- geovicentiu
- OP
- 3 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2001 y17dt
- Olt
geovicentiu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- elegance
- *****
- 3,083 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,083
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Daca se rupe cureaua de distributie poti purcede la inlocuirea garniturii de chiulasa si supape. Asta in cel mai fericit caz. In cel mai rau caz mai pui pe lista pistoanele+biele si chiulasa care va trebui sa le inlocuiesti in tara in care mecanicii nu stiu ce antigel sa puna in motor...
Cu alte cuvinte faci praf motorul. Dute la un service si schimb'o ca nu e scump deloc. Ai si garantie 60.000 km. Foloseste cautare si o sa aflii cat costa, unde sa o schimbi si alte detalii.
Cu alte cuvinte faci praf motorul. Dute la un service si schimb'o ca nu e scump deloc. Ai si garantie 60.000 km. Foloseste cautare si o sa aflii cat costa, unde sa o schimbi si alte detalii.
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
In cel mai fericit caz scapi fara nicio paguba (exceptand cureaua) daca nu mai dai la automat. Sansele sunt insa impartite. Depinde si ce turatie ai in momentul ala si cel mai mult conteaza cum ti-e norocul. Poti sa fii in situatia unei turatii mici si sa nu mai dai la automat si totusi sa iti strambe supapele si sa iti rupa axa cu came. Deci cel mai important factor e norocul. Dar cand e sa iti strice ceva, in primul rand sunt afectate supapele si axa cu came. Mai apoi, daca esti cu adevarat ghinionist, poti sa completezi lista, cum a zis si colegul, cu pistoane, biele si sa te alegi chiar si cu chiulasa fisurata, daca lovitura este puternica.
Majoritatea cunostintelor (mele) care au patit-o, au scapat fara belele. Am zis majoritatea, pt ca au fost cativa care n-au mai avut atata noroc si si-au schimbat supapele si chiar axa cu came. Unii si cate un piston. Acum sa nu iti imaginezi neaparat ca majoritatea cazurilor scapa fara belele. Nu. Cum am zis si mai sus, factorul principal este norocul. Dintre cazurile intalnite personal, la un pol se afla cazul unui prieten care a avea un Opel Omega A cu motor de 2.0. De 3 ori i s-a rupt cureaua si niciodata nu a patit nimic. La celalalt pol se afla un prieten cu un Citroen BX diesel caruia la o viteza foarte mica i s-a rupt cureaua si a trebuit sa schimbe toate supapele si axa cu came. I-a lovit si un piston, dar a scapat cu el intreg si nu l-a mai schimbat, din cate imi amintesc. Niciunul din ei nu a mai dat la automat dupa ce s-a oprit motorul. Consecintele ar fi fost altele.
Acum , pt cazul tau.. Asculta de colegul de mai sus care ti-a spus sa te duci la service si sa schimbi distributia ca sa eviti vreo surpriza neplacuta. Minim 60.000 km nu te mai doare capul (in general la diesel tine mai mult, in jur de 80.000 km). Te va costa cateva milioane in locul a catorva zeci de milioane (in cazul in care se rupe). Norocul este ceva aleator si schimbator. Plus de asta... daca masina te lasa pe undeva prin camp, numai daca stai sa te gandesti cati bani te costa platforma sa o aduci inapoi in oras si deja ti-ai luat curea si role de banii aia
Majoritatea cunostintelor (mele) care au patit-o, au scapat fara belele. Am zis majoritatea, pt ca au fost cativa care n-au mai avut atata noroc si si-au schimbat supapele si chiar axa cu came. Unii si cate un piston. Acum sa nu iti imaginezi neaparat ca majoritatea cazurilor scapa fara belele. Nu. Cum am zis si mai sus, factorul principal este norocul. Dintre cazurile intalnite personal, la un pol se afla cazul unui prieten care a avea un Opel Omega A cu motor de 2.0. De 3 ori i s-a rupt cureaua si niciodata nu a patit nimic. La celalalt pol se afla un prieten cu un Citroen BX diesel caruia la o viteza foarte mica i s-a rupt cureaua si a trebuit sa schimbe toate supapele si axa cu came. I-a lovit si un piston, dar a scapat cu el intreg si nu l-a mai schimbat, din cate imi amintesc. Niciunul din ei nu a mai dat la automat dupa ce s-a oprit motorul. Consecintele ar fi fost altele.
Acum , pt cazul tau.. Asculta de colegul de mai sus care ti-a spus sa te duci la service si sa schimbi distributia ca sa eviti vreo surpriza neplacuta. Minim 60.000 km nu te mai doare capul (in general la diesel tine mai mult, in jur de 80.000 km). Te va costa cateva milioane in locul a catorva zeci de milioane (in cazul in care se rupe). Norocul este ceva aleator si schimbator. Plus de asta... daca masina te lasa pe undeva prin camp, numai daca stai sa te gandesti cati bani te costa platforma sa o aduci inapoi in oras si deja ti-ai luat curea si role de banii aia
- geovicentiu
- OP
- 3 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2001 y17dt
- Olt
geovicentiu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- geovicentiu
- OP
- 3 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2001 y17dt
- Olt
geovicentiu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat