raduq
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2008
- Mesaj Privat
Buna tuturor,
Ma bucur ca v-am gasit si sper sa ma puteti ajuta sa rezolv o problema cu masina mea. Am un Opel Astra-F-Cara combi din 1993 cu motorizare 1,4 benzina, recent adus din Germania(codul motorului nu il stiu, cum as putea sa il aflu?) Problema este ca se supratureaza foarte tare la relanti, suna ca si cum ar fi undeva la 2000 rpm, poate chiar mai mult(nu are turometru), iar consumul este peste 20 de litri la suta.
Simptome:
1. Se supratureaza la relanti, imediat dupa ce porneste, la rece sau la cald.
2. Consum peste 20%
3. Becul check engine se aprinde, uneori imediat dupa pornire, alteori dupa cateva zeci de minute
4. Testul "Agrafa" a indicat 2 probleme: 35(Idle Speed Control Valve (ISCV)-Poor or no idle speed control) si 44(Oxygen sensor-Air/fuel mixture too lean (weak))
Service efectuat:
1. Inlocuirea sondei Lambda
2. Inlocuirea senzorului de temperatura a lichidului de racire
3. Inlocuire ulei, antigel, filtre, etc
4. Inlocuire radiator spart
5. Inlocuire rulment fata dreapta
Toate acestea m-au costat 1100 lei la un service din Cluj(e ok pretul?), dar problema principala nu s-a rezolvat, iar testul "Agrafa" indica aceleasi coduri de eroare.
Ce altceva as putea sa fac?
Va multumesc anticipat
Ma bucur ca v-am gasit si sper sa ma puteti ajuta sa rezolv o problema cu masina mea. Am un Opel Astra-F-Cara combi din 1993 cu motorizare 1,4 benzina, recent adus din Germania(codul motorului nu il stiu, cum as putea sa il aflu?) Problema este ca se supratureaza foarte tare la relanti, suna ca si cum ar fi undeva la 2000 rpm, poate chiar mai mult(nu are turometru), iar consumul este peste 20 de litri la suta.
Simptome:
1. Se supratureaza la relanti, imediat dupa ce porneste, la rece sau la cald.
2. Consum peste 20%
3. Becul check engine se aprinde, uneori imediat dupa pornire, alteori dupa cateva zeci de minute
4. Testul "Agrafa" a indicat 2 probleme: 35(Idle Speed Control Valve (ISCV)-Poor or no idle speed control) si 44(Oxygen sensor-Air/fuel mixture too lean (weak))
Service efectuat:
1. Inlocuirea sondei Lambda
2. Inlocuirea senzorului de temperatura a lichidului de racire
3. Inlocuire ulei, antigel, filtre, etc
4. Inlocuire radiator spart
5. Inlocuire rulment fata dreapta
Toate acestea m-au costat 1100 lei la un service din Cluj(e ok pretul?), dar problema principala nu s-a rezolvat, iar testul "Agrafa" indica aceleasi coduri de eroare.
Ce altceva as putea sa fac?
Va multumesc anticipat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
raduq
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns gsi_master. Chiar acum gasisem pe google ceva legat de IAC/ ICSV. Se pare ca in timp se strica valva de aer si nu se inchide bine, astfel ajunge mai mult aer la motor, ceea ce ar putea explica de ce sonda lambda detecteaza amestecul ca fiind slab, si astfel ECU decide sa mareasca cantitatea de benzina pentru a pastra o proportie optima de aer/ benzina. E corecta ipoteza mea?
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
noutati? am avut o problema IDENTICA! n-a rezolvat-o nici un tester si nici un service.....opel
am fost la dezmebrari si am incercat sa gasesc problema prin inlocuirea unor componente de la alte masini, si anume: am incercat 2 ECU, delcouri, modul aprindere + bobina, injectie + IAC, TPS si MAP senzor.....
ei bine...... furtunul de la MAP senzor era inversat cu altul... le-am schimbat si problema a disparut...
am fost la dezmebrari si am incercat sa gasesc problema prin inlocuirea unor componente de la alte masini, si anume: am incercat 2 ECU, delcouri, modul aprindere + bobina, injectie + IAC, TPS si MAP senzor.....
ei bine...... furtunul de la MAP senzor era inversat cu altul... le-am schimbat si problema a disparut...
raduq
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2008
- Mesaj Privat
Mersi pentru sugestie, Tomix. Am comandat un IAC de cielo 1,4 intrucat in cele cateva locuri in care am fost nu aveau pe stoc, dar inca nu am avut timp sa trec sa il ridic. Acum incerc sa ma lamuresc care e MAP-ul si implicit furtunul de la el
In cazul tau primeai aceleasi erori cand faceai testul agrafei?
In cazul tau primeai aceleasi erori cand faceai testul agrafei?
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
nu stiam pe vremea aia de testul cu agrafa insa am pus masina pe TECH (testerul opel) si-mi dadea cod de eroare MAP si IAC.
dupa ce am incercat alt MAP si alt IAC am vazut ca si ale mele erau in regula..... am intrat putin in ceata pana am vazut furtunele inversate. maine iti fac doua poze daca vrei sa-ti arat despre ce e vorba.
mai poti sa faci asta: scoti afara IAC-ul il cureti bine, cureti si locasul lui din corpul injectorului (cu un solvent puternic).
reconectezi IAC-ul la mufa si pui pe cineva sa puna contactul. daca "tija" IAC-ului se deplaseaza atunci poate sa fie ok.
oricum si cu un IAC defect (ce face ca motorul sa nu stea la ralanti/sa nu porneasca sau sa stea supraturat) nu cred sa se aprinda becul galben de la ECU. di mie mi-a mai facut figuri dar dupa ce-l curatam totul revenea la normal. nu mi s-a aprins niciodata "becul" din cauza lui.
cred ca problema e de alta natura. poate-ti trage aer fals pe undeva...
ce motor ai C14NZ (injectie monopunct) sau C14SE (inj. multipunct)?
dupa ce am incercat alt MAP si alt IAC am vazut ca si ale mele erau in regula..... am intrat putin in ceata pana am vazut furtunele inversate. maine iti fac doua poze daca vrei sa-ti arat despre ce e vorba.
mai poti sa faci asta: scoti afara IAC-ul il cureti bine, cureti si locasul lui din corpul injectorului (cu un solvent puternic).
reconectezi IAC-ul la mufa si pui pe cineva sa puna contactul. daca "tija" IAC-ului se deplaseaza atunci poate sa fie ok.
oricum si cu un IAC defect (ce face ca motorul sa nu stea la ralanti/sa nu porneasca sau sa stea supraturat) nu cred sa se aprinda becul galben de la ECU. di mie mi-a mai facut figuri dar dupa ce-l curatam totul revenea la normal. nu mi s-a aprins niciodata "becul" din cauza lui.
cred ca problema e de alta natura. poate-ti trage aer fals pe undeva...
ce motor ai C14NZ (injectie monopunct) sau C14SE (inj. multipunct)?
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
MAP-ul e asta, situat sub protectia de plastic si e conectat la galeria de admisie printr-un furtun.
la mine au fost inversate furtunele 1 si 2 (se gasesc in spatele corpului de injectie)
in asta e IAC-ul si locul unde se monteaza si care trebuie curatat.
repet eu cred ca poate trage aer fals pe undeva....
la mine au fost inversate furtunele 1 si 2 (se gasesc in spatele corpului de injectie)
in asta e IAC-ul si locul unde se monteaza si care trebuie curatat.
repet eu cred ca poate trage aer fals pe undeva....
raduq
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2008
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul cuprinzator si pentru sugestii Tomix
Azi a fost curatat IAC-ul, si dupa cum ai spus, a fost conectat iar cineva a pornit motorul...IAC-ul a zburat afara imediat. Deci de functionat functioneaza, doar ca nu stiu cum pot sa imi dau seama daca in parametrii normali.
Am pornit si eu de la ipoteza ca ar putea fi aer fals, dar mecanicul cu care am lucrat pana acum a infirmat asta, iar eu nu stiu cum pot sa verific.
Din cate stiu, motorul e C14NZ. Maine voi examina mai indeaproape MAP-ul, sper sa iasa ceva.
Mersi inca o data
Azi a fost curatat IAC-ul, si dupa cum ai spus, a fost conectat iar cineva a pornit motorul...IAC-ul a zburat afara imediat. Deci de functionat functioneaza, doar ca nu stiu cum pot sa imi dau seama daca in parametrii normali.
Am pornit si eu de la ipoteza ca ar putea fi aer fals, dar mecanicul cu care am lucrat pana acum a infirmat asta, iar eu nu stiu cum pot sa verific.
Din cate stiu, motorul e C14NZ. Maine voi examina mai indeaproape MAP-ul, sper sa iasa ceva.
Mersi inca o data
Tomix
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 1985 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2008
- Mesaj Privat
cu mare placere.
aerul fals de cele mai multe ori poate sa apara la garnitura de la galeria de admisie sau pe la garnitura de la corpul injectorului.
de obicei se verifica cu un spray de curatat motoare, repectiv se pulverizeaza intre galeria de admisie si chiulasa si se tureaza motorul (cam pana in 2500 rot/min). se urmareste cu atentie evolutia lichidului pulverizat. daca e "tras" inauntru atunci pe acolo trage aer fals.
probleme pot fi insa de mai multe feluri se se rezolva prin.....eliminare
(am avut si eu aer fals. am refacut motorul si cei care mi-au furnizat piesele mi-au dat o garnitura de la galeria de admisie de la alt motor. garnitura potrivea "perfect" pe motorul meu insa intr-un colt al chiulasei tragea aer fals. iti dai seama ca fiind o garnitura noua si montat totul ca la carte n-am suspectat asta. pana mi-am dat seama ce are am verificat toata aprinderea si alimentarea de m-au luat toti dracii....)
aerul fals de cele mai multe ori poate sa apara la garnitura de la galeria de admisie sau pe la garnitura de la corpul injectorului.
de obicei se verifica cu un spray de curatat motoare, repectiv se pulverizeaza intre galeria de admisie si chiulasa si se tureaza motorul (cam pana in 2500 rot/min). se urmareste cu atentie evolutia lichidului pulverizat. daca e "tras" inauntru atunci pe acolo trage aer fals.
probleme pot fi insa de mai multe feluri se se rezolva prin.....eliminare
(am avut si eu aer fals. am refacut motorul si cei care mi-au furnizat piesele mi-au dat o garnitura de la galeria de admisie de la alt motor. garnitura potrivea "perfect" pe motorul meu insa intr-un colt al chiulasei tragea aer fals. iti dai seama ca fiind o garnitura noua si montat totul ca la carte n-am suspectat asta. pana mi-am dat seama ce are am verificat toata aprinderea si alimentarea de m-au luat toti dracii....)
- thrill
- ***
- 860 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 860
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
am fost de curand cu un prieten care are un opel astra f din 1992 motor 18SE.
aceeasi eroare o avea si el (si o are) si anumte 35 - Idle Speed Control Valve (ISCV)-Poor or no idle speed control.
simptome clasice : motorul se tura pe la 1500-2000 de ture la cald, si la rece in jur de 3000. mers cu ea pe tester.. facut diagnoza .. eroare 35.
baiatul de acolo ne-a spus clar ca cedeaza foarte des acest regulator de ralanti. dupa ce a curatat motorasul de ralanti (IAC), s-a uitat si la egr care era anulat, verificat compresie la bujii.. 1 slaba 2 medii si 1 tare... toate bune si frumoase.
baiatul care are masina a mai schimbat un regulator de ralanti acum doua luni si ceva si din cate am inteles este doar pe firma SIEMENS la ~150 de lei.. iar original BOSCH la ~600 de lei.
posibila rezolvare :acest regulator SIEMENS este foarte prost si nu tine decat cateva saptamani. va sugerez si voua sa cumparati de la dezmembrari daca aveti de unde (aici in cta am fost la 4 dezmembrari si nu am gasit) acest regulator dar sa fie original.. sper sa va ajute acest post si in acelasi timp sa scapati de problema.
ps : in final mecanicul de acolo a pus un regulator de ralanti de la alta masina dar cu mufa de soclu automat scoasa. motorul merge destul de ok .. a se citi nu se mai tureaza aiurea.. dar dimineata la rece trebuie sa o tina din pedala pana se incalzeste. salutari
aceeasi eroare o avea si el (si o are) si anumte 35 - Idle Speed Control Valve (ISCV)-Poor or no idle speed control.
simptome clasice : motorul se tura pe la 1500-2000 de ture la cald, si la rece in jur de 3000. mers cu ea pe tester.. facut diagnoza .. eroare 35.
baiatul de acolo ne-a spus clar ca cedeaza foarte des acest regulator de ralanti. dupa ce a curatat motorasul de ralanti (IAC), s-a uitat si la egr care era anulat, verificat compresie la bujii.. 1 slaba 2 medii si 1 tare... toate bune si frumoase.
baiatul care are masina a mai schimbat un regulator de ralanti acum doua luni si ceva si din cate am inteles este doar pe firma SIEMENS la ~150 de lei.. iar original BOSCH la ~600 de lei.
posibila rezolvare :acest regulator SIEMENS este foarte prost si nu tine decat cateva saptamani. va sugerez si voua sa cumparati de la dezmembrari daca aveti de unde (aici in cta am fost la 4 dezmembrari si nu am gasit) acest regulator dar sa fie original.. sper sa va ajute acest post si in acelasi timp sa scapati de problema.
ps : in final mecanicul de acolo a pus un regulator de ralanti de la alta masina dar cu mufa de soclu automat scoasa. motorul merge destul de ok .. a se citi nu se mai tureaza aiurea.. dar dimineata la rece trebuie sa o tina din pedala pana se incalzeste. salutari