dfainis
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2005
- Mesaj Privat
Ma poate ajuta cineva ?
Am un Opel Astra motor C16NZ care dupa ce am auzit niste sgomote in zona carburatorului s-a oprit si nu mai porneste deloc. Am verificat pompa de benzina, injectorul, am schimbat aprinderea si NIMIC.
Cind incerc sa pornesc nu se alimenteaza cu benzina, din injector nu iese nimic. A deconectat bateria deci nu mai am nici un cod de eroare.
Clapeta de acceleratie ramine inchisa, sa fie motorasul de relanti ? Ce rol are "senzorul de presiune din coletorul de aspiratie " ?
Ce sa-i mai fac ?
Am un Opel Astra motor C16NZ care dupa ce am auzit niste sgomote in zona carburatorului s-a oprit si nu mai porneste deloc. Am verificat pompa de benzina, injectorul, am schimbat aprinderea si NIMIC.
Cind incerc sa pornesc nu se alimenteaza cu benzina, din injector nu iese nimic. A deconectat bateria deci nu mai am nici un cod de eroare.
Clapeta de acceleratie ramine inchisa, sa fie motorasul de relanti ? Ce rol are "senzorul de presiune din coletorul de aspiratie " ?
Ce sa-i mai fac ?
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Cum ai verificat injectorul, pompa de benzina?
Ce eroare avea inainte sa stergi eroarea.
Posibile cauze: Senzorul de turatie al motorului, UCE -asta daca ai facut verificarile injectorului, pompei de benzina corect si ai ajuns la concluzia ca injectorul nu primeste semnal de la UCE si nu picura deloc carburant.
Verifica senzorul si conexiunea la el si conectori UCE.
Ce eroare avea inainte sa stergi eroarea.
Posibile cauze: Senzorul de turatie al motorului, UCE -asta daca ai facut verificarile injectorului, pompei de benzina corect si ai ajuns la concluzia ca injectorul nu primeste semnal de la UCE si nu picura deloc carburant.
Verifica senzorul si conexiunea la el si conectori UCE.
dfainis
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2005
- Mesaj Privat
Pompa de benzina am verificat-o in felul urmator : am scos furtunul din stutul de admisie din carburator, iar cind am pus contactul a inceput sa curga benzina cu presiune.
Injectorul l-amverificat doar electric, adica l-am alimentat la 12V si am auzit ca tacane, deci electric este bun.
Motorul meu este C16NZ, aprindere Multec si nu cred ca are senzor de turatie, sau nu stiu eu.
Nu stiu ce eroare avea pentru ca abia dupa ce am deconectat bateria am citit ca se putea folosii metoda "agrafei".
Am incercat insa dar fara nici un rezultat , adica singurul cod ce il afisa era 12, adica initializare diagnoza.
Pina atunci , cind puneam contactul se aprindea becul "check engine" dar nu se mai aprinde.
Mai nou se aprinde cel care arata <!> si care nu stiu ce inseamna.
Injectorul l-amverificat doar electric, adica l-am alimentat la 12V si am auzit ca tacane, deci electric este bun.
Motorul meu este C16NZ, aprindere Multec si nu cred ca are senzor de turatie, sau nu stiu eu.
Nu stiu ce eroare avea pentru ca abia dupa ce am deconectat bateria am citit ca se putea folosii metoda "agrafei".
Am incercat insa dar fara nici un rezultat , adica singurul cod ce il afisa era 12, adica initializare diagnoza.
Pina atunci , cind puneam contactul se aprindea becul "check engine" dar nu se mai aprinde.
Mai nou se aprinde cel care arata <!> si care nu stiu ce inseamna.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Pai check engine s-a oprit ca ai resetat ecu ... banuiesc.
Auzi inainte sa schimbi aprinderea ti-a mers ??
La mine a fost din aprindere ... invartea motorul dar .... pauza nu scotea benzina prin injector . Asa ca m-am dus la unu care avea Astra C16NZ si ... ce sa vezi .. erau 2 fire schimbate in aprindere .. si din cauza asta nu mai functiona injectorul *nu mai scotea benzina desi facea clack. Pompa de benzina imi functiona si mie ... scotea un jet de benzina puternic dupa care se oprea.
In concluzie s-ar putea sa ai o problema cu aprinderea. Sa te uiti daca iti da scanteie cand ii dai la automat.
Auzi inainte sa schimbi aprinderea ti-a mers ??
La mine a fost din aprindere ... invartea motorul dar .... pauza nu scotea benzina prin injector . Asa ca m-am dus la unu care avea Astra C16NZ si ... ce sa vezi .. erau 2 fire schimbate in aprindere .. si din cauza asta nu mai functiona injectorul *nu mai scotea benzina desi facea clack. Pompa de benzina imi functiona si mie ... scotea un jet de benzina puternic dupa care se oprea.
In concluzie s-ar putea sa ai o problema cu aprinderea. Sa te uiti daca iti da scanteie cand ii dai la automat.
- balog
- **
- 198 mesaje
- din 24 Jul 2005
balog
- Mesaje scrise: 198
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai la unele automobile senzorul de turatie este cel din delcou. Daca acela e defect nu iti merge nici aprinderea.
Pompa de benzina se opreste imediat dupa pornirea motorului daca nu detecteaza rotatia acestuia cu senzorul de turatie- aceasta este o protectie in caz de accident cind contactul este pus si motorul nu merge.
Deci daca dupa ce pui contactl si rotesti de motor si pompa se opreste chiar daca tu ti contactul pe electromotor si acesta invirte de motor verifica senzorul de turatie care in cazul tau cred ca se afla in delcou.
De asemenea senzorul il poti detecta si prin metoda colegului de mai sus -adica nu scoate scinteie.
Pompa de benzina se opreste imediat dupa pornirea motorului daca nu detecteaza rotatia acestuia cu senzorul de turatie- aceasta este o protectie in caz de accident cind contactul este pus si motorul nu merge.
Deci daca dupa ce pui contactl si rotesti de motor si pompa se opreste chiar daca tu ti contactul pe electromotor si acesta invirte de motor verifica senzorul de turatie care in cazul tau cred ca se afla in delcou.
De asemenea senzorul il poti detecta si prin metoda colegului de mai sus -adica nu scoate scinteie.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
dfainis
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2005
- Mesaj Privat
Am verificat si bobina din delcou, R=800 ohm, deci este buna. O sa verific daca da scinteie la bobina de inductie.
Stie cineva ce rol are "senzorul de presiune din colectorul de aspiratie'' ?
Din cite am vazut pe schema electrica trimite o informatie la calculator legat de o presiune sau depresiune, dar la ce se refera ?
Stie cineva ce rol are "senzorul de presiune din colectorul de aspiratie'' ?
Din cite am vazut pe schema electrica trimite o informatie la calculator legat de o presiune sau depresiune, dar la ce se refera ?
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
dfainis
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
@dfainis: "senzorul de presiune din colectorul de aspiratie'' sau MAP are rol de a transmite la ECU valoarea (de)presiunii din galeria de admisie. e singura masuratoare legata de cantitatea de aer care intra in motor. ECU citeste prin acest senzor "sarcina" motorului, regimurile de accelerare si decelerare.
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Daca tie nici nu-ti da scanteie ... e destul de nasol verifica conexiunile mufelor de la delcou . Una e aia cu bobina, cealalta e una cu 5 sau 4 fire ce vin ... ma rog ... nu prea stiu de unde ...
Si mai uita-te inca odata la ordinea fiselor in aprindere, ca s-ar putea de acolo sa fie. La mine mufele care tineau ordinea fiselor erau topite ma rog .. nu mai sunt acum mai sunt doar papucii. Cred ca ar trebui sa iau niste cabluri noi. Verifica si tu.
Si mai uita-te inca odata la ordinea fiselor in aprindere, ca s-ar putea de acolo sa fie. La mine mufele care tineau ordinea fiselor erau topite ma rog .. nu mai sunt acum mai sunt doar papucii. Cred ca ar trebui sa iau niste cabluri noi. Verifica si tu.
dfainis
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
@dfainis: nu are un rol prea mare, daca deconectezi MAP, ECU va vedea acest lucru si va folosi valori presetate in locul datelor reale. motorul trebuie sa porneasca si cu MAP deconectat electric, dar nu va merge in parametri optimi. MAP mai are rol la punerea contactului, inainte de pornire, de a transmite la ECU valoarea absoluta a presiunii atmosferice (care difera la nivelul marii fata de 2000 de metri sa zicem), de aici se poate calcula si regla cantitatea de aer ce intra in motor.
MAP are trei pini: masa, alimentare (5V) si iesire. poti sa verifici aceste tensiuni cu un aparat de masura. pe iesire tensiunea trebuie sa varieze intre 4.6 (lipsa depresiune) si 0.8 volti.
MAP are trei pini: masa, alimentare (5V) si iesire. poti sa verifici aceste tensiuni cu un aparat de masura. pe iesire tensiunea trebuie sa varieze intre 4.6 (lipsa depresiune) si 0.8 volti.
dfainis
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2005
- Mesaj Privat
stefan953
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2008
- Mesaj Privat