Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • XtraVagAnT

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Salut distinsa audienta!
Acum ceva timp am inceput sa am unele mici probleme cu masina si anume dupa ce mergeam o anumita distanta un pic mai turat 3000-4000 rpm cand scoteam din viteza motorul se oprea nu ramanea la relanti.
Imediat i-am dat cheie si pornea dar foarte greu, dupa cateva secunde bune de invartit electromotorul.
Am fost la tester si mi-au spus ca am cod de eroare P0400 adica probleme cu EGR. Recomandarea individului de acolo sa astept sa vad daca mai face aceeasi problema si in caz pozitiv sa curat EGR.
Bineinteles ca lucrurile s-au repetat si am fost la un service unde mi-au curatat EGR cu WD40 si suflata la compresor. Dupa ce a terminat aceasta operatiune tipul mi-a spus ca in cazul in care mai face la fel sa ma duc sa verific gazele pentru ca ar fi posibil sa am probleme la catalizator din care ar putea sa se desprinda bucati de "fagure" si a ajunga in EGR blocand-o. Question
Normal ca la 2 zile a facut la fel si am fost la gaze unde mi-a iesit totul perfect ceea ce inseamna ca la catalizator stau bine.
Am mai consultat cativa "meseriasi" si toti isi dau cu parerea ba ca ar fi EGR, ba ca ar fi catalizator etc etc. Bineinteles ca fiecare dintre ei imi recomanda sa merg la "calculator". Cand le spun eroarea incep sa o dea cotita cum ca ala nu are bun calculatorul etc etc.
Acum simptomele persista ba chiar mai accentuat. Daca turez prea tare motorul la o depasire/plecare de la semafor incep sa-l simt cum trepideaza si nu mai trage normal si daca il scot din viteza se opreste. Trag pe dreapta scot cheia astept 1 minut apoi ii dau cheie si porneste mai greu il turez pana pe la 5000 de rpm si isi revine.
Vreau sa rezolv problema asta insa nu vreau sa schimb jumatate de masina "dupa urechea lu` nea Gica mecanicu`"
Va multumesc anticipat pentru timpul acordat! Wink
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
probabil ti-e blocat egr-ul.daca ai dubii, la aprinderea becului mai fa odata o testare (asta e!) dar sa stii ca o curatare a tijei egr cu wd40 si aer e frectie la piciorul de lemn! da o cautare pe aici cu egr si vei fi surprins cate afli...am fost si eu in situatie asemanatoare si pana la urma nu am scapat de schimb (peste 5 mil)
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
citeste atent tot si vei gasi muuulte trimiteri
mai sapa pe forum...
https://www.clubopel.com/vie...ight=egr+probleme
un tutorial al unui moldovean de-al tau care chiar e enciclopedie...sa il asculti cu atentie!
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Anuleaza EGR-ul in prima faza si vezi cum merge motorul.
  • XtraVagAnT

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Aaa, poti sa fii sigur ca am citit si rascitit forumul in legatura cu acest subiect.
Cat despre articolele lui Dan nu pot sa am decat cuvinte de lauda.
In principal pe mine ma intereseaza daca problemele descrise de mine se limiteaza doar la EGR sau mai sunt si alte piese implicate (gen catalizator).
Nu este o problema sa iau un EGR nou 5-700 ron insa vreau sa fiu cat mai sigur ca peste 2 sapt nu voi mai trebui sa inlocuiesc si altceva.

Cat despre anulat EGR se poate face din soft la modelul asta de motor sau trebuie garnitura plina?

Merci mult de raspuns!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ar fi posibil sa am probleme la catalizator din care ar putea sa se desprinda bucati de "fagure" si a ajunga in EGR blocand-o.

Daca el e in stare sa spuna asta atunci nu poti avea incredere ca te poate rezolva.
Sa faci singur ! Este simplu :https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827
Daca se opreste la ralanti si nu prea este stabil :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Vezi ca si Ovidiu a avut treaba cu "desteptii" astia din service care tot EGR aveau in cap si nu era el :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
Deci fa singur daca ai mila de tine si de masina.
  • Pyroman
  • **
  • 67 mesaje
  • din 19 Jul 2006
  • Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Bucuresti
  • Pyroman

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Exact aceleasi simptome am avut si eu: mergeam ce mergeam la turatie constanta si la un moment dat simteam ca parca se taie benzina si daca acceleram abia se misca. Daca scoteam din viteza sau apasam ambreiajul murea motorul dupa care pleca foarte greu - vreo 5 secunde de dat la cheie. Rezolvarea a fost schimbarea valvei EGR. De atunci nu am mai avut probleme. Din cate am inteles eu daca EGR se blocheaza, ECU taie alimentarea motorului ca sa-l protejeze. Mentionez ca nu am avut coduri de eroare stocate si ca motorul papa ulei (cica arderea uleiului favorizeaza depunerile pe EGR).
  • Pyroman
  • **
  • 67 mesaje
  • din 19 Jul 2006
  • Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Bucuresti
  • Pyroman

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am uitat sa adaug: de la catalizator in mod sigur nu poate fi, daca era sa fie infundat nu mai tragea masina bine dar in nici un caz nu murea motorul si dupa aia pleca iar. Catalizatorul infundat inseamna obturarea evacuarii. Nu prea moare motorul din asa ceva dar poate pierde mult din putere.
  • XtraVagAnT

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2005

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu: Clapeta de acceleratie si tot ansamblul din jurul ei au fost curatate primele, chiar inaintea EGR-ului. Intradevar erau foarte imbacsite insa asta s-a rezolvat. Multumesc mult pentru link-uri!
@Pyroman: Exact aceleasi simptome le are si a mea ba chiar si la capitolul ulei pot spune ca stau cam la fel lucrurile. Cat te-a ajuns EGR-ul si de unde l-ai luat? Merci fain!
Cred ca am sa iau si eu in considerare achizitionarea unui EGR nou pt ca nu ma pot incumeta sa plec la un drum mai lung cu asemenea probleme.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic sa testezi tu cum merg ele si sa nu ai incredere in bezmeticii astia din service. La EGR folosesti o sursa reglabila si vezi cum merge. Principalul este sa nu aiba joc pistonasul si sa revina repede si usor la loc. Ovidiu si el a avut curatat throttle in service si EGR schimbat. Eu pina nu vad cu ochii mei nu cred.
  • Pyroman
  • **
  • 67 mesaje
  • din 19 Jul 2006
  • Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Bucuresti
  • Pyroman

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 1.6 16V, 74 kw 101 CP,Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pt XtraVagAnT: EGR-ul l-am cumparat de la opel shop. Cauta pe google ca gasesti usor situ. Magazinul e pe Armeneasca parca. M-a costat parca 6 mil dar nu sunt sigur, cel mai bine le dai mail si iti spun ei pretul.
  • TheSuper

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 zx16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am cam aceeasi problema cu aceeasi masina la motor Z16XE desi simptomele sunt diferite.
Am fost la tester si mi-au sups sa schimb bobina si EGR-ul. Unde pot merge sa-mi curat EGR-ul sau sa-l anulez cu totul?
  • GicaOpel

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2015 B16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Incearca sa il cureti ca nu e greu! Poate iese ceva ,si nu e greu procedeul. Da un tel: 0721 255507.
Am si o bobina pe care am schimbato eu.
  • deleted-18802

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2008

  • Mesaj Privat
@ TheSuper : la motor Z16XE , EGR se inlocuieste eventual se curata, doar la Z16SE se anuleaza prin soft
@ XtraVagant : Supapa EGR pentru Z16XE am gasit-o in 3 variante pentru acest motor, daca vrei sa o schimbi cel mai bine ar fi sa o dai jos si sa te duci la magazin cu ea cand o cumperi.
EGR variaza mult ca pret la magazine eu l-am luat cu 450 ron dar gasisem si 600 ron sau 900 la reprezentanta.
  • cypo_korea

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 Z 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
sal....o mica nelamurire am si eu...este corect ca atunci cand scot alimentarea de la egr masina sa functioneze normal? adica nu e nici o diferenta daca scot alimentarea s-au daca nu o scot......este posibil valva sa fie moarta si totusi masina sa functioneze normal....mentionez ca am o astra g motor z16xe valva am curatat-o dar nu am verificat-o cu socuri...si in loc sa schimb garnitura am pus un pik de silicon si abia ce am citit ca nu e prea corect....oricum ce parere aveti despre intamplarea asta.... e posibil sa fie anulat
  • vali17kar

  • Mesaje scrise: 370
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE(EURO 4)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu la Z16XE nu se poate anula EGR-ul(daca este defect).La alte tipuri de motoare se poate si anula!
  • cypo_korea

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 Z 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
asa stiu si eu ca nu se poate anula egr-ul...dar totusi e ciudata ca masina merge destul de bine imi facea probleme doar cand o scoteam dintr-a 5-a in viteza se oprea motorul in mers dar am schimbat bujiile si vad ca nu mai face asa.....dar totusi nu cred ca e corect daca scot alimentarea de la egr sa mearga la fel .....
  • georgea

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
si totusi cum i-ai scos alimentarea?
  • cypo_korea

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 Z 17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
pai ce e asa greu ? e mufa aia are si o siguranta ....scoti siguranta si apoi tragi de mufa ....e ca si cum ai scoate ceva din priza doar ca aici are si o siguranta
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
din cate am inteles eu- nu sunt mare mester dar am avut probleme asemanatoare- egr-ul sta de obicei pe inchis. In cazurile in care turatie ajunge la anumite nivele si exista comenzi de la ecu...?- asta se deschide mai tare sau mai incet...asta e motivul pt care masina pare a merge ok...mai multe nu pot sa iti spun, doar ca problemele apar cand ramane valva pe deschis sau semideschis si atuncu ecu face nebunii si..moare motorul...
cei care stiu mai multe....sa ne corecteze
  • dacica

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Se poate anula EGR la Z16XE. La opelul meu EGR a fost anulat cu ultima varianta de soft la Dibas
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR