Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ
  • Vios40

  • Mesaje scrise: 409
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1987 2.3D LS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2007

  • Mesaj Privat
A fost inventatã de George Cayley în 1800. Edward J. Claghorn a omologat invenþia în 10 februarie 1885 sub U.S. Patent 312,085.
Prima aplicare a conceptului a fost în industria aviaticã în 1913 de Adolphe Pegoud, care a fost primul om ce a planat cu capul în jos ºi din 1930 toate scaunele din avioanele comerciale de pasageri erau echipate cu acesta.

Centurile de siguranþã au testate de Col John P. Stapp personal împreunã cu un …. Porc de Guinea, pe o sanie propulsatã de o rachetã.

Primul autoturism ce a fost echipat cu centuri de siguranþã a fost un Ford, cu motorizare standard, pe vremea când acesta era instructoe de zbor militar fiind recompensat cu $20.50$, o scrisoare de recunoaºtere a meritului pentru aceastã invenþie, o frescã din alamã ºi un articol de presã. La bazã a stat schema de prindere a paraºutelor

Nils Bohlin din Suedia a inventat cele 3 puncte de susþinere pentru Volovo, care cu îcepere din 1959 a înzestrat fiecare automobil cu noa invenþie sub U.S. Patent 3,043,625.

Din 1964 masinile americane erau vândute cu centuri de siguranþã pentru scaunele din faþã, iar din 1968 toate scaunele erau echipate cu centuri de siguranþã.

Mecanismul

Majoritatea centurilor de scaune sunt echipate cu un mecanism (cu mosor descoperit) de închidere care se strânge când sunt trase tare (ex. când forþa unui corp în momentul impactului) acesta se pune în aplicare dar nu ºi atunci când sunt trase încet. Sistemul este bazat pe o clemã de strângere centrigugalã care se cupleazã la rotaþii rapide ºi care la derulare se repriazã la starea iniþialã în mosor

Tipuri de inerþii aferente centurilor cu mosor

NLR (No Locking Retractor) în general aplicabile la ºocurile de habitaclu.

ELR V (Emergency Locking Retractor - Vehicle sensitive) foarte sensibilã echipatã fiind cu un mecanism ce se activeazã în caz de urgenþã sau decelerare a autovehiculului (în centuri fiind prezent un senzor)

ELR VW (Emergency Locking Retractor - Vehicle and Webbing sensitive) senzor dublu de sensibiliate care în condiþii normale de conducere, permite miºcarea pasagerului

Tipuri de centuri de siguranþã

În 3 puncte (Citroen BX) folositã în general la autoturismele vechi ºi acum se mai pot întâlni la modul de protejare pentru pasagerul de la mijloc (locurile din spate)

Centura de siguranþã în 3 puncte


În douã puncte. Este un sistem de restrângere fix rar folosit mai ales dupã 1990.
Skip ads

  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am o intrebare: ca sa schimb incuietoarea/priza/lacatul de la centura de siguranta, trebuie sa il/o desfac cu totul de sub scaun sau se poate scoate doar partea de sus? Ma refer la o Corsa B din 1999.
  • coategoale

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Timis
  • Masina: Tigra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2008

  • Mesaj Privat
se scoate cu totul
  • tutankamon

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2010

  • Mesaj Privat
dap
  • PAUL_BM

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Maramures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Referitor la postul meu de mai sus: intradevar, se scoate cu tot cu tubul de pretensionare si cablul de sub scaun. Dar ATENTIE mare ce cumparati pentru inlocuire! Eu am comandat alta centura de la niste dezmembrari de Opel din alt oras (nu dau nume) si mi-au trimis una despre care m-au asigurat si reasigurat ca e de Corsa B. Cand am dat-o jos pe aia veche sa o montez pe cea din dezmembrari, pa si pusi: nu s-a potrivit suportul de prindere de pe tubul de pretensionare. Asa ca, mai bine demontati intai piesa sa vedeti ce si cum si abia apoi cumparati alta, daca se poate nu pe neveu. Razz
Asadar, ori exista mai multe modele de centrua de siguranta pentru Corsa B, ori mi s-a dat teapa si mi-au trimis centura de la alt model. Razz
  • gygy popa

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut! am o astra g din 2000 mot.y20dth la care nu se mai trag centurile.ce ma sfatuiti sa fac? multam,si astept sugestii.
  • mahumarius

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ce ma sfatuiti sa fac nu prea se mai retrag centurile de siguranta inapoi numai ajutate cu mina .astra g caravan njoy 2003 am mai intrebat da nimic
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
centura are un arc melcat care o strange
singura solutie e sa desfaci mecanismul de pretensionare (adica partea din stalp) si sa strangi arcul. Capacul de la mecanism e prins, din cate imi amintesc, in niste gheare de plastic (cel putin la centurile din spate), grija cand le desfaci, sa nu le rupi. Te prinzi tu, ca e destul de intuitiv, nu mai tin minte detalii, am desfacut una acum vreo 2 ani, de curios...
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu cumva ultimele 7 postari (si cu a mea 8 Smile ) sunt off topic (s-a gresit sectiunea) ?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic dicționar explicativ

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR