poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
salutare.... am venit si eu pe forum deoarece urmeaza sa primesc un opel kadet mai vehiut....principala lui problema este ca se supraincalzeste la semafoare sau prin oras....la drum lung nu....sigur nui merge ventilatoru si nu stiu cum as putea rezolva problema...ce sa verific? cei care stiti? are ceva module electronice care e pot arde sau termostatul nu da drumu? sau pur si simplu motorasul ventilatorului? ca nu as merge asa cu el sa am morcov in oras...merci
- cogi
- ***
- 662 mesaje
- din 28 Feb 2008
- Kadett 1981
- Arad
cogi
- Mesaje scrise: 662
- Locatie: Arad
- Masina: Kadett 1981
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
termostatul ramane intredeschis iar in oras prin el nu trece suficienta apa sa porneasca termocupla schimba termostatul si daca ai aceeasi problema schimba si termocupla. Termostat=28-30ron si termocupla 20-25 ron.Sugerez aceasta ordine deoarece experienta a demonstrat ca mai repede face probleme termostatul decat termocupla dar la ambele ai grija ce -ti da de la magazin ca piesele de schimb nu sint intodeauna compatibile asa ca ia in mana piesa defecta si mergi la magazin.Sunt StanPatitul am facut chiulasa pt un nenorocit de termostat care avea diferente fata de original
poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
cogi a scris:termostatul ramane intredeschis iar in oras prin el nu trece suficienta apa sa porneasca termocupla schimba termostatul si daca ai aceeasi problema schimba si termocupla. Termostat=28-30ron si termocupla 20-25 ron.Sugerez aceasta ordine deoarece experienta a demonstrat ca mai repede face probleme termostatul decat termocupla dar la ambele ai grija ce -ti da de la magazin ca piesele de schimb nu sint intodeauna compatibile asa ca ia in mana piesa defecta si mergi la magazin.Sunt StanPatitul am facut chiulasa pt un nenorocit de termostat care avea diferente fata de original
multumesc de raspuns.......am sa incerc sa desfac termostatul si sa il iau si sa merg la magazin...o sa le iau in aceasta ordine sa vedem cum reactioneaza masina....ai idee unde ar putea fi termostatul? sa imi dai un hint oarecum.........in sensul ca unde il gasesc sub capota nu la ce magazin......
- cogi
- ***
- 662 mesaje
- din 28 Feb 2008
- Kadett 1981
- Arad
cogi
- Mesaje scrise: 662
- Locatie: Arad
- Masina: Kadett 1981
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
cogi a scris:nu-i chiar asa simplu ca la motorul meu termostatul e ca la dacie in pompa de apa in partea superioara a motorului da daca motorul tau e ohc termoastatul e tot la pompa da e la distributie si tre luata cureaua jos si de aia tre sa ai un mecanic bun aici.
au au...deja se complica treaba........ al meu e cu carburator motorul.....1.3i ...asa complicat sa fie si la motorul asta?
- cogi
- ***
- 662 mesaje
- din 28 Feb 2008
- Kadett 1981
- Arad
cogi
- Mesaje scrise: 662
- Locatie: Arad
- Masina: Kadett 1981
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2008
- Mesaj Privat
da se complica treaba la kadett-ul meu schimb lejer termostatul pt ca motorul e din generatia 76-81 iar motorul tau e 81-89asa ca au ascuns pompa de apa sub capacul de la distributie si pompa are rolul de intinzator la cureaua de distributie . Deci tre sa iei jos cureauade distributie sa ajungi la termostat. Asa ca tre sa cauti un mecanic bun care a mai vazut opeluri ca sa stie ce tre sa-i faca.
poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
cogi a scris:da se complica treaba la kadett-ul meu schimb lejer termostatul pt ca motorul e din generatia 76-81 iar motorul tau e 81-89asa ca au ascuns pompa de apa sub capacul de la distributie si pompa are rolul de intinzator la cureaua de distributie . Deci tre sa iei jos cureauade distributie sa ajungi la termostat. Asa ca tre sa cauti un mecanic bun care a mai vazut opeluri ca sa stie ce tre sa-i faca.
naspa...orcum merci de raspunsuri....va mai tin la curent cu ce si cum...
- Dr.Opel
- **
- 232 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Nu se da jos nicio curea!
Inainte sa demontezi orice, verifica mai intaii daca atunci cand se supraincalzeste furtunul care iese de sub cureaua de distributie si intra in radiator in partea dreapta este fierbinte. Daca da, problema e mai serioasa, adica garnitura de chiulasa. Asa am patit-o si eu inainte sa dau masina. Se supraincalzea si desi am schimbat tot ( termostat, termocupla electrica + radiatorul cu unul nou nout) problema a persistat din pricina garniturii de chiulasa si a uzurii motorului. Daca totusi atunci cand motorul este supraincalzit apa in radiator nu se incalzeste, poate fi de vine termostatul (desi de cele mai multe ori la acest model termostatul se blocheaza mai des pe deschis decat pe inchis), trebuie sa dai jos doar capacul de plastic negru care acopera cureaua. Dupa aceea desfaci doua suruburi care tin capacul termostatului (un tub de fonta pe care intra tubul de cauciuc dinspre radiator). Atentie mare! Este foarte fragil asa ca ai mare grija mai ales la remontare pentru ca daca termostatul si garnitura acestuia nu calca bine pe buza lacasului din chiulasa, la strangerea celor doau asuruburi capacul se crapa iremediabil. Eu asa am patit-o din pricina ca garniturile cu care sunt vandute termostatele in magazine nu sunt compatibile perfect cu diametrul locasului de termostat. Am montat ulterior un capac de la dezmembrari, de la un motor de kadett E 1.3. Grnitura este cea mai mare problema, deoarece cele mai multe granituri SH sunt mancate si se sfaramaefectiv cand vrei sa le desfaci de pe termostatul vechi, iar cele noi nu se potrivesc si risti sa spargi capacul tremostatului la montare. Toata operatia se face pe sub cureaua dintata pe care nu e nevoie sa o desfaci, cu ajutorul unei chei tubulare cu prelungitor. Dupa asamblarea capacului termostatului, se monteaza inapoi capacul de plastic al curelei, chiar numai provizoriu in cateva suruburi pt a verifica etanseitatea montajului si a porni motorul. Nu se porneste motorul fara capacul de protectie deoarece se poate intimpla ca cureaua sa sara, nemaifiind protejata de capac!
Verifica de asemenea, inainte sa desfaci termostatul daca nu ai ulei in vasul de expansiune, pt ca asta e semn de garnitura de chiulasa ciupita.
Inainte sa demontezi orice, verifica mai intaii daca atunci cand se supraincalzeste furtunul care iese de sub cureaua de distributie si intra in radiator in partea dreapta este fierbinte. Daca da, problema e mai serioasa, adica garnitura de chiulasa. Asa am patit-o si eu inainte sa dau masina. Se supraincalzea si desi am schimbat tot ( termostat, termocupla electrica + radiatorul cu unul nou nout) problema a persistat din pricina garniturii de chiulasa si a uzurii motorului. Daca totusi atunci cand motorul este supraincalzit apa in radiator nu se incalzeste, poate fi de vine termostatul (desi de cele mai multe ori la acest model termostatul se blocheaza mai des pe deschis decat pe inchis), trebuie sa dai jos doar capacul de plastic negru care acopera cureaua. Dupa aceea desfaci doua suruburi care tin capacul termostatului (un tub de fonta pe care intra tubul de cauciuc dinspre radiator). Atentie mare! Este foarte fragil asa ca ai mare grija mai ales la remontare pentru ca daca termostatul si garnitura acestuia nu calca bine pe buza lacasului din chiulasa, la strangerea celor doau asuruburi capacul se crapa iremediabil. Eu asa am patit-o din pricina ca garniturile cu care sunt vandute termostatele in magazine nu sunt compatibile perfect cu diametrul locasului de termostat. Am montat ulterior un capac de la dezmembrari, de la un motor de kadett E 1.3. Grnitura este cea mai mare problema, deoarece cele mai multe granituri SH sunt mancate si se sfaramaefectiv cand vrei sa le desfaci de pe termostatul vechi, iar cele noi nu se potrivesc si risti sa spargi capacul tremostatului la montare. Toata operatia se face pe sub cureaua dintata pe care nu e nevoie sa o desfaci, cu ajutorul unei chei tubulare cu prelungitor. Dupa asamblarea capacului termostatului, se monteaza inapoi capacul de plastic al curelei, chiar numai provizoriu in cateva suruburi pt a verifica etanseitatea montajului si a porni motorul. Nu se porneste motorul fara capacul de protectie deoarece se poate intimpla ca cureaua sa sara, nemaifiind protejata de capac!
Verifica de asemenea, inainte sa desfaci termostatul daca nu ai ulei in vasul de expansiune, pt ca asta e semn de garnitura de chiulasa ciupita.
poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
Dr.Opel a scris:Nu se da jos nicio curea!
Inainte sa demontezi orice, verifica mai intaii daca atunci cand se supraincalzeste furtunul care iese de sub cureaua de distributie si intra in radiator in partea dreapta este fierbinte. Daca da, problema e mai serioasa, adica garnitura de chiulasa. Asa am patit-o si eu inainte sa dau masina. Se supraincalzea si desi am schimbat tot ( termostat, termocupla electrica + radiatorul cu unul nou nout) problema a persistat din pricina garniturii de chiulasa si a uzurii motorului. Daca totusi atunci cand motorul este supraincalzit apa in radiator nu se incalzeste, poate fi de vine termostatul (desi de cele mai multe ori la acest model termostatul se blocheaza mai des pe deschis decat pe inchis), trebuie sa dai jos doar capacul de plastic negru care acopera cureaua. Dupa aceea desfaci doua suruburi care tin capacul termostatului (un tub de fonta pe care intra tubul de cauciuc dinspre radiator). Atentie mare! Este foarte fragil asa ca ai mare grija mai ales la remontare pentru ca daca termostatul si garnitura acestuia nu calca bine pe buza lacasului din chiulasa, la strangerea celor doau asuruburi capacul se crapa iremediabil. Eu asa am patit-o din pricina ca garniturile cu care sunt vandute termostatele in magazine nu sunt compatibile perfect cu diametrul locasului de termostat. Am montat ulterior un capac de la dezmembrari, de la un motor de kadett E 1.3. Grnitura este cea mai mare problema, deoarece cele mai multe granituri SH sunt mancate si se sfaramaefectiv cand vrei sa le desfaci de pe termostatul vechi, iar cele noi nu se potrivesc si risti sa spargi capacul tremostatului la montare. Toata operatia se face pe sub cureaua dintata pe care nu e nevoie sa o desfaci, cu ajutorul unei chei tubulare cu prelungitor. Dupa asamblarea capacului termostatului, se monteaza inapoi capacul de plastic al curelei, chiar numai provizoriu in cateva suruburi pt a verifica etanseitatea montajului si a porni motorul. Nu se porneste motorul fara capacul de protectie deoarece se poate intimpla ca cureaua sa sara, nemaifiind protejata de capac!
Verifica de asemenea, inainte sa desfaci termostatul daca nu ai ulei in vasul de expansiune, pt ca asta e semn de garnitura de chiulasa ciupita.
Inainte sa demontezi orice, verifica mai intaii daca atunci cand se supraincalzeste furtunul care iese de sub cureaua de distributie si intra in radiator in partea dreapta este fierbinte. Daca da, problema e mai serioasa, adica garnitura de chiulasa. Asa am patit-o si eu inainte sa dau masina. Se supraincalzea si desi am schimbat tot ( termostat, termocupla electrica + radiatorul cu unul nou nout) problema a persistat din pricina garniturii de chiulasa si a uzurii motorului. Daca totusi atunci cand motorul este supraincalzit apa in radiator nu se incalzeste, poate fi de vine termostatul (desi de cele mai multe ori la acest model termostatul se blocheaza mai des pe deschis decat pe inchis), trebuie sa dai jos doar capacul de plastic negru care acopera cureaua. Dupa aceea desfaci doua suruburi care tin capacul termostatului (un tub de fonta pe care intra tubul de cauciuc dinspre radiator). Atentie mare! Este foarte fragil asa ca ai mare grija mai ales la remontare pentru ca daca termostatul si garnitura acestuia nu calca bine pe buza lacasului din chiulasa, la strangerea celor doau asuruburi capacul se crapa iremediabil. Eu asa am patit-o din pricina ca garniturile cu care sunt vandute termostatele in magazine nu sunt compatibile perfect cu diametrul locasului de termostat. Am montat ulterior un capac de la dezmembrari, de la un motor de kadett E 1.3. Grnitura este cea mai mare problema, deoarece cele mai multe granituri SH sunt mancate si se sfaramaefectiv cand vrei sa le desfaci de pe termostatul vechi, iar cele noi nu se potrivesc si risti sa spargi capacul tremostatului la montare. Toata operatia se face pe sub cureaua dintata pe care nu e nevoie sa o desfaci, cu ajutorul unei chei tubulare cu prelungitor. Dupa asamblarea capacului termostatului, se monteaza inapoi capacul de plastic al curelei, chiar numai provizoriu in cateva suruburi pt a verifica etanseitatea montajului si a porni motorul. Nu se porneste motorul fara capacul de protectie deoarece se poate intimpla ca cureaua sa sara, nemaifiind protejata de capac!
Verifica de asemenea, inainte sa desfaci termostatul daca nu ai ulei in vasul de expansiune, pt ca asta e semn de garnitura de chiulasa ciupita.
man toata faza e ca motorul se supraincalzeste pentru ca nu porneste nici un sistem de racire......deci nu are legatura cu chiuloasa ca aia ar trebui sa se supraincalezasca si la drum lung dar nu face asta...la drum lung si turat tare este rece motorul si apa inclusiv si nu da semne de ce spui tu...pluy sca nu este nici ulei in vas.....pur si simplu ventilatorul care ar trebui sa raceasca radiatorul nu se porneste si ca atare apa motorul se incalzeste....acuma o sa fac ce ai spus tu si o sa incerc sa dau jos termostatul si sa cumpar unu nou sa il pun sa vedem....daca nici asa nu emrge atunci o sa schimb venrtilatorul cu tot..........pana acuma sa circulat cu masina asa si nu au fost probleme decat in oras de aceea in oras nu sa mers cu ea decat pe distante scurte...acuma o sa vad ca masina e in bn si tr esa merg dupa ea.....acuma adun informatii despre asta:)).....merci de raspuns.........
- Dr.Opel
- **
- 232 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
Atunci, ca sa verifici daca mai merge termocupla, cu contactul pus, faci scurt cu o surubelnita intre contactele termocuplei - cea din partea de jos a radiatorului. Si eu am patit tot asa; nu mai pornea termocupla desi apa fierbea in tot sistemul. Pe direct, prin scurtcircuitare, pornea ventilatorul fara probleme. Chiar si dupa ce am schimbat trei termocuple noi, acelasi lucru se intampla.
Se poate intampla sa fie si radiatorul infundat in partea de jos, acolo unde termocupla intra in contact cu temperatura apei si declanseaza pornirea ventilatorului.
Se poate intampla sa fie si radiatorul infundat in partea de jos, acolo unde termocupla intra in contact cu temperatura apei si declanseaza pornirea ventilatorului.
poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
Dr.Opel a scris:Atunci, ca sa verifici daca mai merge termocupla, cu contactul pus, faci scurt cu o surubelnita intre contactele termocuplei - cea din partea de jos a radiatorului. Si eu am patit tot asa; nu mai pornea termocupla desi apa fierbea in tot sistemul. Pe direct, prin scurtcircuitare, pornea ventilatorul fara probleme. Chiar si dupa ce am schimbat trei termocuple noi, acelasi lucru se intampla.
Se poate intampla sa fie si radiatorul infundat in partea de jos, acolo unde termocupla intra in contact cu temperatura apei si declanseaza pornirea ventilatorului.
Se poate intampla sa fie si radiatorul infundat in partea de jos, acolo unde termocupla intra in contact cu temperatura apei si declanseaza pornirea ventilatorului.
am inteles.....pai o sai fac un scurt sa vad daca merge si daca merge atunci o sa schimb termostatul si o sa vad si de radiatoir......da prima data scurt plus termostat si daca nici asa atunci jos radiatoru si curatat....ms de parer....va tin la curent daca o sa ma descurc cu ld caru sau nu
- patratelyo
- *
- 36 mesaje
- din 01 Sep 2008
- Kadett 1987
- Vrancea
patratelyo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Vrancea
- Masina: Kadett 1987
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Dr.Opel
- **
- 232 mesaje
- din 14 Jul 2006
- Kadett 1984 13N
- Bucuresti
Dr.Opel
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1984 13N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2006
- Mesaj Privat
...exact! Asa am facut si eu o buna bucata de timp: am pus un contact pe direct, cu un buton cu bec, plasat sub volan. Treaba cu becul era f buna pt ca in trafic uiti ca ai lasat ventilatorul aprins iar becul iti atrage atentia. Era cam neplacut sa stau tot timpul cu ochii pe ceasul de temperatura din bord si sa tot dau drumul sau sa inchid, insa asta e o solutie foarte buna pana rezolvi problema de fond. Ideea e sa nu uiti prea mult ventilatorul deschis.
Problema e ca daca scoti termocupla, tot amestecul antigel se scurge si trebuie sa reumpli instalatia ca la carte. Adica, dupa ce montezi noua termocupla, scoti capacul de la vasul de expansiune, pornesti motorul si cu motorul la relanti torni incontinuu amestecul de apa distilata cu antigel. Presurizarea se face astfel de la sine, in momentul cand lichidul atinge temp de fierbere si da pe dinafara. O sa observi cum in momentul in care se deschide termostatul si porneste ventilatorul, nivelul lichidului scade brusc, moment in care completezi din nou pana la 2/3 din vasul de expansiune. A doua zi, la rece, mai verifici nivelul si completezi doar pana la nivelul indicat de sageata de pe vas. NU STRANGE prea tare busonul pentru ca faci presiune prea mare in sistem si iti fisurezi radiatorul! Se strange busonul apreoape complet, dupa care se desurubeaza cam jumatate de tura. Asa am mers cu ea 15 ani si nu completam decat 1/2 litru de amestec antigel pe an, maximum. Bafta!
Problema e ca daca scoti termocupla, tot amestecul antigel se scurge si trebuie sa reumpli instalatia ca la carte. Adica, dupa ce montezi noua termocupla, scoti capacul de la vasul de expansiune, pornesti motorul si cu motorul la relanti torni incontinuu amestecul de apa distilata cu antigel. Presurizarea se face astfel de la sine, in momentul cand lichidul atinge temp de fierbere si da pe dinafara. O sa observi cum in momentul in care se deschide termostatul si porneste ventilatorul, nivelul lichidului scade brusc, moment in care completezi din nou pana la 2/3 din vasul de expansiune. A doua zi, la rece, mai verifici nivelul si completezi doar pana la nivelul indicat de sageata de pe vas. NU STRANGE prea tare busonul pentru ca faci presiune prea mare in sistem si iti fisurezi radiatorul! Se strange busonul apreoape complet, dupa care se desurubeaza cam jumatate de tura. Asa am mers cu ea 15 ani si nu completam decat 1/2 litru de amestec antigel pe an, maximum. Bafta!
- daniel_kadett
- **
- 196 mesaje
- din 27 Mai 2006
- Kadett 1986 1.6
- Bucuresti
daniel_kadett
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2006
- Mesaj Privat
si eu am buton pus de cand nu mergea termocupla si cu un bec sa imi indice. acum am pus si termocupla si becul se aprinde cand porneste ea sau daca dau eu din buton. termocupla a schimbat-o nea mecanicu fara sa pierd antigel aproape deloc. a astupat cu mana cateva secunde apoi a pus-o pe cea noua. asta care am pus-o acum e de dacia nova si deschide la 85 grade, nu la 95-100 ca cea de opel, dar nu ma deranjeaza atata timp cat nu fierbe apa
poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
daniel_kadett a scris:si eu am buton pus de cand nu mergea termocupla si cu un bec sa imi indice. acum am pus si termocupla si becul se aprinde cand porneste ea sau daca dau eu din buton. termocupla a schimbat-o nea mecanicu fara sa pierd antigel aproape deloc. a astupat cu mana cateva secunde apoi a pus-o pe cea noua. asta care am pus-o acum e de dacia nova si deschide la 85 grade, nu la 95-100 ca cea de opel, dar nu ma deranjeaza atata timp cat nu fierbe apa
pai nu mai inteleg. termocupla e una si aceasi chestie cu termostatul? sau nu? merge termocupla de dacie pe opel?
- daniel_kadett
- **
- 196 mesaje
- din 27 Mai 2006
- Kadett 1986 1.6
- Bucuresti
daniel_kadett
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2006
- Mesaj Privat
termostatul actioneaza ca un dop - deschide/inchide trecerea apei din motor in radiator si invers.
termocupla = un fel de senzor - se monteaza pe radiator iar cand apa ajunge la o anumita temperatura porneste ventilatorul. termocupla de potriveste de dacie - are aceleasi dimensiuni si 2 picioruse pe care se conecteaza cei 2 papucei electrici (am schimbat-o asta vara). diferenta e temperatura la care porneste ventilatorul - cea de dacia la 85 grade, originala kadett la 95 sau 100 (asta mi-a zis mecanicu care a schimbat-o)
termostatul, care e undeva prins de un furton pe motor din cate stiu nu se potriveste (asta am auzit, nu am schimbat)
termocupla = un fel de senzor - se monteaza pe radiator iar cand apa ajunge la o anumita temperatura porneste ventilatorul. termocupla de potriveste de dacie - are aceleasi dimensiuni si 2 picioruse pe care se conecteaza cei 2 papucei electrici (am schimbat-o asta vara). diferenta e temperatura la care porneste ventilatorul - cea de dacia la 85 grade, originala kadett la 95 sau 100 (asta mi-a zis mecanicu care a schimbat-o)
termostatul, care e undeva prins de un furton pe motor din cate stiu nu se potriveste (asta am auzit, nu am schimbat)
poope
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2009
- Mesaj Privat
daniel_kadett a scris:termostatul actioneaza ca un dop - deschide/inchide trecerea apei din motor in radiator si invers.
termocupla = un fel de senzor - se monteaza pe radiator iar cand apa ajunge la o anumita temperatura porneste ventilatorul. termocupla de potriveste de dacie - are aceleasi dimensiuni si 2 picioruse pe care se conecteaza cei 2 papucei electrici (am schimbat-o asta vara). diferenta e temperatura la care porneste ventilatorul - cea de dacia la 85 grade, originala kadett la 95 sau 100 (asta mi-a zis mecanicu care a schimbat-o)
termostatul, care e undeva prins de un furton pe motor din cate stiu nu se potriveste (asta am auzit, nu am schimbat)
termocupla = un fel de senzor - se monteaza pe radiator iar cand apa ajunge la o anumita temperatura porneste ventilatorul. termocupla de potriveste de dacie - are aceleasi dimensiuni si 2 picioruse pe care se conecteaza cei 2 papucei electrici (am schimbat-o asta vara). diferenta e temperatura la care porneste ventilatorul - cea de dacia la 85 grade, originala kadett la 95 sau 100 (asta mi-a zis mecanicu care a schimbat-o)
termostatul, care e undeva prins de un furton pe motor din cate stiu nu se potriveste (asta am auzit, nu am schimbat)
am inteles...merci de info....acuma stiu despre ce e vb...pai daca merge ventilatoru o sa pun termocupla de dacie si o sa mai am vreo 3 de rezerva ca stiu ca alea nu tin foarte mult....iar termostatul mi sa explicat mai sus care e faza........acuma marti o sa merg dupa masina si mi-am facut temele....sper sa mearga .....
2dsmart
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Brasov
- Masina: Kadett 1987 13NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat
intrebare
termocupla e in contact cu lichidul de racire? adica la inlocuirea ei pierzi antigel? ma gandeam ca vine infiletata in metalul radiatorului.
trebuie sa o inlocuiesc si eu pe a mea caci in momentul de fata e tras fir in catre un intreruptor in bord.
dupa cate am citit mai sus se potriveste si cea de nova ... asa ca voi pune una de nova.
termocupla e in contact cu lichidul de racire? adica la inlocuirea ei pierzi antigel? ma gandeam ca vine infiletata in metalul radiatorului.
trebuie sa o inlocuiesc si eu pe a mea caci in momentul de fata e tras fir in catre un intreruptor in bord.
dupa cate am citit mai sus se potriveste si cea de nova ... asa ca voi pune una de nova.
- daniel_kadett
- **
- 196 mesaje
- din 27 Mai 2006
- Kadett 1986 1.6
- Bucuresti
daniel_kadett
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1986 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2006
- Mesaj Privat
da, vine in contact cu lichidul, cand o desfaci curge si lichid, dar daca faci schimbul destul de repede completezi doar putin, eventual cu apa distilata daca nu ai antigel.
mecanicul care mi-a schimbat mie a astupat cu mana sa nu curga si apoi a pus-o pe cea noua.
trebuie sa faci chestia asta cu motorul rece, altfel nu poti pune mana ca te arzi, plus ca ai presiune.
cand cumperi termocupla sa iei si garnitura de cupru, ca cea veche e posibil sa nu mai etanseze bine si pierzi lichid.
mecanicul care mi-a schimbat mie a astupat cu mana sa nu curga si apoi a pus-o pe cea noua.
trebuie sa faci chestia asta cu motorul rece, altfel nu poti pune mana ca te arzi, plus ca ai presiune.
cand cumperi termocupla sa iei si garnitura de cupru, ca cea veche e posibil sa nu mai etanseze bine si pierzi lichid.
2dsmart
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Brasov
- Masina: Kadett 1987 13NB
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2008
- Mesaj Privat