- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Imi poate spune si mie ce rau se poate intampla daca se merge "subturat"?
Care e diferenta intre ralenti si turatie putin mai mare (1000-1500 rpm) ?
De ce s-ar strica ceva daca as merge cu 1300 rpm sau daca motorul e la ralenti ? Motorul nu tremura, nu e fortzat, trebuie doar sa invinga forta de frecare cu soseaua si cu aerul, forta destul de mica zic eu din moment ce 1 singur om poate sa impinga masina... si e ca si cum as tine-o accelerata necuplat la 1300 rpm.
Care e diferenta intre ralenti si turatie putin mai mare (1000-1500 rpm) ?
De ce s-ar strica ceva daca as merge cu 1300 rpm sau daca motorul e la ralenti ? Motorul nu tremura, nu e fortzat, trebuie doar sa invinga forta de frecare cu soseaua si cu aerul, forta destul de mica zic eu din moment ce 1 singur om poate sa impinga masina... si e ca si cum as tine-o accelerata necuplat la 1300 rpm.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
nu'i deloc adevarat!!!!.... 1300 fara sarcina nu e deloc aceeasi teraba cu 1300 sub sarcina. momentul se obtine ca funtie de turatie iar daca mergi subturat nu scoti un consum mai mic decat daca ai merge intre 1500-2500 pt diesel, chiar mult mai mare. motorul necesita mult mai mult combustibil sa'ti tina o turatie de 1300 sub sarcina decat in relanti. ce strici??....motorul; ceri motorului sa'ti produca o forta, dar nu'i dai presiunea de ulei necesara. (pompa de ulei iti pompeaza in funtie de rpm) nici apa nu e circulata in mod normal.
se compun multe forte, nu e vorba doar de frecare cu drumu + aer.
se compun multe forte, nu e vorba doar de frecare cu drumu + aer.
- Mateiux
- **
- 158 mesaje
- din 01 Mai 2004
- Corsa 2006 Z14XE
- Hunedoara
Mateiux
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2006 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
chestia cu consumul mai mare la turatii mai mici (sub 1300 rpm) o credeam si eu...dar n-aveti calculator de bord?!?!?!?!....de ce-mi indica un consum instantaneu mai mic la 1200-1300 decat la 2000, si creste odata cu turatia...iar daca ar fi sa-l tii la cuplu maxim (ceea ce la a mea de exemplu inseamna 4200-4300) numai consum opritim n-as avea, cred ca in jur de 25/100km in oras
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
1300 fara sarcina: cam 1.5l/h (neinteresant); 1300 in acceleratie: depinde de treapta, de cat ai talpa de grea, pentru ca la consumul instantaneu conteaza viteza de deplasare; samd...singura chestie care-ti poate fi de folos la o comparatie este consumul instantaneu intr-o anume treapta de viteza, la viteza constanta: intr-a 4a, la 1600-1700 parca, in jur de 6l/100km...iar in ce priveste consumul instantaneu cu acceleratia blana, maximul se obtine in treapta I de viteza (evident), si am apucat sa citesc 55l/100km cel mai mult la 6700-6800 rpm
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
- nico3
- **
- 110 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
nico3
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- 4EST
- ***
- 686 mesaje
- din 30 Apr 2004
- Brasov
4EST
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2004
- Mesaj Privat
Haha...aici va pacaliti cu consumul instananeu
Uite si de ce:
Cand esti la viteza mica si accelerezi, ce cauti? Sa ajungi la o anumita viteza, nu?
Ei daca accelerezi de la 1300rpm =40/h pana la sa zicem 100/h, o sa ai INTRADEVAR un consum pe ECU mai mic.
DAR, o sa-ti ia MULT mai mult timp sa ajungi la 100/h decat daca retrogradezi unde ai 2500rpm si accelerezi de acolo
Asa ca ai consum 10% timp de 20 secunde in loc sa ai consum 20%timp de ...6secunde
Ca si concluzie, conteaza sa privesti imaginea de ansamblu, nu doar ce indica calculatorul de bord.
Uite si de ce:
Cand esti la viteza mica si accelerezi, ce cauti? Sa ajungi la o anumita viteza, nu?
Ei daca accelerezi de la 1300rpm =40/h pana la sa zicem 100/h, o sa ai INTRADEVAR un consum pe ECU mai mic.
DAR, o sa-ti ia MULT mai mult timp sa ajungi la 100/h decat daca retrogradezi unde ai 2500rpm si accelerezi de acolo
Asa ca ai consum 10% timp de 20 secunde in loc sa ai consum 20%timp de ...6secunde
Ca si concluzie, conteaza sa privesti imaginea de ansamblu, nu doar ce indica calculatorul de bord.
- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Gepetto
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
Ar trebui sa facem totusi diferenta intre motoarele despre care discutam... Daca la un diesel cu injectie directa se merita sa mergi in sarcina partiala cu 1500 rpm pt. ca foloseste amestec sarac, iar injectorul pulverizeaza f. bine carburantul (amestecul se face in camera nu in galerie), la mpi benzina, mai ales daca are chiulasa multisupapa (16v, 24v etc.) tb. mers cu >2000 rpm pt. ca sub valoarea asta amestecul se face prost (in gen. prea bogat), se coxeaza bujiile etc. La benzina numai motoarele tip GDI, FSI etc. sunt optimizate pt. functionare economica in sarcina partiala si asta in general numai cu benzine performante.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat