adict
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Ca toti cei care deschid un nou topic, am si eu cateva probleme cu astra mea recent cumparata
Am un caravan din 99, cu motorul x17dtl si 180000km la bord.
problema care ma deranjeaza cel mai mult e consumul...nu ca as fi obsedat de acest aspect dar cred ca indica faptul ca anumite lucruri nu sunt in regula.
mi-a iesit cam 8.4 in afara, la viteze nu mai mari de 120-130 si peste 10 in oras.
ce am facut:
- am fos la tester...2 chiar...mi s-a spus ca nu reiese nici o problema
- schimbat filtre, ulei
- curatat EGR (ramasese blocata pe deschis)
- scos mufa dela debitmetru si mers...nu trage si se aprinde check engine
- am folosit un aditiv de curatare a injectoarelor, de la liqui moly
ca simptome...eu cred ca trage normal pentru puterea pe care o are, dar uneori apare "clasica", din cate am vazut eroare cu martorul check engine in bord (motorasulgalben in cazul meu), dar nu am mai gasit cazuri indentice pe forum
eroarea apare in felul urmator: la iesirea din oras (si DOAR la iesirea din oras, de parca ar avea un senzor care citeste asta, in oras nu apare chiar daca merg cu 120 la ora !?) undeva in jur de 80-90 la ora se aprinde check engine in bord, si apare o destul ce accentuata scadere de putere. am incercat sa opresc motorul din mers,am pus contactul si dupa stingerea martorilor din bord l-am pornit iar. eroarea dispare si trage la fel ca inainte. insa reapare destul de des (de 5-8 ori pe ora la mers intins)
am mai incercat sa continui cu becul aprins pana dispare de la sine...cam in 1-2 minute maxim. beculetul se mai aprinde inca o data, maxim de 2 ori si aceasta eroare nu mai apare pana la sfarsitul calatoriei (cca 300 km in cazul meu, de mai multe ori).
deasemeni, la ralanti mai vibreaza uneori, dar cred ca e de la unul dintre tampoane pentru ca nu apare de fiecare data, si nu tine de temperatura motorului.
ce o sa mai fac, maine sper, in urma celor citite pe forum:
- verficat bujii (desi nu vad in ce fel ar putea acestea afecta consumul)
- am mai gasit ceva legat de valva de la turbina...habar n-am ce e (banuiesc ca e pe undeva pe la tubina si cred ca ii dau eu de cap)
- termostatul de verificat (eu zic ca lucreaza, desi se incalzeste cam greu...)
- furtunele de la admisie, o sa le demontez sa le inspectez cum trebuie
intrebarea mea este: s-a mai lovit cineva de probleme asemanatoare, si care sunt aspectele pe care ar trebui sa le verific? am fost pe la tot felul de mecanici si service-uri si imi lasa impresia ca nu prea au idee si sar cu tot felul de solutii care mai de care (mai lipseste sa-mi spuna unu ca e de la filtrul de polen)
stiu ca e mult de citit, dar sper sa aveti putina rabdare si poate ma ajutati si pe mine...multumesc!
Ca toti cei care deschid un nou topic, am si eu cateva probleme cu astra mea recent cumparata
Am un caravan din 99, cu motorul x17dtl si 180000km la bord.
problema care ma deranjeaza cel mai mult e consumul...nu ca as fi obsedat de acest aspect dar cred ca indica faptul ca anumite lucruri nu sunt in regula.
mi-a iesit cam 8.4 in afara, la viteze nu mai mari de 120-130 si peste 10 in oras.
ce am facut:
- am fos la tester...2 chiar...mi s-a spus ca nu reiese nici o problema
- schimbat filtre, ulei
- curatat EGR (ramasese blocata pe deschis)
- scos mufa dela debitmetru si mers...nu trage si se aprinde check engine
- am folosit un aditiv de curatare a injectoarelor, de la liqui moly
ca simptome...eu cred ca trage normal pentru puterea pe care o are, dar uneori apare "clasica", din cate am vazut eroare cu martorul check engine in bord (motorasulgalben in cazul meu), dar nu am mai gasit cazuri indentice pe forum
eroarea apare in felul urmator: la iesirea din oras (si DOAR la iesirea din oras, de parca ar avea un senzor care citeste asta, in oras nu apare chiar daca merg cu 120 la ora !?) undeva in jur de 80-90 la ora se aprinde check engine in bord, si apare o destul ce accentuata scadere de putere. am incercat sa opresc motorul din mers,am pus contactul si dupa stingerea martorilor din bord l-am pornit iar. eroarea dispare si trage la fel ca inainte. insa reapare destul de des (de 5-8 ori pe ora la mers intins)
am mai incercat sa continui cu becul aprins pana dispare de la sine...cam in 1-2 minute maxim. beculetul se mai aprinde inca o data, maxim de 2 ori si aceasta eroare nu mai apare pana la sfarsitul calatoriei (cca 300 km in cazul meu, de mai multe ori).
deasemeni, la ralanti mai vibreaza uneori, dar cred ca e de la unul dintre tampoane pentru ca nu apare de fiecare data, si nu tine de temperatura motorului.
ce o sa mai fac, maine sper, in urma celor citite pe forum:
- verficat bujii (desi nu vad in ce fel ar putea acestea afecta consumul)
- am mai gasit ceva legat de valva de la turbina...habar n-am ce e (banuiesc ca e pe undeva pe la tubina si cred ca ii dau eu de cap)
- termostatul de verificat (eu zic ca lucreaza, desi se incalzeste cam greu...)
- furtunele de la admisie, o sa le demontez sa le inspectez cum trebuie
intrebarea mea este: s-a mai lovit cineva de probleme asemanatoare, si care sunt aspectele pe care ar trebui sa le verific? am fost pe la tot felul de mecanici si service-uri si imi lasa impresia ca nu prea au idee si sar cu tot felul de solutii care mai de care (mai lipseste sa-mi spuna unu ca e de la filtrul de polen)
stiu ca e mult de citit, dar sper sa aveti putina rabdare si poate ma ajutati si pe mine...multumesc!
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
adict
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 x17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Lorand
- ****
- 1,374 mesaje
- din 23 Aug 2008
- Corsa 1997 X14SZ
- Mures
Lorand
- Mesaje scrise: 1,374
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1997 X14SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2008
- Mesaj Privat
- sec233ast
- **
- 499 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Calibra 1996 X20XEV
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Salaj
- Masina: Calibra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
fan_florea- Suspendat
- 627 mesaje
- din 30 Sep 2007
- Astra 2001 Y17 DT
- Constanta
fan_florea- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Y17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2007
- Mesaj Privat
Adict vad ca esti din CT de ce nu incerci sa vii la intalniri poate sa va gasi cineva care sa-ti dea o idee daca nu un raspuns mai bun... ?
treaba cu debitmetru numai daca e mufa scoasa se aprinde becul iar daca el functioneaza defectuos sau deloc nu se aprinde nici un martor in bord. iar cu faptul uneori apare "clasica", asa facea si la mine pana sa schimb debitmetrul
Cu cealalta problema s-ar putea sa fie dus ( pe duca ) senzorul RPM ( crankshaft sensor) adica cel de pe volanta . Parerea mea e ca umbli degeaba la bujii sau furtune de la admisie, turbina.....crede-ma ca si eu eram disperat ce mai poti verifica fara cheltuieli e sa te uiti la traseul furtunelor de vacum sa nu ai vreo unul sarit
treaba cu debitmetru numai daca e mufa scoasa se aprinde becul iar daca el functioneaza defectuos sau deloc nu se aprinde nici un martor in bord. iar cu faptul uneori apare "clasica", asa facea si la mine pana sa schimb debitmetrul
Cu cealalta problema s-ar putea sa fie dus ( pe duca ) senzorul RPM ( crankshaft sensor) adica cel de pe volanta . Parerea mea e ca umbli degeaba la bujii sau furtune de la admisie, turbina.....crede-ma ca si eu eram disperat ce mai poti verifica fara cheltuieli e sa te uiti la traseul furtunelor de vacum sa nu ai vreo unul sarit
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
ctz
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salut
Am achizitionat prin octombrie o astra H din 2005 . Motor 1.7 cdti, 101 cp, 42.000 km (pe bune). Masina este foarte OK, insa nu stiu ce sa zic despre consum. Schimbat toate filtrele si uleiul. Pe A1 spre Pitesti, mers cu tempomat la 130 / h - consum aproximativ 7 l / 100 km. Intors pe DN1, maxim 100 km/h consum 5.5 l/100km. Consum Bucuresti (de revelion, cand era foarte liber - maxim 2 masini in fata la stop) 9-9.5 l/100km. Consum cand e trafic - 10 - 10.5 l/100km. Condus linistit, schimbat intre 2500 si 3000 rpm. Am fost si la Erebus si la GTT si masina nu are nimic (nici electronic, nici mecanic). Amu, ori eu sunt sofer prost, ori sunt niste consumuri cam mari. Mai dati-mi si mie idei, ca nu stiu ce sa zic ... Ca () comparatie, am condus si un Renault 1.5 DCi cu care scoteam maxim 7 in Bucuresti, si un Logan 1.5 DCi (85 cp) cu care am scos aproape 8, dar am omorat masina aia, nu cred ca am schimbat vreodata sub 3000 rpm ... Am citit undeva, aici sau pe forumul "siamez" ceva in legatura cu nu stiu ce piesa care daca este defecta iti creste consumul, dar nu se inregistreaza ca eroare ...
Initial am pus pe seama iernii, insa e cam mare diferenta fata de ce spune constructorul. Nu sunt nebun sa ii cred, insa de la 6.5 la 10.5 e cam mult ... Mai am un pic si o vand si imi iau Renault ...
Si, da, am cautat pe forum, insa marja este de la 7 la 12 in Bucuresti, deci nu e reprezentativ ...
Toate cele bune ...
Am achizitionat prin octombrie o astra H din 2005 . Motor 1.7 cdti, 101 cp, 42.000 km (pe bune). Masina este foarte OK, insa nu stiu ce sa zic despre consum. Schimbat toate filtrele si uleiul. Pe A1 spre Pitesti, mers cu tempomat la 130 / h - consum aproximativ 7 l / 100 km. Intors pe DN1, maxim 100 km/h consum 5.5 l/100km. Consum Bucuresti (de revelion, cand era foarte liber - maxim 2 masini in fata la stop) 9-9.5 l/100km. Consum cand e trafic - 10 - 10.5 l/100km. Condus linistit, schimbat intre 2500 si 3000 rpm. Am fost si la Erebus si la GTT si masina nu are nimic (nici electronic, nici mecanic). Amu, ori eu sunt sofer prost, ori sunt niste consumuri cam mari. Mai dati-mi si mie idei, ca nu stiu ce sa zic ... Ca () comparatie, am condus si un Renault 1.5 DCi cu care scoteam maxim 7 in Bucuresti, si un Logan 1.5 DCi (85 cp) cu care am scos aproape 8, dar am omorat masina aia, nu cred ca am schimbat vreodata sub 3000 rpm ... Am citit undeva, aici sau pe forumul "siamez" ceva in legatura cu nu stiu ce piesa care daca este defecta iti creste consumul, dar nu se inregistreaza ca eroare ...
Initial am pus pe seama iernii, insa e cam mare diferenta fata de ce spune constructorul. Nu sunt nebun sa ii cred, insa de la 6.5 la 10.5 e cam mult ... Mai am un pic si o vand si imi iau Renault ...
Si, da, am cautat pe forum, insa marja este de la 7 la 12 in Bucuresti, deci nu e reprezentativ ...
Toate cele bune ...
- claudiu__
- **
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Ca sa ai cu ce sa faci comparatie:
eu am 1.7cdti, de 80 de cai stock(Z17DTL) remapat-acu am vreo 108 cai. Consumul in Bucuresti e cam la 8.4-8.6-in traficul din timpul saptamanii. In weekend si noaptea scade ceva consumul, ajunge pana la 7.8,7.9. Si nu prea schimb inainte de 3500 rpm.
In afara orasului variaza mult in functie de viteza, cel mai mult am avut 7.1(dar am facut 420km in 4 ore jumatate pe E85).In general e undeva la 6.2-6.3.Minimul absolut a fost de 5.2 pe A2 cu 100km/h pe tempomat.
eu am 1.7cdti, de 80 de cai stock(Z17DTL) remapat-acu am vreo 108 cai. Consumul in Bucuresti e cam la 8.4-8.6-in traficul din timpul saptamanii. In weekend si noaptea scade ceva consumul, ajunge pana la 7.8,7.9. Si nu prea schimb inainte de 3500 rpm.
In afara orasului variaza mult in functie de viteza, cel mai mult am avut 7.1(dar am facut 420km in 4 ore jumatate pe E85).In general e undeva la 6.2-6.3.Minimul absolut a fost de 5.2 pe A2 cu 100km/h pe tempomat.
ctz
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2006
- Mesaj Privat
Cam asa ma gandeam si eu ... Mai am o Vectra A 2 litri BENZINA , si aia mananca cam ca asta ... Tot pe A1 (insa pana la Gaesti). Dar aia are 16 vechime si e BENZINA ...
Am trimis un mail la Opel - cred ca in Ungaria - iar raspunsul lor a fost: "adresati-va unui centru de service al unui dealer" ... Am stabilit pentru miercuri sa ma duc la Radacini si sa vedem ce zic si aia ...
Multam ptr raspuns ...
Am trimis un mail la Opel - cred ca in Ungaria - iar raspunsul lor a fost: "adresati-va unui centru de service al unui dealer" ... Am stabilit pentru miercuri sa ma duc la Radacini si sa vedem ce zic si aia ...
Multam ptr raspuns ...
30jdk
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
consumul e ceva relativ, nici un drum nu seamna cu celalat si chiar acelasi drum facut de 2 ori in conditii putin diferite duc la consumuri diferite, eu am astra caravan 2.0 DTI consumul mediu neresetat pe ultimii 1700 de km e de 6.9 l/100km, 400 de km de autostrada mers 120 km/h cu 4 pers +bagaje, restul sunt cu 2 persoane drumuri nationale, si orase ca Bucuresti si Buzau Slatina masina nealergata mers absolut regulamentar, sper ca vremea sa se mai incalzeasca pentru ca am observat diferente considerabile, motor cald frig afara consum instant la 100km/h cu tempomatul 5.7-5.9% acelasi regi de mers insa peste 12 grade afara rezultat 4.7% ...
Consumul in oras drumuri scurte motor rece e de 9.5-10% afara pot sa scot si cunsum mediu de 5%
Consumul in oras drumuri scurte motor rece e de 9.5-10% afara pot sa scot si cunsum mediu de 5%
BMM
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2009
- Mesaj Privat
problema consum mare la mine cand mi se aprindea becul ca la tine a fost valva egr ,sonda lambda si debitmetrul are l-am schimbat degeaba
acuma nu mai am probleme sper sa te ajute cu ceva .si mai sunt altele care poate sa dea consum mare bujii benzina ,motorina filtre aer benzina motorina.
off topic pt colegu sec233ast valva egr nu se curata aia se schimba la fel si sonda lambda pt ca curatatul nu deureaza mai mult de o luna
acuma nu mai am probleme sper sa te ajute cu ceva .si mai sunt altele care poate sa dea consum mare bujii benzina ,motorina filtre aer benzina motorina.
off topic pt colegu sec233ast valva egr nu se curata aia se schimba la fel si sonda lambda pt ca curatatul nu deureaza mai mult de o luna
iizeop
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
silviumac
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2009
- Mesaj Privat
botez
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1999 1.7d
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2008
- Mesaj Privat
30jdk
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
- claudiu__
- **
- 472 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
Eu sunt exemplul care confirma regula pe care ti-o spun toti care fac remap/chiptuning.
Daca stilul de condus nu se schimba dupa remapare, consumul va fi mai mic, sau in cel mai rau caz la fel. Chestie care se explica foarte simplu-80 de cai se chinuie mai mult sa traga 1,5 tone decat 108 cai. DAR(exista si un dar) stilul de condus se va schimba. Masina reactioneaza mult mai repede si nu prea te poti abtine. Dar sa nu-ti inchipui ca o sa consume mult mai mult. In trafic de Bucuresti a crescut la mine cam cu 0,5l/100km, si asta din cauza ca apasam mai vartos.
Dupa cateva luni de la remapare m-am mai potolit, si consumul a scazut(putin, e adevarat) sub valorile initiale.
Imediat sub ultimul mesaj in stanga gasesti un link. La ei mi-am facut eu remapare, si ii recomand!
PS: daca ai G, puterea dupa remapare e putin mai mica (105CP parca). Chiar daca motoarele cdti de pe G si H sunt identice, difera calculatorul.
Imediat sub ultimul mesaj in stanga gasesti un link. La ei mi-am facut eu remapare, si ii recomand!
Daca stilul de condus nu se schimba dupa remapare, consumul va fi mai mic, sau in cel mai rau caz la fel. Chestie care se explica foarte simplu-80 de cai se chinuie mai mult sa traga 1,5 tone decat 108 cai. DAR(exista si un dar) stilul de condus se va schimba. Masina reactioneaza mult mai repede si nu prea te poti abtine. Dar sa nu-ti inchipui ca o sa consume mult mai mult. In trafic de Bucuresti a crescut la mine cam cu 0,5l/100km, si asta din cauza ca apasam mai vartos.
Dupa cateva luni de la remapare m-am mai potolit, si consumul a scazut(putin, e adevarat) sub valorile initiale.
Imediat sub ultimul mesaj in stanga gasesti un link. La ei mi-am facut eu remapare, si ii recomand!
PS: daca ai G, puterea dupa remapare e putin mai mica (105CP parca). Chiar daca motoarele cdti de pe G si H sunt identice, difera calculatorul.
Imediat sub ultimul mesaj in stanga gasesti un link. La ei mi-am facut eu remapare, si ii recomand!
botez
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1999 1.7d
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2008
- Mesaj Privat