tilll2004
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Adjud, Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salut!
De curand am si eu o problema la masina mea: opel astra hatchback, 1.6i, monopunct, fabricata in 1992. De vreo doua saptamani la cald pornea mai greut (3-4s). Alaltaieri s-a oprit in mers si a pornit foarte greu cu un fum negru in spate. La cca 2 minute s-a oprit din nou si nu a mai pornit pana dimineata, cand a pornit foarte usor. Fiind dintr-un oras mai mic, n-am avut posibilitatea s-o duc la un tester, asa ca am mers la un service, unde un mecanic mi-a spus sa schimb injectorul, ca cel vechi e uzat. Am cumparat unul SH, care dupa montare a functionat perfect timp de vreo ora. Pornea foarte bine, mergea excelent. Dupa ora asta iar n-a mai potnit. Am revenit la mecanic care mi-a zis ca ineaca, de fapt injectorul ala nu face nor de benzina ci pur si simplu da un jet care uda bujiile. Am incercat sa pun si o solutie de curatat injectoare, acelasi rezultat.
Din cand in cand, insa, injectorul functioneaza corect si atunci masina merge foarte bine. Treaba asta nu tine decat cate jumatate de ora. Am mai consultat un mecanic, la care am sa merg astazi care mi-a spus ca ar putea fi filtrul de benzina sau pompa de alimentare?
Puteti sa ma ajutati cu vreun sfat?
Va multumesc si astept!
Ultima modificare făcută de tilll2004 la Lun 21 Aug, 2006 11:16 am
De curand am si eu o problema la masina mea: opel astra hatchback, 1.6i, monopunct, fabricata in 1992. De vreo doua saptamani la cald pornea mai greut (3-4s). Alaltaieri s-a oprit in mers si a pornit foarte greu cu un fum negru in spate. La cca 2 minute s-a oprit din nou si nu a mai pornit pana dimineata, cand a pornit foarte usor. Fiind dintr-un oras mai mic, n-am avut posibilitatea s-o duc la un tester, asa ca am mers la un service, unde un mecanic mi-a spus sa schimb injectorul, ca cel vechi e uzat. Am cumparat unul SH, care dupa montare a functionat perfect timp de vreo ora. Pornea foarte bine, mergea excelent. Dupa ora asta iar n-a mai potnit. Am revenit la mecanic care mi-a zis ca ineaca, de fapt injectorul ala nu face nor de benzina ci pur si simplu da un jet care uda bujiile. Am incercat sa pun si o solutie de curatat injectoare, acelasi rezultat.
Din cand in cand, insa, injectorul functioneaza corect si atunci masina merge foarte bine. Treaba asta nu tine decat cate jumatate de ora. Am mai consultat un mecanic, la care am sa merg astazi care mi-a spus ca ar putea fi filtrul de benzina sau pompa de alimentare?
Puteti sa ma ajutati cu vreun sfat?
Va multumesc si astept!
Ultima modificare făcută de tilll2004 la Lun 21 Aug, 2006 11:16 am
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Pai in primul rand te-as intreba cand ai schimbat filtrul de benzina ultima data. Apoi ai putea avea probleme cu pompa de benzina (defecta sau nu primeste alimentare de la releul de pompa). Ca sa verifici trebuie sa ajungi la mufa de la rezervor (cred ca sub bancheta spate), sa o scoti, bagi un aparat de masura in firele groase (negru si rosu parca) si pui contactul. Vreo 3, 4 secunde tre sa ai 12V. Fa cele descrise si apoi mai vb.
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
tilll2004
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Adjud, Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
Va multumesc in primul rand pentru sfaturi, care, m-au ajutat. Am mers si am verificat pompa care mergea foarte bine. Am schimbat filtrul de benzina si injectorul functioneaza normal. Problema care a aparut consta ca in incercarile mele anterioare de a porni masina, am inecat-o de mai multe ori si mi-au spus ca am catalizatorul murdar, si acum din cand in cand masina se opreste in mers, se aprinde becul martor galben, si apoi porneste greu. Tot mecanicii mi-au spus ca ar trebui ca dupa vreo 100-150 km sa se curete si sa nu mai se intample lucrul asta. Sa fie oare adevarat, sau sa mai umblu la avans, dat fiind faptul ca am schimbat si filtrul si injectorul. Sau trebuie sa schimb sonda lambda?
Va multumesc inca o data, Liviu.
Va multumesc inca o data, Liviu.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Catalizatorul in care ajunge benzina se cam intoxica si se infunda. La fel si sonda lambda. Faptul ca sonda poate fi defecta nu duce niciodata la oprirea motorului.
Alta ar fi cauza pt care se opreste. Mai fa un test si vezi daca a mai aparut o eroare, daca nu ar mai putea fi si catalizatorul imbacsit. Atunci cand nu-ti mai porneste deloc, scoate furtunul de admisie de la injector, sa dea cineva o cheie si astupa cu mana deasupra injectorului si vezi daca aspira. Daca nu aspira bine inseamna ca ai catalizatorul infundat.
Alta ar fi cauza pt care se opreste. Mai fa un test si vezi daca a mai aparut o eroare, daca nu ar mai putea fi si catalizatorul imbacsit. Atunci cand nu-ti mai porneste deloc, scoate furtunul de admisie de la injector, sa dea cineva o cheie si astupa cu mana deasupra injectorului si vezi daca aspira. Daca nu aspira bine inseamna ca ai catalizatorul infundat.
tilll2004
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Adjud, Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
S-a stins martorul portocaliu. Masina a functionat perfect pana aseara. S-a oprit si nicicum n-a mai vrut sa porneasca. Am schimbat bujiile si a pornit.Azi dimineata a pornit imediat si nici nu s-a mai oprit in drum. In schimb am observat ca in momentul in care pun contactul, sau mi se pare mie, cantitatea de benzina data de injector e destul de mare. Apoi cand iau contactul injectorul mai da inca o data benzina? E normal asa? Sau trebuie neaparat sa ajung cu ea la un tester? Va rog ajutati-ma ca innebunesc!
Multumesc foarte mult!
Multumesc foarte mult!
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
tilll2004
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Adjud, Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
Pai fratilor, io innebunesc!
Toate au fost bune pana aseara, cand, s-a oprit din nou din mers si dupa aia neam sa mai porneasca.
Am observat un lucru: in momentul in care masina se opreste singura, fara ca sa fie luat contactul, injectorul mai da vreo 2 jeturi in galerii. Asta e din cauza ca pompa e alimentata sau chiar a luat-o razna?
Am incercat sa modific avansul;atat timp cat masina porneste si o opresc din cheie, nu am probleme. Insa atunci cand se opreste singura se inneaca si nu mai vrea sa porneasca. Si inca ceva: dupa pornire la cca 5 minute se aprinde martorul portocaliu, cel cu motorul. Asta inseamna ca sonda simte debitul prea mare de benzina care inneaca? Cine regleaza debitul asta?
Liviu2004, nu ai cumva o adresa de messenger? poate acolo putem vorbi mai bine si inteleg si eu ceva.
La tester daca o duc si descopera erorile, le pot si inlatura?
Si inca ceva: unde e sonda aia de temperatura?
Va multumesc!
Toate au fost bune pana aseara, cand, s-a oprit din nou din mers si dupa aia neam sa mai porneasca.
Am observat un lucru: in momentul in care masina se opreste singura, fara ca sa fie luat contactul, injectorul mai da vreo 2 jeturi in galerii. Asta e din cauza ca pompa e alimentata sau chiar a luat-o razna?
Am incercat sa modific avansul;atat timp cat masina porneste si o opresc din cheie, nu am probleme. Insa atunci cand se opreste singura se inneaca si nu mai vrea sa porneasca. Si inca ceva: dupa pornire la cca 5 minute se aprinde martorul portocaliu, cel cu motorul. Asta inseamna ca sonda simte debitul prea mare de benzina care inneaca? Cine regleaza debitul asta?
Liviu2004, nu ai cumva o adresa de messenger? poate acolo putem vorbi mai bine si inteleg si eu ceva.
La tester daca o duc si descopera erorile, le pot si inlatura?
Si inca ceva: unde e sonda aia de temperatura?
Va multumesc!
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
tilll2004
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Adjud, Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
Haideti sa revin...
Am inlocuit filtrul de benzina, am inlocuit injectorul. Comportamentul masinii era urmatorul: dimineata la rece porneste imediat; dupa ce se incalzeste, daca opresc eu motorul, deci iau contactul masina merge in continuare bine. Dar, exista undar, se intampla si se opreste singura. Atunci se inneaca si n-o mai pot porni decat daca usuc bujiile sau astept vreo ora. Am fost curios ce se intampla cand se opreste singura. Am dat deoparte capacul de la filtrul de aer care vine pe injector, am pornit-o iar in momentul in care se opreste injectorul nu mai face norisorul ala de benzina, ci arunca, cred vreo 100 ml de benzina si o inneaca. Am mai observat ca in momentul in care pun contactul, injectorul da benzina cam o secunda. Nu e mult?
Ieri am luat de aici din forum softul winaldl 1.09, am facut interfata cu rezistenta de 10k si am facut testul. Calculatorul nu mi-a dat nici o eroare, chiar daca am desfacut firele de la injector. Am incercat apoi si cu agrafa, cu scurt intre pinii A si B dar singurul cod dat de martorul de pe bord a fost 12.
Acum iar s-a oprit dimineata dupa 5 minute de functionare.
Si inca ceva. Cand am facut testul, exista acolo la setari o rubricuta cu ECM, unde n-am stiut ce sa aleg, asa ca am incercat vreo 3 variante. De fiecare data in fisierul pe care l-am obtinut, erau verificati senzorii si atat. In timpul in care am facut testul s-a descarcat bateria, care si asa era cam slaba. E normal sau am gresit undeva?
Invatati-ma va rog ce sa fac?
Va multumesc!
Am inlocuit filtrul de benzina, am inlocuit injectorul. Comportamentul masinii era urmatorul: dimineata la rece porneste imediat; dupa ce se incalzeste, daca opresc eu motorul, deci iau contactul masina merge in continuare bine. Dar, exista undar, se intampla si se opreste singura. Atunci se inneaca si n-o mai pot porni decat daca usuc bujiile sau astept vreo ora. Am fost curios ce se intampla cand se opreste singura. Am dat deoparte capacul de la filtrul de aer care vine pe injector, am pornit-o iar in momentul in care se opreste injectorul nu mai face norisorul ala de benzina, ci arunca, cred vreo 100 ml de benzina si o inneaca. Am mai observat ca in momentul in care pun contactul, injectorul da benzina cam o secunda. Nu e mult?
Ieri am luat de aici din forum softul winaldl 1.09, am facut interfata cu rezistenta de 10k si am facut testul. Calculatorul nu mi-a dat nici o eroare, chiar daca am desfacut firele de la injector. Am incercat apoi si cu agrafa, cu scurt intre pinii A si B dar singurul cod dat de martorul de pe bord a fost 12.
Acum iar s-a oprit dimineata dupa 5 minute de functionare.
Si inca ceva. Cand am facut testul, exista acolo la setari o rubricuta cu ECM, unde n-am stiut ce sa aleg, asa ca am incercat vreo 3 variante. De fiecare data in fisierul pe care l-am obtinut, erau verificati senzorii si atat. In timpul in care am facut testul s-a descarcat bateria, care si asa era cam slaba. E normal sau am gresit undeva?
Invatati-ma va rog ce sa fac?
Va multumesc!
tilll2004
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Adjud, Vrancea
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
tilll2004 a scris:Salutare!
Dupa indelungi cautari si incercari, am gasit boala. Calculator defect, cu PROM Error. In situatia asta, la tester nu da erori. N-am stiut. Acuma merge bine. Si inca ceva: cum as putea gasi un program sa rescriu memeoria? Bineinteles cu tot cu interfata.
Bafta!
Dupa indelungi cautari si incercari, am gasit boala. Calculator defect, cu PROM Error. In situatia asta, la tester nu da erori. N-am stiut. Acuma merge bine. Si inca ceva: cum as putea gasi un program sa rescriu memeoria? Bineinteles cu tot cu interfata.
Bafta!
la tine, nefiind OBD, e ceva mai simplu. in 92 (si pana in 97) comunicatia se facea pe ALDL (sau cam asa ceva).
cauta prin forum dupa: OBD, ALDL, testul cu agrafa... si o sa gasesti foarte multe informatii utile...
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
Mr.hat a scris:si a mea facea figuri la pornire , se oprea in mers , nu mai pornea, apoi dupa un timp pornea iara ,apoi era cand nu pornea zile la rand si tot asa ... si de vina a fost modulul ala negru din delcou , de cand l-am schimbat au disparut probl
Am motor identic si de 2 saptamani si la mine face la fel mi se opreste numai in mers cu motorul cald; pornirea la rece fara probleme.Am fost la un sevice auto (reprezentanta OPEL) si le-am lasat masina dupa-masa insa nu au avut timp decat a doua zi sa se uite la ea. A doua zi dimineata a pornit fara probleme; electricianul de acolo mi-a curatat contactele de la modulul de aprindere cu spray de contacte si mi-a spus ca daca mai am probleme sa schimp capacul de delcou si luleaua.
Cum ti-ai dat seama ca "modulul ala negru "= modulul de aprindere din delcou era defect?Cum pot verifica daca modulul de aprindere este sau nu defect, stie careva ceva parametri care se masoara?
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
am mai citit si eu pe net si am aflat ca modulul de aprindere nu poate fi verificat (testat) . "go" mii de multumiri pentru trimitere, n-am uitat de "cautare" insa speram la un raspuns de la "Mr.hat " cum si-a dat seama ca era modulul de aprindere? nu de alta dar piesa nu-i chiar ieftina ( 220ron) si parca daca nu-i chiar necesar n-as da atatia bani (acuma inainte de plecarea in concediu).
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 470 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
am inlocuit capac delcou, lulea si modul aprindere si motorul tot nu porneste ; cred ca e o problema de alimentare. Deja ma ingrijoreaza serios nu mai stiu la ce sa ma gandesc ( in afara de faptul ca de 2 zile sunt pieton ). Am sesizat ca daca pun contactul , pe furtunul retur, curge o cantitate de benzina( aprox 50-100ml). Am picurat putina benzina deasupra corpului injectoruli si am avut pornire insa cand s-a terminat benzina s-a oprit si motorul; in acest timp am observat ca nu am debit de benzina nici cat curgea la punerea contactului. Cred ca debitul e prea redus si nu am o presiune suficienta ca injectorul sa se deschida. Nu stiu ca sa suspectez,pompa de benzina; filtru de benzina,ECU, etc. cateva sfaturi mi-ar fi de un real folos.