Am masina din semnatura si o puteti vedea aici: https://www.clubopel.com/vie...83&highlight=
Imi place sa mai mesteresc cate ceva pe la masina si am mai facut unele operatiuni care puteau fi publicate aici. Din pacate nu m-am gandit niciodata sa fac si poze. Si e pacat sa deschizi aici o discutie in care sa nu pui si poze. De fapt nici acum nu am avut aparatul foto la mine, dar am facut poze cu telefonul – nu au iesit foarte bine fotografiile pentru ca nu era nici lumina prea buna si sunt totusi poze facute cu un telefon mobil. De aceea imi cer scuze de la inceput. Oricum, cine vrea sa inteleaga ceva din ele, intelege.
Din ce am mai aranjat pe la masina:
- am schimbat pompa de apa pentru ca au capatat joc rulmentii. La operatiune m-a ajutat si Dan Cuciureanu. Era problema cu pusul la punct a distributiei, intinsul curelei, la care eu nu ma pricepeam.
- am schimbat foliile din spatele tapiteriei de la portiere si uns tot ce exista in usi – motorasele de la inchiderea centralizata, macarale geamuri, etc.
- am schimbat filtrul de benzina.
- alte mici operatiuni, mai mult sau mai putin importante.
Intrucat azi am fost de servici (27.09.2008), iar sambata este o zi mai libera m-am hotarat sa curat throttle body. In timp ce veneam de pe litoral, din concediu, de la un moment dat, parca nu mai tragea asa bine masina. In momentul cand vroiam sa depasesc si bagam intr-o treapta inferioara (2, 3 de ex.) si o calcam, motorul parca nu prea vroia, dadea in nas, mergea in socuri. Si asta din ce in ce mai des si mai lenes. Prima operatiune a fost schimbarea filtrului de benzina. Si-a mai revenit, dar la turatii mai mari parca nu mergea foarte rotund si tot nu tragea.
Si acum s-o luam cu inceputul. Intai se decupleaza bateria. Cel putin asa scrie in toate manualele de reparatii la Opel. Sa spun drept, eu nu am desfacut bateria. Si nu s-a intamplat nimic. Trebuie avut mare grija sa nu se atinga nimic de mufe – pericol de scurt circuit!
Se scoate capacul de pe Throttle Body – il voi numi in continuare TB, asta ca sa fac economie de degete 😃 . Pentru asta desfacem cu o surubelnita lata cele 2 furtunuri care intra in el: cel care vine de la capacul de chiuloasa si cel mai gros care vine de la filtrul de aer. In spatele capacului mai sunt 2 furtunele mici care se trag in afara. Cu o surubelnita in cruce se desfac cele 2 suruburi care fixeaza capacul de TB. In Foto 1 se vad cele 4 furtune si cum arata TB. Se vede ca e negru.

Dupa inlaturarea capacului, cu o cheie tubulara de 13mm, am desfacut cele doua piulite (8, Foto 2) ce prind TB de galeria de admisie. Am mai desfacut cele doua furtune de benzina (5 si 6, Foto 2) si am scos mufele de la injector (1, Foto 2), IAC (2, Foto 2) si de la senzorul clapetei de acceleratie (3, Foto 2). Au mai fost de scos si doua furtune de aer, unul in fata iar al doilea in spate. La parghia clapetei de acceleratie exista o mica clapita de care se trage cu grija ca sa iasa de pe bila (7, Foto 2). Dupa inlaturarea acestora am tras incet, dar ferm, de TB in sus. Aici am avut mare grija sa nu rup garnitura de carton (sau clingherit, nu stiu exact) de sub el.

1. Injector
2. Motorasul de mers in gol, de ralanti - IAC
3. Senzor clapeta de acceleratie
4. Pompa de sprit
5. Furtun tur benzina*
6. Furtun retur benzina*
7. Parghia clapetei de acceleratie
8. Piulitele de prindere a TB
9. Suruburi de desfacere a TB in doua parti
10. Surubul de desfacere a injectorului
*Nu stiu care si cum sunt exact. S-ar putea sa fie invers. Dar totusi cred ca sunt asa cum le-am notat.
In Foto 3 se vede galeria de admisie si garnitura dintre ea si TB iar in Foto 4 este TB pe masa de lucru.


Dupa ce m-am vazut cu TB pe masa am desfacut urmatoarele:
- cu o cheie torx T-25 cele doua suruburi de la senzorul de acceleratie (Foto 5)

- cu o cheie torx T-20 cele doua suruburi de la motorasul de mers in gol, de ralanti – IAC (Foto 6)

- tot cu cheia torx T-20 – injectorul (Foto 7). Acesta este prins cu o parghie si un surub (10, Foto 2 si Foto 8)


- cu o cheie torx T-15 cele patru suruburi de la pompa de sprit (Foto 9) – am denumit-o asa pentru ca seamana cu pompa de sprit de la Dacie 😃 . Nu stiu exact cum se cheama


- cu o cheie torx T-20 am desfacut si piesa din Foto 10 cu mare grija pentru ca are o garnitura (Foto 11). Nu stiu cum se cheama aceasta piesa dar este cea prin care intra aerul (cred).


- cheia torx T-30 am desfacut cele doua suruburi ce prind cele doua parti ale TB (Foto 12). Si aici trebuie avut mare grija pentru ca intre cele doua corpuri exista o garnitura (Foto 13).


Dupa ce am avut pe masa toate componentele desfacute am inceput curatatul lor. Pentru aceasta am folosit un spray de curatat carburatoare achizitionat de la un magazin de piese auto la un pret de 8 ron. Am sprayat din belsug toate componentele. M-a interesat in mod special in interior. Acest spray face o treaba excelenta. Inlatura mizeria instantaneu. Am mai folosit si o carpa moale pentru inlaturarea mizeriei iar in toate gaurelele am suflat cu aer. Cand am fost multumit de rezultate am facut o pauza de aproximativ un sfert de ora pentru a se evapora toata solutia aplicata.
A urmat montarea tuturor elementelor la locul lor. Toate garniturile le-am uns cu un strat foarte subtire de vaselina. Am montat cele doua corpuri ale TB, senzorul clapetei de acceleratie, piesa unde intra aerul, IAC-ul, injectorul si pompa de sprit. La montaj trebuie avut mare grija la garnituri. Pompa de sprit are o membrana care trebuie sa intre foarte bine in locasul ei, injectorul are doua oringuri de cauciuc, iar IAC-ul are si el un oring de cauciuc. La injector am mai curatat si cele doua site si am suflat bine pentru a iesi toata solutia si mizeria. Una din site am reusit sa o dau afara dar cealalta mai mare nu. Nici nu am insistat sa trag prea tare de ea. La pus sitele inapoi am avut grija ca orificiile laterale ale injectorului sa fie libere, in dreptul sitelor.


Dupa ce am montat TB am curatat si suprafata de contact al acestuia cu galeria de admisie (Foto 14). Apoi am inceput sa pun la loc tot: TB, furtune, tot. In Foto 15 se vede TB curat montat la locul lui.
Am mai facut si o verificare la furtune. Am gasit vreo doua furtune care prezentau mici crapaturi la capete. Pe acestea le-am mai scurtat putin – noroc ca am avut de unde.
Dupa ce am terminat tot de montat, am verificat de vreo doua ori ca sa fiu sigur ca toate sunt la locul lor. Pentru acesta am facut inspectie vizuala plus tras si de furtune pentru a vedea ca stau bine. Apoi am pus contactul numai pe motor, pentru a se alimenta cu benzina TB, etc. Am lasat contactul pus cam 2, 3 minute. Etapa urmatoare: Am pornit motorul. Torcea frumos.
Nu am reusit sa fac proba decat seara cand am plecat acasa de la servici. Chiar nu ma asteptam la rezultate asa de bune. Aceasta operatiune am facut-o initial ca pe un moft. Dar, a contat foarte mult. Astruta mea are acum un demaraj de invidiat. Ajunge la turatii mari fara nici o balbaiala.
La toata operatiunea am folosit urmatoarele scule si echipamente – Foto 16:

- surubelnita lata mare;
- surubelnita cruce mare;
- pix si hartie pentru diferite note;
- bituri torx: T-15, T-20, T-25, T-30;
- chei pentru bituri;
- cheie tubulara de 13mm;
- patent;
- cutter - pentru desprinderea cu grija a garniturilor de clingherit;
- cleste spitz;
- surubelnita lata mica;
- spray de curatat carburatoare;
- vaselina;
- si, normal, o cafea mare.
Toata operatiunea a durat trei ore! Lucrand lejer, fara graba.
SFATURI:
- Inainte de a va apuca de aceasta operatiune ar fi bina sa va cumparati garnituri noi. Eu nu am avut. Am sa verific din cand in cand sa vad daca nu vor aparea ceva pierderi pe la acestea.
- Aveti grija la ochi! In momentul cand dadeam cu spray, datorita presiunii, a ricosat solutie direct in ochii mei. Ustura tare. M-am spalat imediat cu apa rece. Dupa aproape 5 minute nu am mai avut nimic. Iar acum ma simt foarte bine.
Cam asta am facut eu. Sper sa fie de folos cuiva. Daca sunt altii care pot veni cu completari, care stiu anumite denumiri pe care nu le-am stiut, ii invit cu drag sa spuna.
Va doresc succes la curatat Throttle Body!