu mi-a trebuit foarte urgent, insa, peste putin timp o sa plec si eu ca tot omul intr-un concediu si fara aer, cu un bebe de 2 anisori, e aproape imposibil. ASADAR, as vrea sa fac si eu operatiunea asta, dar trebuie sa recunosc ca singur nu ma pricep. Daca as gasi pe cineva sa ma ajute sau sa-mi repare chestiunea respectiva ar fi mai mult decat ok, sunt dispus sa platesc cat este...... Va las un contact, daca cineva ma poate ajuta: ditanicolae@yahoo.com
Merci mult si bafta opelistilor!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ar fi bine daca ai trece in profil si locatia de unde esti asa se poate vedea daca este vreun coleg mai aproape de tine care are putina experienta si te poate ajuta....
  • Opel-Gabi

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut , sunt gabi .....am vorbit in special cu Mihai si Laurentiu , sunt 2 oameni care rar am mai intalnit .....Multumesc mult pt sfaturile acordate la telefon lu tata......Eu sunt cel care se pricepe la net si in felul asta pot sa-l ajut pe tata ...

Va tin la curent sa vad daca se poate rezolva intr-un fel ...la service brancoveneanu si cel de pe strada somesul rece...
Tata era suparat ca am fost la pescuit pe caldura de 38 de grade afara si nu mai mergea aerul si cei de la opel cereau 38 de mil ceva de genu asta pentru un compresor ...

Multumesc mult !
  • nick_dita

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Combo 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Fratilor, daca-mi spunea cineva ca pot rezolva bobina asa usor, in conditiile in care toate sfaturile "specialistilor" mergeau catre a cumpara tot compresorul( cu zeci de milioane!) sau doar bobina( in cel mai fericit caz, cu ceva de genul 6-7 miloane..!) nu credeam. Dar iata ca am intalnit si oameni extraordinari, de mare caracter, care pe langa faptul ca m-au indrumat si sfatuit constant, m-au si ajutat sa repar problema. E vorba de un MAESTRU, un om exceptional, LAURENTIU DIVORA, care a mers cu mine, mi-a facut rost de rampa, a demontat cot-la-cot cu mecanicul si mi-a rezolvat bobina. Nu va mai spun cat a costat, ceva foarte putin si asta in conditiile in care am insistat eu....
Toata CONSIDERATIA, PRIETENE si sper sa pot sa fiu si eu util, vreodata. Asa ca, un sfat catre toti OPELISTII ar putea fi acesta: nu va inghesuiti sa aruncati cu banii, mai intrebati, intrati pe forum, discutati si apoi vedeti ce solutii sunt mai potrivite.
Va salut, cu prietenie
N.D.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca s-a mai rezolvat un caz de bobina stricata cu costuri minime in detrimentul snapanilor de la service-urile OPEL si sper ca prin postarea acestor tutoriale bine documentate sa le dam o lectie celor de la service si sa reflecte mai bine in privinta preturilor si a "specializarii" de care dispun. Felicitari lui Laurentiu pentru omenia si colegialitatea de care da dovada.
Sa va bucurati de racoare...
Cu respect, Mihai
  • nick_dita

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Combo 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am uitat, multumirile mele se indreapta si spre d-nul Mihai Simu, Sibiu atat prin exemplut dat cat si pentru prietenia afisata in toate discutiile noastre. Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, multumiri, si aceeasi consideratie demna unui om deosebit....
Cu prietenie,
Nicu Dita, Bucuresti
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Chiar daca se va gasi cineva care sa spuna ca nu aici era locul, eu consider ca subiectul acestui post e legat de acest topic (deoarece la demontarea fuliei, este bine de verificat si starea rulmentului) si voi posta aici pentru a fi mai usor de gasit. Deci este vorba de numere de cod ale rulmentilor de compresor A/C, gasite de mine (si nu numai) in urma demontarilor:

Rulment pentru compresor A/C Astra G X20DTH, Sanden SD6V12-1414: NSK, codul: 35BD5020DUK;

Rulment pentru compresor A/C Astra G Y20DTH, Sanden SD6V12-1418F (-1428F, -1440F, -1441F): NSK, codul: 35BD5020DUK;

Rulment pentru compresor A/C Astra G 1.4 (1.6) benzina, Corsa 1.2 benzina, Delphi: NACHI, cod 35BG05S7G-2DL

Rulment pentru compresor A/C Harrison, pentru Vectra A, motor c20ne, 1994, cod: 40BGS8G-2DS, 6559469;

Rulment pentru compresor Sanden PXV16, pentru Vectra C, motor Y22DTR: NSK, cod 35BD5220DUM25


Ultima modificare făcută de LDivora la Mar 03 Feb, 2009 8:27 am, modificat de 5 ori în total
  • pamihai

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2004

  • Mesaj Privat
si unde poti gasi rulmentii astia de cumparat?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Din moment ce, daca te duci cu rulmentul in mana, ai sanse sa gasesti la AlPadrino, cred ca il poti gasi si dupa cod. Sau stiind codul, iei din catalog cotele si il cauti dupa cote. Daca are cineva nevoie, la NACHI, am pagina de catalog:


  • cristivw

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
incredibil! milioane de multumiri! am reusit sa repar bobina folosind tutorialul... doar ca nu stiu cat o sa tina rezitenta, pt ca nu aveau sigurante termice decat de 10A 187grade (ca cea originala). am facut lipitura, am pus silicon (sper sa tina, altceva n-aveam), si acum astept sa ma duc sa imi incarc instalatia cu freon. la testele pe baterie merge! circuitul este inchis.

in alta ordine de idei, pt. cei din constanta. daca doriti sa vi se faca aceasta reparatie si sa nu va bagati voi, va pot indruma la service-ul la care am efectuat-o impreuna cu cei de acolo. deja avem toti experienta. de asemenea, ma puteti contacta si pt. o reincarcare de freon la pret decent.

mii de multumiri inca o data! Wink
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Si la mine tot bobina aia e dusa!
Bun si dracia aia de bobina cumparata de noua nu se gaseste in Romania (Timisoara)?
Eu am facut altceva, pur si simplu am tras 4 puncte de sudura intre fulie si ambreiaj si... merge non-stop (vara nu-i bai dar cand se mai raceste va trebuie sa o fac ca lumea)
Compresorul e identic cu cel de mai sus, motor Y20DTH, 2003.
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ba se gaseste, te pun in legatura cu service-ul care mi-a gasit-o mie. 920 RON. Ca la Opel mi-au zis 2100 RON. Nu cred ca vrei ...
  • xmlguy

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mikyboy, mi se pare mie sau nici tu n-ai reusit sa o ingropi de tot? Ca si a ta pare peste nivelul initial al rasinei. Nu risca sa intre in scurt carcasa sigurantei cu ceva pe acolo?
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Tre sa fie si mai ieftina!
La Ciclop Tm un compresor de nou este 3.300 lei cu garantie 2 ani, bobina cica nu exista.
Trebuie sa existe undeva bobina sau un mester indeajuns de bun incat sa o poate repara si pe a mea asta in cazul in care a "patit" acelasi lucru ca la colegul de mai sus. In cazul in care este arsa bobina ce pot face?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR