- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
Sa vezi si sa nu crezi, aseara am vazut in Timisoara, langa SalaOlimpia, in fata mea cum a luat foc o masina. A scos fum vreo 10 sec, si binenteles a aparut si flacara. Am sarit toti pe acolo cu vreo 4-5 stingatoare dar nu am reusit. Intr-un maxim 1 min era o flacara de vreo 3 metrii. Dupa vreo 2 ore am trecut pe langa masina si arata destul de urat. In concluzie, daca scoate fum, trageti pe dreapta si sariti din masina...
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
daca sa intampla sa va ia foc masina si aveti sange rece, trebuie sa ridicati capota si sa decuplati bateria. de cele mai multe ori cauza incendiilor auto este de natura electrica. pe urma, incercati cu instinctorul!
un incendiu are nevoie de trei elemente: sursa de aprindere, combustibil si oxigen. prin decuplarea bateriei indepartati sursa de aprindere. combustibilul este in acest caz masina, care in proportie de 80-90% este flamabila, deci nu aveti cum sa interveniti in privinta asta.
instinctorul (prin continutul lui chimic) stopeaza alimentarea cu oxigen a focului.
incendiile sunt si ele de trei feluri: de natura electrica, solida si chimica. in cazul unei masinii e cel mai rau caci se intrunesc toate trei! de aceea, singurul eficient este instinctorul cu pulbere. asta dupa ce, repet, ai stopat sursa de aprindere.
daca aveti casco va sfatuiesc sa va dati jos din masina, sa va indepartati si sa sunati la 112, sa va trimita pompierii!
PS: nu sunt pompier!
un incendiu are nevoie de trei elemente: sursa de aprindere, combustibil si oxigen. prin decuplarea bateriei indepartati sursa de aprindere. combustibilul este in acest caz masina, care in proportie de 80-90% este flamabila, deci nu aveti cum sa interveniti in privinta asta.
instinctorul (prin continutul lui chimic) stopeaza alimentarea cu oxigen a focului.
incendiile sunt si ele de trei feluri: de natura electrica, solida si chimica. in cazul unei masinii e cel mai rau caci se intrunesc toate trei! de aceea, singurul eficient este instinctorul cu pulbere. asta dupa ce, repet, ai stopat sursa de aprindere.
daca aveti casco va sfatuiesc sa va dati jos din masina, sa va indepartati si sa sunati la 112, sa va trimita pompierii!
PS: nu sunt pompier!
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Incendiile care au ca sursa hidrocarburi, nu se sting decat cu spuma mecanica (stingator tip SM) si cu nisip; sunt eficiente si cele cu zapada carbonica (tip G), pentru ca scade temperatura si nu mai face autoaprindere. Cele cu praf (tip PF) sunt eficiente daca se actioneaza imediat, inainte sa creasca temperatura materialului combustibil; bineinteles ca e de preferat un stingator de capacitate mai mare.
Foarte important la orice incendiu auto este sa se deconecteze bateria - borna de nul; nu pierzi timpul si cu plusul ca oricum nu mai conteaza dupa ce ai desfacut nulul, apoi treci la stingere: stingator, nisip, patura (haina).
De dorit e sa nu se intample.
Foarte important la orice incendiu auto este sa se deconecteze bateria - borna de nul; nu pierzi timpul si cu plusul ca oricum nu mai conteaza dupa ce ai desfacut nulul, apoi treci la stingere: stingator, nisip, patura (haina).
De dorit e sa nu se intample.
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:
incendiile sunt si ele de trei feluri: de natura electrica, solida si chimica. in cazul unei masinii e cel mai rau caci se intrunesc toate trei! de aceea, singurul eficient este instinctorul cu pulbere. asta dupa ce, repet, ai stopat sursa de aprindere.
daca aveti casco va sfatuiesc sa va dati jos din masina, sa va indepartati si sa sunati la 112, sa va trimita pompierii!
PS: nu sunt pompier!
incendiile sunt si ele de trei feluri: de natura electrica, solida si chimica. in cazul unei masinii e cel mai rau caci se intrunesc toate trei! de aceea, singurul eficient este instinctorul cu pulbere. asta dupa ce, repet, ai stopat sursa de aprindere.
daca aveti casco va sfatuiesc sa va dati jos din masina, sa va indepartati si sa sunati la 112, sa va trimita pompierii!
PS: nu sunt pompier!
Se vede ca nu esti pompier!
EXTINCTÓR, -OÁRE, extinctori, -oare, adj., s.n. 1. Adj. Care are proprietatea de a stinge. 2. S.n. Aparat care serveºte la stingerea incendiilor; stingãtor. – Din fr. extincteur, lat. extinctor, -oris.
- Mircea KDT
- **
- 336 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Bucuresti
Mircea KDT
- Mesaje scrise: 336
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,900 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,900
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- rave
- ***
- 503 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Vectra 1992 C16NZ
- Cluj
rave
- Mesaje scrise: 503
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- SorinXP
- ***
- 590 mesaje
- din 27 Aug 2007
- Astra 2006 z19dt
- Bucuresti
SorinXP
- Mesaje scrise: 590
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2007
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,437 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,437
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
O masina nu arde din nimic. Cauza care genereaza incendiul trebuie prevazuta si nu sisteme de limitare a lui. Prin adaptarea unui sistem de decuplare rapida a bornei nu vei face decat sa generezi contacte si implicit o sursa de caldura pe circuit. Mult mai utila mi se pare verificarea instalatiei electrice sa nu existe contacte imperfecte sau izolatii roase.
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
All Bandi a scris:O masina nu arde din nimic. Cauza care genereaza incendiul trebuie prevazuta si nu sisteme de limitare a lui. Prin adaptarea unui sistem de decuplare rapida a bornei nu vei face decat sa generezi contacte si implicit o sursa de caldura pe circuit. Mult mai utila mi se pare verificarea instalatiei electrice sa nu existe contacte imperfecte sau izolatii roase.
Acuma stii cum e, de ce ti-e frica nu scapi