Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Salut,
Am o Vectra A 93 1.8i si am probleme cu relantiul:
1.este neregulat +/-25rpm
2.rateuri pe evacuare neperiodice

fisele sunt noi ,bujiile deasemenea, garnitura de admisie schimbata, fara cod de eroare, senzorul MAP in regula.
Astept parerile voastre
Skip ads

  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ce inseamna senzor MAP in regula? cum ai luat decizia asta?

o cauza ar putea fi aer fals pe admisie, pe la garnitura dintre galerie si corpul de injectie, pe la axul clapetei de acceleratie etc.
eu am avut aceste rateuri datorita aerului fals pe admisie prin valva de recuperare a vaporilor de benzina (o piesa mica din plastic, cu o membrana si un arc al carui tub de actionare vacuumatic se leaga printr-un T la furtunul servofranei)...
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Salut Ron,
Senzorul MAP l-am schimbat,este nou deci cred ca este si bun.........
Spune-mi te rog o metoda prin care sa verific pe unde trage aer fals si cum se verifica valva asta..........
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
o metoda ar fi sa dai prin jurul corpului de injectie cu un spray cu propan (ca cele pentru pornirea dieselurilor pe timp rece, se gaseste si la magazine cu piese de dacie). daca creste turatia motorului e clar ca trage aer fals.
sau ai putea sa folosesti WINALDL pe un laptop (mai e un topic deschis pe tema asta) si sa vezi valoarea IAC-ului. daca e prea mica e clar ca ECU incearca sa reduca aerul pentru ca ii vine prea mult, deci e clar ca trage aer fals.
pentru a verifica valva sau servofrana trebuie sa desurubezi conducta care pleaca de pe un brat al galeriei de admisie si sa sugi (sa creezi o depresiune spre ele). pentru valva poti doar sa scoti furtunul din T si sa sugi. nu trebuie sa poti trage aer, ele nu trebuie sa perturbe sistemul. daca trage aer fals pe aici se cam intampla ce ziceai tu ca ai (e o posibila cauza), mai ales ca amestecul sarac va fi doar pe unul singur dintre cilindri.

p.s. de ce ai schimbat senzorul? banuiesc ca nu era defect daca ai ramas cu problema. se putea verifica decuplandu-i mufa, si atunci ECU ar fi folosit in locul informatiilor de la el date standard din memorie, deci s-ar fi simtit o ameliorare in mersul motorului...
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ok,am sa incerc si iti spun daca merge,merci pt sfaturi
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Alte pareri?.........
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Am patit la fel ca tine, aceleasi simptome. Am curatat injectoarele si n-am mai avut nici o problema, nici rateuri, nici diferente de turatie.
Si inca ceva: la mine se simteau si niste "hop-uri" in vit. 2 si 3 cand o turam mai mult.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@eu: zici de injectoare, la bobut nu e cazul, e monopunct...
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Am mai auzit de la cineva ca ar putea fi sonda lambda.....cind este rece motorul merge bine sau mi se pare mie pt ca e mai turat
Mi-a masurat cineva si sonda si are valori intre 100 si 1000mv
cit costa una noua ???
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pai valorile sunt ok... ca idee era acum vreun an-doi in jur de 2 mil.
daca o deconectezi, ECU isi ia valori implicite, si va merge cu amestec putin mai bogat, dar ar trebui sa scapi de simptom. eu personal, la C18NZ nu cred ca din cauza sondei da rateuri.
dar despre aerul fals nu ne spui nimic? ai incercat sa obturezi macar vacuumul valvei de recuperare a vaporilor?
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Valoarea oscileaza intre 100 si 1000mv,e bine?
am obturat gaura de pe admisie si e tot asa, nu e de acolo....
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ron,
Te intreb ceva poate tu stii mai bine, senzorii nu dau semnal de eroare presupun ca se afla in gama de valori admise de ecu dar daca totusi informatia pe care ei o genereaza nu este corecta?ai un tabel de valori.?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
valoarea pentru amestecul ideal (14.7:1) ar fi de 0.45V si ECU variaza foarte rapid aerul si benzina pentru a oscila in jurul acestei valori (asta e principiul acestui tip de sonda, nu scoate o tensiune liniara in functie de amestec, e un gen de trigger-schmitt), deci e OK. ca idee, exista si alte tipuri de sonde ce scot o tensiune liniara intre 0 si 5V, dar trebuie sa stie ECU sa citeasca asta (nu ecazul la motorul tau).
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu prea exista un tabel de corespondenta intre valorile de la senzori, ECU lucreaza adaptiv, astfel incat daca schimbi un senzor sa nu depinda functionarea motorului de tolerantele lui de fabricatie. daca ECU nu da cod de eroare e suficient in marea majoritate a cazurilor. daca pui un tester, ai putea trage tu singur niste concluzii despre vreo piesa aflata spre limita valorilor admise.
dar ma gandesc ca ar mai putea fi si probleme mecanice, mai greu de depistat cu senzorii (de exemplu sa nu inchida bine o supapa -> scaunul supapei, tachetul hidraulic, aici poate stiu altii mai multe)
  • Bobut

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: P.Nt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Ron cred ca daca ar fi mecanic rateul ar fi periodic, nu?Cit de repede trebuie sa varieze sonda lambda poate e mai lenesa si e amestecul e mai sarac si da cite un rateu cind si cind, zic si eu, nu stiu, ce parere ai?
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu stiu ce sa zic, poate ne spune altcineva cum e cu supapele, nu se poate ca o supapa sa "calce" bine doar intr-o anumita pozitie? din cate stiu, supapele au o oarecare miscare de rotatie...
partea cu sonda o verifici cel mai simplu deconectand-o. dar sa stii ca sonda nu are o influenta foarte mare, doar la consum/noxe, si asta nu in interval de cateva minute.
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare: unde gasesc sonda lambda la un C18NZ pe un Astra F '93, ca habar n-am ? Sunt curios daca mai e in parametri.
Merci
  • cosmin69

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mai 2008

  • Mesaj Privat
salut sonda costa intre 100-300ron
  • georgesand

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2007

  • Mesaj Privat
salut cosmin69, bine ai venit pe forum, trebuia sa te uiti la data postului, Razz e din 2004 si sigur e rezolvata problema. E placut entuziasmul tau, la mai multe posturi si cat mai putine probleme Laughing
  • dragomiradorian

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salutare Am si eu o problema , am un opel vectra a din '93 motor c18nz, l-am adus eu din germania ,merge foarte bine , consumul in oras e putin mare dar sunt multumit , dar am o problema la motor ,la relanti nu imi functioneaza o bujie (nr 4) dar daca merg cu ea functioneaza , am schimbat bujiile , am luat cu 4 electrozi , deci nu are cum sa fie din bujii , am verificat si fisele sunt bune ,daca imi puteti da cateva sfaturi ce sa fac as fi recunoscator, si inca ceva , trebuie sa ii schimb cureaua de distributie si am auzit ca sunt 2 modele una cu 100 si ceva de dinti si alta cu 140 de dinti daca stiti ce model se ptriveste ?. multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR