- Slick
- OP
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Pe scurt. se aprinde martorul de baterie in mers, si peste 2200 rpm se stinge.
M-am gandit ca 90% s-a intamplat ceva cu alternatorul (periile uzate).
Mai poate fi si alta cauza ? sau merg la sigur la perii dupa simptom ? Daca era circuit intrerupt/contact imperfect ramanea aprins tot timpul sau se aprindea cu intermitenta.
Cat de greu se schimba periile? cat costa? sunt universale (se potrivesc si de la alte masini/modele)?
M-am gandit ca 90% s-a intamplat ceva cu alternatorul (periile uzate).
Mai poate fi si alta cauza ? sau merg la sigur la perii dupa simptom ? Daca era circuit intrerupt/contact imperfect ramanea aprins tot timpul sau se aprindea cu intermitenta.
Cat de greu se schimba periile? cat costa? sunt universale (se potrivesc si de la alte masini/modele)?
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
[quote="eduard33"]... pericol de frezare a palierelor(nu stiu termenul exact tehnic)
Se cheama colector.
@Slick,problema este ca ai releu integrat in alternator,iar periile nu sint universale deoarece au dimensiuni diferite ;asta o poti afla doar prin demontare.Din pacate sint unele relee care nu permit schimbarea singulara a periilor.De obicei se schimba releul integral cu periile.
In cazul in care totusi reusesti sa le schimbi,foloseste un ciocan de lipit de 40-60W fara a supraincalzi lipitura mult timp,existind riscul sa distrugi componentele electronice ale releului.
Inainte de a demonta alternatorul verifica vizual tot ce este cablu de masa pe masina,bornele de la baterie daca nu sint oxidate,conexiunile pe caroserie si motor a cablului de masa la fel nu sint corodate. Daca sint corodate,curata-le cu smirghel si la remontare ungele cu putina vaselina.
Spor la lucru.
Se cheama colector.
@Slick,problema este ca ai releu integrat in alternator,iar periile nu sint universale deoarece au dimensiuni diferite ;asta o poti afla doar prin demontare.Din pacate sint unele relee care nu permit schimbarea singulara a periilor.De obicei se schimba releul integral cu periile.
In cazul in care totusi reusesti sa le schimbi,foloseste un ciocan de lipit de 40-60W fara a supraincalzi lipitura mult timp,existind riscul sa distrugi componentele electronice ale releului.
Inainte de a demonta alternatorul verifica vizual tot ce este cablu de masa pe masina,bornele de la baterie daca nu sint oxidate,conexiunile pe caroserie si motor a cablului de masa la fel nu sint corodate. Daca sint corodate,curata-le cu smirghel si la remontare ungele cu putina vaselina.
Spor la lucru.
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
[quote="Slick"]Pe scurt. se aprinde martorul de baterie in mers, si peste 2200 rpm se stinge.
M-am gandit ca 90% s-a intamplat ceva cu alternatorul (periile uzate).
Mai poate fi si alta cauza ? sau merg la sigur la perii dupa simptom ? Daca era circuit intrerupt/contact imperfect ramanea aprins tot timpul sau se aprindea cu intermitenta.
Cat de greu se schimba periile? cat costa? sunt universale (se potrivesc si de la alte masini/modele)?[/quote]
Alta cauza puntea de diode. Inainte sa te apuci poti sa verifici cu un aparat de masura daca diodele(9buc -din care 6 de putere) sunt bune(de obicei 1-3stricate din cele de putere).
Chiar si acele colectoare de cupru din poza lui eduard se pot schimba de pe axul rotorului.
periile pot fi si in colivii separate(de ex opel astra f) de regulatorul electronic(difera la fiecare model)- varianta ieftina.Sau pot fi pe acelasi suport ca si regulatorul de tensiune(ex vw t4)
Probabil mai sunt masini care folosesc acelasi alternator ca si tine ,de regula piesele de la alternator se comanda si dupa codul de producator al acestuia
M-am gandit ca 90% s-a intamplat ceva cu alternatorul (periile uzate).
Mai poate fi si alta cauza ? sau merg la sigur la perii dupa simptom ? Daca era circuit intrerupt/contact imperfect ramanea aprins tot timpul sau se aprindea cu intermitenta.
Cat de greu se schimba periile? cat costa? sunt universale (se potrivesc si de la alte masini/modele)?[/quote]
Alta cauza puntea de diode. Inainte sa te apuci poti sa verifici cu un aparat de masura daca diodele(9buc -din care 6 de putere) sunt bune(de obicei 1-3stricate din cele de putere).
Chiar si acele colectoare de cupru din poza lui eduard se pot schimba de pe axul rotorului.
periile pot fi si in colivii separate(de ex opel astra f) de regulatorul electronic(difera la fiecare model)- varianta ieftina.Sau pot fi pe acelasi suport ca si regulatorul de tensiune(ex vw t4)
Probabil mai sunt masini care folosesc acelasi alternator ca si tine ,de regula piesele de la alternator se comanda si dupa codul de producator al acestuia
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
eu am incercat sa schimb colectoarele si am vazut ca nu se poate...acelasi lucru mi l-au spus si electricienii la care am fost pana acum...plus ca nu am gasit de cumparat colectoarele ...nu spun ca nu este posibil, dar am intalnit oameni capabili in domeniu care au spus ca nu se baga la asa ceva...cica e pericol sa se rupa firele de undeva din rotor si gata...atuci chiar ca nu mai ai ce sa faci cu el...in general la alternatoarele bosh periile sunt pe regulator, iar la delco remy sunt separate.
- Bughy
- **
- 237 mesaje
- din 19 Apr 2008
- Astra 2002 Y17DT
- Iasi
Bughy
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
salut! acum 2 zile am pornit masina si martorul de la baterie nu s-a stins. am observat ca servodirectia nu mergea. am oprit motorul si am pornit din nou si aceeasi chestie. am mai incercat de cateva ori si nimic... am mers asa 5 km. cand am repornit martorul s-a stins iar servodirectia mergea. imi puteti spune care e problema? am mai patit o data asa dar cand am repornit-o imediat si-a revenit. baterie e abia schimbata si nu cred ca e ea problema...
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat