Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Salutare forum. Am un opel astra caravan X16DT turbo diesel din 1996.
Problema mea este ca vitezometrul indica o viteza mai mare decit cea reala. Cauciucurile si gentile (in cazul in care conteaza) sunt ca la carte adica genti 13", cauciucuri 175/65/13. Am testat vitezometrul in Mures unde exista o chestie care-ti afiseaza viteza digital cind treci pe linga ea.
Prietenul meu are un audi si viteza care era pe ceas era si pe display-ul care arata viteza cu care circula. La mine indica cu 12km in plus.
Am mai avut un opel astra caravan acum 2 ani C16NZ pe benzina din 1993 si aceeasi problema dar indica cu 20km in plus. Am fost la reprezentanta opel cu primul si cei de acolo au spus ca nu se poate regla ca ceasul e mecanic. Opelul vechi nu avea turometru. Asta care-l am acuma are. Stie cineva daca se poate regla vitezometrul? Si inca ceva e o problema chestia asta cu vitezometrele des intilnita sau sint eu ghinionist?


Ultima modificare făcută de solver la Dum 24 Oct, 2004 8:25 pm
Skip ads

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Problema cu viteza pe care o indica vitezometrul a mai fost discutata. Vezi linkul: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=611
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:Problema cu viteza pe care o indica vitezometrul a mai fost discutata. Vezi linkul: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=611


Eu nu vorbesc de ceea ce indica calculatorul de bord (asta se discuta pe link-ul care l-ai dat tu). Eu vorbesc de ceasul de pe bord ala mare.
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
parerea mea e ca mai intai trebuie sa indentifici problema.
  • ai schimbat cumva CV pe ea sau vitezometru?
  • 12km de care spui, este o diferenta constanta? sau depinde de viteza pe care o ai..
  • ai verificat kilometrajul?...reseteaza'l si fa o distanta de fix. 100km (intre 2 orase) si vezi ce iti indica el.


nu stiu cum e la masina ta, dar daca ai vitezometru electronic, deci care citeste prin ECU, atunci se poate calibra ECU (asta se face cand schimbi dimensiunea rotilor). daca in schimb ai mecanic, e mai greu de gasit o solutie eleganta. daca umbli la el risti sa iti arate mult mai eronat.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Kilometrajul indica corect. L-am testat pe distante mai si e OK.
Din cite stiu eu masina nu are computer de bord.
Am testat vitezometrul la 40, 60 si 80Km/h si tot aceeasi diferenta.
Mai este un mic amanunt care l-am aflat mai recent. Se pare ca kilometrajul a fost dat inapoi de bisnitarul de la care am luat-o. Am ajuns sa vorbesc cu fostul proprietar (real) si am aflat ca masina avea mai multi km.
Poate sa fie afectat de chestia asta?
Inca ceva. Daca vitezometrul meu ar fi electronic nu ar trebui sa scrie pe el chestia asta? Ca la turometru scrie pe el electronic. La vitezometru nu.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Kilometrajul dat inapoi nu conteaza, in schimb poate ca au schimbat cutia de viteze, "ceasul" sau au pus cauciucuri cu alt diametru...
Pentru ceas, e simplu, pe cadran este scris a o cifra (de ex.1115) aceasta este o "constanta" verifica daca pe o masina cu acelasi moror este scrisa aceeasi cifra, daca nu bordul provine de la o masina (tot Astra, evident...)cu alt tip de motor...
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Kilometrajul dat inapoi nu conteaza, in schimb poate ca au schimbat cutia de viteze, "ceasul" sau au pus cauciucuri cu alt diametru...
Pentru ceas, e simplu, pe cadran este scris a o cifra (de ex.1115) aceasta este o "constanta" verifica daca pe o masina cu acelasi moror este scrisa aceeasi cifra, daca nu bordul provine de la o masina (tot Astra, evident...)cu alt tip de motor...

Unde pot sa verific la motor daca e aceeasi cifra ca pe ceas ??

In plus am mai avut un opel cu aceeasi problema mai demult si acolo sigur nu a umblat nimeni la ceas sau cutie sau orice altceva. De asta eram curios daca mai sunt utilizatori de opel cu problema asta ca eu am nimerit 2 masini cu aceeasi problema si ma gindeam ca poate e o problema de proiectare sau fiabilitate la vitezometrele de la opel astra.
Dar din cite vad se pare ca sunt eu mai ghinionist.
Ce mi se pare interesant la aceste vitezometre de la opel astra e ca prima pozitie a acului e la 20km/h. Ma tot gindesc ca de aici pot sa apara probleme. Oare de unde stie un vitezometru mecanic de cind poate sa urce, adica intre 0-20km/h sta si dupa aceea urca liniar. Trebuie sa fie interesanta mecanica la asa ceva. Stie cineva principiul de functionare la asa ceva si daca este ceva reglaj la faza 0-20km/h adica "de cind" sa urce acul?
Thanks.
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
banuiesc ca are un "opritor" la 20km/h sub care nu coboara. iar cablul de kilometraj actioneaza ceva mecanic, in impulsuri, urmand ca un arc (impreuna cu fortele de frecare) sa "integreze" miscarea. sub 20km/h nu se poate face o integrare prea curata si probabil ca acul vitezometrului ar tremura vizibil...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Poate ca acul este "invartit" cu vreo 10-20 grade de pe ax, doar asa se poate pastra o diferenta constanta fata de gradatii... Vezi, da "geamul" bordului jos si incearca sa o remediezi...
Comparatia care am sugerat-o trebuie facuta "vizual" cu alt Astra cu bord "sigur original" cu acelasi motor...
  • ron

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2004

  • Mesaj Privat
la mine la vectra pozitita de start a acului de kilometraj e tot la 20km/h...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
exact cum zice ron, sunt impulsuri magnetice, produse de un magnet circular actionat de cablu' de la CV. pe acul vitezometrului ai un arc spiralat care se opune fortei exercitate de aceste impulsuri. sub 20 km/h nu iti indica, dar nu de acolo ai problemele. nu indica doar sa iti mascheze lipsa de precisie in intervalu' asta.


in mod normal daca dai km inapoi nu afectezi vitezometru, dar daca tipul care a "lucrat" la kilomertii nu a fost atent si a dat arcu peste cap, i'a modificat proprieatiile si acum iti arata eronat. asa am avut si io pe o vectra a, 20-25 mai mult unde s'a umblat la kilometrii. solutia ar fi sa incerci sa demontezi acul si sa'l muti cu cateva grade spre stanga (atat cat sa corespunda la cei 15 km), asa am facut eu atunci.


Ultima modificare făcută de Thanatos la Lun 11 Oct, 2004 10:02 pm
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Cum adica sa-l mut mai spre stinga? La pozitia minima acul e orizontal pe 20km/h (care e de fapt si pozitia de zero) si spre stinga ar insemna sa-l dau mai jos de pozitia asta dar are opritor??!!
Nu prea inteleg??!!
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
desfaci unitatea, pui acu' pe 50, prinzi axu' prin spate ( cu patent ceva dar sa fi sigur ca nu scapa si ca nu isi modifica pozitia!!!) scoti acul indicator de pe ax, si il montezi pe 35. grija mare de ce prinzi, sa nu atingi arcul sau sa descentrezi 'oala' sau magnetu si sa strici mai mult. daca ai noroc nici nu trebuie sa scoti acu' de pe ax, si il invarti cu el pe ax.
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Cred ca o sa incerc dar inca nu stiu cind o sa am timp. Am inteles ca e destul de greu sa dai jos un bord de opel astra. Oricum multumiri ptr sfaturi.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu, e simplu, dureaza 1/4 ora... eu sugeram sa "rotesti" acul in raport cu axul lui, deci in repaus sa fie la zero (nu la limitatorul de cursa, caci ala este in zona "negativa" adica sub zero...)
Nu cred ca vine de la demontajul ca sa dea contorul inapoi, caci se poate face si fara sa te bagi la "zona critica" descrisa in postingul cu desen...
Doar daca cel care a dat ceasul inapoi e asa, mai papagal...
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Nu, e simplu, dureaza 1/4 ora... eu sugeram sa "rotesti" acul in raport cu axul lui, deci in repaus sa fie la zero (nu la limitatorul de cursa, caci ala este in zona "negativa" adica sub zero...)
Nu cred ca vine de la demontajul ca sa dea contorul inapoi, caci se poate face si fara sa te bagi la "zona critica" descrisa in postingul cu desen...
Doar daca cel care a dat ceasul inapoi e asa, mai papagal...


Pai nu e acelasi lucru care-l zicea si Thanatos mai devreme?
E greu de ajuns la vitezometru ca sa fac reglajele astea sau dupa ce dau jos plasticul din fata prins in cele 2 suruburi am acces direct la el?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
scoate tot bordu mai bine, si nu te grabi sa lucrezi pe masina. scoti bordu si desfaci atent in casa, la lumina, pana cand ai acces in spatele cadranului. asa cum zice si sorin, trebuie sa rotesti acul in raport cu axul lui, numai ca tre sa prinzi axul cand rotesti. poti sa rotesti si fara sa prinzi, daca scoti opritorul, dar asa nu vei reusi sa il depalsezi fata de ax, si vei forta arcul. reusesti si in felul asta, dar nu ai precizia celor 15 km. cum zic eu il vei deplasa exact cat doresti tu.

sorine, limitatorul de cursa la astea mecanice e la 20 nu sub 0. si nici la noi nu sta pe 0 fara 'curent',
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
solver a scris:
sorin666 a scris:Nu, e simplu, dureaza 1/4 ora... eu sugeram sa "rotesti" acul in raport cu axul lui, deci in repaus sa fie la zero (nu la limitatorul de cursa, caci ala este in zona "negativa" adica sub zero...)
Nu cred ca vine de la demontajul ca sa dea contorul inapoi, caci se poate face si fara sa te bagi la "zona critica" descrisa in postingul cu desen...
Doar daca cel care a dat ceasul inapoi e asa, mai papagal...


Pai nu e acelasi lucru care-l zicea si Thanatos mai devreme?
E greu de ajuns la vitezometru ca sa fac reglajele astea sau dupa ce dau jos plasticul din fata prins in cele 2 suruburi am acces direct la el?

*
- Dai jos plasticul din jurul "ceasurilor"
- Dai jos cele doua plasticuri din jurul volanului (de fapt, doar cel de sus e necesar, ca sa ai spatiu, dar... celalalt va pica singur, deci... ambele...
- Combina de instrumente este prinsa in cateva suruburi accesibile (4 mi se pare...) si vizibile, nu sunt probleme...
- Dupa aia se trage USOR de ea si se baga mana in spate ca sa desprinzi cablul de kilometraj, e un fel de saiba elastica de care trebuie sa tragi USOR
- Dupa aceea scoti cadranele un pic mai mult si desprinzi cele 2 conectoare electrice
- La urma scoti instrumentele cu totul, inclinindu-le un pic si ... iti faci treaba Wink Totul este prins in cleme, se desface destul de usor, atenite insa sa nu le rupi...
- Totul se remonteaza in ordine inversa demontarii...
BAFTA (si rabdare...) nu e greu, dar iti trebuie nervi buni (prima data) si un minim de rabdare...)
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Mai am o intrebare. Daca tot trebuie sa desfac bordul, e greu sa dau jos si partea din dreapta unde e casetofonul ca mi s-au ars becurile de la cele 3 butoane (caldura, ventilatie si...) si as vrea sa pun becuri. Am mai vazut pe ceva forum ca e cu ceva smecherie? In special la butonul din mijloc care ar trebui sa aiba un bec in mijloc pentru dezaburire.
Multam'.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Sorry, ala nu l-am dat jos decat la "aia noua", cand am luat-o displayul central nu era iluminat de loc (amnbele becuri duse...) iti dai seama ca am negociat pretul cu moshu' la faza aia...
Dar daca e similar cu operatiile de la Astra G, nu e greu de loc...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR