- Vios40
- OP
- 409 mesaje
- din 15 Apr 2007
- Rekord 1987 2.3D LS
- Bucuresti
Vios40
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1987 2.3D LS
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2007
- Mesaj Privat
A fost inventatã de George Cayley în 1800. Edward J. Claghorn a omologat invenþia în 10 februarie 1885 sub U.S. Patent 312,085.
Prima aplicare a conceptului a fost în industria aviaticã în 1913 de Adolphe Pegoud, care a fost primul om ce a planat cu capul în jos ºi din 1930 toate scaunele din avioanele comerciale de pasageri erau echipate cu acesta.
Centurile de siguranþã au testate de Col John P. Stapp personal împreunã cu un …. Porc de Guinea, pe o sanie propulsatã de o rachetã.
Primul autoturism ce a fost echipat cu centuri de siguranþã a fost un Ford, cu motorizare standard, pe vremea când acesta era instructoe de zbor militar fiind recompensat cu $20.50$, o scrisoare de recunoaºtere a meritului pentru aceastã invenþie, o frescã din alamã ºi un articol de presã. La bazã a stat schema de prindere a paraºutelor
Nils Bohlin din Suedia a inventat cele 3 puncte de susþinere pentru Volovo, care cu îcepere din 1959 a înzestrat fiecare automobil cu noa invenþie sub U.S. Patent 3,043,625.
Din 1964 masinile americane erau vândute cu centuri de siguranþã pentru scaunele din faþã, iar din 1968 toate scaunele erau echipate cu centuri de siguranþã.
Mecanismul
Majoritatea centurilor de scaune sunt echipate cu un mecanism (cu mosor descoperit) de închidere care se strânge când sunt trase tare (ex. când forþa unui corp în momentul impactului) acesta se pune în aplicare dar nu ºi atunci când sunt trase încet. Sistemul este bazat pe o clemã de strângere centrigugalã care se cupleazã la rotaþii rapide ºi care la derulare se repriazã la starea iniþialã în mosor
Tipuri de inerþii aferente centurilor cu mosor
NLR (No Locking Retractor) în general aplicabile la ºocurile de habitaclu.
ELR V (Emergency Locking Retractor - Vehicle sensitive) foarte sensibilã echipatã fiind cu un mecanism ce se activeazã în caz de urgenþã sau decelerare a autovehiculului (în centuri fiind prezent un senzor)
ELR VW (Emergency Locking Retractor - Vehicle and Webbing sensitive) senzor dublu de sensibiliate care în condiþii normale de conducere, permite miºcarea pasagerului
Tipuri de centuri de siguranþã
În 3 puncte (Citroen BX) folositã în general la autoturismele vechi ºi acum se mai pot întâlni la modul de protejare pentru pasagerul de la mijloc (locurile din spate)
Centura de siguranþã în 3 puncte
În douã puncte. Este un sistem de restrângere fix rar folosit mai ales dupã 1990.
Prima aplicare a conceptului a fost în industria aviaticã în 1913 de Adolphe Pegoud, care a fost primul om ce a planat cu capul în jos ºi din 1930 toate scaunele din avioanele comerciale de pasageri erau echipate cu acesta.
Centurile de siguranþã au testate de Col John P. Stapp personal împreunã cu un …. Porc de Guinea, pe o sanie propulsatã de o rachetã.
Primul autoturism ce a fost echipat cu centuri de siguranþã a fost un Ford, cu motorizare standard, pe vremea când acesta era instructoe de zbor militar fiind recompensat cu $20.50$, o scrisoare de recunoaºtere a meritului pentru aceastã invenþie, o frescã din alamã ºi un articol de presã. La bazã a stat schema de prindere a paraºutelor
Nils Bohlin din Suedia a inventat cele 3 puncte de susþinere pentru Volovo, care cu îcepere din 1959 a înzestrat fiecare automobil cu noa invenþie sub U.S. Patent 3,043,625.
Din 1964 masinile americane erau vândute cu centuri de siguranþã pentru scaunele din faþã, iar din 1968 toate scaunele erau echipate cu centuri de siguranþã.
Mecanismul
Majoritatea centurilor de scaune sunt echipate cu un mecanism (cu mosor descoperit) de închidere care se strânge când sunt trase tare (ex. când forþa unui corp în momentul impactului) acesta se pune în aplicare dar nu ºi atunci când sunt trase încet. Sistemul este bazat pe o clemã de strângere centrigugalã care se cupleazã la rotaþii rapide ºi care la derulare se repriazã la starea iniþialã în mosor
Tipuri de inerþii aferente centurilor cu mosor
NLR (No Locking Retractor) în general aplicabile la ºocurile de habitaclu.
ELR V (Emergency Locking Retractor - Vehicle sensitive) foarte sensibilã echipatã fiind cu un mecanism ce se activeazã în caz de urgenþã sau decelerare a autovehiculului (în centuri fiind prezent un senzor)
ELR VW (Emergency Locking Retractor - Vehicle and Webbing sensitive) senzor dublu de sensibiliate care în condiþii normale de conducere, permite miºcarea pasagerului
Tipuri de centuri de siguranþã
În 3 puncte (Citroen BX) folositã în general la autoturismele vechi ºi acum se mai pot întâlni la modul de protejare pentru pasagerul de la mijloc (locurile din spate)
Centura de siguranþã în 3 puncte
În douã puncte. Este un sistem de restrângere fix rar folosit mai ales dupã 1990.
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
- coategoale
- **
- 59 mesaje
- din 20 Jul 2008
- Tigra 1995
- Timis
coategoale
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Timis
- Masina: Tigra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2008
- Mesaj Privat
- tutankamon
- *
- 2 mesaje
- din 10 Nov 2010
- Bucuresti
tutankamon
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2010
- Mesaj Privat
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
Referitor la postul meu de mai sus: intradevar, se scoate cu tot cu tubul de pretensionare si cablul de sub scaun. Dar ATENTIE mare ce cumparati pentru inlocuire! Eu am comandat alta centura de la niste dezmembrari de Opel din alt oras (nu dau nume) si mi-au trimis una despre care m-au asigurat si reasigurat ca e de Corsa B. Cand am dat-o jos pe aia veche sa o montez pe cea din dezmembrari, pa si pusi: nu s-a potrivit suportul de prindere de pe tubul de pretensionare. Asa ca, mai bine demontati intai piesa sa vedeti ce si cum si abia apoi cumparati alta, daca se poate nu pe neveu.
Asadar, ori exista mai multe modele de centrua de siguranta pentru Corsa B, ori mi s-a dat teapa si mi-au trimis centura de la alt model.
Asadar, ori exista mai multe modele de centrua de siguranta pentru Corsa B, ori mi s-a dat teapa si mi-au trimis centura de la alt model.
gygy popa
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2008
- Mesaj Privat
- mahumarius
- **
- 135 mesaje
- din 26 Oct 2011
- Astra 2003
- Arad
mahumarius
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2011
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
centura are un arc melcat care o strange
singura solutie e sa desfaci mecanismul de pretensionare (adica partea din stalp) si sa strangi arcul. Capacul de la mecanism e prins, din cate imi amintesc, in niste gheare de plastic (cel putin la centurile din spate), grija cand le desfaci, sa nu le rupi. Te prinzi tu, ca e destul de intuitiv, nu mai tin minte detalii, am desfacut una acum vreo 2 ani, de curios...
singura solutie e sa desfaci mecanismul de pretensionare (adica partea din stalp) si sa strangi arcul. Capacul de la mecanism e prins, din cate imi amintesc, in niste gheare de plastic (cel putin la centurile din spate), grija cand le desfaci, sa nu le rupi. Te prinzi tu, ca e destul de intuitiv, nu mai tin minte detalii, am desfacut una acum vreo 2 ani, de curios...
- ieseanul
- **
- 121 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Corsa Z10XE
- Neamt
ieseanul
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat