- mariusgmg
- OP
- 4,101 mesaje
- din 20 Mar 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Iasi
mariusgmg
- Mesaje scrise: 4,101
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2008
- Mesaj Privat
Yet Another Car Computer (YACC) este un Gadget construit de catre firma PMK Computer Systems din Polonia. Acesta este un calculator de bord adresat anumitor modele de Opel cu diferite motorizari.
Detalii gasiti aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=45993
http://e-pmk.eu/en/diy/yacc/
http://e-pmk.eu/en/diy/yacc/pdf/yacc_en.pdf
As dori ca acest topic sa fie numai pentru sfaturi privind montarea, calibrarea, secrete si altele privind YACC-ul. Alte detalii privind achizitia, comentarii, etc va rog sa le postati pe topicul YACC - cum sa iti transformi TID-ul in MID. Daca aveti intrebari privind YACC-ul pentru cineva care si-a montat si postat aici operatiunea va rog sa il contactati pe PM ca sa nu umplem topicul aiurea.
In acelasi timp as dori, daca se poate, ca un moderator sa faca acest topic sticky.
Daca tot am deschis topicul voi incepe eu:
Prima operatiune ce trebuie efectuata este scoaterea bateriei.
Am demontat TID-ul, torpedoul, polita de sub acesta si masca de plastic de pe stalpul fata dreapta unde este ECU. Am lipit firele imediat langa mufa TID-ului, la vreo 5 cm. Am dezizolat firele respective, lipit firele de la YACC, izolat cu varnes termocontractabil, matisat toate firele cu banda izolir.
Am montat YACC-ul in spatele torpedoului, asa cum este aratat si in documentatiile de pe site-ul www.e-pmk.eu
Am scos ECU si am legat cele doua fire - turatie motor si consum. La mine in mufe existau fire asa ca am procedat ca si la mufa TID-ului. Apoi am pornit motorul. Initial nu se vedea nimic. A trebuit sa scot un jumper ca eu am afisaj cu 8 caractere.
A urmat montarea la locul ei a toata plasticaraia.
Amanunte privind montarea YACC-ului pe Astra F aveti pe site si in manualul pdf mai sus mentionate.
Ca prima observatie: turatia imi arata la fel ca turometru de pe bord, viteza e cam mica, in timpul mersului afisajul arata viteza iar cand opresti iti arata timpul de oprire, etc.
Mai urmeaza sa-l calibrez dar inca nu am avut timp.
Acum lucrez la montarea unui afisaj LCD 2x16 pe bordul masinii.
Voi reveni cu detalii...
Si cateva poze de la montaj:
L.E. De ieri are si URAGAN montat YACC-ul pe masina sa. Asadar azi sau maine voi posta montarea YACC-ului pe Vectra B, Y20DTH.
Detalii gasiti aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=45993
http://e-pmk.eu/en/diy/yacc/
http://e-pmk.eu/en/diy/yacc/pdf/yacc_en.pdf
As dori ca acest topic sa fie numai pentru sfaturi privind montarea, calibrarea, secrete si altele privind YACC-ul. Alte detalii privind achizitia, comentarii, etc va rog sa le postati pe topicul YACC - cum sa iti transformi TID-ul in MID. Daca aveti intrebari privind YACC-ul pentru cineva care si-a montat si postat aici operatiunea va rog sa il contactati pe PM ca sa nu umplem topicul aiurea.
In acelasi timp as dori, daca se poate, ca un moderator sa faca acest topic sticky.
Daca tot am deschis topicul voi incepe eu:
Prima operatiune ce trebuie efectuata este scoaterea bateriei.
Am demontat TID-ul, torpedoul, polita de sub acesta si masca de plastic de pe stalpul fata dreapta unde este ECU. Am lipit firele imediat langa mufa TID-ului, la vreo 5 cm. Am dezizolat firele respective, lipit firele de la YACC, izolat cu varnes termocontractabil, matisat toate firele cu banda izolir.
Am montat YACC-ul in spatele torpedoului, asa cum este aratat si in documentatiile de pe site-ul www.e-pmk.eu
Am scos ECU si am legat cele doua fire - turatie motor si consum. La mine in mufe existau fire asa ca am procedat ca si la mufa TID-ului. Apoi am pornit motorul. Initial nu se vedea nimic. A trebuit sa scot un jumper ca eu am afisaj cu 8 caractere.
A urmat montarea la locul ei a toata plasticaraia.
Amanunte privind montarea YACC-ului pe Astra F aveti pe site si in manualul pdf mai sus mentionate.
Ca prima observatie: turatia imi arata la fel ca turometru de pe bord, viteza e cam mica, in timpul mersului afisajul arata viteza iar cand opresti iti arata timpul de oprire, etc.
Mai urmeaza sa-l calibrez dar inca nu am avut timp.
Acum lucrez la montarea unui afisaj LCD 2x16 pe bordul masinii.
Voi reveni cu detalii...
Si cateva poze de la montaj:
L.E. De ieri are si URAGAN montat YACC-ul pe masina sa. Asadar azi sau maine voi posta montarea YACC-ului pe Vectra B, Y20DTH.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Pentru ASTRA G motor Y17DT
1. Se deschide scrumiera, si se scoate capacul de plastic din partea dreapta a scumierei ... cea care acopera bricheta.
2. Se desurubeaza cu cheie torx cele 2 suruburi care fixeaza partea de sus.
3. Se demonteaza buzunarul si casetofonul (aici depinde de la caz la caz). In cazul celor originale aveti nevoie de niste sarme lungi.
4. In stanga si dreapta locasului de casetofon aveti inca 2 suruburi torx, care trebuiesc desurubate.
5. Gurile de aerisire se demonteaza cu ajutorul unei surubelnite subtiri introdusa pe laterale.
6. Se trage de cele 3 butoane de la panoul de ventilatie, iar panoul de plastic al butoanelor din spate se impinge spre interior. Panoul este prins cu 2 cleme sus si 2 cleme jos. (In cazul climei trebuiesc desfacute 2 mufe de pe spate cu siguranta laterala)
7. Acum consola centrala ar trebui sa mai fie fixata doar in cleme in partea de sus. Trageti usor pana o desprindeti.
8. Se desface mufa TID-ului, are o siguranta care se trage in lateral.
9. Se demonteaza TID-ul, are 2 suruburi torx care il fixeaza.
10. Acum mergeti cu TID-ul in casa si efectuati lipiturile exact ca in manual. Desfaceti TID-ul cu grija si aveti atentie la banda de plastic.
11. Pinii de la TID sunt numerotati pe interiorul mufei, si nu uitati sa lasati in afara TID-ului cele 2 fire (de consum si de RPM)
12. In compartimentul motor, localizati mufa K a ECU.
13. Desfaceti mufa, dati la o parte protectia de cauciuc, si cu un cutter desfaceti capacul de deasupra.
14. Localizati pinii 11 (verde) si 47 (negru-maro in cazul in care exista)
15. Dezizolati usor firul verde si va legati de el. Folositi un pistol de lipit pentru siguranta.
16. Cel mai probabil in pin 47 nu aveti fir tras asa ca folositi un pin de la un cablu audio (face legatura intre cdrom si placa de sunet la desktopuri) si folositi o scobitoare sau ceva asemanator sa il intepeniti in locasul lui. Puneti capacul la mufa si puneti mufa la loc
17. Trageti cele 2 fire in habitaclu pe unde doriti. Exista mai multe metode, eu am preferat sa dau o gaura mica in aeroterma si sa il trec pe acolo.
18. Legati cele 2 fire de la ECU la cele 2 fire de la YACC si izolati bine. Apoi fixati YACCul in spatele torpedului.
19. Puneti consola la loc in ordine inversa de demontare.
20. Felicitari mai ramane doar sa calibrati aparatul.
1. Se deschide scrumiera, si se scoate capacul de plastic din partea dreapta a scumierei ... cea care acopera bricheta.
2. Se desurubeaza cu cheie torx cele 2 suruburi care fixeaza partea de sus.
3. Se demonteaza buzunarul si casetofonul (aici depinde de la caz la caz). In cazul celor originale aveti nevoie de niste sarme lungi.
4. In stanga si dreapta locasului de casetofon aveti inca 2 suruburi torx, care trebuiesc desurubate.
5. Gurile de aerisire se demonteaza cu ajutorul unei surubelnite subtiri introdusa pe laterale.
6. Se trage de cele 3 butoane de la panoul de ventilatie, iar panoul de plastic al butoanelor din spate se impinge spre interior. Panoul este prins cu 2 cleme sus si 2 cleme jos. (In cazul climei trebuiesc desfacute 2 mufe de pe spate cu siguranta laterala)
7. Acum consola centrala ar trebui sa mai fie fixata doar in cleme in partea de sus. Trageti usor pana o desprindeti.
8. Se desface mufa TID-ului, are o siguranta care se trage in lateral.
9. Se demonteaza TID-ul, are 2 suruburi torx care il fixeaza.
10. Acum mergeti cu TID-ul in casa si efectuati lipiturile exact ca in manual. Desfaceti TID-ul cu grija si aveti atentie la banda de plastic.
11. Pinii de la TID sunt numerotati pe interiorul mufei, si nu uitati sa lasati in afara TID-ului cele 2 fire (de consum si de RPM)
12. In compartimentul motor, localizati mufa K a ECU.
13. Desfaceti mufa, dati la o parte protectia de cauciuc, si cu un cutter desfaceti capacul de deasupra.
14. Localizati pinii 11 (verde) si 47 (negru-maro in cazul in care exista)
15. Dezizolati usor firul verde si va legati de el. Folositi un pistol de lipit pentru siguranta.
16. Cel mai probabil in pin 47 nu aveti fir tras asa ca folositi un pin de la un cablu audio (face legatura intre cdrom si placa de sunet la desktopuri) si folositi o scobitoare sau ceva asemanator sa il intepeniti in locasul lui. Puneti capacul la mufa si puneti mufa la loc
17. Trageti cele 2 fire in habitaclu pe unde doriti. Exista mai multe metode, eu am preferat sa dau o gaura mica in aeroterma si sa il trec pe acolo.
18. Legati cele 2 fire de la ECU la cele 2 fire de la YACC si izolati bine. Apoi fixati YACCul in spatele torpedului.
19. Puneti consola la loc in ordine inversa de demontare.
20. Felicitari mai ramane doar sa calibrati aparatul.
- lachejuliano
- *
- 20 mesaje
- din 21 Apr 2008
- Astra 2008 Z17DTL
- Bucuresti
lachejuliano
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,944 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,944
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- McFly
- ****
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
Completez tutorialul cu niste poze, in special la trasul firelor din ECU:
PS: daca tot desfaceti mufa ECU, trageti fire si pt tempomat! se observa in unele poze.
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Am folosit cablu UTP deoarece permite introducerea eleganta si sigura a 8 semnale de la ECU in habitaclu.
bazare a scris:Pentru ASTRA G motor Y17DT
1. Se deschide scrumiera, si se scoate capacul de plastic din partea dreapta a scumierei ... cea care acopera bricheta.
2. Se desurubeaza cu cheie torx cele 2 suruburi care fixeaza partea de sus.
3. Se demonteaza buzunarul si casetofonul (aici depinde de la caz la caz). In cazul celor originale aveti nevoie de niste sarme lungi.
4. In stanga si dreapta locasului de casetofon aveti inca 2 suruburi torx, care trebuiesc desurubate.
5. Gurile de aerisire se demonteaza cu ajutorul unei surubelnite subtiri introdusa pe laterale.
6. Se trage de cele 3 butoane de la panoul de ventilatie, iar panoul de plastic al butoanelor din spate se impinge spre interior. Panoul este prins cu 2 cleme sus si 2 cleme jos. (In cazul climei trebuiesc desfacute 2 mufe de pe spate cu siguranta laterala)
7. Acum consola centrala ar trebui sa mai fie fixata doar in cleme in partea de sus. Trageti usor pana o desprindeti.
8. Se desface mufa TID-ului, are o siguranta care se trage in lateral.
9. Se demonteaza TID-ul, are 2 suruburi torx care il fixeaza.
10. Acum mergeti cu TID-ul in casa si efectuati lipiturile exact ca in manual. Desfaceti TID-ul cu grija si aveti atentie la banda de plastic.
11. Pinii de la TID sunt numerotati pe interiorul mufei, si nu uitati sa lasati in afara TID-ului cele 2 fire (de consum si de RPM)
12. In compartimentul motor, localizati mufa K a ECU.
13. Desfaceti mufa, dati la o parte protectia de cauciuc, si cu un cutter desfaceti capacul de deasupra.
14. Localizati pinii 11 (verde) si 47 (negru-maro in cazul in care exista)
15. Dezizolati usor firul verde si va legati de el. Folositi un pistol de lipit pentru siguranta.
16. Cel mai probabil in pin 47 nu aveti fir tras asa ca folositi un pin de la un cablu audio (face legatura intre cdrom si placa de sunet la desktopuri) si folositi o scobitoare sau ceva asemanator sa il intepeniti in locasul lui. Puneti capacul la mufa si puneti mufa la loc
17. Trageti cele 2 fire in habitaclu pe unde doriti. Exista mai multe metode, eu am preferat sa dau o gaura mica in aeroterma si sa il trec pe acolo.
18. Legati cele 2 fire de la ECU la cele 2 fire de la YACC si izolati bine. Apoi fixati YACCul in spatele torpedului.
18b. Taiati firul rosu-alb, pinul 2 din mufa TIDului, izolati-le capetele
18c. Taiati firul antenei electrice din mufa casetofonului, pinul 7. Capatul dinspre casetofon se leaga la firul 10 al YACC, iar capatul dinspre masina, la firul 1
19. Puneti consola la loc in ordine inversa de demontare.
20. Felicitari mai ramane doar sa calibrati aparatul.
1. Se deschide scrumiera, si se scoate capacul de plastic din partea dreapta a scumierei ... cea care acopera bricheta.
2. Se desurubeaza cu cheie torx cele 2 suruburi care fixeaza partea de sus.
3. Se demonteaza buzunarul si casetofonul (aici depinde de la caz la caz). In cazul celor originale aveti nevoie de niste sarme lungi.
4. In stanga si dreapta locasului de casetofon aveti inca 2 suruburi torx, care trebuiesc desurubate.
5. Gurile de aerisire se demonteaza cu ajutorul unei surubelnite subtiri introdusa pe laterale.
6. Se trage de cele 3 butoane de la panoul de ventilatie, iar panoul de plastic al butoanelor din spate se impinge spre interior. Panoul este prins cu 2 cleme sus si 2 cleme jos. (In cazul climei trebuiesc desfacute 2 mufe de pe spate cu siguranta laterala)
7. Acum consola centrala ar trebui sa mai fie fixata doar in cleme in partea de sus. Trageti usor pana o desprindeti.
8. Se desface mufa TID-ului, are o siguranta care se trage in lateral.
9. Se demonteaza TID-ul, are 2 suruburi torx care il fixeaza.
10. Acum mergeti cu TID-ul in casa si efectuati lipiturile exact ca in manual. Desfaceti TID-ul cu grija si aveti atentie la banda de plastic.
11. Pinii de la TID sunt numerotati pe interiorul mufei, si nu uitati sa lasati in afara TID-ului cele 2 fire (de consum si de RPM)
12. In compartimentul motor, localizati mufa K a ECU.
13. Desfaceti mufa, dati la o parte protectia de cauciuc, si cu un cutter desfaceti capacul de deasupra.
14. Localizati pinii 11 (verde) si 47 (negru-maro in cazul in care exista)
15. Dezizolati usor firul verde si va legati de el. Folositi un pistol de lipit pentru siguranta.
16. Cel mai probabil in pin 47 nu aveti fir tras asa ca folositi un pin de la un cablu audio (face legatura intre cdrom si placa de sunet la desktopuri) si folositi o scobitoare sau ceva asemanator sa il intepeniti in locasul lui. Puneti capacul la mufa si puneti mufa la loc
17. Trageti cele 2 fire in habitaclu pe unde doriti. Exista mai multe metode, eu am preferat sa dau o gaura mica in aeroterma si sa il trec pe acolo.
18. Legati cele 2 fire de la ECU la cele 2 fire de la YACC si izolati bine. Apoi fixati YACCul in spatele torpedului.
18b. Taiati firul rosu-alb, pinul 2 din mufa TIDului, izolati-le capetele
18c. Taiati firul antenei electrice din mufa casetofonului, pinul 7. Capatul dinspre casetofon se leaga la firul 10 al YACC, iar capatul dinspre masina, la firul 1
19. Puneti consola la loc in ordine inversa de demontare.
20. Felicitari mai ramane doar sa calibrati aparatul.
PS: daca tot desfaceti mufa ECU, trageti fire si pt tempomat! se observa in unele poze.
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Am folosit cablu UTP deoarece permite introducerea eleganta si sigura a 8 semnale de la ECU in habitaclu.
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- McFly
- ****
- 1,846 mesaje
- din 14 Aug 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
McFly
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
vl-05-xrh- Suspendat
- 100 mesaje
- din 30 Oct 2009
- Bucuresti
vl-05-xrh- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
crysty7
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
Cateva imagini facute in graba cu mobilul .
Deocamdata calibrare facuta doar pentru tensiune baterie si turometru , pentru Audi 80 motor ABT .
Conectez azi senzorul viteza si firul de consum si va tin la curent cu calibrarea .
Pt. cei ce folosesc LCD 16x2 linii , eu setez pt. afisare 2 linii (sus intotdeauna SPD , jos celelalte date) si ramane asa setat doar pana oprirea motorului si urmatoarea punere de contact , cand imi afiseaza iarasi doar 1 linie.
Ceva idei cu aceasta setare a LCD-ului ?
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
crysty7
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
salutare
am gasit pe net un tutorial foarte interesant dar in lb germana
este pt vectra B dar cred ca se poate implementa si la astra G
care dintre electronisti de pe aici se pricep ii rog sa se uite putin peste schema si poate scapam de MID-urile astea nenorocite
pun aici link-ul computer de bord
costurile ar fi undeva pe la 130 de euro
am gasit pe net un tutorial foarte interesant dar in lb germana
este pt vectra B dar cred ca se poate implementa si la astra G
care dintre electronisti de pe aici se pricep ii rog sa se uite putin peste schema si poate scapam de MID-urile astea nenorocite
pun aici link-ul computer de bord
costurile ar fi undeva pe la 130 de euro
spirake
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
spirake
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
crysty7 a scris:Ce semnificatie are T MIN si T MAX din meniul calibrare turatie sau viteza ?
Sunt cumva intervalele (timpii) de masurare a impulsurilor primite de la SPEED si RPM ?
Sunt cumva intervalele (timpii) de masurare a impulsurilor primite de la SPEED si RPM ?
M¢asurarea vitezei minime instantanee
SPEED ! T MIN. ˆIn modul editor
introducet¸i o valoare ˆın ˆıntervalul
10: : :110.
M¢asurarea vitezei maxime instantanee
SPEED ! T MAX. ˆIn modul editor
introducet¸i o valoare ˆın ˆıntervalul
10: : :110.
T MIN SI T MAX inseamna in ce interval de viteza calculeaza yacul valorile. poti seta t-min si t- max cum vrei tu dar cu cit intervalul dintre t-min si t-max este mai mic cu atit calcularea e mai precisa dar nu mai mic de 15,15 inseamna impulsurile la o rotatie completa a rotii(acum depinde de la masina la masina)
crysty7
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
crysty7
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat
crysty7
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2009
- Mesaj Privat