- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
revin asupra unei discutii anterioare..
date tehnice : motor 1.6 benz ecotec,pe o tigra din 95 segmenta acu 2 luni a mers circa o luna juma perfect dupa care dintr-o data nu se mai accelereaza nici macar la relanti nu mai vb atnci cand e i sarcina k e gata gata sa moara iar la acc brusca da sa se inece...am sc filtru benzina am curatat tot ce se putea ...NU MAI STIU CE SA MAI FAC ..PE BUNE..si in afara de asta dak ma poate ajuta kreva va rog ce rol are turbina din partea dreapta a motorului? ms all anticipat
date tehnice : motor 1.6 benz ecotec,pe o tigra din 95 segmenta acu 2 luni a mers circa o luna juma perfect dupa care dintr-o data nu se mai accelereaza nici macar la relanti nu mai vb atnci cand e i sarcina k e gata gata sa moara iar la acc brusca da sa se inece...am sc filtru benzina am curatat tot ce se putea ...NU MAI STIU CE SA MAI FAC ..PE BUNE..si in afara de asta dak ma poate ajuta kreva va rog ce rol are turbina din partea dreapta a motorului? ms all anticipat
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
florinctvn, renunta la scrisul k p mirk ka e tare der@nj@NT. Nu mai vb ca mananci litere si nu te pot urmari....
In alta ordine de idei, X16XE-ul cred ca are un secondary air pump (cred ca aceea e "turbina"), care are rolul ei la pornirea motorului. Trebuie sa auzi ca un fel de aspirator cand pornesti motorul, dimineata, si rolul pompei e sa bage o cantitate mai mare de aer, pentru ca arderea sa fie optima in momentul pornirii (se introduce o cantitate mai mare de benzina ca de obicei, si motorul rece nu are suficient aer sa o arda pe toata).
Ai putea sa te duci la o intalnire sa o pui pe un tester, sau sa mergi la un service care iti poate pune masina pe tester. Nu toate erorile motorului apar la agrafã. Zici ca ai curatat tot ce se putea curata. Spune-ne si noua ce anume ai curatat, exact ? Se pot curata multe: de la contacte imperfecte la galerii de admisie si valve EGR. Permite-mi sa ma indoiesc ca pe acelea le-ai curatat. Mie mi se pare o eroare de sonda lambda ce ti se intampla tie, sau un fir intrerupt la EGR sau la IAC.
bafta, si sa revii cu rezolvarea problemei.
In alta ordine de idei, X16XE-ul cred ca are un secondary air pump (cred ca aceea e "turbina"), care are rolul ei la pornirea motorului. Trebuie sa auzi ca un fel de aspirator cand pornesti motorul, dimineata, si rolul pompei e sa bage o cantitate mai mare de aer, pentru ca arderea sa fie optima in momentul pornirii (se introduce o cantitate mai mare de benzina ca de obicei, si motorul rece nu are suficient aer sa o arda pe toata).
Ai putea sa te duci la o intalnire sa o pui pe un tester, sau sa mergi la un service care iti poate pune masina pe tester. Nu toate erorile motorului apar la agrafã. Zici ca ai curatat tot ce se putea curata. Spune-ne si noua ce anume ai curatat, exact ? Se pot curata multe: de la contacte imperfecte la galerii de admisie si valve EGR. Permite-mi sa ma indoiesc ca pe acelea le-ai curatat. Mie mi se pare o eroare de sonda lambda ce ti se intampla tie, sau un fir intrerupt la EGR sau la IAC.
bafta, si sa revii cu rezolvarea problemei.
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
am desf si am curatat iac si egr
intrebare: tija metalica de la iac se misca mecanic sau doar actionata electric k a mea e intepenita
dupa ce am curatat si montat la loc dupa 10 minute de mers (binisor) s-a oprit motorul am dat doua chei mi-a dat rateuri la urmatoarea cheie mi-a explodat efectiv catalizatorul s-a facut "floare"...
plssss help....
intrebare: tija metalica de la iac se misca mecanic sau doar actionata electric k a mea e intepenita
dupa ce am curatat si montat la loc dupa 10 minute de mers (binisor) s-a oprit motorul am dat doua chei mi-a dat rateuri la urmatoarea cheie mi-a explodat efectiv catalizatorul s-a facut "floare"...
plssss help....
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
cosmin_neb1- Suspendat
- 144 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Valcea
cosmin_neb1- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
cosmin_neb1- Suspendat
- 144 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Valcea
cosmin_neb1- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
Daca a fost segmentat, inseamna ca i s-a refacut si distributia. E ciudat rateul care ti-a spart catalizatorul, dupa mine n-ar trebui sa fie din cauzat de nici de egr, nici iac.
Inca o corectie. Pompa auxiliara de aer nu baga la pornire aerul in admisie, ci pe evacuare, ca sa incalzeasca mai repede catalizatorul (pentru poluare,bla bla). Motorul poate merge foarte bine si fara ea.
Ce poti sa faci este sa verifici senzorul de pozitie al clapetei de aer (un potentiometru cu vreo 3 fire parca), poti sa-l testezi cu un multimetru digital daca iti indica bine, liniar. Din pacate e capsulat si nu ai ce sa curati, costa 1 milion si ceva nou Asta ar putea fi una din cauzele pentru care masina nu se accelereaza. Si senzorul MAP (ala de anga antigel cu un furtunas poate fi de vina, nici la ala nu ai ce sa cureti). Ciudat este ca astea ar trebui sa iti dea erori pe tester...
Poti sa ii mai faci un test de compresie, daca ai probleme la distributie (nu ti se inchid valvele la timp) o sa se cunoasca prin compresie scazuta.
Verifica si senzorul de la rotile axelor cu came, ala se ocupa de aprindere.
Fisele le-ai bagat bine? Sunt notate pe bobina cum trebuie, iar cilindrul 1 este cel de langa distributie. Tigra are sistem de aprindere cu 2 scantei de-o data, una la cilindrul care e pe compresie si unul pe evacuare. Daca tie ti-a dat rateu pe evacuare, este posibil ca benzina dintr-un cilindru sa nu se fi ars la compresie (lipsa scanteie) si sa fi primit scanteie pe evacuare.
Inca o corectie. Pompa auxiliara de aer nu baga la pornire aerul in admisie, ci pe evacuare, ca sa incalzeasca mai repede catalizatorul (pentru poluare,bla bla). Motorul poate merge foarte bine si fara ea.
Ce poti sa faci este sa verifici senzorul de pozitie al clapetei de aer (un potentiometru cu vreo 3 fire parca), poti sa-l testezi cu un multimetru digital daca iti indica bine, liniar. Din pacate e capsulat si nu ai ce sa curati, costa 1 milion si ceva nou Asta ar putea fi una din cauzele pentru care masina nu se accelereaza. Si senzorul MAP (ala de anga antigel cu un furtunas poate fi de vina, nici la ala nu ai ce sa cureti). Ciudat este ca astea ar trebui sa iti dea erori pe tester...
Poti sa ii mai faci un test de compresie, daca ai probleme la distributie (nu ti se inchid valvele la timp) o sa se cunoasca prin compresie scazuta.
Verifica si senzorul de la rotile axelor cu came, ala se ocupa de aprindere.
Fisele le-ai bagat bine? Sunt notate pe bobina cum trebuie, iar cilindrul 1 este cel de langa distributie. Tigra are sistem de aprindere cu 2 scantei de-o data, una la cilindrul care e pe compresie si unul pe evacuare. Daca tie ti-a dat rateu pe evacuare, este posibil ca benzina dintr-un cilindru sa nu se fi ars la compresie (lipsa scanteie) si sa fi primit scanteie pe evacuare.
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
cosmin_neb1- Suspendat
- 144 mesaje
- din 26 Apr 2008
- Valcea
cosmin_neb1- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2008
- Mesaj Privat
- electronistul
- ****
- 1,123 mesaje
- din 29 Nov 2007
- Astra 2012 A20DT
- Cluj
electronistul
- Mesaje scrise: 1,123
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Nov 2007
- Mesaj Privat
Nici sa nu te gandesti sa-l pui direct la baterie !
IAC-ul este un motoras pas-cu-pas, care are nevoie de o secventa de semnale ca sa invarta rotorul cu x grade:
pin 1: ___|^|______|^|___
pin 2: _____|^|______|^|_
pin 3: _______|^|______|^
pin 4: _________|^|______
plus ca s-ar putea sa aiba nevoie de alimentare la 5V, in loc de 12V.
risti sa-l arzi iremediabil daca-l legi direct la baterie!
Intr-adevar, daca ai pus contactul si tija IAC-ului nu se misca deloc, atunci e ars. El trebuie sa incerce sa faca o cursa (se calibreaza) in momentul in care pui contactul, si el e conectat la mufa lui.
IAC-ul este un motoras pas-cu-pas, care are nevoie de o secventa de semnale ca sa invarta rotorul cu x grade:
pin 1: ___|^|______|^|___
pin 2: _____|^|______|^|_
pin 3: _______|^|______|^
pin 4: _________|^|______
plus ca s-ar putea sa aiba nevoie de alimentare la 5V, in loc de 12V.
risti sa-l arzi iremediabil daca-l legi direct la baterie!
Intr-adevar, daca ai pus contactul si tija IAC-ului nu se misca deloc, atunci e ars. El trebuie sa incerce sa faca o cursa (se calibreaza) in momentul in care pui contactul, si el e conectat la mufa lui.
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- florinctvn
- OP
- 21 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Tigra 1995
florinctvn
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat