Pe aceasta cale tin sa ii multumesc colegului peski pentru ajutorul acordat in gasirea sectiunii pentru pinii necesari pe site-ul TME.
Simptome: inchiderea/deschiderea usii, urcarea/coborarea geamului sau sistemul audio functioneaza doar intr-o anumita pozitie a usii sau miscand de burduf.
Diagnostic: cabluri sectionate
Materiale necesare:
- 10 x pini mufa , eu recomand minim 15, ideal 20 link
- 2x pini mufa masa si plus , eu recomand 4 link
- pistol de lipit sau statie. Eu am folosit pistolul, mi-a fost mai usor decat cu statia
- menghina pentru fixarea pinilor. Eu am cumparat o menghina nenorocita de la lidl, dar si-a facut treaba
- patent/cleste de sertizat
- foarfeca
- cleste pentru taiat conductori si dezizolat/cutter si cleste pentru taiat cabluri
- cositor stpbcu cu sacaz de 0.8 sau 1mm
- conductor 2.5, minim un metru link
- conductor 0.75/1mm minim 5 metri, nu mai stiu exact de care am cumparat; link 0.75 link 1 mm, avand in vedere ca in link-urile de mai sus conductorii vin 2 intr-unul, se va achizitiona de la 2.5m in sus
- o bucata tub termocontractibil link
- prelungitor rola 50 de metri
- 10 x mufe tata 0.8-1.25, recomand minim 15 bucati link
- 10 x fise mama 0.8-1.25, recomand minim 15 bucati link
- banda adeziva de hartielink
- 2 x mufe tata 1.5-2.5, recomand minim 4
- 2 x fise mama 1.5-2.5, recomand minim 4
- banda textila cablaje link
- agrafe de hartie 33mm link
- etichete autoadezive 25x45mm, recomand ultima bucata, le puteti gasi la librarii/selgros/metro/etc link
- cheie de 10/tubulara
- recomandat 1.65m inaltime si 60 de kg
- bere/suc
Pasul 1 ridicam capota si decuplam bornele folosind cheia de 10
Pasul 2 demontam o parte din chederul usii fata si usii spate
Pasul 3 demontam pragul de plastic din interior
Pasul 4 taiem cablurile din interiorul masinii, nu din burduf!!!
Pasul 5 eliberam siguranta albastra din mufa usii, atentie la clips, atentie sa nu sara in toate partile deoarece are un arc
Pasul 6 izolam gaurile din stalp si din usa pentru protejare
Pasul 7 izolam cablurile ramase cu banda textila
Pasul 8 blocam usa problematica cu cheia pentru a nu ramane deschisa
Pasul 9 demontam colierul gri de pe burduf si scoatem firele din burduf
Pasul 10 pozam pozitia firelor si vom etichetam firele, daca va uitati atent sunt trecute numere pe mufa
Pasul 11 demontam mufa ramasa in 2 parti ridicand aceste 2 piciorusi in sus si impingand partea din mijloc
Pasul 12 eliberam clapeta pentru firele de masa si plus
Pasul 13 eliberam firele de masa si plus utilizand 2 agrafe de hartie introduse in lateralul pinilor
Pasul 14 eliberam clapetele firelor din mijloc
Pasul 15 eliberam restul firelor introducand in fanta superioara o agrafa de hartie
Pasul 16 taiem conductorii la o lungime acceptabila de 50cm si dezizolam ambele capete
Pasul 17 lipim 2 conductori de 2.5 pe pinii 929939-1 strangand cu patentul falcile exterioare, aplicam putin cositor. Falcile interioare se lasa fara conductor si se vor aplatiza. Fara cleste de crimpare nu are rost sa ne chinuim deoarece toti conductorii utilizati au un diametru mai mare decat cel din fabrica asa ca vom lasa libere falcile interioare
Pasul 18 lipim 10 conductori de 0.75/1 pe pinii 962885-1 strangand cu patentul falcile exterioare, aplicam putin cositor. Falcile interioare se lasa fara conductor si se vor aplatiza. Fara cleste de crimpare nu are rost sa ne chinuim deoarece toti conductorii utilizati au un diametru mai mare decat cel din fabrica asa ca vom lasa libere falcile interioare. Eu m-am folosit de menghina pentru a mentine pinul fix. Din nefericire aici nu am poza si incerc degeaba, pinul este foarte mic, telefonul nu focalizeaza.
Pasul 19 etichetam firele
Pasul 20 lipim mufele tata/fisele mama pe conductori, cele de 0.8-1.25 vor veni pe conductorii cu diametrul mai mic(10 bucati), cele de 1.5-2.5 pe conductorii de 2.5 (2 bucati)
Pasul 21 punem noile fire inapoi in mufa inpingand-ule pe canal
Pasul 22 tragem mansonul peste noile fire
Pasul 23 lipim mufele tata/fisele mama pe conductorii din manunchiul de fire din masina
Pasul 24 trecem firele din mufa prin stalpul masinii
Pasul 25 cuplam cablurile conform codului de culori si punem tubul termo urmand sa il incalzim pentru a izola legatura
Pasul 26 montam colierul gri pe burduf, montam mufa in usa si pozitionam corect burduful in stalpul masinii
Pasul 27 montam bornele acumulatorului si facem test
Pasul 28 montam pragul din plastic la locul sau
Pasul 29 deschidem o bere/suc si privim la o economie de aproximativ 450 de lei/usa
Timp de lucru: 3-4 ore ardelenesti
Metoda de lucru nu trebuie sa fie identica. Puteti cositori firele sau folosi cleme cu surub/clips (exemplu link link) . Nu se pot exlclude pasii pentru pinuire, nu recomand conductori cu diametru mai mic. Puteti face aceasta treaba profi daca avesti cleste de clipsare, eu cum nu am am recurs la calea mai lunga dar destul de interesanta.
Ca si pret total undeva la 35-40 de lei, eu m-am sacrificat si am comandat toti pinii ce se asemanau si am ajuns la un cost total de aproximativ 80 de lei.
Acest tutorial se adreseaza posesorilor de vectra c/zafira b/astra h/ corsa D posibil meriva A/posibil corsa E
PS: daca nu doriti sa va chinuiti cu lipirea cablurilor puteti cumpara mufa din dezmembrari cu cablu cu tot. Eu unul nu recomand dar ca sa fiti siguri ca, cablurile nu sunt coapte luati cu voi un conductor nou si faceti comparatie de elasticitate... pentru cei cu buzunarul adanc (450 de lei) apelati la produse aftermarket link